Jump to content
DeX

Zadajemy pytania... Dostajemy odpowiedzi i pomoc...

Recommended Posts

Jeśli dobrze je przykleiłeś, to nie zerwiesz.

Inna sprawa, to że takie blaszki na poszyciu powinny być wpuszczone w plastik, żeby nie wystawały, tak jak w prawdziwych samolotach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inna sprawa, to że takie blaszki na poszyciu powinny być wpuszczone w plastik, żeby nie wystawały, tak jak w prawdziwych samolotach.

 

W sumie racja. A jak to zrobić? Wydłubać rylcem czy innym skalpelem i wklejać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobre pytanie.

Nie ma chyba żadnej dobrej i prostej metody.

Niektórzy wyskrobuję jakieś zagłębienia pod te blaszki, niektórzy wtapiają je w plastik przy pomocy lutownicy, niektórzy robią to jeszcze inaczej.

Ja generalnie mam zasadę, że blaszek na poszycie kadłuba/skrzydeł nie kładę, o ile nie potrafię ich wpuścić w plastik.

A że nie potrafię (będę testował metodę wtapiania przy pomocy lutownicy), to z reguły sobie takie blaszki odpuszczam, poza jakimiś kratkami czy wywietrznikami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To prawda, ale z reguły blaszki jakie daje Eduard do przyklejenia na poszyciu powinny być wpuszczone w plastik.

Co samo w sobie moim zdaniem jest bardzo kłopotliwe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Mam do Was pytanie jako do fachowców.

 

Na modelarstwie nie znam się w ogóle, ale wymyśliłem sobie, że do kupionej ostatnio gry planszowej zrobię zamiast jakichś drewnianych, symbolicznych żetonów żołnierzy, figurki z prawdziwego zdarzenia. Na próbę zakupiłem nawet metalowe figurki 15mm: http://battle-models.com/Spartan-Generals-Officers-dowodcy-oficerowie,p,2177.

 

I tu pytanie o podstawkę. Chciałbym zrobić niedużą, maksymalnie 15mm podstawkę okrągłą, ale ciężką by nie biegały po całym stole samoistnie. Gdzie zdobyć taki materiał? Nie będzie robiony żaden mech czy trawa itp. Czym to skleić? Czym pomalować? Nie chcę nie wiadomo jakiego poziomu detali, jakieś 4-5 kolorów by odróżnić jednych od drugich (tak w ogóle będzie 5 kolorów po 6 jednostek). Może polecacie inne figurki do takich celów? Może plastikowe? A może macie inne pomysły?

 

Z góry dzięki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

VeritasEtc. , powinien się sprawdzić klej CA , np Pattex PowerŻel. Co do samych podstawek - idealne byłyby monety np jedno- czy dwugroszowe, lecz to nielegalne w świetle prawa. Zastępczo można zastosować podkładki do śrub. Kup sobie także akrylową szpachlę do drewna , pomoże zamaskować przejście między podłożem a figurantem.

Ja- jako skąpiec- pewnie zastosowałbym figsy plastikowe, ale metal to jednak metal \m/

Jak się prezentują te produkty Xystona? Rzeźba tak wyraźna, jak na zdjęciu w BattleModels? Szkoda, że nie produkują nic poza starożytnościowcami...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za odpowiedź Lord,

 

Spróbuję użyć tego kleju, który polecasz. Myślę, że w tym przypadku podkładki metalowe sprawdziłyby się świetnie! Mógłbym dać ze dwie lub nawet trzy mniejsze gdyby była potrzeba i może jednak poszukam plastikowych, wtedy zmniejszony ciężar figurki obniżyłby środek ciężkości i zwiększył stabilność.

