Jump to content
Maciek007

Pytania i odpowiedzi pomocne w budowie modeli

Recommended Posts

Niszowe produkty są drogie. Cena normalna jak za taki produkt. Zawsze można kupić polistyren za 10zł, szpachla i samemu coś wystrugać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niszowe produkty są drogie. Cena normalna jak za taki produkt. Zawsze można kupić polistyren za 10zł, szpachla i samemu coś wystrugać.

 

ojojoj to za wysokie progi dla mnie nie mam co marzyć

 

jednak jak za model osobówki jakby nie patrzec do tego w 1:24 to jest stosunkowo wysoka cena.

jak dla mnie to powinna sie zamknąć w ok. 200 PLN więcej to już chyba musiałbym być zdesperowany

cóż odpuszcze sobie i skleje coś innego nast razem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niszowe produkty są drogie. Cena normalna jak za taki produkt. Zawsze można kupić polistyren za 10zł, szpachla i samemu coś wystrugać.

 

ojojoj to za wysokie progi dla mnie nie mam co marzyć

 

jednak jak za model osobówki jakby nie patrzec do tego w 1:24 to jest stosunkowo wysoka cena.

jak dla mnie to powinna sie zamknąć w ok. 200 PLN więcej to już chyba musiałbym być zdesperowany

cóż odpuszcze sobie i skleje coś innego nast razem

 

niestety wszystko zależy jak się zarabia i w jakiej walucie nasze hobby nie jest tanie ani trochę ja choruję na dremela 3 rok ale dbaja o to producenci od których kupujemy; ad modelu --- zależy od jakości wykonania --- może warto lecz później ma stać na najwyższej półce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy takich cenach to już nie jakość, chociaż po części też, ale głównie technologia produkcji. Niskonakładowe wydawnictwa będą droższe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FOLIA LUSTRZANA

Do tej pory lusterka albo malowałem, albo (częściej) wyklejałem różnymi foliami srebrnymi.

Na Allegro przypadkowo zobaczyłem hasło: okleina samoprzylepna folia lustrzana. Kupiłem i wydaje mi się że warto kolegom polecić. Po otwarciu tuby myślałem, że jest to zwykła folia aluminiowa udająca chrom jakich wiele. Po naklejeniu kawałka okazało się, że trzeba z wierzchu zerwać ochronną folię i dopiero ukazuje się lustro. Folia jest dość gruba (ok 0,5 mm) więc na powierzchnie kuliste się nie nadaje, tylko na płaskie lub walcowe.

Tak wygląda odbicie z gazety.

folia.jpg

 

Za kawałek 22 x 50 cm zapłaciłem 4,50 zł + 9 zł (przesyłka)

Sprzedający: naszeokleiny_pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbować drobnym papierem wodnym zetrzeć lub zmyć i dobrze pomalować

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można to zrzucić na za gęstą farbę albo na kogoś kto malując nie rozcieńczył jej odpowiednio.

Gęsta farba naprawę musi być gęsta żeby zostawić smugi po pędzlu. Dużo większym problemem przy malowaniu taką farbą jest gruba warstwa i zanikające szczegóły.

Najczęstszą przyczyną smug jest malowanie jednej warstwy na drugiej bez odpowiedniego wyschnięcia pierwszej.

viewtopic.php?f=40&t=9427

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy sidolux do paneli nadaje się do nabłyszczania modeli? czy można go stosować na farby revel? pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zależny co rozumiesz pod "nabłyszczanie modeli". Pod kalki albo jako ochrona spodniej warstwy dowolnego lakieru np. przed washem nadaje się jak najbardziej. Ja używam Sidoluxu do paneli na farby Revella, Humbrola, ModelMaster i Alclad, na wszystkich emaliach siada tak samo i jestem zadowolony z efektów, jednak nie traktuj go jako lakieru bezbarwnego a raczej warstwę "technologiczną", zbyt grubo położony robi czasem niespodzianki, np. pojawiają się mikropęknięcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
To zależny co rozumiesz pod "nabłyszczanie modeli". Pod kalki albo jako ochrona spodniej warstwy dowolnego lakieru np. przed washem nadaje się jak najbardziej. Ja używam Sidoluxu do paneli na farby Revella, Humbrola, ModelMaster i Alclad, na wszystkich emaliach siada tak samo i jestem zadowolony z efektów, jednak nie traktuj go jako lakieru bezbarwnego a raczej warstwę "technologiczną", zbyt grubo położony robi czasem niespodzianki, np. pojawiają się mikropęknięcia.

 

Dzięki kolego za uświadomienie byłem nie doinformowany najwyraźniej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli w ogóle jest do dostania to zapewne na zagranicznych stronach lub u zagranicznych modelarzy którzy sami sobie zrobili i robią odlewy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mam pytanie : " Mistrz kierownicy ucieka" --- który Petek tam grał tę ciężarówkę z trefnym towarem ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć!

 

Jest taka stronka - Internet Car Movie Database - i tam można precyzyjnie znaleźć który samochód w którym filmie "gra". Pozwól, że zamieszczę link do filmu o który pytasz:

 

http://www.imcdb.org/movie_76729-Smokey-and-the-Bandit.html

 

Według niego ciężarówka "Bałwana" to jednak Ken W-900.

 

Mam nadzieję, że to pomoże - pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie krotkie pytanie...czy ktos z was dysponuje jakimis odlewani silnikow do samochodow WRC(do subaru juz mam:)...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, buduje sobie pierwszy model więc jako oddzielny wątek wstyd go załączać, ale mam pytanie. Jak pokazać zużycie opon w takim samochodzie, czy można te oponki potraktować delikatnie jakimś grubszym papierem ściernym ?

 

Ktoś czegoś takiego próbował, proszę o rade, takie gładkie oponki jeszcze z poziomą kreską od formy nie wygląda zbyt realistycznie.

 

http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=55&t=36965

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę, że to są slicki, spokojnie przeleć je papierkiem 80-120 niezbyt mocno przyciskając. Robię właśnie Mustanga do dragsterów, na tylnej osi miał slicki z linią na środku i całkowicie się jej pozbyłem szlifując ją papierkiem.

Guma niezbyt fajnie wygląda, jak ją zbyt mocno przeszlifujesz zbyt grubym papierem, robi się chropowata, więc efekt ściśle zależy od tego jak gruboziarnisty masz papier, jak mocno dociskasz i jak miękkie masz opony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

copycat - sprawa jest dosyć oczywista!

 

xchicken - ja u mnie w ciężarówce tak robiłem. Pomaga zamrożenie opon w zamrażalniku przed szlifowaniem - wtedy robią się twardsze i można je bardziej na gładko wyszlifować

 

Pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.