Jump to content
DeX

Zadajemy pytania... Dostajemy odpowiedzi i pomoc...

Recommended Posts

Jakim sposobem wykonać taki nalot kurzu na modelu?

4782040395_067bd626c9_z.jpg

leopard_3.jpg

http://tamiyamodelmagazine.com/blog/2012/09/24/tamiya-116-rc-leopard-2a6/

1024_768_20091225085842239005.jpg

http://www.v3wall.com/en/html/pic_down/1024_768/pic_down_16072_1024_768.html

Chodzi mi właśnie o sposób w jaki się zakrywa trójkolorowe kamo "kurzem" przez co kamuflaż jest mało widoczny z powodu tego kurzu. O ile na pierwszym zdjęciu jest mocno zakurzony, to kolejne dwa pokazują o co mi chodzi.

Ktoś wie jaki sposób jest do tego najlepszy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To dość łatwe, pokrywasz model pigmentem - wcierasz pędzelkiem, nadmiar ma spaść bo robimy nalot a nie akumulację (do akumulacji robi się na papieros i fixuje). Gotowy kurz przejeżdżasz szerokim pędzlem zamoczonym w white spirit, jeśli dobrze wtarłeś pigment to nie będzie śladów po pędzlu. Można dawać kilka warstw w ten sposób. Ja dodatkowo pracuję z lakierem matowym tzn. wcieram pigment jak wcześniej pokrywam lakierem z aero a na to można dać pigment i powlec white spirit jak opisałem poprzednio. Przed całą procedurą z pigmentami polecam przefiltrować cały model akrylem w kolorze takim jak pigment - rozjaśnisz i zepniesz całość. Ostatnio kurzyłem model w kolorze red primer tymi metodami:

 

Przed:

e25new%20(3).jpg

 

Po:

 

1.jpg

 

Zauważ jak mocno zmienił się kolor Red Primer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Przymierzam się do zakupu kompresora już od 1,5 miesiąca. Okazało się że kompresor który zamierzam kupić

http://skleptechniczny.pl/wydajny-kompresor-do-aerografu-z-butla-3l-as-186-p3891.html

nie ma w zestawie wężyka do aero. Pytanie głownie do posiadaczy wymienionego wyżej kompresora- czy wężyk z linku poniżej będzie pasował?

http://www.skleptechniczny.pl/waz-do-aerografu-18m-p2490.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak on będzie pasował, ale jeśli zamierzasz malować tylko modele to pomyśl o zgrabniejszym kompresorku nabiurkowym - miałem ten z linku i pozbyłem się na rzecz nowszego modelu - link poniżej, jest cichszy, poręczniejszy. Brak butli nieistotny.

 

http://skleptechniczny.pl/cichy-kompresor-do-aerografuwazodwadniacz-as176-p4833.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooo i znowu kolejna propozycja sprzętowa i nie wiem co kupować. Widzę że on ma regulację ciśnienia, zgadza się? Mógłbyś mi podać jakiś numer modelu czy coś? W ST nie podali, a chętnie bym sobie o nim poczytał. Szkoda że niedostępny...

EDIT: AS176 - no tak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź w sprawie weatheringu. Myślałem, że będzie metoda trudniejsza z użyciem chociaż aerografu. Będę próbować przy SAM-6.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam. Przymierzam się do zakupu kompresora już od 1,5 miesiąca. Okazało się że kompresor który zamierzam kupić

http://skleptechniczny.pl/wydajny-kompresor-do-aerografu-z-butla-3l-as-186-p3891.html

nie ma w zestawie wężyka do aero. Pytanie głownie do posiadaczy wymienionego wyżej kompresora- czy wężyk z linku poniżej będzie pasował?

http://www.skleptechniczny.pl/waz-do-aerografu-18m-p2490.html

Wężyk będzie pasował, ale zwróć uwagę, że ma on w sklepie status "niedostępny"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam

Czy taki kompresor: http://image.ceneo.pl/data/products/5299601/i-stanley-50l-8bar-fcdv404stn006.jpg (Stanley, 50 l, 2 KM, 8 bar) nadaje się do zasilania aerografu? Potrzebne jest jakieś specjalne przyłącze czy wystarczy szybkozłączka przy przewodzie?

Pozdrawiam

Zakres ciśnień stosowanych przy malowaniu aerografami zwykle zawiera się w przedziale 0,5-3 bar więc jeśli ten kompresor umożliwia ustawienie takich wartości to będzie się nadawał. Jedynie typ przyłącza może nie pasować - podejrzewam, że ten model może mieć złącze 1/4 cala (aerografy 1/8 cala). W takim przypadku wystarczy zdobyć odpowiednią redukcję.

50l zbiornik po nabiciu do pełna powinien wystarczyć na długą sesję malarską w ciszy

 

Edit:

Przy maksymalnym ciśnieniu 8 bar jakie oferuje ten kompresor należy zawsze pamiętać by przed podłączeniem aerografu sprawdzić ustawione ciśnienie.

Zbyt duże może uszkodzić aerograf.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam

Czy taki kompresor: http://image.ceneo.pl/data/products/5299601/i-stanley-50l-8bar-fcdv404stn006.jpg (Stanley, 50 l, 2 KM, 8 bar) nadaje się do zasilania aerografu?

