Jump to content
DeX

Zadajemy pytania... Dostajemy odpowiedzi i pomoc...

Recommended Posts

Seria C to nie akryle, ale są świetne. LT tak

 

to ja juz zgłupiałem

na gunze.pl piszą:

 

"Mr.Color - farby akrylowe na rozpuszczalniku organicznym (seria C). To najwyższej jakości, akrylowe, oparte o rozpuszczalniki organiczne farby firmy Gunze Sangyo."

a dalej pod "więcej informacji":

"Mr.Color - farby akrylowe celulozowe"

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Seria C to nie akryle, ale są świetne. LT tak

...na gunze.pl piszą:

"Mr.Color - farby akrylowe na rozpuszczalniku organicznym (seria C). To najwyższej jakości, akrylowe, oparte o rozpuszczalniki organiczne farby firmy Gunze Sangyo."...

Bo to trochę tak jak każdy rzemieślnik wie, że są gwoździe żelazne i stalowe (porządne - te twarde), mimo iż metalurg wie że żelazo w technice nie występuje a każdy pręt czy śrubka to stal, tylko z mniejszą lub wiekszą zawartością dodatków stopowych.

A wracając do farb to Gunze nie kłamie, ale modelarze zwykli nazywać farby akrylowe celulozowe farbami celulozowymi, a farby akrylowe wodne farbami akrylowymi.

Te pierwsze lepiej trzymają, lepiej kryją, lepiej błyszczą, lepiej śmierdzą i nie nadają się do pędzla.

Te drugie, przede wszystkim mniej śmierdzą i można malować pędzlem.

Obie są szybkoschnące.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bo to trochę tak jak każdy rzemieślnik wie, że są gwoździe żelazne i stalowe (porządne - te twarde), mimo iż metalurg wie że żelazo w technice nie występuje a każdy pręt czy śrubka to stal, tylko z mniejszą lub wiekszą zawartością dodatków stopowych.

A wracając do farb to Gunze nie kłamie, ale modelarze zwykli nazywać farby akrylowe celulozowe farbami celulozowymi, a farby akrylowe wodne farbami akrylowymi.

Te pierwsze lepiej trzymają, lepiej kryją, lepiej błyszczą, lepiej śmierdzą i nie nadają się do pędzla.

Te drugie, przede wszystkim mniej śmierdzą i można malować pędzlem.

Obie są szybkoschnące.

 

dzięki za wyrozumiałość i cierpliwość

szukałem farb nadających się zarówno do aero jak i do pędzla (Gunze podaje że celulozowe można kłaść obiema technikami). W każdym razie "wchodzę" w celulozowe i sam się przekonam co do jakości traktowania ich pędzlem.

Jeszcze raz wielkie dzięki

 

Gdybyś mógł jeszcze mi doradzić w kwestii lakieru bezbarwnego, tu czułbym się już spełniony

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Ktory podklad w sprayu? (Scania ma byc bazowo granatowa/czarna)

Mr.Surfacer 1000 Spray - podklad szary w sprayu (170 ml = 50 zl)?

Mr.White Surfacer 1000 - podklad szary w sprayu (170 ml = 50 zl)?

Co prawda nigdy nie miałem Surfacera w sprayu, ale wydaje mi się, że lepij kupić w słoiczku, bo z aero można lepiej dozować zwłaszcza w zakamarki ramy, a do dużych powierzchni używam kupionego w lakierach samochodowych sprayu akrylowego "Car-Rep" 500 ml - 17 zł.

Surfacer im wieksza cyfra tym podkład jest bardziej drobny czyli bardziej podkład, a mniej szpachla.

Zazwyczaj im bardziej szary tym lepiej kryje, ale pod jasne kolory trzeba dawać jasny lub biały.

 

Farby bazowe Mr.Color akrylowe serii C

Pamietaj, że pędzlem nimi nie pomalujesz nic (może jakieś drobiazgi), więc lepiej te główne do kabiny zewnatrz wziąć "C", a pozostałe "H"

 

Plyn do mycia aero: Mr.Color Cleaner (250 ml = 42 zl)

Tak jak pisał kolega, ja używam z Castoramy "Płynu do mycia pędzli i narzędzi malarskich" za ok. 8 zł.

 

Plyn do ukladania kalek: Mr.Color Setter ?

Pewnie może być. Ja używam z Microscale Set i Sol, ale każda kalka jest inna, więc trudno powiedzieć, że któryś płyn jest lepszy.

Lakier - ale ktory?

Mr.Super Clear czy Mr.Top Coat Gloss ?

Mat, polmat czy polysk?

Najlepiej z seri "H" - bo możesz bez obawy kłaść na wszystko i się nie pogryzą. Proponuję kupić zarówno mat, półmat i połysk, bo na zewnątrz oczywiście masz połysk, ale wewnątrz masz na pewno elementy matowe i półmatowe, czasem lepiej efekt uzyskać lakierami. Przykład: dźwignia zmiany biegów. Maluję farbą czarną błyszczącą całą dźwignię, potem "lakierem mat" dół gdzie jest guma, "lakierem półmatem" górną gałkę. Prościej niż kupować trzy różne czarne farby.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak się nazywa ten wynalazek z lidla ?

