Jump to content
Maciek007

Pytania i odpowiedzi pomocne w budowie modeli

Recommended Posts

Chcę położyć kalkę na matową farbę akrylową (Vallejo Model Color) i zastanawiam się jak to najlepiej zrobić.

1. Położyć kalkę bezpośrednio na farbę. Tutaj nie wiem czy woda lub płyny do kalek (Mr. Mark Setter i Mr. Mark Softer) nie zareagują z farbą?

2. Położyć lakier (Vallejo Acrylic Varnish) na farbę, a kalkę dopiero na lakier. Tutaj nie wiem czy mam użyć lakieru błysk czy mat? Nie chcę stracić matowego efektu, ale też nie chcę, żeby kalka się złuszczyła.

Pomoże ktoś?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chcę położyć kalkę na matową farbę akrylową (Vallejo Model Color) i zastanawiam się jak to najlepiej zrobić.

1. Położyć kalkę bezpośrednio na farbę. Tutaj nie wiem czy woda lub płyny do kalek (Mr. Mark Setter i Mr. Mark Softer) nie zareagują z farbą?

2. Położyć lakier (Vallejo Acrylic Varnish) na farbę, a kalkę dopiero na lakier. Tutaj nie wiem czy mam użyć lakieru błysk czy mat? Nie chcę stracić matowego efektu, ale też nie chcę, żeby kalka się złuszczyła.

Pomoże ktoś?

W dziale kalek było o tym wielokrotnie. Gdy położysz kalką na matową farbę, to w części przeźroczystej kalki (obwódka lakieru wokół nadruku) pojawi się srebrzenie, którego płyny nie są w stanie całkowicie zniwelować. Dlatego dajemy błyszczący lakier, na to kalkę i na to matowy lakier. Dzięki temu również kalka będzie matowa. Poza tym zabezpieczysz w ten sposób kalkę przed uszkodzeniem, czy odklejeniem. Płyn "na kalkę" dajemy przed matowym lakierem.

Jeśli, mimo wszystko, nie chcesz się bawić z lakierami, to wytnij kalkę przy samym nadruku, wtedy nie będzie miało co się srebrzyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak chcesz żeby kalka się srebrzyła to kładź na matową farbę.

 

A lepiej będzie jak zrobisz tak:

1 - Na pomalowany w macie model kładziesz lakier połysk i czekasz aż wyschnie.

2 - Powierzchnie modelu przecierasz setterem kalkę moczysz w wodzie i odkładasz ją na chusteczkę lub papier.

3 - Gdy kalka jest już gotowa, nakładasz ją na miejsce które ma być a wcześniej przetarte płynem setter.

4 - Układasz kalkę usuwasz z pod niej resztki wody i delikatnie przecierasz płynem softer, po jakimś czasie możesz poodciskać patyczkiem do uszu powierzchnie kalki do modelu (w zależności jakie są kalki, grube czy cienkie).

5 - Po wyschnięciu możesz a nie musisz zabezpieczyć kalkę cieniutką warstwą lakieru bezbarwnego.

6 - malujesz cały model docelowym lakierem bezbarwnym w twoim przypadku jak piszesz matowym.

7 - Cieszysz się widokiem ładnie położonych kalek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakiś past i gąbek(ściereczek) Tamiya potrzebuję, do polerowania lakierów samochodowych i motocyklowych?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleję sobie BMW I8 z zestawu Revella. Auto ma być białe. Na zdjęciach oryginału jest białe. Tymczasem Revell każe robić mieszankę: 90% biała błyszcząca i 10 % stalowa metaliczna (nr 91 wg Revella).

Czy ktoś z kolegów już to praktykował? Farba stalowa jest dosyć ciemna, obawiam się więc czy takie 10% nie spowoduje, że wyjdzie kolor szarawy.

Zastanawiam się po co ten stalowy. Efekt jakiegoś metaliku chyba lepiej uzyskać dodając srebrnej.

Rozważam, też taki wariant by pomalować model czystą białą, a na to dać lakier perłowy.

Prosiłbym o jakieś sugestie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć.

 

Obecnie używam szarego podkładu Tamiya Surface Primier 100 ml, zastanawiam się ze względów ekonomicznych nad szarym podkładem w spray'u Vallejo 400 ml. Czy są jacyś użytkownicy którzy korzystali z niego i mogą mi doradzić? Kolejna sprawa to farba do wydechów, tarcz hamulcowych itp. Używam Pactra A71 Silver (G) i efekt jest taki sobie. Myślałem nad markerem Molotow Chrome, ale jak na wydechu byłby fajny efekt nowej polerowanej stali tak już na tarczach hamulcowych wyglądał by śmiesznie. Zastanawiałem się też na Vallejo z tej serii Air, ale no sam nie wiem i sięgam po informacje do bardziej obezanych. Zależy mi na tym, aby była to farba akrylowa którą będę mógł nakładać pędzlem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Braci modelarska, czy jest jakaś pasta polerska równie dobra lub lepsza jak Tamiya Finish? Ta mi się kończy i szukam jakiejś alternatywy:)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, toled napisał:

Braci modelarska, czy jest jakaś pasta polerska równie dobra lub lepsza jak Tamiya Finish? Ta mi się kończy i szukam jakiejś alternatywy:)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
 

