Jump to content
afruch

Messershchmitt bf109E-4 1940 Hans von Hahn

Recommended Posts

Witam szanowną brać modelarską. Mam problem z pewnym samolocikiem. Położyłem surfacera. Na spód i boki błękit revell #49, na skrzydła i górę szarą mieszankę revell #76 i humbrol #33. Kamuflaż dopełniłem revellem #40. No i żółty na dziobie i ogonie. Jeszcze zostało na boku plamki domalować tylko trochę nie wiem jak. W instrukcji podane były tylko kolory RLM. Strasznie mnie gryzie to malowanie. Z jednej strony mi się podoba bo w miarę ładnie wyszło ale z drugiej strony trochę mi nie pasi bo myślę że kolory strasznie poprzekłamywane. Zmywać czy może być. Wiem wiem filtr wklejony w szalonym pędzie "o jak fajnie". No i jeszcze co to znaczy zafiltrować model wrzucić w filtry o co tu chodzi? Sami oceńcie po fotkach:

 

DSC00660.JPG

 

DSC00661.JPG

 

DSC00662.JPG

 

DSC00663.JPG

 

DSC00664.JPG

 

 

Jeszcze dwa przeprosiny za zaczęcie warsztatu już na takim etapie prac. I drugie za jakość zdjęć ale nie mam dostępu do aparatu i robione były telefonem.

 

Pozdrawiam

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites
, żółty nos za długi

 

Ale tak jest pokazane w instrukcjii, a jeżeli chodzi ci o ten malutki kawałeczek przed śmigłem to on żółty docelowo nie będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodziło o to ,że żółty sięga aż pod owiewkę.Inne samoloty z tego okresu miały żółty nos do początku skrzydeł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

20c9b9c746e9ad94med.jpg

Proszę bardzo może się jeszcze przyda

Tek akurat jako jeden z niewielu miał aż pod owiewkę

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tym modelu mowa. Ten sam mam w instrukcji. No trudno będzie tak jak jest nie będe zmieniał tylko lekko poprawie i przyciemnię washem. Ale w kwestii malowania to proszę o wyrozumiałość mieszkam w małym mieście gdzie farby modelarskie są w jednym sklepie. I to tylko 3 kolory humbrol pare valejo no i kilka revelli w papierniczym. Więc pomalowałem na te kolory z konieczności że tak powiem. Teraz przeprowadzam się do Gdańska więc takich merytorycznych omyłek raczej nie planuje już popełniać.

 

Dzięki za zdjęcia i linki na pewno okażą się pomocne.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz tę stronkę swojego mesia pomalowałem dokładnie tak jak na zdięciu

Bf109e2oClock.jpg

 

Na naszym forum zawsze, o ile to możliwe, wstawiamy bezpośrednio zdjęcia zamiast link do nich (ewentualnie miniaturkę, która jest linkiem do dużego rozmiaru) - jest nawet NATO odpowiedni zapis w regulaminie. Poprawiłem Twój post, jednakże usilnie proszę o zastosowanie się do naszych ustaleń.

 

Moderator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam witam. Przez przeprowadzkę na studia nie miałem wogóle czasu nic robić przy modelach. Ale znalazłem troszkę czasu i zwashowałem i pokurzyłem/pobrudziłem messera. Zdaję sobie sprawę że jest mocno brudny, wash jest intensywny ale robię to drugi raz w życiu. Więc myśle że nie jest źle. Samolot ma kilka błędów merytorycznych. Min kolor, filtr oraz układ kamuflażu. Ale po zepsuciu go w ten sposób dostatecznie uznałem że dokończe go najlepiej jak potrafię aby przećwiczyć różne techniki. Oto zdjęcia, zapraszam do oglądania i proszę o komentowanie.

 

Jedno zdjęcie z kombinowania kabiny pilota, Pierwszy raz współpracowałem z blaszkami.

 

DSC00508.JPG

 

 

No i cała reszta:

 

DSC00684.JPG

 

DSC00683.JPG

 

DSC00685.JPG

 

DSC00686.JPG

 

DSC00687.JPG

 

DSC00688.JPG

 

DSC00692.JPG

 

DSC00693.JPG

 

DSC00702.JPG

 

DSC00701.JPG

 

DSC00700.JPG

 

DSC00699.JPG

 

DSC00698.JPG

 

DSC00697.JPG

 

DSC00696.JPG

 

DSC00695.JPG

 

DSC00694.JPG

 

DSC00703.JPG

 

DSC00704.JPG

 

DSC00705.JPG

 

DSC00706.JPG

 

 

Tu to co mi jeszcze zostało czyli owiewka:

 

DSC00707.JPG

 

 

A tu takie małe zestawienie:

 

DSC00708.JPG

 

DSC00709.JPG

 

Na całość tylko brakuje lakieru matowego jak na razie całość błyszczy sie sidoluxem.

Jak zwykle jako początkujący proszę o krytykę i porady.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za mocny wash to nie jest pancerka.... Proponował bym uzycie zamiast Czerni Kostnej Brązu Van Dycka jak farba do washa w lotnictwie no i jeszcze pomaluj owiewke....A tak jak na pierwszy raz to naprawde fajnie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest 1:72?. Brakuje linii podziału wzdłuż ogona od spodu. Przewody hamulcowe nie były raczej obwijane wokół goleni podwozia(o ile w 109'kach w ogóle występowały), a i same golenie chyba trochę do przodu powinny wychodzić. Co ze swastykami?.

 

Poza tym przyjemnie się prezentuje..

 

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Za mocny wash to nie jest pancerka

No tak też tak uważam, ale po 2 warstwach sido wash się scierał razem z farbą. Farba humbroll/revell a wash to czerń kostna olej dla plastyków.

 

A tak jak na pierwszy raz to naprawde fajnie

Drugi..

 

To jest 1:72?

Tak jest.

 

Brakuje linii podziału wzdłuż ogona od spodu

A były?

 

Co ze swastykami?

Takie kwadraciki były w kalkomanii instrukcji i wogóle wszędzie, mój błąd nie zastanawiałem się nad tym.

 

Przewody hamulcowe nie były raczej obwijane wokół goleni

Oderwać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomaluj lufy k-mów na silniku. Gdzie jest maszt anteny i linka? Linia podziału powinna być też na grzbiecie kadłuba za kabiną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepiej oderwać (przewody)wink3 Linia wzdłuż kadłuba to charakterystyczna cecha messerschmittow

 

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.