Jump to content
emeryt

MiG-21

Recommended Posts

No to dalej: jest jakiś model MiG-a 21 w wersji U pod czerwoną syrenkę? Bo z jednomiejscowych to tylko PF? (Innymi słowy: na F-13 nie było godeł?)

 

Pozdrawiam,

JK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest wersja U 66-400 tzn z waskim "ogonem" Bilka w 1-72 ale wrecz nie osiagalny...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy moze mi ktos podpowiedziec jak wrzucic zdjecie na blog?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy moze mi ktos podpowiedziec jak wrzucic zdjecie na blog?

http://imageshack.us/

 

Załóż sobie konto, następnie wybierasz zdjęcia z dysku, ustalasz wielkość itp. i wysyłasz. Pojawią Ci się linki do tych zdjęć, skopiuj-wklej w post na forum, np. Link.Ze.Zdjeciem

Share this post


Link to post
Share on other sites
kpe32004.jpg
Gdzieś tam po prawej powinieneś mieć takie coś: "Linki do udostępnienia tego obrazu" (albo "Get Direct Links" na podglądzie wszystkich swoich zdjęć). Stamtąd musisz skopiować link bezpośredni (bez tych "photo/my-images" itp.), bo inaczej forum tego nie odczyta.

 

http://img839.imageshack.us/img839/4904/kpe32004.jpg

 

kpe32004.jpg

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

w tej skali spokojnie można się już pokusić o zrobienie kokpitu samodzielnie, tym bardziej, że model posiada całkiem przyzwoity ten element. A i tatuś byłby chyba bardzie zadowolony z nakładu pracy sadzeniaka

Share this post


Link to post
Share on other sites
w tej skali spokojnie można się już pokusić o zrobienie kokpitu samodzielnie, tym bardziej, że model posiada całkiem przyzwoity ten element. A i tatuś byłby chyba bardzie zadowolony z nakładu pracy sadzeniaka

Obawiam sie ze jak bym mial sam robic wnetrze to do czerwca na Jana bym sie nie wyrobil... Zreszta nie jestem az tak doswiadczony w modelartwie wiec obawiam sie ze rezultat mogl by byc mierny... Narazie bede robil silnik a dokladniej stabilizatory plomienia dopalacza bo ten z modelu nie bedzie odpowiedni i musze wykorzystac blachy do modelu Trumpka do silnika MiGa-21 F-13... Ale narazie musze je jescze zamowic...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pf numer 2005 latał w Barczacej. Zaczynał w Swidwinie pózniej Goleniów ,Barczaca ,Łask i znów Barczaca 82-89

W Barczącej nie mógł latac z prostej przyczyny... Tam nie ma lotniska tylko koszary... Lotnisko mieści się w Janowie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A no, nie rozumiem takiego pisania... To czemu nie w Marszewie, a w Goleniowie? Z Goleniowa na lotnisko jest 7km

Nie jestem do końca pewien , po prostu nie pamietam, ale US miał silnik R-11, tylko jaką wersję 37F2S, czy 37F2SK ?

Pokaż Ojcu poniższe zdjęcia , na pewno będzie pamietał wygląd stabilizatorów, ja niestety nie miałem doczynienia z 21US.

21f13r11f300.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

r1137f2sk300.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Babcia, to pierwsze zdjęcie to jaki silnik? Na drugim stabilizatory płomieni jak w PFM i pewnie US, ale pierwszy? Mi to wygląda na silnik z F-13 czyli chyba R11F2-300 (37F2)?

Narazie bede robil silnik a dokladniej stabilizatory plomienia dopalacza bo ten z modelu nie bedzie odpowiedni i musze wykorzystac blachy do modelu Trumpka do silnika MiGa-21 F-13... Ale narazie musze je jescze zamowic...

Spojrzałem z ciekawości na zestaw blach eduarda silnik do "MiG-21F" w 1/32 i coś mi się nie zgadza. Są to te z drugiego zdjęcia Babci, czyli jak, południowi sąsiedzi na F-13 wymieniali silniki na lepsze? Czy to zwykły błąd edka?

Share this post


Link to post
Share on other sites
young napisał

Mi to wygląda na silnik z F-13 czyli chyba R11F2-300 (37F2)?

I dobrze Ci wygląda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, bo nigdy się tego nie nauczyłem, a chyba najwyższa pora, dotyczy naszych maszyn:

F-13 - R11F2S-300 (37F2S)?

U - R11F2S-300 (37F2S)?

PF - R11F2-300 (37F2) czy R11F2S-300 (37F2S)?

