Jump to content
emeryt

MiG-21

Recommended Posts

Może jeszcze się przyda?

mig2101kogut.jpg

Foto G. Hołdanowicz, Aeroplan 4/95

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam takie pytanie. Wpadły my w ręce kalkomanie techmodu m.in. do MiG-21MF:

 

607_rn.jpg

 

Szukając informacji o polskim 9801 dotarłem do informiacji i MiG-21bis o numerze seryjnym 75089801

 

mig21bis.jpg

(foto z forumstrony lotnictwo.net.pl).

 

Ile warte w sensie merytorycznym są te kalki? Był w krzesinach MF o takim samym numerze burtowym?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W CSRS był MF o nb 9801.Nie wiem jakie nb miał kolory, ale latając pózniej w Czeskich SP jako MFN miał nb w szarym kolorze.

A Nasz 9801 to oczywiscie Zegrzański BIS.

 

Znalazłem nb MF 9801 jeszcze we wcześniejszych barwach ochronnych -kolor kalki też nie pasuje do koloru nb:

9801mf.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli Techmod walnął takiego merytorycznego babola? Aż się wierzyć nie chce ;) Patrząc po kroju cyfr tylko 9801 pasuje do polonusa, ale poza tym cały algorytm się sypie

 

Na Krzesinach bisy nie stacjonowały , tak? Czyli mam godła i numer (pytanie, czy kiedykolwiek 9801miał numer malowany akurat od takiego szablonu) do ewentualnego wykorzystania osobno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ad-wypowiedzi Mikele:

-nie jestem pewien czy walnął "babola" bo może się okazać że Czeski MF po dostarczeniu od producenta miał całkiem inne barwy [ np. naturalne pokrycie ] i krój i kolor cyfr taki jak na kalkach

-Nasz 9801 miał inny krój cyfr , bez tych przerw -nie mógł skończyć na Krzesinach bo został sprzedany do Ugandy

-Na Krzesinach przed "najlepszymi samolotami na świecie " stacjonowały własnie 21BIS , przebazowane tam po rozwiązaniu 9PLM w Zegrzu Pomorskim.

 

Pozdrowiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ad-wypowiedzi Mikele:

-nie jestem pewien czy walnął "babola" bo może się okazać że Czeski MF po dostarczeniu od producenta miał całkiem inne barwy [ np. naturalne pokrycie ] i krój i kolor cyfr taki jak na kalkach

Oznaczenia wg instrukcji nie są do maszyny czeskiej, ale właśnie polskiej.

-Nasz 9801 miał inny krój cyfr , bez tych przerw -nie mógł skończyć na Krzesinach bo został sprzedany do Ugandy

-Na Krzesinach przed "najlepszymi samolotami na świecie " stacjonowały własnie 21BIS , przebazowane tam po rozwiązaniu 9PLM w Zegrzu Pomorskim.

Dodam jeszcze trzeci punkt: te kalki są co najmniej z połowy lat 90-tych, a więc jeszcze przed bisami w Poznaniu.

Może to jest czeski błąd (podwójny?), bo np. 8910 był chyba MF-em.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jeśli dobrze spojrzałem na spis był w Polsce 21MF 9108 - i to może być ten błąd .

Share this post


Link to post
Share on other sites
9108 stacjonował do 1999 w 11PLM we Wrocławiu a po jego rozformowaniu przekazany został, wraz z resztą MFów, na Krzesiny i do Łasku.

Tutaj http://forum.krzesiny.org.pl/viewtopic.php?f=21&t=1734&start=1215 trochę inaczej opisany jest los tego samolotu, ale lepiej pasuje jako pierwowzór do kalkomanii - od lutego do lipca 1991 był w 62 plm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli jakby trochę jaśniej, ale jeszcze nie do końca ;)

 

 

Przy okazji nowego modelu wersji F-13 zapytam - czy poza 2015 był jeszcze jakiś polski w kamuflażu, czy to jedyna maszyna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego? Malowanie powstał na przełomie lat 60 i 70, a latał co najmniej do 1974 roku.

