STI22B Napisano 1 Maja 2013 Share Napisano 1 Maja 2013 Witam wszystkich Kolegów. Dziś prolog mojej relacji z budowy kolejnego modelu z serii: EL MATADOR WRC Cars Tym razem będzie to chronologicznie drugi samochód w specyfikacji WRC prowadzony przez Carlosa Sainza. Na początek troszkę historii: po 2 latach spędzony w zespole Forda, Carlos Sainza powrócił do odradzającego się (po aferze "zwężkowej") zespołu TOYOTY. Jak chyba wszyscy wiemy ekipa TTE została ukarana rocznym zakazem startów po wykryciu niewłaściwej (czytaj za dużej) zwężki w układzie dolotowym w silniku Celicy GT-Four ST205, więcej na ten temat można przeczytać tutaj: http://autokult.pl/2011/05/08/toyota-celica-czarny-sen-wlochow-historia-wrc Sezon 1996 toczył się bez udziału fabrycznego zespołu Toyoty, która poświęciła ten czas (i część sezonu 1997) na budowę i testy nowego samochodu - broni, która miała pozwolić powrócić TTE na"szczyt". Bronią tą została COROLLA WRC: Nad rozwojem nowej rajdówki pracował mistrz świata z sezonu 1994 Didier Auriol. Spokojne prace rozwojowe w sezonie 1997 dały wymierne korzyści już w pierwszym rajdzie nowego sezonu. Głównymi kierowcami zespołu zostało dwóch mistrzów świata: podwójny (1990 i 1992) Carlos Sainza i wspomniany już Didier Auriol. Pierwszy pełny sezon po powrocie można zaliczyć do udanych, ponieważ TOYOTA CASTROL TEAM zajął w klasyfikacji producentów wysokie 2 miejsce, tracą tylko 6 punktów to Mitsubishi. Corolla w sezonie 1998 zwyciężyła w 3 rajdach: Sainz wygrał Rajd Monte Carlo oraz Rajd Nowej Zelandii, a Auriol dołożył zwycięstwo w Rajdzie Katalonii. Corolla zaliczyła jeszcze 8 drugich miejsc i 2 trzecie lokaty. Sezon 1999 był dla samego zespołu jeszcze lepszy, ponieważ Toyota została mistrzem świata w kategorii producentów, pokonując takie potęgi jak Subaru i Mitsubishi. Niestety sezon 1999 był pożegnalnym występem w serii WRC. A teraz kilka słów na temat modelu, których chcę zbudować. Po dłuższym namyśle i kilku dniach przeglądania internetu, zdecydowałem, że zbuduję model rajdówki, którą Carlos Sainz "otarł się" o swój 3 tytuł mistrza świata, czyli model TOYOTA COROLLA WRC z Rajdy Wielkiej Brytanii: Dlaczego, właśnie samochód z tego rajdu ? Rajd Wielkiej Brytanii '98 był ostatnią rundą mistrzostw, rundą, która miał wyłonić mistrza świata. W walce o tytuł liczyło się tylko dwóch kierowców: Carlos Sainz i Tommi Makinen. Makinen na jednym z asfaltowych odcinków urywa prawe tylne koło i zostaje zmuszony do wycofania się z rajdu. Na placu boju pozostaje Sainz, który (Carlos przed rajdem miał tylko 2 punkty straty do liderującego Makinena) musi dojechać do mety zdobywając minimum 3 punkty czyli dojechać na 4 miejscu. Niestety na kilkaset metrów przed końcem ostatniego odcinak zapala się silnik w jego Toyocie: marzenia o 3 tytule mistrzowski ulatują z dymem płonącego silnika, mistrzem świata (3 raz z rzędu) zostaje Tommi Makinen Właśnie dlatego postanowiłem zbudować model z tego rajdu, ponieważ jest on rzadko spotykany, a przede wszystkim łączy się z nim opisana powyżej dramatyczna historia. Na początek tyle, dość obszernego wstępu W kolejnej aktualizacji postaram się pokazać wszystkie niezbędne do zbudowania projektu podzespoły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czarny1986tychy Napisano 3 Maja 2013 Share Napisano 3 Maja 2013 Dzięki za przypomnienie wspaniałej historii Pozwodzenia w budowie ! Trzymam kciuki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STI22B Napisano 9 Maja 2013 Autor Share Napisano 9 Maja 2013 Pierwsza aktualizacja. Kasta po oszlifowaniu i zaślepieniu wnęki wlewu paliwa w lewym słupku C, została pomalowana podkładem i 5 warstwami bieli. Następnie przez kolejne 3 dni walczyłem z kalkami, których ilość może przyprawić o zawrót głowy , ale jakoś się udało. Po ukończeniu oklejania, kasta została pryśnięta 2 wstępnymi warstewkami bezbarwnego TOPCOAT. Po wyschnięciu, lekkie szlifowanie papierem wodnym i kolejne warstwy bezbarwnego. Przepraszam, że kasta jest jeszcze zamontowana na mojej "profesjonalnej" podstawce do malowania, ale lakier jest jeszcze świeży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.