Jump to content
DeX

Zadajemy pytania... Dostajemy odpowiedzi i pomoc...

Recommended Posts

Generalnie nakładanie kalek przebiegło bez dramatu. Jedną z pierwszych porwałem na drobne kawałki w momencie paniki, kiedy połowicznie się przykleiła i myślałem, że już nie będzie się dało jej przesunąć. Potem okazało się, że dopóki nie zastosuje się Sola to można podlewać kalkę wodą i przesuwać ją do usranej śmierci (ew. wystarczająco długo, żeby leżała idealnie). Model był porządnie polakierowany, więc żadnych problemów ze srebrzeniem nachodzących filmów, z drugiej strony na takiej powierzchni Mark Fit zbiera się w krople i ciężko pokryć nim obszar przed położeniem kalki. Zastanawiam się, czy Setter i Softer Gunze mają ten sam problem.

 

Problem też jest z pewną półprzeźroczystością kalek - w jednym miejscu 3 białe elementy nachodzące na siebie i prześwitują przez kolejne warstwy, to samo z czerwonym. Nic czego nie dałoby się zamalować, ale czy to jest normalne czy to wina softera?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu się nie zgodzę. Jeśli kalki nachodzą na siebie, a tworzą odrębne elementy, to po całkowitym wyschnięciu (również zastosowanej chemii do kalek), daje separację (sidolux), aby następne warstwa chemii nie uszkodziła poprzedniej kalki. Tak robiłem na Mustangu gdzie nachodziły na siebie kolejno: pas na kadłubie, serial i litera indywidualna kodu.

.

To, że tak robisz to jedno, ale jaki w tym sens? Płyn zmiękczający możesz i 20 razy nakładać jak są oporne kalki i nic nie ma prawa się stać. Stosując sidolux pomiędzy tworzysz niepotrzebną fizyczna warstwę miedzy kalkami która nie ma żadnego uzasadnienia. Daje niepotrzebną warstwę, kalkomania łączy się niepotrzebnie z lakierem zamiast z kalkomania poniżej, a jeżeli któraś kalka miałaby się od płynu zniszczyć, to pierwsza będzie nowa kalka, ze względu na podmywanie płynem z obu stron. .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie, jak ładnie oddać kolor czarnej błyszczącej skóry - siedzenia? O ile z brązem jest łatwiej, to na czarne nie bardzo mam pomysł. Są do tego jakieś specjalne farby?

 

I ponawiam pytanie - czy Livecolor można rozcieńczać X-20A Tamiyi? Czy tylko Vallejo źle działa z Tamką i potrzebuje swojego thinnera?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ponawiam pytanie - czy Livecolor można rozcieńczać X-20A Tamiyi? Czy tylko Vallejo źle działa z Tamką i potrzebuje swojego thinnera?

Livecolor można rozcieńczać wodą (ale lubi się pienić) lub dedykowanym rozcieńczalnikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
… czy Livecolor można rozcieńczać X-20A Tamiyi?
Ja rozcieńczalem. Mi działało.
Czy tylko Vallejo źle działa z Tamką i potrzebuje swojego thinnera?
Rozcieńczałem Vallejo Model Color i Vallejo Model Air przy pomocy Tamiya X-20A. Mi działało.

 

Próbowałem rozcieńczać „nowy” podkład Vallejo z zawartością żywicy poliuretanowej przy pomocy Tamiya X-20A. Się zważyło i było do wylania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Płyn zmiękczający możesz i 20 razy nakładać jak są oporne kalki i nic nie ma prawa się stać. ...

... a jeżeli któraś kalka miałaby się od płynu zniszczyć, to pierwsza będzie nowa kalka, ze względu na podmywanie płynem z obu stron. .

To się zdecyduj zniszczy czy nie zniszczy?

Stosując sidolux pomiędzy tworzysz niepotrzebną fizyczna warstwę miedzy kalkami która nie ma żadnego uzasadnienia.

Tak więc, czy aby napewno nie potrzebną i bez uzasadnienia?

