Jump to content
Monthy

Polski T-55 A ,Tamiya 1\35

Recommended Posts

...powolutku do przodu...

DSzK wzbogacony blaszką Eduarda i odrobną własnej roboty.

Powiem Wam,że odlew Tamiyi na bardzo wysokim poziomie.Dodając do tego jakieś fototrawionki otrzymujemy bardzo przyzwoity model karabinu,który bije na głowę np. produkt takiego Friula z białego metalu.

 

DSzK3.jpg

DSzK2.jpg

DSzK1.jpg

 

Tak się prezentuje DSzK zamontowany na wieży.Przerobiłem pojemnik na taśmę z ruskiego na polski czyli gwiazdkę na kółko

Na końcu lufy wklejony będzie kawalek igły lekarskiej,której akurat nie mam jak jest potrzebna.

 

wiea1.jpg

wiea2.jpg

wiea3.jpg

 

Dorobiłem też zawór odcinający zewnętrznej instalacji paliwowej na którego to brak uwagę zwrócił kol.Panzer.

Zawór zrobiony od podstaw, w całości ze złomu fototrawionego na podstawie zdjęć ,którymi to z kolei poratował mnie kol.FAHR.

 

zawr1.jpg

zawr2.jpg

 

Powolutku montaż T-55 zbliża się do finału.Dodałem jeszcze zbiornik spryskiwacza między skrzynką a burtą pojazdu ale nie załapał się już na zdjęcia.

 

left.jpg

right.jpg

 

Mam jeszcze wątpliwości co do tylnego zasobnika.W modelu wygląda on tak

zasobnikty.jpg

 

...a wydaje mi się ,że powinien tak

zasobnik.jpg

fot.www.militarnepodroze.net

Czyli gładka rura z dospawanymi trzema prętami, pod spodem jakiś klucz.

Jak ten zasobnik był w polskiej wersji zakończony?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Twoim zdjęciu ta rurę może jest po prostu założona w druga stronę, tymi wszystkimi zawiasami i mocowaniami w stronę kadłuba?

Mam jeszcze drobną uwagę do karabinu, wydaje mi się że szczerbinka powinna być zamocowana trochę dalej i składać się do tyłu. Zerknij tutaj:

http://www.primeportal.net/armory/yuri_pasholok/12.7mm_dshkm_mod.1946/

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie zasobnik a rura do podwodnego. Na modelu jest rura typu ruskiego polska jest na zdjęciu. Zakończenia rury tak naprawdę były zamykane brezentowymi kołpaczkami. Często ich brakowało. Ten tz. klucz to pręt ustalający z przelotką na antenę. Zobacz w moim modelu.

Rurę najlepiej zrobić na nowo od zera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest rura-czerpnia powietrza montowana na czołgu (na wieży pomiędzy włazami...) w czasie przepraw po dnie zbiorników wodnych... Panzer był szybszy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rurę montowało się nie pomiędzy włazami a zamiast peryskopu ładowachy.

To tak na marginesie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mam jeszcze drobną uwagę do karabinu, wydaje mi się że szczerbinka powinna być zamocowana trochę dalej i składać się do tyłu.

 

Oczywiście masz rację.Zasugerowałem się ślepo instrukcją Eduarda i przykleiłem odwrotnie.Spróbuję oderwac i poprawic.

 

Skoro o rurach do brodzenia mowa ,na fotce poniżej mamy rurę radziecką (taką ma model Tamiyi)

ruraradziecka.jpg

 

..a poniżej polską(taką powinien miec nasz model) .Ładnie na niej widac detale tego elementu

rurapolska.jpg

żródło-www.militarnepodroze.net

 

..a jeszcze poniżej rura ,którą przerobiłem..

rura1.jpg

rura2-1.jpg

 

..i zamontowałem (do fotek)) na modelu

ruraty1.jpg

ruraty2.jpg

 

Dorobiłem parę detali jak spryskiwacz peryskopów kierowcy,osłonę (iskrownik ?) na wydechu,ucho na przedniej płycie,belka wykonana z balsy.

Liny Karaya poprzymierzane tylko tak tymczasowo nie są przyklejone.

Pozostało jeszcze kilka drobiazgów i budowa będzie zbliżac się powolutku do końca.

 

got1.jpg

got2.jpg

got3.jpg

got4.jpg

got5.jpg

got6.jpg

got7.jpg

got8.jpg

 

Jeżeli ktoś ma jakieś uwagi,zauważył coś co przeoczyłem (a zdarzało mi się) to proszę śmiało meldowac

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Jeżeli ktoś ma jakieś uwagi,zauważył coś co przeoczyłem (a zdarzało mi się) to proszę śmiało meldowac

 

Kurcze, też mam "wypasionego" T-55 z Tamki, w jednym pudełku model a w drugim dodatki do niego. Ale po obejrzeniu Twojej relacji to nic nie pokażę.

