Jump to content
emeryt

MiG-21

Recommended Posts

Raz jeszcze dziękuję wszystkim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Filipie, toć napisałem "zbiornik" mając na myśli "dziób" baniaka ;)

Zdjęcie 1612 tak pomalowanego jest w książce LAF, podpisane jako 10 plm rok 1970, czyli trzy lata przed filmem. Może przeszedł później do 1 plm? W Łasku tak je malowali. Z drugiej strony na filmie w tle widać jeszcze jedną maszynę, numer niestety nie jest dobrze widoczny, obstawiam 702 (ale czy 1702 latał kiedyś bez 1?)

 

Widziś Pan, bo te literki w tym telefoniku małe takie ;)

Latał 703 to może i 702... bez zdjęcia nie przesądzisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1613 z zielonym akcentem na stateczniku pionowym oraz wyraźnie zamalowaną "1" na początku numeru.Zdjęcia zrobione w Łasku .

 

6afh.jpg

 

znpz.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cinekf1 jesteś pewien, że to 1613, a nie późniejszy 0613? Dla mnie równie dobrze może być właśnie ten drugi, a "zamalowana" 1 może być przypadkiem. Odbarwień tam dużo, a zwróć uwagę jak blisko 6 ta "1" się znajduje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zdjęć jakie posiadam wszystkie łaskie pf-y z numerami zaczynającymi się na 16 i 17 nie miały smoka wawelskiego na kadłubie. Zarówno 1613 jak i 1614 przyszły do Łasku z Poznania i dalej do Mińska gdzie zakończyły służbę. Podobna sytuacja była z 1607, na jednym ze zdjęć już stoi jako 607. Co do 0613 o którego pytasz to razem z 0614 przyszły później do Łasku z 11 PLM i miały już namalowanego wspomnianego smoka. 0613 zakończył służbę w 1 PLM i latał do końca z czerwoną syrenką.

 

a2kh.jpg

 

Jeśli to rzeczywiście 0613 to po jakiego diabła zamalowali 0 w Łasku a później w Mińsku powróciło na swoje miejsce? Chyba, że rzeczywiście jest to przypadkowa podmalówka przypominająca "jedynkę" , a samolot latał od początku z jako 613

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak się złożyło, że z Adamem Gołąbkiem rozmawiamy o tych maszynach i pisał: "W Łasku w jednym okresie służył samoloty 613 i 1613, po czym domalowali "0" do samolotu 613." Według niego seria 16,17 zawsze miała jedynkę na początku, a na dodatek aby odróżnić samoloty, na starszych malowano 0. 0613 skończył w 1 PLM z syrenką ;)

O znalazłem w poprzedniej wiadomości:

"Maszyny posiadające numery 16XX, 17XX czy 18XX zawcze miały numery czterocyfrowe."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie do "Razwiedczików" z Sochaczewa

Czym była sterowana praca zasobników foto typu SATURN [ ew.LAF ]?

Czy w kabinie był jakis dodatkowo zainstalowany [ zakladany ? ] pulpit do włączania i pracy tego zasobnika ?

Ewentualnie jakieś zdjęcia byłyby od obejrzenia ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ,panowie ,poszukuję wszelkich malowań kamuflażowych (nie polskich)do Mig -21 BIS.Kazde info jest dla mnie cenne.Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodziło mi głównie o Bałkańskie malowania typu:Serbia,Jugosławia ,wszelkiej maści afrykańskie ,afgańskie.Wiem że to i tak spory rozstrzał i proszę o niemożliwe,jednak cokolwiek będzie pomocne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kilka tablic było w aeroplanie specjalnym o Mig-21 ,w zasadzie o wszystkich gdzie służyły .

Share this post


Link to post
Share on other sites

UM miały te same koła jak np. MF?

Pytam, bo z tego co pamiętam F-13 miały inne (mniejsze?), później już od PF i dalej były raczej jednakowe. Jak natomiast w przypadku szparek U/US/UM?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

U/US/UM na pewno miały takie same koła jak MF, a nawet pod koniec służby niektóre dostały koła z Bis-ów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bisy mają inne koła niż MFy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bisy mają inne koła niż MFy?

Bisy miały koła KT-92D, MF-koła KT-92B.

Rózniły się i wizualnie na zewnątrz, a przede wszystkim Bis-owskie miały 2 tarcze hamulcowe więcej.

UM dostawały nowe koła KT-92D po remoncie.[ ale też nie wszystkie ]

KT-92B

w7j1.jpg

KT-92D

gt06.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za wyjaśnienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Babcia 131 napisał

''' Bis-owskie miały 2 tarcze hamulcowe więcej'''

Miały jedną więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy, potrzebuję skan fragmentu artykułu "Muzeum sprzętu bojowego II KOP w Bydgoszczy" Aeroplan 4/08 dotyczącego MiG-21M 2001. Artykuł miałem, ale zgubiłem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na jutrzejszy wieczór mogę Ci je zrobić, bym musiał poszukać ten numer, a w tej chwili nie mam możliwości

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skany poszły z 2 kont, daj znać czy przeszły. Pozdrawiam...Sławek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.