Zero, Gravity, Gunze i od cholery innych kosmetyków samochodowych.... A czy lepsze? Ilu ludzi, tyle  zdań na ten temat 😜

Edited by Dorotka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra mam pytanie, bo patrże na felge od Mythosa i ...No to jest lekko straszne jak one sa wykonane. Ten plastikowy chrom aż razi. Wiem, że stosuje sie w takim przypadku wash. Wiem co to jest tylko nie mam pojecia jak niby mógłbym go zastosować na tych felgach. Czy uzyć po prostu lakieru bezbarwnego? Bo nic innego mi nie przychodzi do głowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, jaki primer będzie się dobrze trzymał HIPSu? One shot Miga czy Mr.Sufracer dziwnie łatwo się ścierają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbowałeś go zmatowic? 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Papierem? Może być problem, bo mam w planach większy kadłub wystrugać, do tej pory pracowałem z papierem i z hipsu robiłem mniejsze detale. Bardzo łatwo się wycierał na krawędziach a nie chcę tego traktować za mocno żeby nie zaokrąglić krawędzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie musisz go jeździć papierem 80 czy 120 😉 myślę, że 800 nada szorstkości a nie spowoduje zaokrągleń. Zresztą wiesz co chcesz malować, więc spróbuj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 17.02.2019 o 22:18, toled napisał:

Braci modelarska, czy jest jakaś pasta polerska równie dobra lub lepsza jak Tamiya Finish? Ta mi się kończy i szukam jakiejś alternatywy:)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
 

Swego czasu użyłem polerki samochodowej od sonaxa. Efekty dawała świetn i bardzo szybko ale to co wniknęło w linie podziału zrobiło sie niczym kamien z okresu jury. Wyskrobanie tego cholerstwa z lnii podziałów było długą i niemal syzyfową pracą.

Edited by Thombike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć czy zna może ktoś strony z akcesoriami do ciężarówek typu kfs, a&n models. Chodzi mi właśnie o zagraniczne strony z odlewami, bo w Polsce pewnie będzie problem 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam klejne pytanie, moze teraz doczekam odpowiedzi.

Nosze sie z zamiarem zakupu mikro szlifierki, tak by oszczędzić csobie czasu i pracy nad modelami i po prostu ułatwić życie. Byc moze też by uzyskać lepsze niż dotychczas efekty końcowe (nigdy nie polerowałem moich modeli, (najwyzej nabłyszczałem) i tez moze poprawić stare.

Pytanie jest takie, czy pakować sie w firmówkę typu Dremel czy Proxxon czy tez dać sobie siana i kupić jakis nonameowy set za połowę tej ceny, jaką trzeba wydac na firmówki. I nie chodzi mi nawet o jakość narzedzi, bo mam w domu wiertarkę pochodzenia niewiadomego i słuzy (ciężko) 6 rok bez zająknięcia. Cały pic w tym, że w pobliskim sklepie do Dremela mogę dostać dosłwonie wsyzstko od ręki a cuda w ciagu 3 dni. W przypadku niefirmowego zestawu nie mam praktycznie zadnej pewnosci, czy końcówki dremela będą pasowały, szczególnie te z Dremelowskim Quick Lock.

Wiec..Bawić sie w taniochę, do której ew. potem nie bede w stanie niczego dokupić, czy wydać wiecej i mieć stresy i problem z głowy a końcówki potrzebne praktycznie pod ręką w sklepie?

P.S. proxxon raczej odpadnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro piszesz że Proxxon raczej odpadnie, to kupuj Dremela, jak masz jeszcze dostęp do dodatków.

Nie miałem styczności z Dremelem ale z Proxxonem. Miałem szlifierkę noname bardziej działała jak wibrator niż szlifierka, a Proxxona nie czuć czy jest włączony. Pewnie Dremel też tak działa.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dremel 300 mamy w pracy i podoba mi się to jak działa. est raczej bezwibracyjny, Da sie bardzo płynnie dobierać prędkości obrotowe. Nie jest najmniejszy ale znalazłem zestaw z przedłużką bardzo mikro podłaczaną do końcówki większego narzędzia. Fakt, że zestaw kosztuje nieco więcej ale odnajduje to jako idealne rozwiązanie do najbardziej precyzyjnych prac z opcją dostępu do najmniejszych zakamarków. A więc Dremel. Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok Dremel 3000 wraz z przedłuzką na micro narzędź w dom. Pytanie teraz jaką pastę polerską używać? Mam w domu jedną ale okazała sie niestety do zastosowań z narzędziem bardziej niż beznadziejna. Co polecacie, co sie dobrze i /lub wygodnie nakłada i raczej bardziej poleruje niż zciera (jak robi to moja obecna pasta), bo w zestawie mam Dremela jakąs ale wiele to jej nie ma. Jaką końcówkę najlepiej użyć do ostatecznej polerki, bo wydaje mi sie, ze zestwaowe filce sa zwyczajnie zbyt twarde i szorstkie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zależy jaki masz zestaw, najlepiej kupić wełnianą końcówkę Proxxona, ale Dremel ma też taką nie filcową tylko jakby kilka krążków miękkiej tkaniny, ona powinna dać radę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem o której mówisz. Tak też myślałem, że do modeli to właśnie ona bedzie najlepsza. No to druga część - jaka pasta wam sie sprawdza najlepiej?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.