 

Dopytam jeszcze tylko o te farby. Jak wspomniałem nie będę przesadzał z kolorami, każdy team będzie miał jeden kolor skóry, dwa kolory ubrań i szary na metalowe części. Powinno wystarczyć. Ubrania muszą się odróżniać, więc powiedzmy że jest mam biały kolor główny i czarny jako dodatek. Team 2 - czarna baza, czerwony dodatek. Team 3 - czerwona baza, niebieski dodatek itd do 5 zespołów. Wychodzi że potrzebuję 7-8 kolorów. Jakie farby możecie polecić na te 15mm figurki? Tak bym pomalował raz a dobrze a kolor był wyraźny i żywy. No i tani oczywiście

 

Poniżej dodałem zdjęcia figurek, o które prosiłeś. Na jednym jest też podstawka 20x20, której nie użyję ponieważ jest zdecydowanie zbyt duża. Tylko okazało się, że to nie są Spartanie a Macedończycy, ale chyba żaden Grek się nie obrazi

 

e5350a5619b27136gen.jpg

 

57cf3237c996a986gen.jpg

 

d93b529568625b94gen.jpg

 

21056e9d3fdd216fgen.jpg

 

a862723fbd354b3bgen.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od pewnego czasu mam dziwny problem z kompresorem bezolejowym, wygląda jak rebrand Fengda AS18.

Problem jest taki, że jeżeli z kompresora będzie powoli uchodzić ciśnienie(malowanie na niskim ciśnieniu), to po spadku poniżej 3barów nie następuje słyszalne przełączenie się zaworu i dopompowanie aż do 4 barów, a pojedyncze obroty tłoka. Słychać, że kompresor próbuje jedynie przekroczyć barierę 3 barów i od razu staje. Zależnie jak duże ciśnienie dostaje aerografach, to takie "dopompowywanie" jest raz częściej lub rzadziej. Dopiero podanie sporego ciśnienia np. 2 barów na aerograf powoduje, że zawór się słyszalnie przełącza i kompresor pompuje jednostajnie do 4 barów.

Sama praca kompresora w tym dziwnym stanie pośrednim nie jest do końca sprawna. Kreci się wolniej, a jak z ciekawości odkręciłem przednia pokrywę, to widać, ze silnik raz kreci w lewo, a raz w prawo. Na kilka miesięcy temu najpierw musiał się rozgrzać, by tak wariować, teraz wystarczy podłączyć aerograf. Jeszcze dodam, że szybciej się cholernik nagrzewa, ale nigdy się jeszcze nie wyłączył.

Macie jakieś pomysły co to może być? Ja mam wrażenie, że to nie do końca sprawy zawór ciśnieniowy w którym przekaźnik nie do końca przechodzi w stan pełnego rozłączenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mój pierwszy post na forum więc witam Was serdecznie. Dostałem ostatnio w prezencie model statku Alexander von Humboldt w skali 1:150 od Revell`a. Jest to mój pierwszy model do malowania. W zestawie jest 6 farb (301, 314, 330, 360, 363, 381) i tutaj mam kilka pytań.

1. Czy należy użyć podkładu pod te farby?

2. Czy te farby należy rozcieńczać? Czy można malować od razu po porządnym wymieszaniu?

3. Według instrukcji do malowania należałoby użyć jeszcze innych kolorów (085 brązowy matowy, 083 rdzawy matowy, 381 brązowy jedwabiście matowy, 092 mosiądz metaliczny, 091 stalowy metaliczny, 099 aluminium metaliczny, 302 czarny jedwabiście matowy, 382 drewniano-brązowy jedwabiście matowy, 009 antracyt matowy) czy aby w pełni cieszyć się ładnego modelu należy je dokupić?

4. Według instrukcji niektóre elementy należy malować dwoma kolorami np. 34% brązowy jedwabiście matowy + 66% 083 rdzawy matowy (pokład), 75% 363 ciemnozielony jedwabiście matowy + 25 % 360 zielony jedwabiście matowy (burty). Co mam przez to rozumieć? Część elementów ma być po prostu zaakcentowana innym kolorem?

5. Czy jako początkujący mam szansę uzyskać taki pokład (cienie) http://karopka.ru/bitrix/components/bitrix/forum.interface/show_file.php?fid=534395

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, mam problem. Dostałem niedawno model Panzerkampfwagen 5 Panthera Aust.Aw skali 1/35 Tamiyi. Niestety,w całej instrukcji nie znalazłem niczego o potrzebnych farbach i malowaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
To mój pierwszy post na forum więc witam Was serdecznie. Dostałem ostatnio w prezencie model statku Alexander von Humboldt w skali 1:150 od Revell`a. Jest to mój pierwszy model do malowania. W zestawie jest 6 farb (301, 314, 330, 360, 363, 381) i tutaj mam kilka pytań.

