Jump to content
Maciek007

Pytania i odpowiedzi pomocne w budowie modeli

Recommended Posts

Bez obaw wielu modelarzy jej używa i każdy tylko poleca, nie jest gruboziarnista. Więc spokojnie możesz jej używać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Macie może jakieś namiary na strony, które oferują skany kalkomanii/naklejek na modele? Chodzi mi o coś takiego, gdzie można znaleźć plik do pobrania i wydrukowania, coś w podobie jak jeden z naszych kolegów tworzy z instrukcjami. Potrzebuję wzór naklejek na stary model Bburago i poza gotowym oklejonym modelem nie mogę nic namierzyć.

Mam na myśli konkretnie ten model z linka: http://www.diecastlovers.com/view.php?id=17172

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że zdobycie skanów kalek od modeli Bburago może być trudne, z tego co się orientuję to chyba MF-Zone robi kalki na zamówienie, może jakbyś im podesłał foty interesującego cię modelu to coś by wykombinowali lub sam byś zrobił projekt tych kalek. No nie wiem, nie mam pojecia czy jest gdzieś w necie "bank" kalek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie i panie, pomóżcie mi. Mianowicie o ile trzeba wydłużyć ramę w volvo fh 12 żeby zrobić 6x2. Chodzi mi o te że jedna oś skrętna, ta dodatkowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie i panie, pomóżcie mi. Mianowicie o ile trzeba wydłużyć ramę w volvo fh 12 żeby zrobić 6x2. Chodzi mi o te że jedna oś skrętna, ta dodatkowa.

 

To bardzo prosta sprawa jest! Musisz znaleźć w internecie długość auta w takiej konfiguracji i w konfiguracji 4x2. Następnie musisz przeliczyć sobie wymiary w odp skali np. dla 1: 24 dzielisz długość przez 24 i masz pożądaną wartość. To samo musisz zrobić dla auta w konfiguracji 4x2, bo może się zdarzyć, że rama a modelu 4x2 nie pasuje długością do realnych wymiarów. Jak już będziesz miał te wymiary to już masz z górki od wymiaru auta w skali 6x2 odejmujesz wymiar ramy 4x2, którą masz gotową i już masz szukana wartość:) Powodzenia w obliczeniach i czekamy na relację z budowy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Mam pytanie składam obecnie Scanie R620 Atelier i jest to mój pierwszy model. Mam więc pytanie. Z tego co zauważyłem Wszyscy najpierw składają kabinę a później wkładają do niej "wnęczności". Nie ma z tym później żadnych problemów? Z góry dziękuje za odpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elo. Jeśli dobrze złożysz kabinę to wejdzie bez problemu, tak jest lepiej też i dlatego że jak byś przyklejał do "podłogi" to możesz klejem upaćkać i nie będzie to ładnie wyglądało.

Mam nadzieję że coś pomogło

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tez bede zaraz wkladal kabine i wneke i nie wiem w sumie jak to zrobic ktorym sposobem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałem pokazać wam moją gablotke na model

Wymiary:szerokość 20 cm. wysokość 18 cm. długość 45 cm.

gablotka1.jpg

gablotka2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie bajka. Była robiona na zamówienie czy to gablotka jakiejś firmy? Do modeli ciężarówek w skali 1:24 powinny pasować gablotki na modele w skali 1:18. Za nieduże pieniądze od czasu do czasu pojawiają się na allegro, lub w kilku sklepach modelarskich.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śliczna maszyna chociaż na amerykańcach nie znam się za bardzo. Mam nadzieję że zrobisz niebawem In-Boxa dla niego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Śliczna maszyna chociaż na amerykańcach nie znam się za bardzo. Mam nadzieję że zrobisz niebawem In-Boxa dla niego.

 

W sobotę powinien być

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

mam pytanie, właściwie 2 :

 

1. jakie wymiary w 1:24 powinny mieć tablice polskie rejestracyjne?

 

mi wyszlo ok. 1,1666(6) cm

 

a to sie wiaze z drugim zapytaniem:

 

Czy moze ktos ma gotowe pliki na komputerze takich tablic zrobione w paincie czy czymś tam innym? W odpowiednich wymiarach, zebym oszczedzil troche tuszu, papieru i nerwow z drukowaniem wlasnych?

 

2. To samo pytanie odnośnie okładek gazet typu TRAILER itd. ktore moznaby wsadzic do kabiny (wiecie o co chodzi)

czy ktoś ma gotowe pliki?

 

liczę na odpowiedzi, pozdrawiam i z góry dzieki,

maciek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koledzy czy szpachlówka NOVOL samochodówka nadaje się do modeli plastikowych??

 

Ja raz zastosowałem i już więcej nie będę. Szpachlowałem linię łączenia kadłuba z dwóch połówek w dennej części. Szpachlówka Novol (czy każda inna samochodowa) nie łączy się z plastikiem tak, jak robi to szpachlówka modelarska na bazie tej samej bazy rozpuszczalnikowej - ona się lekko wgryza w plastik. W konsekwencji usunąłem całe szpachlowanie bo owszem, powierzchnię da się wyprowadzić idealną ale w miejscu końca szpachli powstaje skok o grubości ułamka milimetra - dla mnie nie do zaakceptowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może po prostu było za mało lub za dużo utwardzacza. Ja choć wolę szpachlówki modelarskie to pierwszy raz spotkałem się z złym zdaniem o szpachlach samochodowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam. Mam pytanie odnoście aerografów jakie używacie. Trochę miałem przerwy przy modelach i chciałbym wrócić do nich. Dotychczas używałem EW-770 a wcześniej chyba to się nazywało AB-1006. Jednakże z EW-770 mam taki problem ze gdy ją skręcę powietrze cofa się do zbiorniczka i nie mogę sobie z tym wgl. poradzić. Wiec szukam prostszego sprzętu bo wiem ze nie musi być aerograf za 200zł. Maluję głownie kabiny w jeden kolor ew używam taśm maskujących wiec to będzie tak samo. Wiec słucham co używacie.

 

Przepraszam, że odpowiadam na stare posty, ale myślę, że ktoś jeszcze może szukać rozwiązania zagadki cofania się powietrza. Sam miałem dokładnie ten sam problem, leciały bąbelki do zbiorniczka. Wielokrotnie czyściłem całą drogę farby, czyściłem wylot powietrza wokół dyszy, uszczelkę dyszy a ciągle zapominałem o jednym elemencie. Mianowicie o tym elemencie:

28141858ex.jpg

Jak by to nazwać, korpus iglicy? W korpus aerografu jest to wkręcone i uszczelnione oringiem na oko 2mm, który oddziela stronę powietrzną od lakierniczej. Jeśli kiedykolwiek idą ci bąbelki do zbiorniczka odkręć to i przeczyść tego oringa, u mnie wystarczyła odrobina zaschniętej farby żeby szło powietrze do zbiorniczka.

Jak mi się to jeszcze raz zdarzy to sobie go zmierzę i dokupię kilka na zapas, koszty są groszowe a chcąc uniknąć ciągłego rozkręcania lepiej wsadzać co jakiś czas nową uszczelkę niż czyścić starą.

U mnie za to pojawił się ostatnio mały problem: na tej ponacinanej osłonce wylotu dyszy bardzo szybko zbiera mi się kropla farby na jednym z "płatków", która jeśli jej nie wyczyszczę to mi kapnie na model i jest po zawodach. Nie wiem już czym to tłumaczyć, ciśnieniem powietrza, rozcieńczeniem farby czy wadliwą konstrukcją (kierunek wylotu powietrza)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.