Skocz do zawartości

[Wrzesień '39] Czołg pościgowy 10TP


Jarekk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 262
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dzięki na informację. Wydawnictwo już namierzone i zakupione.

Według mnie obecnie najlepsza publikacja o 10TP. Nowe, fajne zdjęcia. Jednak postęp w wiedzy o 10TP mały.

Znalazłem jednak coś co mnie intryguje:

Koło napinające, …… otwór na drąg do napinania gąsienicy?, ….tarcza kłowa do napinania gąsienicy?”

Czy mechanizm napinania jest podobny do występującego w 7TP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oho, musze skoczyć do kiosku!

I to koniecznie, na prawde fajny artykuł, są też foty z rekonstrukcji 7TP, ale to tak na marginesie, jest również fajny art. o hiszpańskiej pancerce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jednak coś co mnie intryguje:

Koło napinające, …… otwór na drąg do napinania gąsienicy?, ….tarcza kłowa do napinania gąsienicy?”

Czy mechanizm napinania jest podobny do występującego w 7TP

Na to wygląda, że mechanizm taki sam jak w 7TP. Z resztą nie tylko tam bo w C2P zastosowano chyba podobny mechanizm:

C2P041.jpg

 

Co do samego artykuły to daje do myślenia, a cała historia 14TP wciska w fotel. Serce rośnie, czytając meldunki kpt. Czekalskiego.

Wyjaśniła się sprawa silnika - brak dostępu lub bardzo utrudniony, nie możliwy do reparacji w terenie. Mają taką bazę zdjęciową to chyba ruszysz z kopyta co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim ustosunkuję się do publikacji o10 TP, mała dygresja.

Ze zdjęć odzyskanego C2P wynika, że tylne koło miało jednak bandaż!

A teraz już 10TP:

Artykuł jest fajny, szczególnie raporty, zdjęcia dobrej jakości, chociaż nie wnoszą wiele do już posiadanej wiedzy o wozie.

Górna płyta ponownie poszła do poprawki (jak w/g planów), jednak dostęp był słaby.

Do rozwiązania mechanizm skrętu (brak pomysłu!)

Benedyktyńska praca przy kołach (śruby!)

I dalej to już z górki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze zdjęć odzyskanego C2P wynika, że tylne koło miało jednak bandaż!

Byłem, widziałem, dotykałem mam więcej.

Pomyliłem się radząc Ci wcześniej brak bandaży.

I o to są za listy do Naczelnego Wodza co ? czekaj czekaj przyjdziesz jeszcze do BBr.Panc. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli widziałeś C2P to kolejne pytanko:

- czy na pewno miał on stelaż na dwa akumulatory i w którym był miejscu (na zdjęciu widziałem go za folelem kierowcy???)

Najprawdopodobniej dwa stelaże są dorobione przez Niemców. Przy ciągniku sporo grzebano, w oryginale akumulatory pewnie były gdzie indziej. Za to krzesła, są oryginalne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarekk, bandaż na kole C2P usunięto później, tj. w pierwszej połowie 1938 roku. Wydaje mi się, że C2P z bandażem wynikał z faktu, że Niemcy mieli dużo cześci zapasowych po Wojsku Polskim, a ponieważ ten C2P służył do końca wojny, mogli mu wymienić koła napinające na TKSowskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kościół uważa, że to bardzo fajny pomysł!! Jego ekscelencja Biskup sam chciał zrobić model czołgu, który byłby przeróbką 7 TP. Czołg miałby przerobiony kształt kadłuba, i wieżę w taki sposób, by dało się na niej zamontować dobrą wieżyczkę dowódcy.

Gratuluje jeszcze raz tematu!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba za dobrze szło z modelem, bo się s…o

Zdobyłem kolejne negatywne doświadczenie z podkładem Valejo w spreju.

Po malowaniu górna płyta wyglądała jakbym posypał ja mąką. Zniknęły wszystkie nity i podziały blach.

Do 2 w nocy skrobałem wykałaczką ten kit. Żadem rozpuszczalnik ( w tym kret) nie rusza tego świństwa.

Obie górne płyty do kapitalnego remontu. Dobrze, że nie pokryłem tym sprejem całego modelu tylko górne płyty. Już miałem czarne myśli aby wszystko wylądowało w .. koszu.

2-3 dni przy budowie mam w plecy.

 

Tym razem zdjęć z porażki nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próby malarskie lepiej rozpoczynać od dolnej płyty wanny (wiem coś o tym...). Straty w razie czego mniejsze, stres też. Próbowałeś może używać surfacera Gunze? Świetna sprawa - sam się poziomuje, nie zalewa nawet drobnych linii podziału czy nitów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku samodzielnej budowy podkład jest niezbędny bo można zniwelować i poprawić rysy i nierówności.

Mam jeszcze surface primer Tamiy oraz Mr Surfacer 1200 MR Hobby. Są to jednak opakowania w spreyu i nie można nad nimi zapanowac w pełni. Z dyszy wali farba, że hej. Chyba przejdę jutro (po testach) na podkład modelmastera do aerografu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Straty zostały dzięki ofiarności pracowników WD nadrobione.

Obie płyty górne są praktycznie ukończone. Kolej brać się za przód czołgu. Właz kierowcy będzie otwarty, więc coś popróbuję dokleić w stanowisku kierowcy.

c1bd512a555e7c1c.jpg

872119b9cf986009.jpg

4d2b9e31a707013emed.jpg

0b0d22eb57324b44med.jpg

 

Powoli zacząłem ośrubowywać wieżę czołgu.

b0e6c27e3d1699aemed.jpg

963db6b504e2e47amed.jpg

 

Mam już pomysł na zawieszenie kół skrętnych - następny cel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.