Ja bym jeszcze sprawdził poziom hałasu. Słyszałem w akcji podobny kompresor (taki jakiś czerwony, z marketu budowlanego) - hałas jest taki, że malowanie po godz. 22, nawet w garażu może wywołać protesty sąsiadów (a domowników to na pewno).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jedynie typ przyłącza może nie pasować - podejrzewam, że ten model może mieć złącze 1/4 cala (aerografy 1/8 cala). W takim przypadku wystarczy zdobyć odpowiednią redukcję.

 

A gdzie takową redukcje mógłbym zdobyć? Castorama czy jakieś bardziej specjalistyczne źródła?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trudno mi powiedzieć czy w Castoramie to jest bo raczej nie często tam bywam - być może tak.

Ostatnio jak coś potrzebowałem z osprzętu 1/8 cala to znalazłem na Allegro.

Jest też sklep internetowy z tego typu wyposażeniem: http://skleptechniczny.pl/

Może coś takiego było by odpowiednie - z jednej strony przyłącze 1/4 cala a z drugiej 1/8 cala : http://skleptechniczny.pl/waz-do-aerografu-3m-redukcja-pod-duzy-kompresor-p2705.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

niedawno malowałem niebieskim akrylem samochodowym 2K kabinę modelu ciężarówki. Po pięciu dniach zabrałem się za polerowanie farby, ponieważ powierzchnia lakierowana nie była idealnie równa (efekt "skórki pomarańczy"). Najpierw szlifowałem wodnym P1500, potem P2000. Po nałożeniu pasty (Tamiya Polishing Compound Fine) na powierzchni modelu widać rysy- takie jak po myjce samochodowej na karoserii auta. Połysk także pozostawia wiele do życzenia w porównaniu do tego, który był jeszcze przed polerką akrylu.

Potrzebuję pomocy fachowców, gdyż jest to już mój drugi model, po którym zdecydowałem się na polerowanie werniksu i znowu spotyka mnie ten sam problem, czyli widoczne rysy i słaby połysk po paście.

Pozdrawiam,

łukim@n.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam (...) paście.

Pozdrawiam,

łukim@n.

 

Hej, nie do końca wiem jak malowałeś, bo nie rozpisałeś się (albo też wina jest taka, że nie wiem, co to "werniks" ). Pomóżmy więc ogólnie. A więc:

a) Czy użyłeś lakieru bezbarwnego?

b) Jak długo polerowałeś? Normą jest, że po papierach 1500 (btw. dla mnie to i tak chyba zbyt mała gradacja, ja zaczynam od 2000, a koledzy z forum używają raczej 4000/6000/8000) powstają rysy. Pasta Fine wystarczy ci do uzyskania fajnego efektu, ale musisz dość długo polerować (jeśli polerujesz ręcznie). Osobiście uważam, że używając tylko pasty fine na wypolerowanie jednego elementu (np. drzwi w samochodzie 1/24) potrzeba od 40 minut do około godziny. Najpierw nam odpowiedz, czy ci się chciało tyle machać rączką

 

Na jeden model polerowany ręcznie przy telewizorku wychodzi około 2 tygodni pracy (Niestety też spowodowane osobistymi problemami ze skórką pomarańczy).

 

Pozdrawiam

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hej, nie do końca wiem jak malowałeś, bo nie rozpisałeś się (albo też wina jest taka, że nie wiem, co to "werniks" ).

Werniks to nic innego jak lakier bezbarwny

a) Czy użyłeś lakieru bezbarwnego?

Najpierw położyłem podkład Surfacer 1200 i tutaj pragnę podkreślić, że nie szlifowałem go żadnym papierem, tylko po godzinnym schnięciu pomalowałem farbą akrylową, do której musiałem dodać utwardzacz. Na taką powłokę nie kładzie się już lakieru bezbarwnego- jest to (tak jakby) baza z klarem w jednym.

b) Jak długo polerowałeś?
Pasta Fine wystarczy ci do uzyskania fajnego efektu, ale musisz dość długo polerować (jeśli polerujesz ręcznie). Osobiście uważam, że używając tylko pasty fine na wypolerowanie jednego elementu (np. drzwi w samochodzie 1/24) potrzeba od 40 minut do około godziny. Najpierw nam odpowiedz, czy ci się chciało tyle machać rączką

Wychodzi na to, że polerowałem zbyt krótko, aby uzyskać oczekiwany efekt Na polerowanie poświęciłem ok. 20 minut.

Normą jest, że po papierach 1500 (btw. dla mnie to i tak chyba zbyt mała gradacja, ja zaczynam od 2000, a koledzy z forum używają raczej 4000/6000/8000) powstają rysy.

To są najdrobniejsze ścierniwa, które na dzień dzisiejszy posiadam. Czekam na paczkę z papierami o gradacji 3000 oraz 5000; drobniejszych nie znalazłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 minut - zależy jeszcze czy całego modelu, czy pojedynczego elementu? win4

 

Btw. Ja osobiście póki co odradzam ci szlifowanie papierem 1500. Niby nic się nigdy nie stało, ale w moim odczuciu dużo agresywniej działa na lakier niż papier 2000. Lepiej chuchać na zimne, niż wkurzać się na przetarte krawędzie.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.