 

A co do krytyki to poczekamy aż zaczniesz malować. Oj będzie buba .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monthy.

Brak jeszcze skrzynki na zawór do podwodnego pomiędzy dużą narzędziową i ZIPem armty oraz kolejnej na osłonie a raczej nad kolektorem spalin. Ta skrzynka mieściła różne bebechy też do podwodnego. Ale jak tej nie zrobisz to nic się nie stanie bo w realu była niestandardowa i czasami mechanicy jej nie montowali. Pokrywa komory zamkowej w wkm-ie jest niestety od NSW a nie od DSzK. Pozatym model wydaje się być miodzio. Malować i jeszcze raz malować.

Niebawem zabieram się do T-54AM1 na bazie 55 z Tamki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brak jeszcze skrzynki na zawór do podwodnego pomiędzy dużą narzędziową i ZIPem armty

 

Tę skrzynkę już dorobiłem.Na zdjęciach ,które wstawiłem wczoraj widac na błotniku taki klocek z żywicy i z tego właśnie klocka powstała ta skrzynka.

Co do drugiej...no właśnie ,model dostanie malowanie pudełkowe 3369.Przeglądając kiedyś forum Missing-lynx trafiłem na jego zdjęcie(poniżej ,drugi wóz w kolejności),niestety słabej jakości.Przyglądając sie tej fotce wydaje mi się ,że tej skrzynki nad wydechem nie ma.Nie ma też po mojemu reflektora Łuna no i oczywiście beczek z tyłu pojazdu.Reszta może i by się zgadzała

 

T-553369.jpg

 

Tej osłony na wkm-ie już nie dam rady poprawic

 

Niebawem zabieram się do T-54AM1 na bazie 55 z Tamki

Polskiego oczywiście?Chętnie popatrzę ,zawsze to czegoś ciekawego będzie się można dowiedziec.Ja chyba też nie poprzestane na tym jednym T-ecie 55.Podoba mi się sama konstrukcja i model Tamki też mi się podoba.

 

Kurcze, też mam "wypasionego" T-55 z Tamki, w jednym pudełku model a w drugim dodatki do niego. Ale po obejrzeniu Twojej relacji to nic nie pokażę.

 

...nie no pokazanie musi byc.. i basta.Pudło dodatków no no.. Będę się dopominał

 

Na koniec takie pytanie jeszcze-na zdjęciu T-55 ma pomiędzy hakami na przedniej płycie taką jakby ''tabliczkę'' (Ten konkretny ma na niej wybite UBC 0865 lub ULC 0865) Dorobic ten detal na modelu

 

blacha2.jpg

www.militarnepodroze.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest to numer rejestracyjny pojazdu. Od lat 70-tych wszystkie wozy miały te blaszki a więc sugeruję abyś dorobił.

Co do beczek. Zdejmowaliśmy je zaraz po zajechaniu na poligon i tak sobie leżały miesiąc lub więcej. Na strzelaniach lub taktykach były by tylko kulą u nogi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam chyba to zdjęcie w jednej z książek, raczej w lepszej jakości - jeśli Cię interesuje to mogę zeskanować, może się przyda

Są w niej też fotki innych polskich T-55. Jakby coś daj znać.

 

A co do samego warsztatu to bardzo mi się podoba. Kiedyś też mam zamiar zrobić polską 55-tkę, więc napewno Twoja relacja mi się przyda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jest to numer rejestracyjny pojazdu. Od lat 70-tych wszystkie wozy miały te blaszki a więc sugeruję abyś dorobił.

Będzie dorobiona.Dzięki.

Tak przypuszczałem z tymi beczkami.Rzeczywiście na zdjęciach z poligonów ich nie ma.Więc nawet jak je zalożę żadnym błędem to nie będzie.

Mam chyba to zdjęcie w jednej z książek, raczej w lepszej jakości - jeśli Cię interesuje to mogę zeskanować, może się przyda

Oczywiście,że się przyda ,zarówno to jak i innych naszych T 55.

Jak najbardziej reflektuję.

Kiedyś też mam zamiar zrobić polską 55-tkę, więc napewno Twoja relacja mi się przyda.

Staram się to tak pisać ,żeby choć trochę ten topik był komuś w przyszłości pomocny w budowie polskiej 55-ki.Myślę ,że dzięki kolegom ,którzy w tym temacie się udzielają parę ciekawych kwestii już tu padło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monthy.

