STI22B Napisano 1 Sierpnia 2012 Share Napisano 1 Sierpnia 2012 Witam wszystkich Kolegów. Dziś chciałbym przedstawić relację z budowy modelu Forda Focusa RS WRC 2010 firmy Simil'r. Model ten to jak narazie jedyny produkt wspomnianej firmy. Jakość wykonania kasty jest porównywalna z modelami Hasegawy. Jeśli chodzi o pozostałe elementy to ich spasowanie pozostawia troszkę do życzenia. Poniżej kilka zdjęć pudełka i jego zawartości: Producent dał nam do wyboru zbudowanie samochodu jednej z dwóch załóg: 3: Hirvonen - Lehtinen lub 4: Latvala - Anttila. Ja zdecydwałem się na załogę 4: Latvala - Anttila, ponieważ ponowie radzili sobie w sezonie 2010 zdecydowanie lepiej niż Hirvonen - Lehtinen, zajmująć drugie miejsce w całych mistrzostwach. Budowę modelu rozpocząłem od posklejania kasty, która składa się z 5 elementów: 2 progi, zderzak przedni i tylny oraz reszta nadwozia. Po zmontowaniu wspomnianych elementów okazało się, że powierzchnia tylnego zderzaka nie przechodzi płynnie w błotniki. W ruch poszła biała szpachlówka Tamiya, po oszlifowaniu wspomnianych niedoróbek kasta została pomalowana szarym podkładem 1K (farba polecona przez kolegę BUJONA) Gdy podkład wysechł, został przeszlifowany i przystąpiłem do odpowiedniego maskowania nadwozia: W pierwszej kolejności nałożyłem kolor BP Green z palety firmy ZERO: Następnie zamaskowałem całą kastę pozostawiając tylko prostokąt na dach, który został pomalowany na biało: Kolejna operacja lakiernicza to (po uprzednim zamaskowaniu białego prostokąta oraz zielonego przodu samochodu) nałożenie koloru Ford Blue również firmy ZERO: Kasta po wszystkich operacjach z kolorami bazowymi prezentowała się tak: Po wyschnięciu całości nałożyłem kalki, których rozmiary i ilość wymagają od nas dużo czasu i jeszcze więcej cierpliwości. Mała rada dla wszystkich, którzy mają ten model w planach: kalki są dziełem firmy Cartograf i niestety te największe (mam na myśli kalki z grafiką Abu Dhabi) nie tolerują traktowania płynem zmiękczającym MR. Mark Softer. Najlepiej układać je podgrzewając ciepłym powietrzem (niezawodna suszarka do włosów) Po nałożeniu kalkomania kasta prezentuje się następująco: Kilka zdjęć zrobionych w świetle dziennym: Witam wszystkich, dziś kolejna mała aktualizacja w relacji z prac na Focusem RS WRC 2010, czyli kolejny odcinek z serii: "Wiec, że coś się dzieje..." :-D Na początek zdjęcie pomalowanych i oklejonych drzwi rajdówki, wlotu powietrza do kabiny oraz lotki nad tylną szybą: Następnie posklejana i pomalowana kolorem Pure White klatka bezpieczeństwa: A teraz elementy, które wzbudziły u mnie mieszaninę politowania, smutku, złości a przede wszystkim żalu do firmy Simil'r, czyli odbłyśniki reflektorów: Jak Koledzy sami widzą, wyglądają po prostu żałośnie Na szczęście miałem kilka pozostałości po budowie SUBARU IMPREZY WRC S12B, do którego jak wiemy potrzebowałem dawcy organów w postaci IMPREZY WRC Monte-Carlo 2005 firmy TAMIYA. Rzecz jasna Wersja S10 i S12/S12B mają zupełnie inne reflektory, więc postanowiłem wykorzystać bezużyteczne (do tego momentu) odbłyśniki z wersji S10. Po odpowiednim oszlifowaniu i wymodelowaniu ramek oraz wspomnianych odbłyśników, otrzymałem taki oto efekt: Uważam, że teraz to jest właśnie "TO" reflektory po takiej przeróbce prezentują się niezwykle bojowo a przede wszystkim bardziej naturalnie. Kolejne elementy to osłony pod silnik i tylni dyferencjał oraz zawieszenie: A teraz kilka zdjęć płyty podłogowej z założonym zawieszeniem, wałem napędowym oraz wydechem. Na tarcze hamulcowe pójdą jeszcze nakładki fototrawione, ale na te elementy w tej chwili jeszcze oczekuje. Gdy już założe te elementy postaram się dodać kilka fotek kolumn McPherson'a. Zwracam uwagę wszystkich na bajeczne odwzorowanie krzywizny tylnych nadkoli, które wyglądają bardzo dziwnie: Na koniec dzisiejszej aktualizacji, dwie fotki przedstawiające pierwszą przymiarkę kasty do płyty podłogowej. Myślę, że wygląda zachęcająco: Cześć, dziś kilka fotek dokumentujących moje wczorajsze zmagania ze spojlerem Focusa. Dolny płat został oklejony 9 kawałkami carbonu (ten element był zdecydowanie łatwiejszy w oklejaniu) Górna część spojlera, to składanka-wyklejanka składająca się z 15 kawałków carbonu. Całość została wzbogacona o odpowiednie kalki i polakierowana kilkoma warstwami lakieru bezbarwnego. Powiem szczerze, że ten spojler stanowił dla mnie dużo większe wyzwanie niż poprzednie elementy tego typu, ale myślę, że efekt końcowy