Jump to content

[Wrzesień '39] PZInż 202 - scratch


Recommended Posts

nie no ciekawie się to rozwija

i sensownie

 

mam nadzieje że część dalsza nie wywoła draki

 

Jak wyeliminować to przesunięcie kół z jednej strony wozu ? To musi być jakiś bandycko prosty sposób ale ja nie kumam tego rozwiązania.

 

nie eliminować rożna długość gąsienicy

wahacze rożnej długości

ustawienie z jednej strony ciągniętych z 2 pchanych

 

Idea jest proste, drążki różnej długości.

Mocowanie drążków jeden nad drugim.

 

nigdy

różna długość drążka to różny stopień ugięcia

i różna amortyzacja

jedynie rożna długość wahacza

 

pantera jest tu bardzo niedobrym przykładem ponieważ każde koło jest amortyzowane na 2 drążkach

 

 

generalnie niema żadnej różnicy czy drążki są w pionie czy w poziomi chodzi jedynie o to czy da się zagospodarować przestrzeń w ramie

 

najprostsze produkcyjnie jest położenie poziome z przesuniętymi kołami

ponieważ wszystkie części po prawej i lewej są takie same i są ( powinny być) ze sobą zamienne (Sd.Kfz 11/251)

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites
  • Replies 254
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Widzę , że prace postępują. Brawo.

Jeżeli nie będziesz robił całego układu napędowego (nie każdy model musi go mieć), to jednak zastanów się nad minimalną zabudową przodu ramy do mosty napędowego. Popatrz jak Niemcy rozwiązali układ napędowy „ silnik-skrzynia biegów - most napędowy”. Most jest tak blisko silnika, że w prostym połączeniu nie było miejsca na skrzynię biegów. Napęd do mostu podawane był od tyłu poprzez specjalny układ.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Trzeba zdmuchnąć kurz z projektu !

 

Niby niewiele ale to efekt kilku dni studiowania prostego z pozoru planiku. Banalna na rysunku bryła wcale nie tak łatwo daje się zbudować - szczęśliwie tym razem modelarski fart się do mnie uśmiechnął

Nie wiem czy robić wnętrze "bagażnika", czy po prostu zamknąć je na amen i mieć jeden problem z głowy, jak uważacie ? Jeśli otwarte, to trzeba zrobić tam stelaże jak w moim jaszczu do 75 mm Schneidera (w zasadzie to mój wymysł, ale tylko tak sobie wyobrażam zagospodarowanie tyłu wozu, jako ciągnika armaty plot.).

Jestem otwarty na propozycje.

 

Boję się za to przodu ale to temat na dalsze jutro

Dobrze że ruszyłem z górą ciągnika, może zmobilizuje mnie to do dalszej pracy

 

IMG_7626.jpg

IMG_7625.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Dzięki dostawie rodzimej firmy modelarskiej prace nad ciągnikiem mogą się rozpocząć na nowo. Wygląda mizernie ale maska została przecięta w dwóch miejscach i skrócona (szerokość) oraz wydłużona, chłodnica również węższa i krótsza, bardziej w kwadracie. Ostatecznie mam też kształt podłogi pojazdu, bez którego nie ma mowy robieniu boków i błotników - jednego z najbardziej złożonych elementów wozu.

IMG_8028.jpg

IMG_8027.jpg

 

Nie jest to łatwy kawałek chleba ale dla widoku takiego działonu warto ...

IMG_8029.jpg

Link to post
Share on other sites
To już lepiej, znacznie lepiej. Pułk ale z boforsami 37 i 40mm, urami, ckm wz 30, kb maroszka, pm Mors, działkami FK-A, dobrymi radiostacjami, minami, szwadronem pionierów... ;)

 

Hehe, odezwał się przyszły artylerzysta konny

Link to post
Share on other sites

Kilka godzin dłubania, a kiedy spojrzeć na efekt to prawie nic nowego

Górna część wozu - nadbudowa jest już jedną bryłą, przy czym błotniki zamontowałem bezpośrednio do ramy.

Teraz zacznie się robić wesoło bo trzeba wyprofilować błotniki i zadbać o to, żeby przód wozu wyglądał jako tako bo na razie jest to kiepskie (podobny Problem co w PZInż 222). Coś będę musiał zaradzić.

