Jump to content

Pytania i odpowiedzi pomocne w budowie modeli


Recommended Posts

Witam - jestem na etapie zamawiania farb do eclipsa z Fast and the Furious  - chyba tylko oni mają dedykowany kolor ZP-1411 

Dotej pory uzywałem tylko akrylowych wiec oprócz koloru muszę zakupić coś do czyszczenia areo po malowaniu i przypuszczam że podkład oraz bezbarwny też nie mogą być akrylowe ?

o ile podkład Zp-3001 chętnie wypróbuje to moje pytanie do was - jak sie sprawuje ? jak się to nakłada i jakie efekty daje "Diamond Finish - 2 Pack GLOSS Clearcoat System "

Jest na prawdę tak dobry czy mogę użyć innego bezbarwnego ? 

Czy moje rozumowanie jest spójne że używając farby celulozowej powinno się użyć tego samego rodzaju podkład i bezbarwny ?

Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie wskazówki

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • Replies 2.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Skoro piszesz że Proxxon raczej odpadnie, to kupuj Dremela, jak masz jeszcze dostęp do dodatków. Nie miałem styczności z Dremelem ale z Proxxonem. Miałem szlifierkę noname bardziej działała jak w

Zmywacz do farb akrylowych Wamod, Cleanlux - bezpieczne dla rączek, powodują lekką kruchość części. Ja w chromie jestem wierny Alcladowi , możesz też kupić większego Mołotowa i lać do aerografu, jedna

Ponieważ bardziej doświadczeni koledzy nie zabierają głosu (sezon urlopowy), przedstawiam moja zaginarkę. Czyli zwykła aluminiowa linijka o ostrych krawędziach i dentystyczny nakładak. Razem ok.

Posted Images

Witam,

podpowiedzcie proszę co mam zrobić z podkładem jak na zdjęciu?

XvDznz4.jpg?2

Szlifować dalej czy do zmycia, a może kolejna warstwa Surfacera i szlifowanie?

Gołym okiem wydaje się idealnie gładki ale zdjęcia jak zwykle wyciągnęły więcej i pokazały skórkę pomarańczy.

Kolejne pytanie to jak "wyciągnąć" kolor pomarańczowy? Alfa ma być w barwach Jagermeister'a i raz już zmywałem bo była za ciemna.

Czy położenie pod kolor dedykowany z Zero Paints srebrnej farby jest dobrym kierunkiem?

 

 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, WilloW napisał:

Szlifować dalej czy do zmycia, a może kolejna warstwa Surfacera i szlifowanie?

Gołym okiem wydaje się idealnie gładki ale zdjęcia jak zwykle wyciągnęły więcej i pokazały skórkę pomarańczy.

Kolejne pytanie to jak "wyciągnąć" kolor pomarańczowy? Alfa ma być w barwach Jagermeister'a i raz już zmywałem bo była za ciemna.

Czy położenie pod kolor dedykowany z Zero Paints srebrnej farby jest dobrym kierunkiem?

 

 

Surfacer z założenia jest chropowaty. Zależy jeszcze jakiej gradacji używasz. Ostatnio przeszedłem na surfacera 4000 z Bilmodel i jest wyraźnie gładszy. Przed malowaniem przede wszystkim doprowadź do jednolitej powierzchni tak by ten pomarańcz nigdzie nie przebijał. Surfacera lekko przetrzyj papierem ściernym  800-1500 na mokro. Jeśli wyjdzie pomarańcz to uzupełnij surfacera. Co do koloru. Surfacer niewątpliwie mocno przyciemni Twój pomarańcz i wyjdzie kolor z lekka brązowy. Ja kiedyś pod czerwony dawałem srebrny. Kolor wychodził dobry, ale metaliki maja to do siebie, że mają ziarno, więc trudno potem o gładką powierzchnię. Moim zdaniem najlepiej położyć cieńką warstwę białego. Może być np: biały surfacer lub inny podkład, biała matowa, biała połysk. Pierwsza wymieniona, najlepiej kryje, ostatnia daje najbardziej gładką powierzchnię. Wybór należy do Ciebie. 

Link to post
Share on other sites

Panowie dzięki za podpowiedzi.

