Jump to content
Jarekk

[WRZESIEŃ '39] Działo przeciwlotnicze 75 mm PF 621 1/35

Recommended Posts

Guest

Ja się przyłącze wkrótce do projektu. Dziś dalsze prace końcowe nad dioramką 7TP Chyba admini olali patriotyczną inicjatywę projektu Wrzesień 1939...

 

Piękny model CI powstaje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czym dłużej przyglądam się oryginalnym zdjęciom wozu tym bardziej jestem załamany jakością modyfikacji.

Prawie każdy egzemplarz jest inny. Jakby "kowalska robota".

 

Dla przykładu wygląd oparcia przedniego siedzenia.

 

b27b13c94b998b81.jpg61b24de4c170068f.jpga7745f75bd6e0e27.jpg

 

Każde oparcie jest inne.

Które oparcie mam wybrać?

 

To samo dotyczy mocowania przedniej podpory. Każda jest mocowana do ramy "gdzieś koło przedniego siedzenia".

Gdzie oni robili te przeróbki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wybierz jedno zdjęcie jako bazowe i jego się trzymaj.

A co do przebudowy - to wszystkie były robione metodą "chałupniczą" więc poszczególne egzemplarze różnią się między sobą i to nawet znacznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rola samotnego "pancernego" Mohikanina w projekcie Wrzesień'39 na razie mi służy.

Model chyba zaczyna przypominać oryginał?

 

d2d68dd96f24bf3cmed.jpg

fa96e423965a2635med.jpg

 

Porównywanie tego składaka ze zdjęciami oryginałów pozwala na szybkie i bezbolesne poprawki:

- przednie siedzenie jest lekko za wysokie

 

Zastanawiam się jak do ramy mocowano zbiornik paliwa. Planuję go umieścić pomiędzy tylnymi siedzeniami.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rola samotnego "pancernego" Mohikanina w projekcie Wrzesień'39 na razie mi służy.

Model chyba zaczyna przypominać oryginał?

 

Cierpliwości... kasę zbieram i szykuję sie tez na konkurs wrześniowy Ale ja będę robił model z drugiej strony barykady i w dodatku w 1:72

 

Na swoje usprawiedliwienie dodam, że pojazd nieczęsto modelowany choć germański to pomiot, a i w wydarzeniach ważnych brał udział.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Ja tez mówię cierpliwości. Ja czekam na dostawę jednej, jedynej figurki i projekt 7TP będzie zakończony, a wtedy wrzucę galerię i zacznę Wrześniowy

 

Twój pojazd wygląda super. Wreszcie zobaczę PF 621 plot od przodu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobaczysz go z przodu jak wpadnę na pomysł jak zamocować (oryginalny PF 621 czy DB?) zbiornik paliwa przed tylna osią.

Nie znalazłem nigdzie zdjęcia/rysunki zbiornika paliwa od PF 621.

 

PS. Cierpliwy oczywiście jestem, tylko jakoś mi tak smutno samemu ciągnąć temat. A i z kibicowaniem słabo.

W niedzielę rozpocznę wątek Vickersa E w projekcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kibicuje i podziwiam twoje prace dla mnie to wyzsza szkola jazdy robic model od podstaw.

Ps. moj wz. 34 w galerii tez malo komentarzy zebral:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Cierpliwy oczywiście jestem, tylko jakoś mi tak smutno samemu ciągnąć temat. A i z kibicowaniem słabo....

 

To może ja coś napiszę, żeby Ci nie było smutno. Masz bardzo dużo wejść do wątku, więc na pewno zainteresowanie jest. Ja zaglądam tu regularnie, chociaż to trochę nie moja tematyka. Moja działka to Humvee, szczególnie ostatnio podobają mi się Gun Trucki na ich podwoziu, a Twój model to też taki Gun Truck Półtora roku temu, kiedy wracałem do modelarstwa, szukałem swojej "niszy" i miały to być właśnie pojazdy z działami przeciwlotniczymi. Wyszło jednak inaczej, chociaż do dzisiaj z większym zainteresowaniem oglądam takie modele, jak ten Twój, niż inne.

I przede wszystkim miło jest obejrzeć ciekawą budowę modelu polskiego pojazdu. Powodzenia w dalszych zmaganiach z materią (oby jak najmniej oporną).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam podpatruję wszystkie wątki wrześniowe: Twój, Jendrassa, widda, skali... Tylko nie moja to działka i nie moja skala ta, więc tylko podziwiam robotę. No i motywację zbieram

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, dzięki za dobre słowa

 

Wiadomo, że doping jest w sporcie najważniejszy.

 

Nadal nie wiem jednak jak mocowało się kiedyś zbiorniki paliwa do ramy, taśmami? czy na jakiejś poprzeczce/podpórce?

Ile litrów miał taki zbiornik w PF 621?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukałem, szukałem i ... znalazłem w Warszawie PF 621!

Jest to składak, niekompletny ale JEST. Sporo spraw z układem napędowym wyjaśniło mi się.

YES, YES, YES

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jarekk, przecież pisałem, że PF 621R jest w Muzeum Motoryzacji w Wa-wie, na ul. Filtrowej 62.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jarkku przepraszam, że ciągle w projekcie wrześniowym walczysz sam. Obiecywaliśmy Ci z Widdem wsparcie ale jak na złość nie możemy Cię wesprzeć ;( nadal kuleją mi 7TP plot i PZInż 222 chociaż ten ostatni bliższy jest już końca.

 

W moim odczuciu Twoja pelotka jest bezkonkurencyjna, winszuję zacięcia panie inżynierze

Co do zbiornika to ... hmm odkrywca, albo pisz do "książkowej ekipy".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiata 621 wreszcie namierzyłem na Filtrowej 62. Nazwa Muzeum Motoryzacji kierowała mnie raczej do Otrębus a nie do tego podziemnego garażu.

 

PS Jendrass.

Fiat jest cały obfotografowany (w środku też). Zbiornik paliwa znalazł się za deską rozdzielczą

PS Cieciwa.

Czy tylny most tego Fiata nie jest zmontowany do góry nogami?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile zdjęć zrobiłeś ?

Ten Fiat to jakiś totalny "składak" - kilka Fiatów złożonych w jeden.

Najważniejsze jest to NIE jest to 621L a 621R.

 

Dlaczego "do góry nogami"??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdjęć zrobiłem ok. 50 (niestety z powodu warunków oświetlenia - różnej jakości).

 

Również wydaje mi się, że to składak. Z tyłu kabiny jest umieszczona tabliczka pamiątkowa, że jest to praca dyplomowa ... (chyba z jakiegoś technikum samochodowego). O zgodności z oryginałem nie ma co mówić.

 

c82c55751080d743.jpg

 

Przejście wału napędowego do tylnego mostu jest na dole miski. Czy nie powinno być (logicznie) na górze przekładni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie chyba nie ...

To podwozie to wersja 621R - dłuższe i obniżone.

i tu chyba faktycznie wał powinien wchodzić w dole miski.

 

Mam dwa rysunki, które to obrazują, -możliwe, że znane- ale zgodnie z umową muszę uzyskać pozwolenie na ich opublikowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK. Skoro tak ma być.

Tylko ten układ przeniesienia napędy będzie prawie ciągnął się po ziemi.

Błoto, smarowanie.

 

Poszukam jeszcze na zdjęciach wraków z września.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No cóż - taka umowa.

A co do ciągnięcia - 621R było raczej planowane jako podwozie "pod autobus" niż pod ciężarówkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.