Jump to content

P-51D MUSTANG - airfix 1:24


Recommended Posts

  • Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

W czasie gdy kupowałem swojego mustanga był (jeszcze jest) dostępny P-51K w barwach QV*V, wybrałem ten bo tak jak pisałem wcześniej - przypadł mi do gustu.

 

Tym czasem zabrałem się za kadłub i wyposażenie kabiny pilota. Pomalowałem zegary, boczne panele i ściany. Nad ranem nakleiłem kalkomanie na boczne ściany (tabliczki do trucków z zestawu KFS - a co tam i tak nie widać co na nich jest napisane ) i pewnie byłem już zbyt zmęczony bo przykleiłem je do góry nogami Na szczęście literki na tabliczkach są tak małe, że w realu nikt nie połapie się, że jest coś nie tak Jeżeli czas pozwoli to jeszcze dzisiaj wykonam instalację, a jak nie to dopiero w przyszłym roku narazie wygląda to tak:

 

f8910e75139ac779.jpg

8b539a19101aa371.jpg

4f1f137755573133.jpg

00181a6830e78d76.jpg

0d7e0a73ae490ddf.jpg

995c32893eb62d3d.jpg

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites

Andrzej, pamietaj, ze w Mustangu podloga byla drewniana. W takiej skali az sie prosi, zeby skombinowac kawalek jakiejs ciniutkiej sklejki, moze kawalek surowego forniru z jakiegos zakladu stolarskiego i zrobic drewniana podloge.

Link to post
Share on other sites
Andrzej, pamietaj, ze w Mustangu podloga byla drewniana. W takiej skali az sie prosi, zeby skombinowac kawalek jakiejs ciniutkiej sklejki, moze kawalek surowego forniru z jakiegos zakladu stolarskiego i zrobic drewniana podloge.

 

Dobrze wiem o drewnianej podłodze, niestety na zdjeciach oryginału mojego mustanga podłoga jest pomalowana pod kolor wnętrza

Link to post
Share on other sites
Tyle, że w tym tempie szybko modeli samolotów w 1/24 mu zabraknie

 

Czy ja wiem? Airfix miał ich kilka:Spitfire-Mk I i Mk Vb , Fw-190 , Ju-87, Hurricane, Mustang , Harrier AV-8A ,Sea Harrier i Harrier Gr-3,Messershmitt Bf-109

 

Trumpek:Zero (chyba ze dwie wersje) , Focke wulfy chyba też ze dwa,Spitfire też ze dwa , Hurricane, kilka wersji Bf-109

 

Dodam że za granicą jest dostępny P-40 1:24 i trochę innych

 

Tak czy inaczej jak na razie świetna robota. Kabinka super

Link to post
Share on other sites

Witam.

 

Co do podłogi. Faktem jest, że była wykonana ze sklejki ale pokrywano ją specjalną, antypoślizgową farbą ( tą samą, którą stosowano do robienia chodników na skrzydłach ). Była ona w kolorze czarnym. Nie zamalowywano jedynie pokryw i innych elementów wykonanych z metalu - te często pozostawiano w naturalnym kolorze.

 

Poniżej - fotka zachowanego P-51 D z muzeum w Dayton, Ohio. Ze względu na wiek czarna farba na podłodze jest mocno wytarta, ale nadal widać jej resztki.

 

070116-F-1234S-004.jpg

 

Poza tym, na wielu P-51 D w służbie amerykańskiej prawie cały kokpit był malowany na czarno - łącznie z wewnętrznymi powierzchniami szkieletu osłony kabiny.

 

Bardzo przyjemna budowa - życzę powodzenia.

 

Pozdrawiam Wszystkich Sylwestrowo i Noworocznie.

