Jump to content
Maciek007

Pytania i odpowiedzi pomocne w budowie modeli

Recommended Posts

Ja mocuję na 'krokodylki'

 

krokodylek-uchwyt-szczekowy-laboratoryjny-produkcja-chlewiska-302414827.jpg

 

Coś takiego, na wykałaczce od szaszłyków, kupiłem kiedyś zestaw gotowców.

 

Jeśli nie ma za co złapać to dodatkowo mocuję na końcu Patafix - taka masa mocująca

 

e3863c3c45379641c1ecb93614ad

 

Z jednej strony na krokodylku, a z drugiej do części. Jeśli nie ma jak jej złapać, bo np musi być cała pomalowana to maluję najpierw 3/4 części, a jak wyschnie farba to tą stroną pomalowaną doklejam do Patafixa i domalowuję resztę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też mogę polecić wykałaczki często różne części mają jakieś otworki więc nawet bez kleju na wcisk można umocować do wykałaczki;] Ja stosuje też czasem do nie poręcznych elementów drut miedziany docinam i doginam go sobie jak mi pasuje a do elementu mocuje jak się da np na taśmę maskującą ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdy zacząłem malować model sprejem to farba kolorowa zaczęła rozpuszczać i zmywać podkład którym kilka dni temu zrobiłem model. Czy coś jest nie tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gdy zacząłem malować model sprejem to farba kolorowa zaczęła rozpuszczać i zmywać podkład którym kilka dni temu zrobiłem model. Czy coś jest nie tak?
Nie, na mój gust wszystko jest jak należy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czekam aż wyschnie i zrobię drugą warstwę. Jest to farba w spreju akrylowa i jest napisane że schnie 20-30 minut...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cześć czołem!

Jak sobie radzicie z mocowaniem elementów, które malujecie?

 

Ja sobie radzę z najmniejszymi popierdółkami tak:

 

003_zpsfjraudea.jpg

 

Wiertełko 0.3 mm plus igły strzykawkowe 0.4 mm nadziane na wykałaczki. Jak trzeba, to kropelka CA.

Trzeba zacząć od dokładnego obejrzenia elementów jeszcze jak są w ramkach. Jeżeli łączenie części z ramką jest w niewidocznym (po zamontowaniu w modelu) miejscu, można wykorzystać do mocowania kawałek sąsiadującej ramki.

Niestety rzadko się to zdarza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można zrobić wash dopiero po biedronce i zaciekach? Mam wrażenie, że ostatnim razem go trochę zmazałem przy tych zabiegach. Moim zdaniem to nawet lepiej, ale wolę się dopytać czy nie przeoczyłem czegoś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszczególne zabiegi można zabezpieczać lakierem akrylowym, tak żeby wash nie psuł biedronki, czy odwrotnie, biedronka nie zepsuła washa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trzeba je rozcieńczać i dodawać retarder. To nie są najlepsze farby do aerografu.

 

A są jakieś farbki z którymi nie trzeba kombinować tylko się je wlewa i maluje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trzeba je rozcieńczać i dodawać retarder. To nie są najlepsze farby do aerografu.

 

A są jakieś farbki z którymi nie trzeba kombinować tylko się je wlewa i maluje?

 

Vallejo AIR są gotowymi farbami do aerografów, wlewasz i malujesz, nie trzeba nic dodawać.

Ale tylko AIR, Vallejo bez AIR trzeba rozcieńczać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trzeba je rozcieńczać i dodawać retarder. To nie są najlepsze farby do aerografu.

 

A są jakieś farbki z którymi nie trzeba kombinować tylko się je wlewa i maluje?

 

Vallejo AIR są gotowymi farbami do aerografów, wlewasz i malujesz, nie trzeba nic dodawać.

Ale tylko AIR, Vallejo bez AIR trzeba rozcieńczać.

 

Kolega wyżej napisał, że trzeba dodawać rozcieńczalnik i jakiś retarder do nich... Już nic nie wiem xD

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kolega wyżej napisał, że trzeba dodawać rozcieńczalnik i jakiś retarder do nich... Już nic nie wiem xD

 

Bo teoretycznie są już gotowe do aerografu, a praktycznie spora grupa rozcieńcza je do pożądanej konsystencji.

Z własnego doświadczenia te farby przy Tamiya i Gunze do aerografu stosuję "za karę". Komfort pracy po T i G zdecydowanie frustrujący co nie znaczy że nie da się tych farb obłaskawić.

W większości przypadków układ jest prosty - Gunze i Tamiya do aerografu i Vallejo i podobne do pędzla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy w takim urządzeniu trzeba wystawić rurę przez okno czy można na koniec węża założyć np jakiś worek żeby do niego wpadał cały syf? Czy są jakieś tańsze alternatywy do takiego urządzenia? Aktualnie jak maluję modele sprejem w puszce to wszystko dookoła mam uwalone pyłem z farby. Planuję zakup areografu ale nie wiem czy on też nie będzie tak pylił.

 

http://www.mojehobby.pl/products/HS-E420-Spray-Booth-komora-do-malowania.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy można na koniec węża założyć np jakiś worek żeby do niego wpadał cały syf?

 

Przeczytaj to jeszcze raz i pomyśl jaką bzdurę wymyśliłeś...

 

Czy są jakieś tańsze alternatywy do takiego urządzenia? Aktualnie jak maluję modele sprejem w puszce to wszystko dookoła mam uwalone pyłem z farby. Planuję zakup areografu ale nie wiem czy on też nie będzie tak pylił.

 

http://www.mojehobby.pl/products/HS-E420-Spray-Booth-komora-do-malowania.html

 

Tańsza "alternatywa" - mam i sobie chwalę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cooper69, powiedz skoro ją masz, przy kładzeniu kilku mokrych warstw bezbarwnego na budę przez dyszę 0,5mm też w miarę sprawnie pozbędę się chmury?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cooper69

 

A jak długa jest ta rura spiro po rozciągnięciu? I jaką ma średnicę? Widziałem też w sprzedaży jeszcze tańsze wersje od tej za 329 zł. Myślisz, że warto się nimi interesować czy lepiej dołożyć do czegoś lepszego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ten sam problem, dlatego powstrzymuje się od malowania, pyli to strasznie, ciekawy jestem opini użytkowników tego urządzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rury nie używam ale na oko ma ok 15cm. Przy malowaniu Aero z dyszą 0.3 na pełnym otwarciu i wysokim ciśnieniu pojawia się mgiełka ale jest zasysana na filtr. Po rozprostowanie będzie pewnie ok 1.5 m. To nie jest technologia kosmiczna i bez problemu kupisz zamiennik rury na metry.

Ja uważam, że ta kabina jest optymalna - ma bardzo kompaktowe wymiary po złożeniu, własne oświetlenie (trzeba zainwestować ze 20 zł w wymianę pasków led na takie o temperaturze barwowej np. 5500k bo fabryczne trupio świecą), modularną budowę, można połączyć 2 ze sobą (zdjęcia w necie), i obrotową tackę w zestawie.

 

Opisów tej kabiny, modyfikacji oświetlenia itp. jest już na forum kilka.

 

Podsumowywując. Ja kupiłbym ją ponownie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.