Jump to content
DeX

Zadajemy pytania... Dostajemy odpowiedzi i pomoc...

Recommended Posts

Witam

Jako że muszę nabyć dyszę do aerografu,a mam 2 rozmiary do wyboru, postanowiłem zasięgnąć rady bardziej doświadczonych.

Czy do malowania ciężarówek (ewentualnie osobówek) w 1:24 lepiej kupić dyszę 0.3 mm

http://allegro.pl/dysza-i-iglica-igla-0-3-mm-do-aerograf-u-i3820904353.html

Czy 0.5 mm

http://allegro.pl/dysza-i-iglica-igla-0-5-mm-do-aerograf-u-i3809546154.html

Liczę na szybką i trafną poradę

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ekipa, który P-38 w 1:48?

 

Nie wiem co wybrać...

 

Wielkiego wyboru nie masz. Albo Hasegawa, albo Academy (ew. w edycji Eduarda). Każdy z nich ma swoje plusy i minusy. Warto może poczekać na Hobbybosa http://www.1999.co.jp/blog/img/20131015tome43.jpg

 

 

 

Zawitał już u mnie:

http://www.eduard.com/store/out/pictures/1/1175.jpg

 

Piękny zestaw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siema, to mój pierwszy post na forum. Jestem raczej początkującym modelarzem, składałem trochę plastikowych 1:72 w dzieciństwie, ale generalnie wiele nie pamiętam.

Otóż, piszę bo mam problem z wykonaniem A-10A Thunderbolt 1:72 by HobbyBoss ze względu na błąd w wykonaniu modelu (zaczepów łączących podwozie z górną częścią nie ma). Musiałem więc poradzić sobie z tym problemem chałupniczo. Męczyłem się jak głupi przez ponad 3h układając różne plastikowe części we wnętrzu modelu oraz stosując klej, i efekt nie jest zbyt zachwycający: dolna część podwozia wyraźnie odstaje. Jestem zły, bo nie dość że nie jestem wcale dobrym modelarzem, to jeszcze sam model był wadliwy. Jak na razie model wygląda tak:

dKmXIfl.jpg

Myślałem czy go nie pomalować (nigdy tego wcześniej nie robiłem i myślałem że będzie to fajna przygodna) ale w sytuacji gdy wyraźnie widoczne są linie sklejeń oraz ogólne niedoskonałości wynikające z tego że dawno tego nie robiłem - chyba sobie podaruję.

Macie może dla mnie jakieś porady jak poradzić sobie z tym podwoziem? I co ogólnie robiłem źle?

 

Z góry dziękuję

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak na szybko pytanie. Czy można odtłuścić model denaturatem?

Można, też możesz go umyć wszystko zależy od pomysłu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak na szybko pytanie. Czy można odtłuścić model denaturatem?

Fioletowy podobno zostawia osad. Białym, mozna ale śmierdzi jak zaraza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Macie może dla mnie jakieś porady jak poradzić sobie z tym podwoziem? I co ogólnie robiłem źle?...

Pozostaje Ci skalpel. Rozciąć. Dokleić porządnie zaczepy. Zostawić na kilka godzin, żeby dobrze wyschły i skleić jeszcze raz.

Przed sklejeniem kilka razy przymierzyć, czy zaczepy dobrze trzymają i uniemożliwiają przesunięcie.

Metoda druga (szybsza) to kleić po kawałku klejem CA, ale jak nie masz wprawy to raczej nie polecam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje uszanowanie

To jest mój pierwszy post, z góry dziękuję za wyrozumiałość i wszelkie komentarze. 20 lat temu, małolatem jeszcze będąc, sklejałem siły zbrojne III rzeszy (1:35, pojazdy, figurki), wtedy sztuka modelarstwa w moim wykonaniu polegała na pomalowaniu modelu humbrolami przy użyciu pędzli lub wykałaczek (figurki).

 

Teraz chciałbym zwócić do modelarstwa i nauczyć się bardziej wyrafinowanych technik. Jako że zawodowo "siedzę" w ciężarówkach to chciałbym pobawić się trochę ciągnikami siodłowymi Italeri 1:24.

Przez wiele tygodni przeszukiwałem to i inne fora w temacie modelarstwa i aktualnie stosowanych technik. Muszę przyznać że im więcej czytałem, tym większy bałagan miałem w głowie. Stąd mój post.

 

Chciałbym prosić Was o komentarze czy ustalony przez mnie plan działania i jego kolejność na sens, ewentualnie co zmienić?