Link to post
Share on other sites
Tyle, że w tym tempie szybko modeli samolotów w 1/24 mu zabraknie

 

Czy ja wiem? Airfix miał ich kilka:Spitfire-Mk I i Mk Vb , Fw-190 , Ju-87, Hurricane, Mustang , Harrier AV-8A ,Sea Harrier i Harrier Gr-3,Messershmitt Bf-109

 

Trumpek:Zero (chyba ze dwie wersje) , Focke wulfy chyba też ze dwa,Spitfire też ze dwa , Hurricane, kilka wersji Bf-109

 

Dodam że za granicą jest dostępny P-40 1:24 i trochę innych

 

Podobno w przyszłym roku ma być reedycja Ju-87 i Mosquito

 

d9c267db343010dd.jpg

 

tornado coraz ładniej Ci te latadełka wychodzą pomyśl nad zmiana zainteresowań modelarskich.

 

Hm - właśnie przed chwilą zamówiłem kolejnego olbrzyma

 

58b029a024e90cdc.jpg

Link to post
Share on other sites

 

Hm - właśnie przed chwilą zamówiłem kolejnego olbrzyma

 

58b029a024e90cdc.jpg

 

Te Airfixy są naprawdę fajne.Miałem Harriera AV-8A i Spitfire Mk Vb .Dobrze się je skleja Gratuluję Foki a sam czekam aż Airfix się ulituje i puści AV-8B...

Link to post
Share on other sites

Gdzieś już widziałem tego Thunderbolta - zdaje się, że na ebay'u

 

W końcu dokończyłem budowę silnika z osprzętem:

b55b93e2be578869.jpg

5e4371ce278dfa5a.jpg

 

Zabrałem się również za ściankę działową ze zbiornikiem oleju:

e0dab4962fa9e84f.jpg

60cecca6518f0c66.jpg

 

także za zbirnik paliwa - zeszlifowałem z niego wszystkie odlane z korpusem przewody a w ich miejsce dam gumowe:

cc5c03ea91423ac1.jpg

c6d742dc637aadbf.jpg

 

radyjko z baterią:

065bcd0558500af2.jpg

 

Trwają prace przy wnętrzu kabiny:

23c25d4a815e93ea.jpg

a7d95bbfa801804c.jpg

 

Na wieszaku fotela nawinąłem troche drutu co by imitował spreżyny:

ef83935856c0c799.jpg

Link to post
Share on other sites

Powoli zaczynam upychac wszystko do kadłuba Fotel wkleję później bo jak narazie czekam na farbkę do jego pomalowania. mam też pytanko dotyczące fotela - na niektórych zdjeciach są na nim jak by jakieś poduszki/materace, natomiast na fotce mojego oryginału fotel to goła blacha - zostawić to tak Zastanawiam się czy wsadzić pilota do środka, jeżeli będzie to nie widzę problemu z poduchami bo będzie miał spadochron pod dupą, skolei bez niego to jakoiś taki goły ten fotel

 

Fotki z postepu prac:

 

59ff8ee147ae685b.jpg

d0a7adb36c54c116.jpg

Link to post
Share on other sites
Obawiam się, że ten wlot powietrza ciągnący się pod silnikiem powinien być żółty.

Żółtych nie spotkałem - może i są takie mam zdjęcia ze srebnymi wlotami powietrza i z takimi jak ja pomalowałem:

 

f99f90256b76d366.jpg

Link to post
Share on other sites

Sorki za post pod postem ale jest już nastepny dzień i mam małą aktualkę. Zabrałem się za skrzydła, a ponieważ wnęki na koła były zwykłymi dziurami w płacie postanowiłem jakoś to zabudować. W wystających żeberkach przewierciłem otwory i puściłem nimi instalację (drut stalowy 0,25 mm). Narazie wykonałem po trzy przewody z każdej strony, w przyszłości będzie ich więcej.

 

ecb8723e59465940.jpg

 

Od wewnętrznej strony skrzydła zabezpieczyłem gniazda goleni (mocowane były na wcisk), co by pod ciężarem modelu i ewentualnym chowaniu kół nie wyskoczyły z nich osie goleni. Całość dość topornie wygląda, ale przecież i tak tego nie będzie widać.

