Jump to content

Samoloty wielopłatowe - pytania i odpowiedzi...


Recommended Posts

Sytuacja opanowana 😀 Po pierwsze to źle rozgrzewałem patyczki ponieważ starałem się to robić z nico większej odległości, gdyż wydawało mi się, że to pozwoli równomierniej roztopić tworzywo, a trzeba to robić bliżej płomienia i solidnie je rozpuścić. No i druga sprawa to faktycznie z tymi patyczkami, z którymi zaczynałem jest trudniej ponieważ są na starcie nieco grubsze, ale mają przy tym cieńsze ścianki, bardziej mi przypominają tradycyjne słomki do napojów tylko cieńsze. Jako legenda głosiła, że kolorowe patyczki się lepiej sprawdzają to znalazłem dzisiaj niebieskie no i faktycznie sprawdzają się rewelacyjnie, aż mnie natchnęło na jakiegoś dwupłata 😄 rurki do śrub rzymskich już opanowane 😁  

Swoją drogą gdzie można kupić te metalowe rureczki Albion Alloys, dla nich też bym znalazł zastosowanie. 

 

rureczka1.jpg

Edited by arhtus
Link to post
Share on other sites
  • Replies 208
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Krystian Ciechowicz kleił, napisz do niego.  https://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=13&t=88373  

"Late" czyli wersja późna miała prostokątne zakończenia płatów, w odróżnieniu do wersji wczesnej z nieco zaokrąglonymi końcówkami. Porównaj ze "SPAD XIII early" Eduarda :  Polską wersję możesz zr

Trzeba by sprawdzić u Morgały, jak to było z tymi SPADami. Informacji o kamuflażu jednak tam nie będzie (chyba, że są zdjęcia), a tylko potwierdzenia tej numeracji.

Posted Images

10 minut temu, arhtus napisał:

Swoją drogą gdzie można kupić te metalowe rureczki Albion Alloys, dla nich też bym znalazł zastosowanie. 

Zainwestuj w igły do strzykawek 😉 dostępne w (prawie) każdej aptece, bez recepty :D są różne średnice, więc można znaleźć zastosowanie w różnych elementach konstrukcyjnych i różnych skalach.

Link to post
Share on other sites
10 minut temu, jason83 napisał:

Zainwestuj w igły do strzykawek 😉 dostępne w (prawie) każdej aptece, bez recepty :D są różne średnice, więc można znaleźć zastosowanie w różnych elementach konstrukcyjnych i różnych skalach.

Nie no igły do strzykawek to już odkryłem dawno, dawno temu 😉 ale ja mam na myśli rureczki o jakiś bardzo małych średnicach np. 0,3mm, no i druga sprawa to łatwość obróbki takich rurek aluminiowych, czy mosiężnych, po prostu obok tych do strzykawek przydałoby się mieć też i takie w magazynie 😀 

Dzięki Solo za namiary, ale jak zwykle tych najbardziej mnie interesujących 0,3mm nie mają na stanie luzem, tylko w zestawach, ale będę miał mzone na oku pod tym kątem.

Link to post
Share on other sites
W dniu 23.01.2020 o 04:16, Hello napisał:

Maski są do samolotu z numerem 15.3 , natomiast zdjęcie i model kartonowy mają numer 15.2 . Może mnie ktoś uświadomić o co chodzi z numeracją , a także z malowaniem ?

Dotarła do mnie dzisiaj nowa pozycja do biblioteczki - Samoloty wojskowe w Polsce 1918-1924, A. Morgała!

Znalazłem w niej zdjęcie, które zamieściłeś:

9GBUzw5L_o.jpg

oraz takowe informacje:

"[...] W lotnictwie polskim razem było 46 S-VIIC1 (tabl. A.44), z tego 3 były w oddziałach sformowanych przez Polaków na obczyźnie - w Rosji (rys. 238). W lotnictwie Polski niepodległej używano 43 egz., z tego 18 z eskadry SPA 162, 15 z zakupów we Francji w 1919 r. i 10 nieznanego pochodzenia, w większości jednak zapewne ze zdobyczy na zaborcach. Samoloty nosiły numery seryjne nadane w wytwórniach. Podczas remontów w CWL otrzymywały one nowe numery z oznaczeniem typu: 15. [...]

[...] Będące w kiepskiej formie myśliwce S-VIIC1 okazały się nad podziw wytrzymałe, jak na ostre warunki eksploatacji polowej na froncie (rys. 241). Sprzęt jednak wykruszał się i np. 25 VI 1920 r. podczas odwrotu, w 19 EM były cztery S-VII, z tego trzy w naprawie i tylko jeden nr 11501 (15.1) zdolny do lotu. Później mimo wprowadzenia samolotów innego typu pojedyncze SPADy-VII znajdowały się nadal w 19 EM, ale wykorzystywano je tylko do lotów łącznikowych. Ostatni nr 15.4 został wycofany z eskadry w styczniu 1921 r.

Poza wymienionymi 15 EM i 19 EM SPADy-VII były w wyposażeniu innych eskadr - np. nr 15.3 w 10 EW (1920-21) i nr 15.15 w 17 EW (X 1920 r.), a w dowództwie XII Grupy Lotniczej nr 15.2 (8 VI 1920 r.) - wszystkie w roli łącznikowych. Jako samoloty szkolne występowały we Francuskiej Szkole Pilotów w Warszawie (rys. 242), Wyższej Szkole Pilotów na Ławicy, a nasępnie WSP w Grudziądzu oraz w Szkole Pilotów w Bydgoszczy. Ostatnie egzemplarze znajdowały się w użytku w WSP w Grudziądzu w lipcu 1922 r. [...]"

Pozostałe zdjęcia S-VIIC1 z książki:

XhMrdA0a_o.jpg

i1T8KKnO_o.jpg

Q86U9SxM_o.jpg

CRqfh2X6_o.jpg

Poniżej wisienka na torcie 😉

FZ8QCdl9_o.jpg

jFl4BIiZ_o.jpg

PhN8FwyE_o.jpg

 

O malowaniach niestety nic nie znalazłem. W razie czego mogę podesłać cały rozdział.

 

Miłego wieczoru Panowie!

Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

Czy ma ktoś możliwość przesłać mi skany instrukcji do Caudron G.IV Hydravion (CSM1028)  pisałem do CSM prośbę o dosłanie 2 miesiące temu i do tej pory nie dotarła a teraz nawet nie odpisują na pytanie czy wysłali. Model kupiłem u nich a instrukcji w pudełku brakowało

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.