Jump to content

SBLim-2A 1/48


Recommended Posts

dla mnie to jesteś magikiem...

 

Heh... taki poziom...

Widać, że pasja! Gratuluję!

Link to post
Share on other sites
  • Replies 411
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kiedyś rozmawiałem z technikiem, który pracuje przy odrestaurowywaniu SBLim-a w Fundacji Orły. Opowiadał, że odwiedził go w hangarze modelarz ze swoim SBLim-em, robił zdjęcia, oglądał oryginał. Mój znajomy z zaciekawieniem przyjrzał się modelowi i, jak rzekł, poszedł poprawić kilka szczegółów w oryginalnym SBLim-ku. Jestem pewien, że chodziło o Irka-M1.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Kiedyś rozmawiałem z technikiem, który pracuje przy odrestaurowywaniu SBLim-a w Fundacji Orły. Opowiadał, że odwiedził go w hangarze modelarz ze swoim SBLim-em, robił zdjęcia, oglądał oryginał. Mój znajomy z zaciekawieniem przyjrzał się modelowi i, jak rzekł, poszedł poprawić kilka szczegółów w oryginalnym SBLim-ku. Jestem pewien, że chodziło o Irka-M1.

nie ma szans! w skali 1:1 nie istnieje tak dokładna technologia aby się z tym tu równać!

Link to post
Share on other sites

Udzielam Wam nagany przed frontem forum.........Wy sobie myślicie ze to jakieś modelarstwo czy coś takiego, tak????????......a figa, tu ludzie czekają, kręcą śmigło potrząc co zmalujecie, a nie daj Boże, pies, by zeżarł albo dziecko w swe groźne kończyny dostało i zrobiło transformersa...to co myślicie ze nic się nie stało co?.Otóż NIE! To jest teraz misja Wbijcie sobie do glowy MISJA...i meldujcie o postępie prac( acha w wolnym tłumaczeniu super Irku plizzzzzzzzz dalej)

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Witam

Trochę czasu mnie tu nie było, ale był to wynik skomplikowanych prac nad tylną częścią kadłuba oraz budową dioramy w skali 1:1. Spotkała mnie też przykra niespodzianka gdyż doszło do złamania statecznika pionowego

Ale do rzeczy kratownica tylnej częścu kadłuba została ukończona jest tutaj 408 elementów. Zostały jedynie do zrobienia przewody oraz dźwignie poruszające sterami. Na kolejnych zdjęciach widać początkowy etap prac nad nimi oraz kratownicą statecznika pionowego.

Miłego oglądania

zdjciarne109.jpg

zdjciarne111.jpg

zdjciarne113.jpg

zdjciarne114.jpg

zdjciarne115.jpg

Ostatnie zdjęcia pokazuje małe luki z drugiej strony kadłuba.

zdjciarne116.jpg

Link to post
Share on other sites

Irek, napiszę tak... gdyby modelarze mieli swoje własne piekło, to byłbyś tam głównym męczycielem Biedne zmęczone dusze siedziałyby na wprost swoich modeli, a na przeciwko Ty pokazywałbyś jak się modeluje

Link to post
Share on other sites
Irek, napiszę tak... gdyby modelarze mieli swoje własne piekło, to byłbyś tam głównym męczycielem Biedne zmęczone dusze siedziałyby na wprost swoich modeli, a na przeciwko Ty pokazywałbyś jak się modeluje

 

Dla mnie brzmi to jak raj modelarski, z chęcią posiedziałbym w takim piekle jakiś czas

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

No to czas na małą aktualizację. Prace trwają nad ogonem została wykonana siatka położenia wręg a także mechanizm poruszania sterami. Zmieniłem równiż w związku z wykonanymi pracami położenie otwartego luku inspekcyjnego tak więc nauczka dla mnie -sprawdzać, sprawdzać i jeszcze raz sprawdzać a nie wierzyć producentom w ciemno. Całość widocznego mechanizmu to 54 elementy + kratownica. Rozpocząłem również prace nad wręgami. A teraz zdjęcia.

Mig-15ogon005.jpg

Mig-15ogon007.jpg

Mig-15ogon008.jpg

Miłych wakacji

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Ha! No niestety znalazłem dość poważne niedopatrzenie by nie rzec duży błąd. Po zweryfikowaniu dokumentacji jaką posiadam i dogłębnej analizie zdjęć doszedłem do wniosku, że taśma maskująco-przytrzymująca jest krzywo oderwana. To niedopuszczalny błąd i wierzę, że się nie powtórzy a śledząc relację z budowy będę podwójnie czujny

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
Co tam, Irku z Limem? Zaczynam tęsknić za nim

 

Wakacje robią swoje a także prace nad dioramą 1:1 również. Nie oznacza to też iż nic nie zrobiłem. Prace trwają nad statecznikiem pionowym oraz dźwigniami sterowania, wycinam, szlifuję kolejne wręgi czas pracy nad jedną to około 1,5 godziny a po ostatnim montażu trzy trafiły do kosza. Zdjęcia niebawem.

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Witam po baaaaaaardzo długiej przerwie związanej z pracami nad ogonem. Ilość części i pasowanie wszystkiego robi swoje ale trud pracy włożonej w ten element kiedyś zaprocentuje. Ilość części w ogonie to 192. No a teraz zdjęcia:

mig-15003-2.jpg

mig-15005.jpg

mig-15007-1.jpg

mig-15001-2.jpg

rozpocząłem równiez pracę nad tylnymi kadłubowymi zbiornikami paliwa. Na zdjęciu przygotowałem półprodukt do dalszej obróbki. Będą one skrócowne, wyrównane.

mig-15006-2.jpg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.