1. Czy należy użyć podkładu pod te farby?

2. Czy te farby należy rozcieńczać? Czy można malować od razu po porządnym wymieszaniu?

3. Według instrukcji do malowania należałoby użyć jeszcze innych kolorów (085 brązowy matowy, ... 009 antracyt matowy) czy aby w pełni cieszyć się ładnego modelu należy je dokupić?

4. Według instrukcji niektóre elementy należy malować dwoma kolorami np. 34% brązowy jedwabiście matowy + 66% 083 rdzawy matowy (pokład), 75% 363 ciemnozielony jedwabiście matowy + 25 % 360 zielony jedwabiście matowy (burty). Co mam przez to rozumieć? ...

5. Czy jako początkujący mam szansę uzyskać taki pokład (cienie) http://karopka.ru/bitrix/components/bitrix/forum.interface/show_file.php?fid=534395

ad. 1 - bardzo wskazane.

ad. 2 - należy rozcieńczać. Tyle, że revell do zestawów dołączał zarówno emalie (rozcieńczamy benzyną lakową, lub rozcieńczalnikiem wamodu) jak również farby wodne akrylowe (rozcieńczamy wodą). Te pierwsze najczęściej w metalowych puszeczkach, te drugie w plastikowych pojemniczkach.

ad. 3 - jak chcesz mieć wiernie pomalowany model to trzeba dokupić. Zazwyczaj są to bardzo małe elementy.

ad. 4 - oznacza to, że Revell w swej palecie farb nie ma odpowiedniego koloru i trzeba go uzyskać przez zmieszanie dwóch lub więcej farb w proporcji jak podają. Można też szukać farby innego producenta. Jeśli mieszasz farbę, zostaw jej sobie trochę w jakimś szczelnym pojemniczku. Na pewno coś Ci się zadrapie, zaleje klejem itp i trzeba będzie później podmalować. A drugi raz nie uzyskasz tej samej barwy.

ad. 5 - to zależy od Twych zdolności. Na forum są wątki o malowaniu imitacji drewna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Od pewnego czasu mam dziwny problem z kompresorem bezolejowym, wygląda jak rebrand Fengda AS18.

Problem jest taki, że jeżeli z kompresora będzie powoli uchodzić ciśnienie(malowanie na niskim ciśnieniu), to po spadku poniżej 3barów nie następuje słyszalne przełączenie się zaworu i dopompowanie aż do 4 barów, a pojedyncze obroty tłoka. Słychać, że kompresor próbuje jedynie przekroczyć barierę 3 barów i od razu staje. Zależnie jak duże ciśnienie dostaje aerografach, to takie "dopompowywanie" jest raz częściej lub rzadziej. Dopiero podanie sporego ciśnienia np. 2 barów na aerograf powoduje, że zawór się słyszalnie przełącza i kompresor pompuje jednostajnie do 4 barów.

Sama praca kompresora w tym dziwnym stanie pośrednim nie jest do końca sprawna. Kreci się wolniej, a jak z ciekawości odkręciłem przednia pokrywę, to widać, ze silnik raz kreci w lewo, a raz w prawo. Na kilka miesięcy temu najpierw musiał się rozgrzać, by tak wariować, teraz wystarczy podłączyć aerograf. Jeszcze dodam, że szybciej się cholernik nagrzewa, ale nigdy się jeszcze nie wyłączył.

Macie jakieś pomysły co to może być? Ja mam wrażenie, że to nie do końca sprawy zawór ciśnieniowy w którym przekaźnik nie do końca przechodzi w stan pełnego rozłączenia.

Podobne objawy miałem na MAR-3000 (bez butli) - pisałem tu o tym kiedyś. Nie włączał się, albo silnik nie miał obrotów i klekotał itp. Dopiero jak ciśnienie spadło całkiem do zera, to po chwili zaczynał normalną pracę. Wymiana czujnika ciśnienia nic nie dała. Jeden elektryk dołączył równolegle drugi kondensator rozruchowy i wtedy pracował dobrze, ale szybko się przegrzewał i wybijał termik. W punkcie naprawy silników powiedzieli mi, że są to typowe objawy zwarcia na uzwojeniu i trzeba go przewinąć (koszt 100 zł). Wolałem kupić nowy kompresor i nie wiem czy ta diagnoza była na pewno prawdziwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Własnie nie mam odpowiedniego kondensatora, bo już wczoraj chciałem dodatkowy dolutować.