 

5774c8dda5505e02.jpg

Link to post
Share on other sites

Bardzo dawno miałem do czynienia z tym modelem, ale z tego pamiętam to proponowałbym Ci zamocować podwozie na stałe w pozycji otwartej. Po pierwsze, jak zrobisz wnęki podobne do prawdziwych ze wszystkimi tam znajdującymi się szczegółami to podwozie się nie zmieści. Właśnie dlatego w oryginale były tam gołe miejsca. Poza tym model jest dość ciężki i po kilku dniach prawdopodobnie złamią Ci się bolce na których całość się obraca. Później tego już nie naprawisz. Poza tym cały układ jest dość mało precyzyjny i luźny, więc jak postawisz samolot to golenie kół polecą bardzo do przodu i będziesz miał pokrakę zamiast Mustanga. System zamykania wewnętrznych pokryw też jest dosyć toporny i albo go przerób albo zaklej wnęki na stałe, tym bardziej, że rysunek ich wenętrznej powierzchni na wyrobie Airfixa jest koszmarny i są one bardzo grube. Tym sposobem odejmiesz sobie pracy w obrębie wnęk podwozia w tym miejscu, a jest tam naprawdę co robić. Jeszcze jedna uwaga i dotyczy ona wszystich wyrobów w tej skali tego producenta. Żaden otwierany panel nie ma odlanej struktury wewnętrznej więc jeśli chcesz coś zostawić otwarte (silnik, uzbrojenie, itp) musisz o tym pamiętać. Śledzę wątek z zainteresowaniem bo mam w szafie takiego samego smoka na lepsze czasy.

Link to post
Share on other sites

Dzięki Gregorio za cenne uwagi

 

Bardzo dawno miałem do czynienia z tym modelem, ale z tego pamiętam to proponowałbym Ci zamocować podwozie na stałe w pozycji otwartej. Po pierwsze, jak zrobisz wnęki podobne do prawdziwych ze wszystkimi tam znajdującymi się szczegółami to podwozie się nie zmieści. Właśnie dlatego w oryginale były tam gołe miejsca.

Na szczęście nie planuję modelu w pozycji lecącej - Mustang będzie stał na kołach więc podwozie będzie w pozycji otwartej. Co prawda nie robiłem jeszcze przymiarki kół we wnękach ale już teraz widać, że po schowaniu podwozia klapy przymocowane do goleni nieco wystawały by ponad skrzydła

 

Poza tym model jest dość ciężki i po kilku dniach prawdopodobnie złamią Ci się bolce na których całość się obraca. Później tego już nie naprawisz. Poza tym cały układ jest dość mało precyzyjny i luźny, więc jak postawisz samolot to golenie kół polecą bardzo do przodu i będziesz miał pokrakę zamiast Mustanga.

W czasie montażu goleni bardzo szybko doszedłem do takiego samego wniosku. Aby zapobiec temu wszystkiemu o czym napisałeś przykleiłem wewnątrz skrzydeł kilka ograniczników z kawałków ramek.

 

System zamykania wewnętrznych pokryw też jest dosyć toporny i albo go przerób albo zaklej wnęki na stałe, tym bardziej, że rysunek ich wenętrznej powierzchni na wyrobie Airfixa jest koszmarny i są one bardzo grube. Tym sposobem odejmiesz sobie pracy w obrębie wnęk podwozia w tym miejscu, a jest tam naprawdę co robić.

 

Faktycznie wewnętrzne ściany klap to katastrofa - a już myślałem, że to tylko w moim zestawie trafił się taki bubel Co do grubości klap to raczej nie zgodze się z Tobą (foto), moim zdaniem są ok. tylko brakuje w nich przetłoczeń Będę musiał to poprawić, ewentualnie zrobić model w pozycji "do startu" z zamkniętymi klapami.

a97bf760e1959257.jpg

Link to post
Share on other sites

Koledzy mam do Was pytanko, mianowicie na dolnej powierzchni skrzydła Mustanga są trzy światełka (foto) - dwa z nich są czerwone, a jaki kolor ma/powinno mieć trzecie środkowe Przypuszczam, że zielony ale nie jestem tego pewien

 

5ac26feeb3019f38.jpg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.