Jump to content

Pytania i odpowiedzi pomocne w budowie modeli


Recommended Posts

vwmen właśnie parę dni temu odebrałem od szklarza szklane na osobówki.

Za 13 sztuk, w tym 10 sztuk do modeli 1/18 (wymiar dł/szer/wys około 34/18/15cm) i 3 sztuki na 1/24 (23/11/12cm) z lustrzanym tyłem, szkło 4mm, zapłaciłem 240pln.

Kiedyś zrobiłem jedną z plexi i stwierdziłem, że nie warto. Oszczędność forsy niewielka, czasu trochę trzeba poświęcić, brak lustra, podatna na zarysowania i matowienie. A jedyny plus to masa - plexi jest sporo lżejsze.

 

Umieść jakiś modelik w takiej gablotce z lustrzanym tyłem, zrób kilka zdjęć i wrzuć - jestem bardzo ciekawy takiego końcowego efektu

Podstawa też jest szklana czy z drewna?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 2.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Skoro piszesz że Proxxon raczej odpadnie, to kupuj Dremela, jak masz jeszcze dostęp do dodatków. Nie miałem styczności z Dremelem ale z Proxxonem. Miałem szlifierkę noname bardziej działała jak w

Chyba masz rację. Użyję w takim razie X-1 od Tamki, bo taki akurat mam.

To generalnie to samo tylko w okrojonej formie (bez żywicy, śrub i przewodów). Przewoźnik obojętny, paczka przychodzi do 10 dni, choć rekord w moim przypadku wynosił 3. 

Posted Images

Witam. Mam pytanie odnoście aerografów jakie używacie. Trochę miałem przerwy przy modelach i chciałbym wrócić do nich. Dotychczas używałem EW-770 a wcześniej chyba to się nazywało AB-1006. Jednakże z EW-770 mam taki problem ze gdy ją skręcę powietrze cofa się do zbiorniczka i nie mogę sobie z tym wgl. poradzić. Wiec szukam prostszego sprzętu bo wiem ze nie musi być aerograf za 200zł. Maluję głownie kabiny w jeden kolor ew używam taśm maskujących wiec to będzie tak samo. Wiec słucham co używacie.

Link to post
Share on other sites

Gablotki można sobie dopasować do posiadanych podstawek lub dorobić spód. Ja sklejam podstawkę z tektury i oklejam zamszem na wymiar tak, aby dość ciasno weszła w środek gablotki.

 

Proszę zdjęcia aut w gablotkach:

8ad682a0996d05e6med.jpg

a901483db280d950med.jpg

22e243eb181f3647med.jpg

fc96ff3987db197cmed.jpg

fc4bcbe32b985083med.jpg

 

Tutaj dla porównania ta jedna z plexi (z S-klasą W220):

a832e5b9084ab7f3med.jpg

 

I całość:

5c7303bbc21c9e7cmed.jpg

Link to post
Share on other sites

A dziękuję. SEC jest - Bburago, srebrny na prawej półce, mniej więcej po środku, a drugi Revell czeka na sklejanie. SLS jest w skali 1:87, więc miałeś prawo nie zauważyć.

No ale nie o modele, tylko o gablotki chodziło ;)

Link to post
Share on other sites
Witam. Mam pytanie odnoście aerografów jakie używacie. Trochę miałem przerwy przy modelach i chciałbym wrócić do nich. Dotychczas używałem EW-770 a wcześniej chyba to się nazywało AB-1006. Jednakże z EW-770 mam taki problem ze gdy ją skręcę powietrze cofa się do zbiorniczka i nie mogę sobie z tym wgl. poradzić. Wiec szukam prostszego sprzętu bo wiem ze nie musi być aerograf za 200zł. Maluję głownie kabiny w jeden kolor ew używam taśm maskujących wiec to będzie tak samo. Wiec słucham co używacie.

 

Tak się składa, że mam ew-770 i przerabiałem temat cofającego się powietrza. Przyczyn może być wiele, ale ja uważnie przestudiowałem poniższe 2 (nie moje odkrycia tylko kolegów z forum):

 

1. Dysza nie wystaje ponad nakrętkę (osłonę dyszy). Zdarza się w mocno eksploatowanych (odkręcanych/ dokręcanych aero), dysza chowa się w tym kapturku i powietrze wali wszędzie tylko nie w otwór.