Też myślałem o problemie samego silnika, ale u mnie jeżeli odkręcę manometr do końca i zacznę malować, to kompresor zachowuje się normalnie. Nie ma problemow ze startem jeżeli wcześniej słychać będzie, ze przekaźnik się załączył. U mnie ewenementem jest to, ze kompresor potrafi załączać się bez słyszalnego przeskoku przekaźnika który jak patrzyłem po prostu rozłącza obwód zasilania do silnika. Po dzisiejszej dedukcji wyszło, ze przekaźnik potrafi znajdować się w stanie nieustalonym, przez co lekkie podbicie ciśnienia go przesuwa o niewielka cześć, a po chwili znów wraca. Dopiero mocny spadek ciśnienia powoduje, ze przekaźnik w pełni się przesuwa i blokuje aż do 4barów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ad. 1 - bardzo wskazane.

ad. 2 - należy rozcieńczać. Tyle, że revell do zestawów dołączał zarówno emalie (rozcieńczamy benzyną lakową, lub rozcieńczalnikiem wamodu) jak również farby wodne akrylowe (rozcieńczamy wodą). Te pierwsze najczęściej w metalowych puszeczkach, te drugie w plastikowych pojemniczkach.

ad. 3 - jak chcesz mieć wiernie pomalowany model to trzeba dokupić. Zazwyczaj są to bardzo małe elementy.

ad. 4 - oznacza to, że Revell w swej palecie farb nie ma odpowiedniego koloru i trzeba go uzyskać przez zmieszanie dwóch lub więcej farb w proporcji jak podają. Można też szukać farby innego producenta. Jeśli mieszasz farbę, zostaw jej sobie trochę w jakimś szczelnym pojemniczku. Na pewno coś Ci się zadrapie, zaleje klejem itp i trzeba będzie później podmalować. A drugi raz nie uzyskasz tej samej barwy.

ad. 5 - to zależy od Twych zdolności. Na forum są wątki o malowaniu imitacji drewna.

 

Dziękuję za szybką i konkretną odpowiedź.

1. A jeżeli nie użyje podkładu stanie się jakaś tragedia?

2. Dołączone w zestawie farbki są w plastikowych małych pojemniczkach i są mocno wodniste (konsystencja mleka może troszkę gęstsze) boje się, że po rozcieńczeniu ciężko będzie malować taką "wodą".

3. Dokupić emalie czy akryl? Te pierwsze są sporo tańsze i mam wrażenie, że bardziej dostępne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. A jeżeli nie użyje podkładu stanie się jakaś tragedia?

2. Dołączone w zestawie farbki są w plastikowych małych pojemniczkach i są mocno wodniste (konsystencja mleka może troszkę gęstsze) boje się, że po rozcieńczeniu ciężko będzie malować taką "wodą".

3. Dokupić emalie czy akryl? Te pierwsze są sporo tańsze i mam wrażenie, że bardziej dostępne.

 

ad. 1. Podkład daje 3 podstawowe zalety. a) widać pod nim wszystkie nierówności i niedoskonałości, które trzeba usunąć przed malowaniem, b) powoduje, że farba lepiej trzyma do plastiku, c) powoduje, że możesz malować rzadszą farbką. Kup podkład w Sprau w sklepie z lakierami samochodowymi. Podkład szybkoschnący akrylowy szary jasny.

 

ad. 2 Czyli są do akryle. Jak je dobrze rozmieszasz, to wcale nie są takie rzadkie. Jak nie dasz podkładu, to nie rozcieńczaj, ale licz się z tym, że mogą zrobić się smugi. Prawidłowo rozcieńczona farba, po pierwszym malowaniu mocno prześwituje, po drugim leciutko prześwituje, po trzecim powinno być OK. (Figurkowcy twierdzą, że po siódmym).