Popraw mnie proszę, jeżeli się mylę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedy dokładnie malowanie otrzymał, musiałbym przekartkować literaturę. Na szybko- w jego ostatniej liniowej jednostce - 2 PLM latał cały srebrny. Przemalowany został dopiero gdy badano kandydatów na samolot szturmowy.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dlaczego? Malowanie powstał na przełomie lat 60 i 70, a latał co najmniej do 1974 roku.

Popraw mnie proszę, jeżeli się mylę.

Malowanie 2015 nie powstało na przełomie lat 60 i 70. Ten samolot osobiście widywałem w COSSTWL w Oleśnicy Śląskiej w latach 75-77 i był całkiem normalnym srebrnym MiGiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grzegorzu, tak późno? To czy ja pokręciłem coś z tymi "szturmowcami"?

 

Według artykułu z Aeroplanu nie przekręciłeś, było tam napisane, że właśnie na przełomie 60/70 wybierano szturmowca przy okazji testując wzory kamuflażu.

 

Grzegorz 5710 - Autor twierdził, że właśnie do 1974 był "u Ciebie" a następnie przekazano go na WAT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z Lotnictwa z szachownicą: służba do 1974, przekazany do Oleśnicy gdzie został do roku 1978. Bez wzmianki o szturmowcach.

Co oznacza "u Ciebie"? Do 1974 był w Goleniowie, srebrny.

Te szturmowce to wzięły mi się właśnie z tego artykułu w aeroplanie, który merytorycznie doskonały nie jest (nawet jeśli chodzi o schemat malowania).

 

Czyli, w kamuflażu nigdy nie latał!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Z Lotnictwa z szachownicą: służba do 1974, przekazany do Oleśnicy gdzie został do roku 1978. Bez wzmianki o szturmowcach.

Co oznacza "u Ciebie"? Do 1974 był w Goleniowie, srebrny.

Te szturmowce to wzięły mi się właśnie z tego artykułu w aeroplanie, który merytorycznie doskonały nie jest (nawet jeśli chodzi o schemat malowania).

 

Czyli, w kamuflażu nigdy nie latał!

 

Kiedy w takim razie został pomalowany i w jakim celu?

Do 1974r. srebrny w Goleniowie,

Do 1977t. srebrny w Oleśnicy,

Czy "Lotnictwo z Szachownicą" potwierdza przekazanie na WAT w 1978r.?

Czyżby dopiero na WAT w ramach jakiegoś projektu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, potwierdza przekazanie do WAT w 1978r, lecz przemalowany został w Oleśnicy, czyli zapewne pomiędzy 1977, a 1978 rokiem.

I co warte całe to "podniecanie" się łaciatym migiem, jeśli przemalowali go gdy już nie latał? To taki sam przypadek, jak "Szkolny" MF, a kto o nim pamięta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak, potwierdza przekazanie do WAT w 1978r, lecz przemalowany został w Oleśnicy, czyli zapewne pomiędzy 1977, a 1978 rokiem.

I co warte całe to "podniecanie" się łaciatym migiem, jeśli przemalowali go gdy już nie latał? To taki sam przypadek, jak "Szkolny" MF, a kto o nim pamięta?

 

 

Samoloty te ( cała 5 ) na przełomie wrzesień/październik 77 zostały zabrane prawdopodobnie do Dęblina i tam zostały oficjalnie zdjęte ze stanu armii. Do daty mojej promocji tj 20 sierpnia 1978 roku nie było żadnego F. Owszem widziałem zdjęcia po 78 roku jak stał w Oleśnicy pojedynczy F ale to była któraś z 800-setek.

 

Malowany był w Oleśnicy - Ha tylko gdzie ?? bo na lotnisku nie było wówczas hangaru. Na cyklach nie było miejsca no chyba że na stołówce ale za niska była. Z tego co mi się obiło o uszy to został przemalowany na WAT

 

10291_sm.jpg

 

Jednak była to 809 a na przeciwko eMka 1911 a więc zdjęcie zrobione po 1988 roku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak czytam wasze wątki i potwierdza się sprawa przemalowywania samolotów

w Oleśnicy w barwy maskujące. Dla przykładu Lim5P 419 został przemalowany w identyczne

kolory jak omawiany Mig21f13 - na srebrną farbę naniesiono pistoletem kamuflarz.

Mimo że nie był przerobiony na wersję szturmową Pozdrawiam TS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.