Jump to content
witek

---Australian Truck--- RELACJA Z BUDOWY

Recommended Posts

Witam!

 

 

Po długiej, bardzo długiej przerwie postanowiłem wrócić do modelarstwa... Niektórzy kojarzą mnie pewnie z MTM-u lub innych okoliczności. Na swoim koncie mam 3 modele, ostatnim z nich było Volvo FH12 w barwach Foodtankersu. Z racji tego że jest to powrót i nie chcę się zniechęcać na samym początku, postanowiłem wrócić do Western Stara, który był już rozpoczęty. Nie spodziewajcie się codziennych aktualizacji tematu, ponieważ obowiązki zawodowe skutecznie ograniczają wolny czas. Jednak mimo wszystko postaram się o bieżące aktualizacje z pracy nad modelem.

 

Wykonanie modelu "prosto z pudła" nie wchodziło w grę... Sleeper wykonany przez Italeri bardzo mi się nie podobał. Na początku chciałem go zamienić na kabinę sypialną z zestawu nr 717 od Western Stara Constellation. Kupiłem używany sleeper, jednak nadal dziwnie to wszystko wyglądało. Zacząłem szukać innych wersji australijskich ciągników aż w końcu natrafiłem na egzemplarz z dzienną kabiną, który przykuł moją uwagę.

 

Z góry zaznaczam że nie będzie to wierna kopia prezentowanego pojazdu. Na początek chciałbym odwzorować jak najlepiej ogólny wygląd zaprezentowanego poniżej ciągnika.

 

FOR-SALE-ITEMS-001.jpg

 

Rama pojazdu uległa skróceniu, usunąłem wszystkie zbędne uchwyty na baki paliwa, skrzynki akumulatorów i nadkola.

 

11005655_833493483354522_1419715964_n.jpg

11005617_833493520021185_1296597979_n.jpg

 

Przymiarka na kołach.

 

11020323_833493613354509_1686382762_n.jpg

 

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiec to Ty zrobiles to FH z Foodtankers,.....strasznie mi sie ten model kiedys podobal, dalej mi sie podoba. Co do tego modelu w tym warsztacie, czy bedziesz przerabial maske? Pytam, poniewaz wersje australijskie sa nieco inne od tych amerykanskich. Ta maska na tej ciezarowce na zdjeciu jest krotsza od standardowej wersji ze Stanow. Interesuje mnie co mniej wiecej masz zamiar przerabiac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maska zostaje bez zmian. Na zdjęciu widać, że maska jest krótsza i bardziej pochylona. Z tego co udało mi się ustalić nie jest to uwarunkowane tym czy jest to wersja amerykańska czy australijska (prezentowany ciągnik pochodzi z Australii). Niestety nie posiadam dokładnej dokumentacji aby przerabiać maskę, co wiązałoby się pewnie z szeregiem innych przeróbek a tak jak mówiłem, jest to model wykonywany po długiej przerwie. ;)

 

Podstawowe zmiany jakie chcę wykonać:

 

- skrócenie ramy

- kabina dzienna

- nadkola

- skrócenie zbiorników paliwa

- wykonanie kilku innych elementów od podstaw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to bede sledzil relacje, bo zapowiada sie ciekawie . Akurat ten model WS jest produkowany wylacznie w Australii i Nowej Zelandii, te ze Stanow sa inne. Nawet z tego co pamietam to Western Star Trucks Australia nie jest juz "zalezny" od producenta z Ameryki, ale nie jestem w 100% pewien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Mała aktualizacja...

 

Obecnie trwają prace nad elementami ramy. Zbiorniki na paliwo wyczyściłem z chromu, skróciłem i usunąłem wszystkie zbędne mocowania - będę próbował wykonać je samodzielnie. Łączenia będą wyrównane.

 

11016667_834453556591848_637335921_n.jpg

DSCF3676.JPG

 

Oryginał Italeri nie posiada nadkoli tylko coś w rodzaju błotników. Pojazd na którym się wzoruje posiada typowo australijskie nadkola. Z pomocą przyszedł P&B Models, którego produkty gorąco polecam! Nadkola będą zamocowane przy pomocy blaszek Abera. Jest to moja pierwsza przygoda z wykorzystaniem blaszek fototrawionych. Elementy są bardzo małe ale mam nadzieję, że nie wyjdzie to wszystko najgorzej.

 

DSCF3674.JPG

 

Jakiś czas temu porobiłem trochę przy wnętrzu. Skleiłem kilka elementów, z wewnętrznej części drzwi usunąłem zbędne elementy, wyciąłem imitację pikowanej skóry a klamkę zastąpię również blaszką. Na zdjęciu elementy są tylko przyłożone. Co do wnętrza to dorobiłem podłokietniki do fotelów ale jak narazie każdy wyszedł inny

 

11026426_834453583258512_79064862_n.jpg

DSCF3675.JPG

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyjemnie się ogląda Twoją relację. Będą z tego super efekty.

Jeśli mogę coś podpowiedzieć, to w sprawie szpachlowania pionowych łączeń przy zbiornikach paliwa - polecałbym zamiast typowej szpachlówki, wkleić w to miejsce cienki, plastikowy pręcik. Oczywiście przy pomocy kleju typu "Kropelka". Taki plastikowy pręcik najlepiej pozyskać z ramek wlewowych.

Później delikatnie oblać to miejsce nie za dużą ilością tego samego kleju. Po kilku minutach będziesz mógł już ten element obrabiać.

 

 

Pozdrawiam

Piotr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przyjemnie się ogląda Twoją relację. Będą z tego super efekty.

Jeśli mogę coś podpowiedzieć, to w sprawie szpachlowania pionowych łączeń przy zbiornikach paliwa - polecałbym zamiast typowej szpachlówki, wkleić w to miejsce cienki, plastikowy pręcik. Oczywiście przy pomocy kleju typu "Kropelka". Taki plastikowy pręcik najlepiej pozyskać z ramek wlewowych.

Później delikatnie oblać to miejsce nie za dużą ilością tego samego kleju. Po kilku minutach będziesz mógł już ten element obrabiać.

 

 

Pozdrawiam

Piotr

 

No wlasnie tez polecam ta metode, wyprobowana i jest o niebo lepsza niz szpachlowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak poza tematem coś mi świta ten foodtankers podrzucisz zdjęcie ? Który rok tego MTM'u to był?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.