(na pierwszy ogień idzie Scania 164L 580KM V8 + akryle Lifecolor, przy pomocy "Adler AD-7790" oraz kompresor AS-186)

 

1. Części plastikowe kleję klejem z igłą Revella. "Szyby" kleję innym klejem, mogę prosić o podpowiedzi jakim konkretnie?

 

2. gdy mam sklejony podzespół - szlifuję miejsca łączeń papierem ściernym gradacji 1000-2000 i uzupełniam ubytki szpachlą modelarską. Nie szlifuję całego modelu, no bo na Boga jedynego po co? (spotkałem się z takimi opisami)

 

3. odtłuszczam przy pomocy aerografu i spirytusu rektyfikacyjnego (podoba mi się ta opcja bo zakładam że spirytus sam w ciągu 15 minut wyparuje, przy opcji mycia wodą z mydłem trzeba zapewne czekać dłużej na wyschnięcie podzespołu). Odtłuszczony podzespół wkładam do pudełka tekturowego (nie kurzy się).

Spotkałem się z opisem odwrotnej kolejności, to znaczy najpierw odtłuszczanie a potem szlifowanie, ale jaki to ma sens? Zakładam że to błąd w opisie.

 

4. nakładam aerografem farbę podkładową (jedna warstwa?). Czy w ofercie Lifecolor jest jedna farba podkładowa (nazywa się acrylic primer?) czy też jest ich wiele i jak wybrać ta właściwą?

 

5. nakładam aerografem farbę zasadniczą pamiętając, że lepiej nakładać kilka warstw cieńszych niż jedną grubą. Farbę rozcieńczam w strzykawce rozcieńczalnikiem Lifecolor (thinner) w proporcji, którą na dobrą sprawę sam muszę sobie wypracować (rozcieńczona farba ma swobodnie spływać po ściankach strzykawki).

To co się da maluję aerografem, najmniejsze elementy maluję pędzelkiem.

Tu mam pytanie, jeżeli np. kabinę pomaluję w całości farbą podstawową, a potem pojedynczy element znajdujący się na kabinie pomaluję na inny kolor pędzelkiem, to pokryje ładnie? czy spodziewać się tu jakichkolwiek problemów?

 

6. Kalkomanie

 

7. Lakierowanie całości modelu. Tu mam chyba największą zagwostkę. Czy to konieczne? Jeśli tak, to czym, aerografem ? przy pomocy jakiego środka ? Czy istnieje niebezpieczeństwo że źle wykonane lakierowanie zepsuje caly model ?

 

 

pytania dodatkowe:

Aero miedzy kolejnymi psikaniami myję wodą, a po skończonym malowaniu myję przy pomocy nitro.

Co z oponami we wspomnianym przez mnie modelu Scanii? Dołączone są opony gumowe, jest sens coś z nimi robic czy montować tak jak są? Podobnie felgi, Italerka daje je w kolorze aluminium, malować je czy zostawić?

 

z góry dzieki za pomoc i wszelkie uwagi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aero miedzy kolejnymi psikaniami myję wodą, a po skończonym malowaniu myję przy pomocy nitro.

 

Nitro wypali ci uszczelki w aero

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nitro wypali ci uszczelki w aero

 

Serdeczne Bog zaplac za rade domyslam sie ze najbezpieczniej bedzie zakupic zmywacz Lifcolor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aero miedzy kolejnymi psikaniami myję wodą, a po skończonym malowaniu myję przy pomocy nitro.

 

Nitro wypali ci uszczelki w aero

Chryste panie, dopiero się dowiaduję??? Na szczęście używam od dawna i nic się nie stało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście po pierwszej próbie metody z lakierem do włosów okazało się, że jak zwykle zje...poległem. Nawilżam wierzchnią warstwę, biorę wykałaczkę i... farba zdziera się aż do plastiku. Dlaczego tak się dzieje? Co mogę na to poradzić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

....

1. ... Revella. "Szyby" kleję innym klejem...

2. ...szlifuję miejsca łączeń....

3. ...odtłuszczam przy pomocy aerografu i spirytusu rektyfikacyjnego...

4. nakładam aerografem farbę podkładową. Czy w ofercie Lifecolor jest jedna farba podkładowa?...

5. nakładam aerografem farbę zasadniczą....na inny kolor pędzelkiem...?

6. Kalkomanie

7. Lakierowanie...Czy to konieczne?...

Co z oponami?

