Jump to content

Naczepa niskopodwoziowa - FAYMONVILLE Mega - by truckman


Recommended Posts

Jak obiecałem wrzucam szybką relację z budowy naczepy:

928bb0cbb5bfda5cm.gif

 

Naczepa będzie w takiej konfiguracji jak na planch czyli 3 osie w tej też wersji. Są rózne wersje tej naczepy ja wzoruję się na naczepie która pracuje w ZTE.

 

Naczepa ma wyglądać tak z tym że kolor pomarańczowy i 3 osie.

Kilka fotek z prac. Fotki robione pomiędzy schnięciek kleju i wycinaniem następnych elementów. Lepsze foty będą jak będzie to wczystko zeszlifowane, wyrównane i pomalowane podkładem.

 

b331c916d9f1c3a3.jpg

 

Początki wózka

ec4cd4b1556a61ae.jpg

Początki żurawia z przodu czy jak to się inaczej nazywa.

8b03223c0e8b91ac.jpg

Porównanie 19,5 i 17,5 calowych kół

6e2fb7546614ec32.jpg

Początki podłogi

8927d18cbb467f7e.jpg

 

Naczepa będzie rozsówana na długość, z regulacją wysokości mam mały problem bo nie wiem z czego zrobić róchomy siłownik...

Link to post
Share on other sites

Hoho ... Niezła naczepa i w ogóle fajny zestaw (Scania miodzio ) się szykuje . Zasiadam na widowni i podziwiam prace

 

 

Powodzenia i Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Problem ma być jeden siłownik wysuw ok 1,5 cm i cały ok 2cm. Jeden stopień wysówu. Najlepiej by stawiał opór jeszcze ale nie za wielki..

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...

to fak nadkole może odrobinę krzywe lecz w rzeczywistości nie wygląda to tak strasznie jak na zdjęciu.

 

Zakończenie naczepy ??? może za miesiąc może dwa a może jeszcze więcej, ja pracuję zrywami niestety studia praca i tak to jest ja siadam to robię 2 - 3 tygodnie dzień w dzień a jak złoże graty to czasami 2 -3 tygodnie nic nie robię.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Korzystając z wolnego słonecznego dnia zrobiłem zdjęcia kadłuba jachtu który pójdzie na naczepę. Z góry uprzedzam pytania o zdjęcia. Niestety nie mam wcześniejszych zdjęć gdyż kadłub ma już "swój wiek" zaczęty przed tym jak zająłem się plastikiem, kadłub są to listewki i sklejka, ster zrobiony na plastikowym zawiasie. Docelowo miał on być jachtem sterowanym pływającym ale na chwilę obecną koszt budowy (aparatura itp) nie jest opłacalne przy dzisiejszych kadłubach dostępnych z włukna szklanego o wiele lepszych i wygodniejszych do tego typu zabawa.

 

Podpory które są na zdjęciach to będą podpory które też będą na naczepie, z tą różnicą że zostaną obrobione pomalowane bejcą jakąś brązową. Na same łapy podpór będzie coś ale filc, ale jak to wyjdzie to zobaczymy w praniu.

 

Górny pokład jak widać jest w trakcie oklejania. Dla chętnych mogę opisać jak wyglądały kolejne etapy prac, ale nie będę się rozpisywał gdyż to nie za bardzo leży w gestii plastiku

 

69256423.jpg a5496457.jpg a24bb52f.jpg 868acd6e.jpg fbead1e9.jpg bb9e6bd8.jpg e4b95379.jpg 25e33a68.jpg 98292112.jpg ab3a9904.jpg

 

Wszelkie uwagi i propozycje mile widziane.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Natrafiłem na pewien kruczek. W naczepie są dwa siłowniki hydrauliczne, służace do regulacji wysokości naczepy. Moje pytanie skąd mogą być one zasilane? Jak one powinny iść przewody zasilające te siłowniki?

 

Czyżby miały by one iść po ramie do ciągnika do pompy, czy naczepa ma jakiś system. Może ktoś się orientuje jak to jest.

 

Poniżej jest zdjęcie jak to wygląda.

 

547778ee.jpg

 

Mile widziane schematy

Link to post
Share on other sites

Ja bym obstawial na zasilanie z ciagnika. pompy w tego typu instalacjach hydraulicznych sa zasilane przez przystawki odbioru mocy ze skrzyni biegow, stad wydaje mi sie ze cisnienie oleju jest z ciezarowki. nie jestem specjalista, to tylko moje gdybania, wiec moze ktos mnie poprawi

Link to post
Share on other sites

Też mi się tak wydaje, jak mówi voseba. Ciągniki dedykowane pod naczepy wywrotki czy silosy mają dodatkowy zbiornik oleju do zasilania siłownika.

M&G Mouldings robi nawet kity takich zbiorników:

Zbiornik 1, Zbiornik 2

Chyba tylko największe i najcięższe platformy mają własny silnik do zasilania siłowników - widziałem taką platformę, na której przewożony był tramwaj 3-członowy. Miała swój silnik i kabiny operatorów (z przodu i z tyłu).

Pozdrowienia.