Badger Stynylrez używam i rzeczywiście fajnie się go kładzie tylko z pomarańczu zrobił prawie brąz. Prawdopodobnie skończy się tak, że zmyję to co jest, dam Stynylrez a na niego biały lakier Tamiya LP-2 i kolor bazowy. Zobaczę co z tego wyjdzie.

Jeszcze jedno pytanie do Was.

Mam problem z białym podkładem Zero, po położeniu robi się z niego tak jakby cienka, gumowa powłoka i odchodzi pod palcem, z szarym nie miałem żadnych problemów, powierzchnię przygotowuję zawsze tak samo i tylko z tym jednym mam taki problem. Miał ktoś z Was podobną sytuację?

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Pytanie jest odpowiednie do tego działu.

Znajomy klei model wozu strażackiego. Niestety podczas wklejania oszklenia zabrudził lekko farbą i dodatkowo próbował zmywać rozcieńczalnikiem. 

Wyszło jak na foto.

gaVJ2KR.jpg

Mi generalnie podczas budowy moich modeli takie problemy się nie zdarzyły, ale idzie to jeszcze wyprowadzić, czy już jest po zabawie jak idzie o oszklenie?

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Cześć,

postanowiłem sobie poznać nowego producenta i zakupiłem Aventadora z aoshimy. Niestety jedna z wyprasek z elementami zawieszenia ("góra" zawieszenia przód oraz tył) jest cholernie krzywa. Próbowałem trochę dogiąć z pomocą ciepłej wody, ale element jest trochę za bardzo skomplikowany aby udało to się dobrze zrobić. Czy ktoś kiedyś odzywał się do Aoshimy z prośbą o dosłanie nowej wypraski? Do kogo najlepiej uderzać, importer, sklep czy bezpośrednio do aoshimy? I czy jest to impreza kosztowna? (Revell i Mirage hobby bardzo miło wysyłają elementy uszkodzone za darmo :)

 

 

1.jpg

2.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • Super Moderator

Plastikową sprężynę z amortyzatora usówasz. Robisz sprężynę z drytu, malujesz i wstawiasz na miejsca tej zewzlifowanej plastikowej. Ja tak robię. Wtedy nie masz co upaćkać a sprężna jest równo pomalowana.

Link to post
Share on other sites
59 minut temu, Rabbit666 napisał:

Znam ten sposób, ale na razie nie czuję się na siłach, żeby robić takie przeróbki ? Szukam czegoś prostszego 

 

ja obecnie używam konwersji albo w/w sposobu jawkersa ale za starych czasów gdy zostawaiłem plastikowe kolumny robiłem to tak: pierwsza sprawa ładnie obszlifowałem sprężynę wyrównałem i na koniec przetarłem gabka ścierną np 2000 malowałem wraz z amortyzatorem na czarno a następnie wgłebienia miedzy zwojami nawijałem taśme maskującą z reguły coś ok 1mm po czym malowałem wystająca cześć sprężyny np na czerwono - efekt powiedzmy zadowalający 

Link to post
Share on other sites
  • Super Moderator

Tomku, a jak by wyciąć z gąbki kawałek, na szerokość sprężyny. Następnie nasączyć go farbą, konsystencję trzeba by było ustalić. Przyłożyć gąbkę nasączoną stroną do imitacji sprężyny i obrócić elementem o 360 stopni? Sprężyna powinna zostać pomalowana, na identyczną głębokość na całej jej długości. Czy to zadziała?

Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, jawkers napisał:

Tomku, a jak by wyciąć z gąbki kawałek, na szerokość sprężyny. Następnie nasączyć go farbą, konsystencję trzeba by było ustalić. Przyłożyć gąbkę nasączoną stroną do imitacji sprężyny i obrócić elementem o 360 stopni? Sprężyna powinna zostać pomalowana, na identyczną głębokość na całej jej długości. Czy to zadziała?