Moje zdanie (i wcale nie jedyne słuszne)

ad. 1 Odszedłem od tego kleju bo daje bardzo miękką spoinę, która trudno zeszlifować. Prawie każde klejenie wymaga szpachli. Ja kleję CA, ale część ludzi bardzo chwali klej Tamiyi. Do szyb nic idealnego nie wymyślono. Te wszystkie przeźroczyste słabo trzymają. Te lepsze kosztują ok. 40 zł. Ja kleję również CA, ale trzeba bardzo uważać na zadymienia.

ad. 3. No właśnie spirytus odparowuje, a co z tłuszczem? - bo chyba nie odparuje.

ad. 4. Jako podkład Surfacer. Czemu wybrałeś Lifecolor? Przy ciężarówkach często trzeba używac taśmy maskującej a Lifecolory i Vallejo to farby których najwiekszą wadą jest kiepska przyczepność. Polecam Gunze celulozowe na zewnątrz, a akryle do robienia wnętrza (tu Lifecolory są tak samo dobre jak inne).

ad. 5 Jak na biały kolor pędzelkiem nałożysz czarny to pokryje, ale odwrotnie to już trudniej. Można ratować się nakładając najpier kolor jasnoszary matowy lub srebrny, a na to dopiero biały czy inny błyszczący.

ad. 6. Nie zapomnij o płynach do kalek. Na ciężarówkach to ważne bo kalki są duże i sporo jest załamań.

ad. 7. Lakier daje połysk i zabezpiecza farbę i kalki. Możesz stosować nawet zwykłe Sido, ale lepiej kupić porządny lakier np. Gunze.

Opony w zestawie są nienaturalnie błyszczące. Można je zmatowić lub pociągnąć farbą matową ziemistą. Ja używam tu Lifecolor, ale do wad tych farb należy dodatkowo dopisać, że nadruk na etykiecie ściera się błyskawicznie, więc nie powiem Ci jaki to numer farby, bo już się wytarł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ad. 3. No właśnie spirytus odparowuje, a co z tłuszczem? - bo chyba nie odparuje.

 

spotkałem się ze stwierdzeniem, że właśnie spirytus i wszystkie śmieci odparowują razem w try miga

 

ad. 4. Jako podkład Surfacer.

 

czytałem że wielu z Was go używa, jak mniemam w sprayu - to chyba super wygodne, zakupię go w takim razie i ja

 

Czemu wybrałeś Lifecolor? Przy ciężarówkach często trzeba używac taśmy maskującej a Lifecolory i Vallejo to farby których najwiekszą wadą jest kiepska przyczepność. Polecam Gunze celulozowe na zewnątrz, a akryle do robienia wnętrza (tu Lifecolory są tak samo dobre jak inne).

 

boję sie mojego pierwszego razu z aerografem , a naczytałem sie że właśnie Lifecolor jest bardzo wdzięczna do aero, łatwo się po niej czyści sprzęt i nadaje się także do pędzla

ale sprawa farb jest jeszcze u mnie wciąż otwarta, jeszcze nic nie kupiłem, poczytam o tych Gunze

 

ad. 6. Nie zapomnij o płynach do kalek. Na ciężarówkach to ważne bo kalki są duże i sporo jest załamań.

 

Nie podobają mi sie te wielkie kalkomanie ("jarmark" ) i na modelach też będę ich unikał. W każdym razie do tablic rejestracyjnych i innych mniejszych kalek jak mniemam płyn tez sie przyda, dzięki za wskazówkę

 

ad. 7. Lakier daje połysk i zabezpiecza farbę i kalki. Możesz stosować nawet zwykłe Sido, ale lepiej kupić porządny lakier np. Gunze.

 

przyjąłem

 

Opony w zestawie są nienaturalnie błyszczące. Można je zmatowić lub pociągnąć farbą matową ziemistą. Ja używam tu Lifecolor, ale do wad tych farb należy dodatkowo dopisać, że nadruk na etykiecie ściera się błyskawicznie, więc nie powiem Ci jaki to numer farby, bo już się wytarł.

 

przyjąłem

 

wielkie dzięki za podpowiedzi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

 

Zabieram się do sklejenia F-18C Revella (swiss), i mam pytanko, który z dodatków eduarda, które blaszki można do niego wykorzystać? Pytam, gdyz większość jest dedykowanych do Hasegawy i innych, a do Revella w 1/48 nie moge nic znaleźć. Może któryś z kolegów robił horneta revella i wie co i jak. Nie wiem, jak z pasownościa blaszek do innego modelu, niż ten do którego są przeznaczone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czemu wybrałeś Lifecolor? Przy ciężarówkach często trzeba używac taśmy maskującej a Lifecolory i Vallejo to farby których najwiekszą wadą jest kiepska przyczepność. Polecam Gunze celulozowe na zewnątrz, a akryle do robienia wnętrza (tu Lifecolory są tak samo dobre jak inne).