Link to post
Share on other sites

Właśnie też mi się tak wydaj że zasilanie idzie od ciągnika, jest jedno ale teraz... czy naczepa posiada jakiś panel sterujący tymi siłownikami. Są to siłowniki do regulacji wysokości także sterowanie ciśnieniem z kabiny poprzez włączenie, przystawki wydaje mi się trochę uciążliwe?

 

Mały aktualizacja - siłowniki na sucho o którym mowa wyżej:

 

f84509d6.jpg

Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się że sterowanie będzie z kabiny. Kiedyś mój brat jechał autem z pracy i przed przejazdem kolejowym zrobił się korek bo ciężarówka z lawetą się zatrzymała i brachol się pytał na CB co się dzieje i mówił że musi podnieść zestaw bo nie przejedzie a z kabiny nie wychodził ...

Link to post
Share on other sites
Wydaje mi się że sterowanie będzie z kabiny. Kiedyś mój brat jechał autem z pracy i przed przejazdem kolejowym zrobił się korek bo ciężarówka z lawetą się zatrzymała i brachol się pytał na CB co się dzieje i mówił że musi podnieść zestaw bo nie przejedzie a z kabiny nie wychodził ...

 

Dobrze, ale tutaj jest mowa o dwóch odrębnych układach o ile się nie mylę. Podnieść lawetę raczej można poprzez podniesienie zawieszenia w naczepie. A że zawieszenie jest pneumatyczne, toteż wchodzą w grę już inne siłowniki, inny układ i inne sterowanie. Skręty i podnoszenie naczepy takiej jak np. Faymonville odbywają się przez pilota 1.który jest w kabinie kierowcy 2.który jest podłączony na kablu, albo bezprzewodowo gdzieś przy osiach naczepy.

Link to post
Share on other sites

Tak jak mówi voseba Siłowniki są zasilane z pompy oleju zamontowanej na ramie ciągnika. Jest ona napędzana od skrzyni biegów. Nie wiem jak tu w ciężarówkach pod wywrotki. Jest dźwignia ( w kabinie) wyposażona w trzy położenia. Podnoszenie. Utrzymanie na pożądanej wysokości i opuszczanie. Ale czy do tych siłowników jest zastosowana taka sama pompa. Jeżeli tak to postaram się to obfocić na przykładnie DAFa 95 XF 6x2. Z tym ze na jakiej ramie to jest nie ma znaczenia. A i jeszcze jedno samo podłączenie dźwigni jest chyba pneumatyczne, idą tam przewody, chyba z powietrzem. Jeżeli chciał byś coś dokładniej to pytaj. A ja dowiem się u źródła. Jak wróci z trasy.

Link to post
Share on other sites

Albo wydaje mi się, że może być kompresor i tak jak Na silosach jak mój ojciec jeździł W Norbercie. Cięgnik jest wyposażony w kompresor co przez pneumatykę doprowadza do rozdzielacza i przekierowywane jest na siłowniki. Takie są moje przypuszczenia.

Link to post
Share on other sites

Praetorian dobrze myślisz tylak ta naczepa ma dwa systemy regulacji wysokości, pierwszy to owszem tradycyjny poduchy na osiach a drugi to system koników (żurawi) z przodu. Wysuniecie siłownika powoduje dźwiganie przedniej części naczepy. Na modelu wyszło mi to ok 25 mm co daje ponad 50cm w realu. Jak się okazało przedni żuraw jest demontowany coś na wzór naczep do przewozu koparek.

 

Co do pilota w kabinie to nic innego jak włączenie przystawki mocy (według mnie) czy jest jakiś inny to nie mam pojęcia, należy pamiętać że to nie pneumatyka która jest "w butlach" po prostu tam musi być pompa która wytwarza ciśnienie więc musi to iść od konia. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.

Link to post
Share on other sites

O lolek, toż Norbert, to przeca sąsiad Harrego Vosa u którego jeździ mój ojciec Chcieli się nawet połączyć, ale Unia Europejska zabroniła, bo by mieli monopol na transport w Europie

Link to post
Share on other sites

Chyba trochę mylicie pojęcia - do podnoszenia wywrotki lub silosa, czy też do zmiany wysokości naczepy (o której tu mowa) służą siłowniki hydrauliczne (olejowe) - pneumatyka nie ma takiej mocy przy tych przekrojach siłowników, jakie są stosowane. Poza tym, pneumatyka jest ściśliwa (a więc nadaje się do zawieszenia - sprężystość), a hydraulika nie. Zawieszenie na poduszkach jest pneumatyczne, "wypychanie" zawartości silosa również powietrzem.

Pozdrowienia.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Witam korzystając że mam sesje i robię wszystko by się nie uczyć podłubałem przy naczepie. Zrobiłem pakę przedniego wózka, z tym że jak ją zrobiłem wydaje mi się że jest za duża, chociaż robiłem według prospektu. Co wy o tym sądzicie? Burty mają na modelu 32 mm co daje ponad 70 cm w rzeczywistości?

 

6daf6678.jpg 46a313d6.jpg

 

Przymiarka z konikiem.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.