 

2. Uszczelki (najprawdopodobniej gdzieś tutaj masz problem) Mogła pójść ta przy dyszy (malutka), któraś przy nakrętkach (ja tam już o nich zapomniałem, dociągam kombinerkami i jest git, ale to kontrowersyjne rozwiązanie). Te uszczelki możesz próbować zastąpić nitką/ maskolem. Najgorsza jest uszczelka w przedniej części "kadłuba" aero, ta przez którą przechodzi igła, zaraz za zbiorniczkiem patrząc od przodu. Taka oponka. U mnie to właśnie ona była odpowiedzialna za cofanie się powietrza, a uszkodziłem ją tak, że po długim czasie nieużywania aero resztki farby zaschły (brawo dla mnie za słabe czyszczenie), przykleiły igłę do tej uszczelki a ja przesunąłem ją na siłę do tyłu i porwałem uszczelkę. Wyjście to kupno zestawu naprawczego - uszczelek uniwersalnych. Kosztują ok 30 zł. więc warto spróbować zanim zdecydujesz się na nowy sprzęt bo, w sumie, ew-77 nie jest takie złe.

 

Pzdr.

Link to post
Share on other sites

Faktycznie EW złe nie jest elegancko się maluje. Maskola już nie uraczysz kupiłem coś od MicroScale ale chyba średnio to działa. Chyba ze się mylę i można gdzieś jeszcze zdobyć maskola? Co to nie wystawania dyszy to raczej nie to bo aerograf był tylko raz rozbierany. Dokręcać raczej nei chce bo się boje że ukręcę dyszę. Cóż trzeba pomyśleć co z tym zrobić.

Link to post
Share on other sites

Skontroluj uszczelkę. Problem z dokręcaniem może pojawić się z jak wymienisz dyszę na większą (np, ja tak miałem przy zmianie 0,3 na 0,5) - wtedy rzeczywiście trzeba poluzować bo się dziadostwo nie mieści. Używając standardowej 0,3 nigdy nie miałem problemu z za mocnym dokręcaniem. Musisz popróbować. Jak już dokręcałeś na różne sposoby i nic nie wyszło to szukaj gdzie indziej.

 

pzdr.

Link to post
Share on other sites

Witam mam do was wielką ogroną prośbę jestem w trakcie budowy wywrotki w założeniu ma to być man f90 z kabiną dzienną w konfiguracji 8x4 mosty przednie x2 oraz 2 tylne osie już mam tylne ,problem w tym że nie mam rysunków takiego sprzętu i nie wiem jad długa ma być rama oraz co gorsze nie wiem czy zawieszenie nie musi być wyższe niż te w ciągniku bardzo proszę jeżeli ktoś ma takowe rysynku.

Link to post
Share on other sites

hej mam szybkie pytanko motocykl honda rc212v Valencia 2003 na kołach w środku są szwy pochodzą oczywiście z łączenia form ,i tu pytanie zakładając że w prawdziwym motocyklu koła to odlewy aluminiowe nasuwa mi się myśl aby te szwy w modelu zostawić co wy na to ?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Panowie mam zamiar zaczynac od poniedziałku budowe MB Actros mp II 3 osiowy z osia pchana i nigdzie nie moge znalezc planow albo wymiarow ramy.czy ona ma byc dłuzsza czy taka sama jak z normalnym ciagniku?

Link to post
Share on other sites

Witam

 

Na wstępie przepraszam, że pytanie nie jest do końca związane z tematem, ale odpowiedniejszego miejsca nie mogłem znaleźć, a do tego tutaj dostanę chyba szybszą odpowiedź Mianowicie - poszukuję linków do sklepów modelarskich z modelami 1/24 Tamiya i/lub Fujimi w USA, najlepiej z siedzibą w Nowym Jorku. Jeśli ktoś zaopatrywał się w jakiś nowojorskich sklepach, byłbym bardzo wdzięczny za pomoc. Google niestety pokazuje umiłowanie Amerykanów do RC i najwyżej nieskomplikowanych modeli Revell - monogram.

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
Panowie mam zamiar zaczynac od poniedziałku budowe MB Actros mp II 3 osiowy z osia pchana i nigdzie nie moge znalezc planow albo wymiarow ramy.czy ona ma byc dłuzsza czy taka sama jak z normalnym ciagniku?

 

https://toc.mercedes-benz.com/t_TOC_de1/data/de_de/DATENBLATT/25/93422312/DAT_93422312_MU7_F15_MS5.PDF

lub

https://toc.mercedes-benz.com/t_TOC_de1/data/de_de/DATENBLATT/25/93423512/DAT_93423512_MV1_F15_MS5.PDF

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.