W rzeczy samej, z beczkami 55 też ładnie i godnie wygląda.

Natomiast ten cały materiał " technologiczny " to wspaniałe kompendium wiedzy na temat 55 przydatne innym do modelowania naszych czołgów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie jutro poskanuję zdjęcia.

Z góry przepraszam jeśli wymieszają mi się tam różne wersje T-55/54, po prostu nie rozróżniam ich, bo nie zagłębiałem się jeszcze w ten temat, ale wszystko się kiedyś może przydać ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

89ddd8fb9c67cb3cm.jpg4a21cfb207e2fa23m.jpg86fb4ea8cd2a0a1fm.jpg88f920608b69a33cm.jpg

7656dc644c498d9cm.jpg

Obiecane skany. Sorki, że na fotosika, ale tylko tutaj mogłem je wrzucić w pełnych rozmiarach.

 

skany z książki "W czterdziestolecie zwycięstwa"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdjęcia są tym ciekawsze albowiem na pierwszym z lewej oraz na dolnym ukazują T-54AM (7113 i dalej ). Na zdjęciu z prawej jest zwykły T-55 a na środkowych T-55AM z Elbląskiej 16 pancernej i 20-tej pancernej ze Szczecinka.

Kolor tego 1952 z Elbląga jest taki jak być powinien no prawie.

Jeszcze raz powtarzam że H-155 to nie ta bajka dla 55-ątki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...po prostu nie rozróżniam ich

Ja też nie ale już Panzer je opisał.Dzięki Kamil za zdjęcia.

Kurcze ta fotka na której jest 3369 to jest jeszcze jakieś inne ujęcie.

W każdym razie wiadomo 20 DPanc. Szczecinek ( a da się po numerze określic który to pułk 20,28,68 ?)

Model ,który wykonałem to właściwie jaka wersja jest Bo ,może mi ten 3369 nie pasuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monthy.

Co do wersji to jest to bez wątpienia T-55AM. Co do pułku to bardzo prawdopodobne że jest to 28 Saski pcz.z Czarnego. Mieszanka numerów jest faktycznie dziwna chyba że to jakieś zajęcia dywizyjne i stąd ta zbieranina.Lub jest to zdjęcie czysto propagandowe dla prasy wojskowej nie mające nic wspólnego z ukompletowaniem danego pułku. Coś takiego przeżyłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baaaaaaardzo ładnie, blachy Edka nabyłem tez bo mam parę mułów więc się nie zmarnują.

A przy okazji pytanko do fanów "Muła" ktoś ma diagram instalacji paliwowej wT-54 ale tej wersji z tymi niesymetrycznymi zbiornikami na paliwo umieszczonymi od wieżą?

dsc00107z.th.jpg

W tych latach często wyróżnikiem ( tej wersji? )był znak priorytetu drogowego montowany centralnie z przodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...trochę czasu minęło ale w końcu udało sie troszke podciągnąć malarsko temat.Napiszę może tak szybciutko co zrobiłem z 55-tką do tej pory.

 

Jako podkładu użyłem Surfacer-a 1200 rozcieńczonego rozpuszczalnikiem Mr.Color Leveling Thinner tak jak wszystkie Tamiye(faktycznie farba zachowuje się lepiej niż przy rozpuszczalniku firmowym)

Następnie wszystkie zakamarki pomalowałem farbą Tamiya XF-69 tworząc coś w rodzaju preshadingu.

Jako koloru bazowego użyłem XF-65 malując tak aby kolor czarny w niektórych miejscach przebijał się delikatnie z pod "bazowego"

Farbą XF-65 rozjaśnianą XF-57 cieniowałem kolor bazowy,chciałem żeby kontrast był dość dobrze zauważalny.

Wszystkie wystające elementy jak śruby,korki,uchwyty,przewody etc. malowałem (właściwie to prawie przecierałem) beżowym Vallejo z dodatkiem retradera.

Po takich malunkach uzyskałem duży kontrast na pojeżdzie więc stłumiłem to dwoma warstwami filtra.Jako pierwszy zielony P244 i następny brązowy P245.

 

Tak to teraz wygląda.Myślę,że coś na tych zdjęciach będzie widać .

paint6.jpg

paint5.jpg

paint4.jpg

paint3.jpg

paint1.jpg

 

Jeszcze dziś spróbuję podmalować "najgłębsze cienie" kolorem X-19 Smoke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muszę, przyznać że malowanie znakomite, fajnie wyszło cieniowanie

Nabrałem ochoty na ten model

Share this post


Link to post
Share on other sites

no cieniowanie no rewelacja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.