Jump to content

Polski F-16D 52+


Recommended Posts

Ot i mój ostatni "gnieciuch" upieczony z zestawu Hasegawy 1/48. Model polecam osobą żądnym mocnych wrażeń z dużą ilością determinacji bo czeka ich niezła masakra. Aż wstyd się przyznać, ale to mój pierwszy model w polskich barwach

56501685d897a5b2med.jpg

2484db377bb3170emed.jpg

3f6fd8e45dc87e86med.jpg

Link to post
Share on other sites

Witam. Na pierwszy rzut oka model bardzo ładny ale zdięcia sa w małej rozdzielczości i nie da sie ich powiekrzyc do lepszej. Spróbuj skorzystac z usług photobucket.com. A na drugi rzut oka pewnie sie znowu czepiam ale za bardzo sie błyszczy - może to moje zboczenie . Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Bardzo fajny i ładnie wykonany model. Szczególnie podoba mi się delikatny wash i wyważone "brudzenie". Gratulacje

Ja od dwóch lat zabieram się za polskiego F-16, ale wolę jeszcze dopracować warsztat i wtedy się za niego wezmę.

Największą zagadką jest w jaki sposób zrobiłeś takie ciemne przejscia pomiędzy plamami kamuflażu. Czy mółbyś to opisać?

Link to post
Share on other sites

Jastrząb prezentuje się bardzo ładnie, ale proszę o zdjęcia detali.

Po tych zdjęciach nie powiemy nic więcej, no może że się błyszczy, a powienien być głęboko matowy. Pokaż więcej, chętnie zobaczę jak zrobiłeś kokpit, podwieszenia. Mam jedynie uwagi do obwódek na plamach. Opisz kolorystykę, co poprawiłeś, jak siadły kalki?

Link to post
Share on other sites

Witam.

Model przerobiony jest z greckiej wersji wydanej przez Hasegawe, jest to stary zestaw do którego dodano mniejszy wlot powietrza (to chyba jedyny plus modelu) i żywiczne odlewy garbu i zbiorników (żywiczne koszmarki). Jeżeli ktoś oglądał model Tamki i widział jak wygląda faktura powierzchni modelu to mogę powiedzieć, że Hasa jest „łysa”, dlatego przeryłem co trzeba, naniosłem setki nitów i imitacji śrub mocujących panele. Wersja grecka różni się paroma dinksami od polskiej, ale żeby było śmieszniej do greckiej wersji też nie ma wszystkich elementów. Faktura odlewów żywicznych jest beznadziejna, wszystko zalałem ca i zrobiłem od nowa. Kokpit, komory podwozia, dysza wylotowa to Aires. Snajper, JDAM to Shull24. Osłona radaru, pylony podskrzydłowe, AIM120, GBU, zbiorniki podskrzydłowe to elementy z modelu Tamiya. Kalki Twobobs – masakra, drobne napisy wydrukowane bardzo nieczytelnie, dobrze reagują na płyny, ale mimo to srebrzą niemiłosiernie po nałożeniu ( na szczęście dałem sobie z tym radę), szachownice i numery pochodzą z TS Kagero, drobne napisy z F16 Tamki. Wszystkie drobne elementy charakterystyczne dla polskich F16 trzeba zrobić samemu. Najtrudniejszym elementem do wykonania jest owiewka, którą trzeba praktycznie wykonać od podstaw i jeszcze przyciemnić, tego etapu najbardziej się obawiałem bo nic tak nie szpeci modelu jak skopana owiewka, ale efekt mnie zadawala. Malowanie kolorami FS z palety Gunze, kamo z łapy, nie chciało mi się pitolić z maskowaniem. Obwódki plam kamo to bazowy kolor lekko przyciemniony i jest to tak charakterystyczna cecha polskich Jastrzębi, że nie wyobrażam sobie ich nie zrobić, całość zmatowiona półmatem superclear Gunze. W rzeczywistości model się tak nie błyszczy. Pozostało do zrobienia „zamieszanie” na podstawie, czyli: drabinki, wodzidło, wózek z centralnym zbiornikiem paliwa i oczywiście pilot. Nie wszystko zrobiłem tak jak w oryginale, parę rzeczy skopałem bo mi się nie chciało poprawiać, także model do ideałów nie należ, ale z drugiej strony kto widział moje modele to wie, że nie idę na łatwiznę. W „odkurzaczach” to mocny nie jestem, to mój drugi, zasadniczo „siedzę” w IIWŚ. Nie przepadam za współczesnymi konstrukcjami lotniczymi, ale polski Jastrząb ma to coś w sobie. Dla porównania Jastrząb i Lighting:

 

214ab83da96b4b22med.jpg

Link to post
Share on other sites

Czy owiewkę robiłeś od podstaw przez tłoczenie folii? Natrysk przyciemniający rozumiem, ze na zewnątrz położony, czy moczyłeś całą owiewkę? Zaczełem swojego Jastrzębia z Kinetik, zobaczymy jak wyjdzie.