PFM - R11F2S-300 (37F2S)

R - R11F2S-300 (37F2S)

US - R11F2S-300 (37F2S)

M - R11F2S-300 (37F2S) czy R11F2SK-300 (37F2SK)?

MF - R11F2S-300 (37F2S) czy R11F2SK-300 (37F2SK)?

Bis - R25

UM - R11F2S-300 (37F2S) i R13

Share this post


Link to post
Share on other sites

21F-13 R-11F-300 [ 37F ?]

21M - 37F2SK

21MF -37F2SK

BIS, UM to są pewniaki - i tu prośba do Miłośników 21 . Może Ktoś posiada ksiazki płatowca poszczególnych typów 21, tam powinien być wpisany typ silnika ?

 

Próbowałem poszukac w publikacjach typów silników , ale traktowałbym to raczej nie jako pewnik.Sam już się pogubiłem w kolejnych oznaczeniach i podpisach pod fotkami -sorry. Najlepsza jest orginalna dokumentacja .

Tak to wygląda ogólnie , wiadomo że w Polsce było trochę inaczej.

typysilnikw.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według A.Gołąbka nasze PFM i R (czyli US pewnie też) posiadały R11F2SK-300 (37F2SK).

Pozostaje U i PF...

Share this post


Link to post
Share on other sites

przeglądałem ostatnio dokładnie zbiory i dopatrzyłem się na "0880" takich oto szczegółów malowania w okolicach klap

 

811i.jpg

 

posiada ktoś jakąś wiedzę na ten temat?

 

zdjęcie z AVIATEAM

Share this post


Link to post
Share on other sites
Według A.Gołąbka nasze PFM i R (czyli US pewnie też) posiadały R11F2SK-300 (37F2SK).

Pozostaje U i PF...

 

 

Z silnikami to raczej był bym ostrożny bo niestety różnie z tym bywało.

Tak na przykład samolot MiG 21 M 1910 w okresie 27.10.1988 - 05.11.1988 czyli w czasie remontu głównego w LZR 3 w Dęblinie miał zabudowany silnik typu 37F2S nr G531377094.

Znane są przypadki wyposażenia starszych UM w silniki R-13 po remontach np 6507

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakt, Aeroplan-artykuł o M 1907 i też to widać: pierw był R11F2S-300 później też R11F2SK-300.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fakt, Aeroplan-artykuł o M 1907 i też to widać: pierw był R11F2S-300 później też R11F2SK-300.

Rozumiem, że modelarz chce oddać w swoim modelu 100% rzeczywistości ale to się nie da do końca. Trzeba być niezwykle dobrze zorientowanym we wszystkich zmianach zarówno w konstrukcji samego samolotu jak i w okresach, w których te zmiany następowały. Przyjmując, że było 582 maszyny i 30 lat eksploatacji a ile zmian to nie da się ustalić to trzeba mieć wiedzę większą niż Kopernik. Tego się niestety nie da zrobić i trzeba pójść na kompromis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grzegorz 5710 Ja nie mam zamiaru w 100% oddawac rzeczywistosci bo jak napisales nie uda mi sie to... Chce w przyblizony sposob zrobic ten silnik... Napewno element ktory jest w zestawie nie pasuje na 100% a zestaw do silnika MiGa-21 F13 Eduarda w polaczeniu z niektorymi elementami silnika z zestawu do MiGa-21 MF pozwoli mi choc w malym stopniu odtworzyc dysze wraz ze stabilizatorami plomieni w MiGu-21 US...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ma moze ktos zdjecie spakowanego spadochronu do MiGa-21 przed wlozeniem do samolotu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
przeglądałem ostatnio dokładnie zbiory i dopatrzyłem się na "0880" takich oto szczegółów malowania w okolicach klap

 

811i.jpg

 

posiada ktoś jakąś wiedzę na ten temat?

 

zdjęcie z AVIATEAM

Nie jestem na 100% pewien , ale chyba chodzi o zaznaczenie strefy mocowania wciągnika klap i szczególnego nadzoru nad tym elementem klapy pod kątem ewentualnych pęknięć.Tak domniemywam , ale pewności nie mam, tym bardziej że nie spotkałem sie na innych 21 z takim sposobem zaznaczania .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam jestem teraz ciekaw co ten "malunek "oznacza ? Bo na dobrą sprawę , jesli obawiano się pęknięć w okolicach mocowania wciągnika klapy [ a tak było w rzeczywistości ] to raczej ten fragment klapy powinien być wyczyszczony do metalu i zabezpieczony lakierem bezbarwnym.Tak chyba szybciej można by wychwycić wizualnie pęknięcia.

Może MW miała jakiś swój biuletyn i zalecenia z nim związane ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.