To Twoja opinia. Kolega odsb prosił o radę, więc podałem mój sposób uzasadnieniem dlaczego. U mnie się sprawdziła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TO może niech odsb lakieruje cały model po nałożeniu każdej kalkomanii z osobna? Można, tylko po co? Najbardziej wrażliwa na zniszczenie będzie ta kalka która jest świeżo nakładana. Kalka która już dobrze osiadła na modelu słabiej reaguje na płyn zmiękczający, dlatego jej dodatkowa ochrona nie ma uzasadnienia.

Tworzysz problem tam gdzie go po prostu nie ma, tylko tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Głupich pytań ciąg dalszy:

 

1) jak się właściwie powinno pryskać lakier matowy? na 'mokro' jak błyszczący czy z większej odległości i z większym ciśnieniem?

2) pryskam już 4tą warstwę matu gunze w proporcjach 50-50. nie dość, że model wciąż się błyszczy, to jeszcze jest problem z kalkami - mianowicie przeźroczysty dotychczas film dookoła nadruków zaczął się odznaczać na tle reszty. Nie jest to srebrzenie, raczej większe zmatowienie niż wszystko dookoła. Dodam, że kalki były zabezpieczone dwoma warstwami glossa gunze i zlewały się idealnie z podłożem. wtf?

3) czy clear gloss i flat gunze można mieszać dla osiągnięcia satyny (a jeśli tak, to może macie jakieś sprawdzone proporcje) czy trzeba położyć na kalki gloss a potem go matowić do osiągnięcia zamierzonego efektu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe pytania, bo na nie też nie znam jednoznacznej odpowiedzi.

 

1. Na pewno szybciej osiągniesz matową powierzchnię gdy lakier nie tworzy mokrej warstwy ALE na niektórych lakierach(wodne akryle) potrafi tworzyć się trupi mat oraz mocno szorstka powierzchnia która wygląda źle. W przypadku tak twardego lakieru jak Gaia EX-04 wystarczy zwykłą szmatka przetrzeć powierzchnie, aby była znów w pełni gładka jednocześnie nie tracąc na macie. Ja jednak wole nakładać dosyć cienkie, lekko mokre warstwy. Mam większa kontrolę nad tym jak mocny mat się utworzy, od satyny po bardzo głęboki mat.

 

2. Walnij zdjęcie tych kalek. Może po prostu kalki były grube, a grubość bezbarwnego zbyt mała?

 

3. Grube kalki potrzebują grubą warstwę bezbarwnego, a każdy mat nabiera głębi z każdą warstwą, więc tam gdzie będziesz miał więcej lakieru, będziesz miał większy mat. Dodatkowo nie zrobisz pin washa na matowej powierzchni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mam ostatnio problem z aerografem, cały czas pluje farbą. Myślałem, że to problem z dyszą ale po wymianie na nową problem nie ustąpił. Przypuszczam, że może to być wina kompresora, posiadam taki oto model http://allegro.pl/aerograf-138-z-kompresorem-pistolet-lakierniczy-8-i5490658994.html. I teraz moje pytanie czy możliwe żeby plucie aerografu było właśnie z powodu kompresora?

 

Witam, nie jestem zaawansowanym użytkownikiem aerografów, ale proponuję porządnie go skręcić, a szczególnie zwrócić uwagę na dokręcenie śruby zaworu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mam ostatnio problem z aerografem, cały czas pluje farbą. Myślałem, że to problem z dyszą ale po wymianie na nową problem nie ustąpił. Przypuszczam, że może to być wina kompresora, posiadam taki oto model http://allegro.pl/aerograf-138-z-kompresorem-pistolet-lakierniczy-8-i5490658994.html. I teraz moje pytanie czy możliwe żeby plucie aerografu było właśnie z powodu kompresora?

 

Witam, nie jestem zaawansowanym użytkownikiem aerografów, ale proponuję porządnie go skręcić, a szczególnie zwrócić uwagę na dokręcenie śruby zaworu.