Link to post
Share on other sites

Owiewka jest z zestawu Hasy, ale producent daje półprodukt. Trzeba ją dobrze wypolerować (parszywy szew przez środek owiewki). Bardzo pracochłonne jest wykonanie całej ramy wewnątrz owiewki ze wszystkimi szpejami. Owiewka przyciemniona jest z zewnątrz techniką mieszaną, natryskowo-pędzlującą, straciłem tydzień na eksperymenty na innej owiewce. Przyciemniona owiewka to tak samo charakterystyczny element Jastrzębia jak wspomniane obwódki na kamuflażu, więc musowo musi być. Widziałem model Kinetic i mam mieszane uczucia co do jakości tego produktu.

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...

Model świetny (z tego co widać). Jedyne co mnie boli to to, że w galerii umieściłeś raptem trzy ogólne zdjęcia, a przecież jest tam dużo fajnych szczegółów do pokazania. Podejrzewam, że przyczyną mógł być brak dostępu do aparatu. Chętnie zobaczyłbym uaktualnioną galerię (tak jak wspomniałeś uzupełniasz podstawkę).

Pozdr.

Link to post
Share on other sites
A na drugi rzut oka pewnie sie znowu czepiam ale za bardzo sie błyszczy - może to moje zboczenie . Pozdrawiam

 

No i bardzo dobrze że się tak błyszczy. Nasze Efy ponoc są pokryte powłoką Have Glass. Widzoczne jest to na niektórych zdjęciach naszych F-16. Zresztą nawet widziałem ten efekt na Air Show w Radomiu.

Link to post
Share on other sites

Ogrzewamy starego kotleta?

No i bardzo dobrze że się tak błyszczy. Nasze Efy ponoc są pokryte powłoką Have Glass. Widzoczne jest to na niektórych zdjęciach naszych F-16. Zresztą nawet widziałem ten efekt na Air Show w Radomiu.

Cóż, dawno nie słyszałem czegoś takiego. Jakie efekt? Co widać? Nasze eFki nie ponoć tylko właśnie tak, pokryte są powłoką have glass. Ja nie wiem, może to skojarzenie z gloss, ale ona jest w dotyku jak papier ścierny, praktycznie matowa...

Link to post
Share on other sites

Tak, model był wystawiany w Bytomiu, w sobotę, poza konkursem. Jak na żywo wygląda lepiej to znaczy, że kiepski ze mnie fotograf. Malowania krok po kroku owiewki nie opiszę, ponieważ wyglądało to dość chaotycznie, była malowana aero, potem pędzlowana, potem znów malowana itd. radosna twórczość, aż do uzyskania zadowalającego efektu.

Link to post
Share on other sites

Jakimi emaliami była malowana?, w jakich proporciach?

Te informację są dla mnie ważne,gdyż sam mam " na warsztacie " w tej chwili F-16 Kinetica i nie wyobrażam sobie nie " przyciemnić " owiewki gdy robi się jak najwierniejszą miniaturę.

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Malowałem farbą transparentną Tamiya kolor pomarańczowy. Nie ma jednoznacznej recepty, żeby malowanie wyszło od strzału. Ja na próby na starych owiewkach straciłem około tygodnia a i tak malując tą z modelu poszedłem na żywioł. Po pomalowaniu wypolerowałem ją jeszcze pastami polerskimi Tamiya.

Link to post
Share on other sites

Miałem kiedyś w kolekcji niesklejoną, jednomiejscową F-16 Hasegawy i miała ona w zestawie przyciemnioną owiewkę. U Ciebie takowej nie było ?

 

Pozdrawiam

Kornik

Link to post
Share on other sites

To miałeś jakąś wypasioną wersję. Przyciemniana owiewka jest w modelu Tamiya.

Link to post
Share on other sites

Model prezentuje się bardzo dobrze, ale przydałoby się więcej zdjęć a w tym jakieś zbliżenia. Nie wszyscy mieli szczęście oglądać model w Bytomiu.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.