 

Dokładnie tak. BAUFIX Preparat do czyszczenia pędzli. Duża metalowa pucha z czerwoną zakrętką. Bierze oleje, akryle, wszystko.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak się nazywa ten wynalazek z lidla ?

 

Dokładnie tak. BAUFIX Preparat do czyszczenia pędzli. Duża metalowa pucha z czerwoną zakrętką. Bierze oleje, akryle, wszystko.

 

 

Dzięki wielkie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Plyn do ukladania kalek: Mr.Color Setter ?
Nie chodzi czasem o Mr. Mark Setter z Gunze?

 

Musisz pamiętać, że są dwa rodzaje:

Mr. Mark Setter (niebieski) - do układania (czyli pod kalki)

Mr. Mark Softer (zielony) - do zmiękczania ułożonych (czyli na kalki)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Plyn do ukladania kalek: Mr.Color Setter ?
Nie chodzi czasem o Mr. Mark Setter z Gunze?

 

Musisz pamiętać, że są dwa rodzaje:

Mr. Mark Setter (niebieski) - do układania (czyli pod kalki)

Mr. Mark Softer (zielony) - do zmiękczania ułożonych (czyli na kalki)

 

 

Osobiście polecam SOL i SET - MICROSCALE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam płyny gunze do kalek i nie narzekam.

Jedynie to zielony jest dosyć mocny i trzeba z nim uważać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam

Jako że muszę nabyć dyszę do aerografu,a mam 2 rozmiary do wyboru, postanowiłem zasięgnąć rady bardziej doświadczonych.

Czy do malowania ciężarówek (ewentualnie osobówek) w 1:24 lepiej kupić dyszę 0.3 mm

http://allegro.pl/dysza-i-iglica-igla-0-3-mm-do-aerograf-u-i3820904353.html

Czy 0.5 mm

http://allegro.pl/dysza-i-iglica-igla-0-5-mm-do-aerograf-u-i3809546154.html

Liczę na szybką i trafną poradę

Pozdrawiam

Ponawiam prośbę o pomoc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam forumowiczów. Właśnie zacząłem składać pierwszy w życiu model (Elefant od Italieri) i praktycznie od razu natrafiłem na niejasność- producent każe rozgrzanym śrubokrętem stopić części, z tym że instrukcja jest niejasna i nie wiem, co złączyć z czym. Domyślam się tylko, że chodzi o zapobiegnięcie wysuwania się kół z osi (oczywiście, jeśli będzie trzeba, dorzucę zdjęcia).

Szukałem pomocy w necie, ale nie znalazłem, dlatego pytam tutaj. Czy jest to jakaś konkretna technika (zapewne omawiana na tym forum) czy tylko wymysł producenta? I jak to właściwie zrobić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj, dodaj zdjęcie to podpowiemy. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam

Jako że muszę nabyć dyszę do aerografu,a mam 2 rozmiary do wyboru, postanowiłem zasięgnąć rady bardziej doświadczonych.

Czy do malowania ciężarówek (ewentualnie osobówek) w 1:24 lepiej kupić dyszę 0.3 mm

http://allegro.pl/dysza-i-iglica-igla-0-3-mm-do-aerograf-u-i3820904353.html

Czy 0.5 mm

http://allegro.pl/dysza-i-iglica-igla-0-5-mm-do-aerograf-u-i3809546154.html

Liczę na szybką i trafną poradę

Pozdrawiam

Ponawiam prośbę o pomoc!

Skoro nie ma chętnych, to ja mogę powiedzieć tylko tyle, że mam dyszę 0,3 i co prawdza czasem przydałaby się większa, ale do większości prac jest to idealna średnica. A przy większej miałbym problemy do małych elementów. Zresztą mój kompresor AS-186 (jak i poprzedni MAR-3000) przy dyszy 0,3 na pełnym gazie (czyli całkowitym odkręceniu przepływu) nie wyrabia się, więc większa dysza nic by nie dała, bo cisnnienie by siadło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://imageshack.us/a/img543/226/28ol.jpg- instrukcja

http://imageshack.us/a/img34/9204/rm0f.jpg-trochę elementów dla zobrazowania (słaba jakość-zdjęcia zrobione teraz telefonem). Część układu jezdnego, potem jeden z elementów mocowania z wanną (nie wiem jeszcze jak to wygląda z pierwszym i ostatnim kołem).

Chodzi oczywiście o element 10, świetnie przetłumaczony translatorem z włoskiego na angielski jako "pralka". Obrazki ze śrubokrętem są tak enigmatyczne, że nawet nie silę się na interpretację.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak patrzę na te zdjęcia i myślę, że powinieneś założyć warsztat. Więcej osób by się zaciekawiło a pewnie nie jedna osoba go sklejała. Co do tego to nie mam pojęcia, wydaje mi się, że można po prostu wkleić, ale lepiej poczekać na kogoś kto wie co zrobić, może go sklejał.