 

to raczej nie jest od kompresora - bo niby czemu, problem z kompresorem może być taki że do powietrza będzie się przedostawać woda jeśli nie ma skraplacza, a ten kompresor ma (pytanie czy dział) ale tak czy inaczej woda dostająca się z powietrzem nie będzie odznaczało się 'pluciem' - takie zachowanie jest charakterystyczne dla fałszywego powietrza miałem taki problem z adlerem i wtedy właśnie straciłem do niego cierpliwość ponieważ pomimo wielu prób poprawienia szczelności i wymiany uszczelek brak było pozytywnego efektu. W którymś miejscu przepuszcza powietrze jeśli nie masz możliwości zakupu czegoś porządnego to mozolnie wyczyść wszystkie gwinty wymień uszczelki można dodatkowo uszczelniać maskolem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie odnośnie czyszczenia malowanych elementów pomalowanych. Czy czyścicie miejsca już pomalowane do których trzeba przykleić jakiś drobny element? Nie chcę kleić bezpośrednio do farby, bo efekt będzie oczywisty. Czym najlepiej czyścić takie miejsca? Może jakaś końcówka do multiszlifierki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drapnij miejsce skalpelem tak aby nadać szorstkości i rys, dzięki którym element lepiej złapie.

Na zaś dobrym patentem jest nawiercenie obu płaszczyzn stycznych elementu i wklejenie w otwór cienkiego drucika. Wystający drucik z drobnego elementu służy tak jakby za prowadzenie i wzmocnienie połączenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie:

co sądzicie o nowym wypuście Revella Revell 03243 Leopard 2A5/a5nl ..?

Czy jest to dobra baza do budowy naszego LEO 2A5..? Czy na rynku jest lepszy model to budowy naszego wozu..?

Proszę o info zorientowanych, pozdrawiam, Mariusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

jaką polecacie szpachle dla początkującego modelarza ?

w płynie czy w tubce ? oraz jakiej firmy bo dużo jest firm które wyprodukowały szpachle modelarskie

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam!

jaką polecacie szpachle dla początkującego modelarza ?

w płynie czy w tubce ? oraz jakiej firmy bo dużo jest firm które wyprodukowały szpachle modelarskie

Pozdrawiam

 

 

w płynie masz pod aero "surfacera" więc jak kolega wyżej napisał to będzie najlepsze. pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki za odpowiedź i wczoraj na filmku na yt dla początkujących modelarzy w poradniku widziałem farby revell i mam do was pytanie bo tam było mówione ze do emailowych jest rozpuszczalnik potrzebny czy to prawda ?

bo zamówiłem jakiś miesiąc temu parę farbek właśnie i wczoraj szok przeżyłem..

w filmiku polecają dla początkujących farby firmy ,pactra"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do farb emaliowych rozpuszczalnik jest zawsze potrzebny, najlepiej dedykowany. Jak masz farby Revell to rozpuszczalnik Wamodu wystarczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Do farb emaliowych rozpuszczalnik jest zawsze potrzebny, najlepiej dedykowany. Jak masz farby Revell to rozpuszczalnik Wamodu wystarczy.

Jeśli już to rozcieńczalnik ;-)

Choć mi osobiście najlepsza powierzchnia wychodziła prz rozcieńczaniu terpentyną balsamiczną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a farby jakie polecacie ?

Humbrole Akrylowe czy Pactry Akrylowe ?

bo od 2h siedzę i nie wiem które są lepsze na początki malowania i które zamówić tamte Revella zostawie jak będę bardziej doświadczony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
a farby jakie polecacie ?

Humbrole Akrylowe czy Pactry Akrylowe ?

bo od 2h siedzę i nie wiem które są lepsze na początki malowania i które zamówić tamte Revella zostawie jak będę bardziej doświadczony.

 

Jak pod aerograf to bierz najlepsze (najmniej problematyczne np. w nauce) Tamiya i/lub Gunze.

 

Pod Pędzelek ja używam AK, A.MIG, Vallejo Model Color.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.