Podobnym sposobem jest to, żeby na płaskiej powierzchni zrobić solidną kropę z farby, włożyć w nią sprężynę i obrócić o 360 stopni. Ale to też zadziała tylko w prostszych amortyzatorach 

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Cześć,  

 

Mam pytanie. Malowałem kastę baza motip  + tamiya ts + bezbarwny z puchy Troton. Przy bezbarwnym po 1 warstwie wyszła skórka pomarańczy. Druga warstwa powiększyła problem. Ogólnie warstwy grube, bardzo mokre (kladłem tak, aby było mokre lustro). Kasta wylądowała w Dot3 na 24 h. Cześć farby puściło, jednak na kaście powstała bardzo chropowata powierzchnia. W sumie identyczna jak skórka pomarańczy na bezbarwnym  :)

 

Pierwszy raz kąpałem w Dot3. Pytanie,  czy takie uszkodzenia mogły powstać przy DOT3, lub druga wersja czy możliwe jest, że farby tak mocno się pogryzły ze soba, że aż tak naruszyły plastik? Pytam, bo nie wiem czy trzymać dalej w docie model, aby farba bardziej puściła, czy odpuścić, bo mogę sobie więcej szkód narobić  :)

20200210_212547.jpg

Link to post
Share on other sites

To wina farb. Kup podkład Tamiya/Gunze. Poza tym podejrzewam, że za szybko po sobie te warstwy kładłeś. A jak chcesz lustro to ostatnią warstwę klaru kładziesz z 2 tyg po poprzedniej, po wyszlifowaniu gąbką 2000, nawet w prawdziwych samochodach, jak ma być porządnie to się tak czeka.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Przypuszczam, że Motip zrobił takie szkody, Tamiya tak by nie pogryzła, Troton też jest ok. Pozostaje ci teraz gąbka ścierna i ładnie to wszystko wyszlifować. 

Link to post
Share on other sites

Motipa stosuję latami i nigdy nie miałem takiego problemu. Nawet poprzedni model robiłem farbami podkład motip + humbrol spray + troton i udało się wylać w miarę ładne lustro. I ogólnie stosuje cały czas motip + troton, zmieniając tylko bazę między humbrolem,  vallejo i tanimi sprayami.  Za to pierwszy raz stosowałem tamiyę i myślałem o konflikcie między nią A trotonem.

 

Ogólnie po nałożeniu motipa było ok. Położyłem tamiyę ts i również nadal było ok. Dopiero przy bezbarwnym zaczęło się mocno psuć.

 

Jeśli chodzi o czasy schnięcia to:

- podkład około 6 dni + szlifowanie. Druga warstwa kładziona po około 20 minutach. 

- tamiya 3 warstwy co około 20 minut,  potem 24h schnięcia 

- motip 2 warstwy - pierwsza bardzo mokra,  po około 2 godzinach druga bardzo mokra

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Panowie i Panie prosze o podpowiedź - czy nowe modele Revella: Chevelle SS 396 68' oraz Mustang boss 302 69' to całkowicie nowe wypraski czy stare revella lub wręcz przepaki monogram/amt? A drugie pytanie gdzie i jak zdobyć model do sklejania Mustang 68' na wersje z filmu Bullitt oraz Shelby gt500 na wersje Eleanor z filmu 60sekund? Dziękuję z góry za odpowiedź.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
53 minuty temu, active napisał:

potrzebuję odpowiednika takiego koloru jak poniżej , doradzi ktoś ?

 

 

O odpowiednik fabryczny będzie raczej trudno, bo to folia nie lakier i w palecie BMW go nie ma... Ja bym spróbował z Lamborghini Murcielago LB Performance Pink Pearl, o takim: https://www.spotmodel.com/product_info.php?products_id=50372

Albo: https://agtom.eu/farby-akrylowe-147ml/330199-model-master-4640-hot-pink-pearl.html?search_query=Pink&results=72

Edited by Dorotka
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Dorotka napisał:

O odpowiednik fabryczny będzie raczej trudno, bo to folia nie lakier i w palecie BMW go nie ma... Ja bym spróbował z Lamborghini Murcielago LB Performance Pink Pearl, o takim: https://www.spotmodel.com/product_info.php?products_id=50372

Albo: https://agtom.eu/farby-akrylowe-147ml/330199-model-master-4640-hot-pink-pearl.html?search_query=Pink&results=72

dziękuję, zero paints widziałem, lecz są drogie i są za duże opakowania jak na jeden model, ale model-master  super :) dziękuję nie widziałem tej opcji , zdecyduje się na ten wariant

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.