 

boję sie mojego pierwszego razu z aerografem , a naczytałem sie że właśnie Lifecolor jest bardzo wdzięczna do aero, łatwo się po niej czyści sprzęt i nadaje się także do pędzla

ale sprawa farb jest jeszcze u mnie wciąż otwarta, jeszcze nic nie kupiłem, poczytam o tych Gunze

 

Jak ma to być inicjacja z aerografem, to lepiej odpuść Lifecolory. One szybko schną i przytykają dyszę a przez to nauka może stać się koszmarem. Gunze, Gunze über alles!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ad. 3. No właśnie spirytus odparowuje, a co z tłuszczem? - bo chyba nie odparuje.

 

spotkałem się ze stwierdzeniem, że właśnie spirytus i wszystkie śmieci odparowują razem w try miga :hmmm:

Spirytusu, rozpuszczalnika czy benzyny używa się jak najbardziej do czyszczenia/odtłuszczania różnych powierzchni, ale w połączeniu np. ze szmatą, która zbierze ten rozpuszczony "syf", a taka metoda bardziej nadaje się do malowania płotu niż modelu ;) Samo natryśnięcie nic nie da, chyba że zafundujesz temu naprawdę solidną kąpiel żeby wszystko spłynęło (nie odparowało), albo będziesz się bawił np. z patyczkami higienicznymi. Moim zdaniem lepiej użyć po prostu ciepłej wody z płynem do naczyń (np. ludwikiem).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak ma to być inicjacja z aerografem, to lepiej odpuść Lifecolory. One szybko schną i przytykają dyszę a przez to nauka może stać się koszmarem. Gunze, Gunze über alles!

 

Jacko - dzieki za rade, zastosuje Ludwika

 

MIRO, Marak - dzieki, niechaj bedzie Gunze ale po przeczytaniu strony gunze.pl niestety potrzebuje Waszych kolejnych wskazowek:

 

Ktory podklad w sprayu? (Scania ma byc bazowo granatowa/czarna)

Mr.Surfacer 1000 Spray - podklad szary w sprayu (170 ml = 50 zl)?

Mr.White Surfacer 1000 - podklad szary w sprayu (170 ml = 50 zl)?

Jaka jest miedzy nimi roznica?

a moze jeszcze inny (podklado-szpachlowka)?

 

Farby bazowe Mr.Color akrylowe serii C

 

Rozcienczalnik do aero: Mr.Color Leveling Thinner (110 ml = 25 zl)

 

Plyn do mycia aero: Mr.Color Cleaner (250 ml = 42 zl)

 

Plyn do ukladania kalek: Mr.Color Setter ?

 

Lakier - ale ktory?

Mr.Super Clear czy Mr.Top Coat Gloss ?

Mat, polmat czy polysk?

 

Chcialbym juz w koncu wybrac, kupic i zaczac robic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktory podklad w sprayu? (Scania ma byc bazowo granatowa/czarna)

Mr.Surfacer 1000 Spray - podklad szary w sprayu (170 ml = 50 zl)?

Mr.White Surfacer 1000 - podklad szary w sprayu (170 ml = 50 zl)?

 

Bez znaczenia, bylebyś nie kupił Mr. Base White, bo to coś innego

 

Farby bazowe Mr.Color akrylowe serii C

 

Rozcienczalnik do aero: Mr.Color Leveling Thinner (110 ml = 25 zl)

 

Seria C to nie akryle, ale są świetne. LT tak

 

Plyn do mycia aero: Mr.Color Cleaner (250 ml = 42 zl)

 

Jest fantastyczny, ale cholernie drogi. Tańszą alternatywą jest preparat do czyszczenia pędzli dostępny w Lidlu (1l = 10 zł)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oczywiście po pierwszej próbie metody z lakierem do włosów okazało się, że jak zwykle zje...poległem. Nawilżam wierzchnią warstwę, biorę wykałaczkę i... farba zdziera się aż do plastiku. Dlaczego tak się dzieje? Co mogę na to poradzić?

 

Zdzieraj pędzlem. A farba schodzi, bo słabo trzyma się powierzchni. Dałeś podkład pod farbę?

Przy metodzie z lakierem do włosów, koniecznym jest położenie cienkiej warstwy lakieru do włosów, na to również cienkich ( kładzionych kilkoma warstwami) warstw farby. Po 15-20 minutach od położenia farby można ją zrywać. Kiedy położysz zbyt dużą warstwę farby to zacznie odchodzić ona płatami w sposób niekontrolowany i nadto zacznie się marszczyć ( zrobi się taka pajęczynka na niej).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.