 

ad. 3 Akryl. Emalie śmierdzą i długo schną. Wcale nie musisz kupować Revella. Na początek kup sobie Pactry. Bardzo dobrze maluje się nimi pędzlem. Można je mieszać z Revellem. Acha, jeśli w tym zestawie był pędzelek, to go wyrzuć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. A czy taki podkład samochodowy nie zaleje drobnych szczegółów?

2. W palecie Pactry znajdę wszystkie odpowiedniki z Revella? Na pierwszy rzut oka mają mniejszą paletę niż Humbrol, Ravell.

3. W zestawie był pędzelek "dwustronny" dlaczego jest zły?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co doświadczeni modelarze sądzą o pędzelkach Revell? Będę u nich zamawiał farby do modelu i klej to pomyślałem że przy okazji mogę pędzle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. A czy taki podkład samochodowy nie zaleje drobnych szczegółów?
Każdy podkład ileś zalewa. Kolega podpowiedział Ci najkorzystniejszy wybór na twoim etapie.
2. W palecie Pactry znajdę wszystkie odpowiedniki z Revella? Na pierwszy rzut oka mają mniejszą paletę niż Humbrol, Ravell.
Na pewno nie znajdziesz wszystkich odpowiedników. Częścią modelarstwa jest umiejętność doboru kolorów. Tutaj.
3. W zestawie był pędzelek "dwustronny" dlaczego jest zły?
Nic mi nie wiadomo aby był zły.

Ja go rozciąłem na dwie półówki i używam do MicroSet i MicroSol.

Płaski (z niebieskim drzewcem) jest troszkę sztywny więc trudno nim uzyskać równą i gładką powłokę.

Okrągły (z czerwonym drzewcem) ma dostateczną długość i miękkość włosia by odpowiadać typowym pędzlom w rozmiarze między 3 a 4. Czy ładnie nabiera farbę, nie kapie i dobrze ją oddaje? Sprawdź sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokład statku jest z brązowego plastiku czy pokryć go takim samym podkładem jak resztę? Serdecznie dziękuje za pomoc postaram się dobrać farby akrylowe z Pactry do mojego modelu. Czy możecie polecić mi jakiś konkretny sklep? Agtom to porządny sklep?

 

Wysłane z mojego XT1039 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, posiadam aerograf. nie wiem co to za model bo gdzieś kiedyś miałem zapisane i notka się zgubiła. Coś takiego jak na focie http://www.mojehobby.pl/zdjecia/5/6/5/2348_rd.jpg

Pewnego dnia okazało się że iglica jest krzywa/uszkodzona. nie wiem na jaką wymienić bo nie wiem jaką mam. jak to sprawdzić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety brak mu oznaczeń. na pudełku również nic :/

 

@edit

znalazłem na mailu

Mar EW-770 Profi dysza 0,25 mm

 

 

thx za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites
… Czy możecie polecić mi jakiś konkretny sklep?
Gdzie mieszkasz?
Agtom to porządny sklep?
Nie wiem. Nie korzystałem.
Wysłane z mojego XT1039 przy użyciu Tapatalka
W ustawieniach Taptalk można to wyłączyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mieszkam na opolszczyźnie. Który kolor Pactry zastąpi Revella

metaliczny mosiądz (32192),

brązowy matowy (32381),

drewniany brązowy (32382)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mieszkam na opolszczyźnie. Który kolor Pactry zastąpi Revella

metaliczny mosiądz (32192),

brązowy matowy (32381),

drewniany brązowy (32382)?

A z której strony opolszczyzny, to może Ci podpowiem, gdzie są sklepy. Internetowo dużo osób korzysta z "Moje Hobby", w opolskim masz w Lubrzy "PlastModel". Zresztą jest dużo dobrych sklepów i całkiem niezły portal All..ro. W dziale "Plac Zabaw" są wątki na temat sklepów internetowych.

A tu masz przeliczniki farb

http://www.paint4models.com/paintchart/paintconversionchart20100101e.htm#

Z czasem lepiej zaopatrzyć się w próbniki kolorów i dobierać według próbnika, bo te przeliczniki nie zawsze są dokładne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.