jest więcej niż zadowalający. W chwili robienia zdjęć lakier był jeszcze "żywy" więc całość została tylko pasownie połączona. Po całkowitym wyschnięciu obu elementów, spojler zostanie sklejony w całość. Witajcie Koledzy. Dziś kolejna aktualizacja. Powoli kończę wnętrze modelu. Po malowaniu, okleiłem fotele carbonem z zestawu i kalkami SPARCO, pomalowałem deskę rozdzielczą oraz kolumnę kierowniczą, na samą kierownicę położyłem kawałek carbonu, tą samą kalką okleiłem obudowę wskaźników oraz panel centali na tunelu. Carbonem potraktowałem również dźwignę ręcznego. Będą jeszcze montowane pasy z klamerkmi, ale niestety jeszcze na nie czekam (podobnie jak na tarcze hamulcowe) We wnętrzu pojawi się jeszcze materiałowy kosz na kaski ale dopiero po zamontowaniu pasów. Poniżej kilka zdjęć tego co ostatnio zrobiłem: Na koniec dzisiejszej aktualizacji, kilka fotek podłogi z założoną kastą: Klatka będzie jeszcze poddawana małym poprawkę, bo nie jest jeszcze posklejana. Będę jeszcze ją gdzieniegdzie malował na biało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STI22B Napisano 5 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 5 Sierpnia 2012 Powoli do przodu. Mała przymiarka spojlera, część tylna wnętrza wyłożona pionowymi białymi "blachami". Kasta po 4 warstwie lakieru bezbarwnego, ale to jeszcze nie koniec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STI22B Napisano 9 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 9 Sierpnia 2012 Powolutku do końca. Dziś jedna fotka modelu z założoną kastą na podwozie. Powiem szczerze, że mam coraz bardziej dość tego "przekleństwa modelarzy" ale mam nadzieję, że jakoś dotrwam doi szczęśliwego końca. Model zaczyna nawet ładnie wyglądać, ale wszystkie jego elementy wymagają dopasowania. W tej chwili drzwi modelu są tylko lekko wklejone do nadwozia, ponieważ podczas zakładania na płytę podłogową musimy dość mocno rozchylić boki kasty, żeby wycięcia w boczkach drzwiowych przeszły obok rur klatki bezpieczeństwa. Dlatego słupki b drzwi będą wklejane na stałe dopiero na samym końcu. Kolejna sprawa to szyby, które są za małe, żeby przednia szczelnie wypełniała otwór musiałem bardzo mocno ścisnąć słupki a uprzednio potraktowane klejem. Dopiero po tej operacji jakoś udało się zlikwidować szczeliny, które jeszcze dodatkowo zapuściłem klejem i pomalowałem na czarno. Co do bocznych szybek z tyłu, to po ich przyłożeniu ściśle do słupka b drzwi okazało się, że powstaje niewielki otwór pomiędzy nią a słupkiem c, ale tą niedoróbkę da się w miarę łatwo poprawić. Powiem tak: widziałem osobiście 4 sztuki tego modelu jeszcze w wypraskach i każdy z nich jest inny: albo za mały zderzak w stosunku do nadwozia, albo krzywa kasta, albo za małe lub za duże drzwi itd. itp. A kalki na przednie reflektory są dlatego takie duże, żeby zamaskować szczeliny pomiędzy kloszem a nadwoziem, ale mimo wszystko model naprawdę cieszy oczy. Do końca zostały jeszcze detale: kalki na szyby, emblematy, zapinki, antenki oraz wstawienie metalowych nakładek na tarcze hamulcowe. Model wymaga jeszcze kilku retuszy, ale pozwoliłem sobie zamieścić jedno zdjęcie, jak to wygląda teraz: A właśnie, zapomniałem dodać, że boczne i tylna szyba zostały oklejone zielonkawą folią przeciwsłoneczna, tak jak to miało miejsce podczas Rajdu Bułgarii 2010. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gizmo1986 Napisano 9 Sierpnia 2012 Share Napisano 9 Sierpnia 2012 Ładnie Ci idzie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STI22B Napisano 11 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 11 Sierpnia 2012 Witam, dziś mała aktualizacja przed ostatecznym ukończeniem modelu. Miniatura została uzupełniona o brakujące kalki na szybach, zostały przyklejone zapinki oraz antenki, nałożyłem kalki na opony. Niestety samochód nie posiada jeszcze emblematów na atrapie chłodnicy oraz klapie bagażnika, ponieważ będą naklejał stickery, na które nadal oczekuje. Poniżej kilka zdjęć jak prezentuje się model z wyżej wspomnianymi elementami. Po otrzymaniu brakujących detali, zostaną one niezwłocznie zamontowane, a następnie wykonam zdjęcia do galerii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciol Napisano 11 Sierpnia 2012 Share Napisano 11 Sierpnia 2012 fajnie te szyby wyglądają to jest folia taka sama jak do aut w 1:1 ? Szybko Ci poszło Zawsze się zastanawiam, czemu tak mało rajdówek jest brudnych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.