Jak na razie coraz bardziej przypomina to bliżej nieokreślony pojazd

IMG_8041.jpg

IMG_8038.jpg

Link to post
Share on other sites

Ciągnik w porównaniu do działa wygląda jeszcze jak nieheblowane drewno. Koła skrętne na pewno do wymiany jak masz takie możliwości.

Fajnie zrobiona rama nośna. Zaparcie masz nie ma co, tematy trudne, ale radzisz sobie.

Link to post
Share on other sites

Specjalnie na życzenie kolegi radetta zdjęcia wyjaśniające - jak jest różnica między PZInż 222 (po lewej), a PZInż 202 (po prawej).

 

PZInż 202 jest/będzie względem PZInż 222:

a) dłuższy o ok 1,5 cm przyjmując, że dojdzie jeszcze hak holowniczy i zderzak z przodu

b) wyższy o ok 0,8 cm - 1,0 cm

c) szerszy +/- 0,5-0,6 cm

tak na okrągło licząc

 

IMG_8100.jpg

 

Z nowości to pracuję nad wyposażeniem kabiny tj ławkami, tablicą rozdzielczą, siedzeniem itp. Poza tym stale masa szpachli i szlifów.

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
Poza tym stale masa szpachli i szlifów.

 

Jakie to kojące zajęcie, czyż nie?

 

No widzę, że u Ciebie się ruszyło we wszystkich tematach po trochu. Materiały doszły więc wymówek już nie ma Fajnie się patrzy jak powstają te Twoje projekty od "od zera do milionera".

Link to post
Share on other sites

Z nowości:

 

 

Kanapa IKEA FLORÖ

IMG_8111.jpg

 

Krzesło TRONDHEIM i kanapa FLORÖ

IMG_8112.jpg

IMG_8109.jpg

 

Nie mogłem sobie odmówić przymiarki pamperków:

IMG_8107.jpg

IMG_8108.jpg

 

Wniosek ten sam co przy wieży do 7TP plot czyli ciut ciasnawo. Z tego co widzę, to wychodzi dwóch chłopa na przedniej kanapie, 4 po bokach i jeden na "zydelku" na środku, razem 7.

7 ludzi stanowiło też załogę armaty plot 75mm St więc ... czyżby kierowca też należał do obsługi ? Ktoś wie jak to wyglądało, np. u Niemaszków przy armacie 88 mm ?

Panzer4 dzięki za dobre słowo, ze szpachlą smakuje lepiej !

Link to post
Share on other sites

Pałąk przedniego siedzenia z lewej strony jakiś pogięty.

Na starszym bracie PZInż 202 (C4P) też jest 7 załogi i wygląda, że jest im ciasno. Reszta mogła jeździć na pozostałych ciągnikach baterii, np. tych z jaszczami amunicyjnymi.

Link to post
Share on other sites
Pałąk przedniego siedzenia z lewej strony jakiś pogięty.

To starość ;)

 

Fakt, amunicyjni mogli jeździć na drugim wozie !

 

Tutaj niby tacy kozacy ale rączki pewnie na kolanach ... sąsiada

75_1_copy.jpg

 

333.jpg

Czyli tutaj dwa działony

ciągnik/armata (7 ludzi) + ciągnik/przyczepa amunicyjna (?!?) i też 7 ludzi.

Razem 14 - 2 kierowców = 12 ?!

Mam wrażenie, że na tych lepszych fotkach z odkrywcy i filmu British Pathe/"Genenerał Kutrzeba" na ciągniku z przyczepą siedzi 5 ludzi tylko.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Powoli zbliżam się do końca prac na górną częścią wozu, doszły boczne ławki dla załogi, klejone na stałe środkowe krzesełko, przednia kanapa, kierownica z kolumną, wajchy zmiany biegów oraz rama przedniej szyby.

IMG_8378.jpg

IMG_8380.jpg

IMG_8377.jpg

 

Pytanie:

Jak zgrabnie wkleić w tą ramę szybki i z czego je wykonać, żeby nie spaprać tak jak w PZInż 222 ?

Link to post
Share on other sites

Na Twoim miejscu nie wkleiłbym tych siedzeń ( w tym przedniego) przed potraktowaniem całego środka podkładową farbą. Jak zrobisz drobne poprawki i szlifowania? Trudno będzie też pomalować zasłonięte miejsca.

 

 

Co do szyby to polecam MR Hobby - klej do szyb.

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.