Share this post


Link to post
Share on other sites
http://imageshack.us/a/img543/226/28ol.jpg- instrukcja

http://imageshack.us/a/img34/9204/rm0f.jpg-trochę elementów dla zobrazowania (słaba jakość-zdjęcia zrobione teraz telefonem). Część układu jezdnego, potem jeden z elementów mocowania z wanną (nie wiem jeszcze jak to wygląda z pierwszym i ostatnim kołem).

Chodzi oczywiście o element 10, świetnie przetłumaczony translatorem z włoskiego na angielski jako "pralka". Obrazki ze śrubokrętem są tak enigmatyczne, że nawet nie silę się na interpretację.

Jakieś czołgi to zupełnie nie moja działka, ale instrukcja jest tu chyba jasna i przejrzysta.

Zakładasz elementy koła (7, 8 i 10) na piastę (np. 4). Rozgrzewasz śrubokręt lub coś podobnego (śrubokręt będzie potem do wyrzucenia). Gorącym śrubokrętem rozpłaszczasz końcówkę piasty, tak by utworzyła się główka na kształt nitu, która uniemożliwi zsunięcie się koła z piasty.

W teorii proste. W praktyce dość trudne. Jeśli śrubokręt będzie za gorący, to za mocno spłaszczysz piastę i koło nie bedzie się obracać. Śrubokręt lubi przyklejać się do plastiku i wówczas możesz zerwać całą piastę. Ja to robię obok kranu z zimna wodą. Puszczam zimną wodę, rozgrzewam śrubokręt, spłaszczam piastę i nie odrywając śrubokrętu wkładam pod zimna wodę. Plastik stwarnieje i wówczas odrywam śrubokręt. Potrenuj na kawałkach plastiku np. z ramki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie, brzmi to bardzo sensownie i pewnie o to producentowi chodziło, nawet przez chwilę myślałem o czymś podobnym. Teraz muszę tylko "wyczaić", jak mocno spłaszczyć, by koło nie latało na boki, a jednocześnie kręciło się. A potem powtórzyć to 21 razy i niczego po drodze nie skopać

Dzięki za pomoc i kilka rad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siemanko chciałbym się spytać czym można odtłuścić kabine do modelu domowym sposobem??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oczywiście po pierwszej próbie metody z lakierem do włosów okazało się, że jak zwykle zje...poległem. Nawilżam wierzchnią warstwę, biorę wykałaczkę i... farba zdziera się aż do plastiku. Dlaczego tak się dzieje? Co mogę na to poradzić?

 

Zdzieraj pędzlem. A farba schodzi, bo słabo trzyma się powierzchni. Dałeś podkład pod farbę?

Przy metodzie z lakierem do włosów, koniecznym jest położenie cienkiej warstwy lakieru do włosów, na to również cienkich ( kładzionych kilkoma warstwami) warstw farby. Po 15-20 minutach od położenia farby można ją zrywać. Kiedy położysz zbyt dużą warstwę farby to zacznie odchodzić ona płatami w sposób niekontrolowany i nadto zacznie się marszczyć ( zrobi się taka pajęczynka na niej).

Przepraszam że dopiero teraz odpowiedź daję, ale jakoś odpuściłem sobie temat na chwilę. Jeśli dobrze pamiętam to warstwy są takie: podkład, zielony, lakier błyszczący, lakier do włosów, biały. Chciałem żeby odpadał tylko biały, a efekt jaki jest to napisałem. Spróbuję pędzelkiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy malowanie rozpocząć po całkowitym złożeniu modelu czy w trakcie? mam na myśli malowanie aerografem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz muszę tylko "wyczaić", jak mocno spłaszczyć, by koło nie latało na boki, a jednocześnie kręciło się. A potem powtórzyć to 21 razy i niczego po drodze nie skopać

Wg mnie to sztuka dla sztuki. Sklej to na stałe, przecież po stole nie będziesz tym jeździł. Zanim skleisz podwozie w powtarzalny sposób stracisz kupę nerwów, a model i tak będzie tylko stał na półce, lub do podstawki przyklejony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć skręciłem aerograf i po skręceniu spust nie odbija a iglica CHYBA się nie odchyla do tyłu za pociągnięciem spustu. Co źle zrobiłem skręcając aerograf ? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprawdopodobniej trzpień zaworu spustu jest brudny albo zbyt suchy. Wyjmij spust, trzpień i naoliw go. Jezeli iglica nie rusza się to mogłeś nie dokręcić pokrętła regulacji iglicy albo sama iglica jest brudna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam pytanie posiadam aero H&S ultra z dyszą i iglicą 0,2 i zastanawiam się nad zakupem dyszy 0,15 czy będzie zauważalny efekt ? chodzi o wielkość plamki czy lepiej sobie odpuścić? no i czy do tej dyszy 0,15 musiałbym jeszcze dokupić iglicę 0,15 czy ta co mam 0,2 będzie też się sprawdzać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.