STI22B Napisano 22 Czerwca 2013 Share Napisano 22 Czerwca 2013 MITSUBISHI PAJERO T3 Paris-Sirte-Le Cap '92 NIKON & CITIZEN czyli samochody, które zajęły pierwsze i trzecie miejsce w Rajdzie Paryż-Sitre-Le Cap w roku 1992. Rajd Paryż-Sirte-Le Cap to 14 edycja Rajdu Dakar, który tym razem nie kończył się w stolicy Senegalu tylko w Le Cap w Republice Południowej Afryki. Całkowity dystans rajdu to 12 427 km z czego 6 701 km to odcinki specjalne. Rajd składał się z 22 etapów i prowadził przez 10 krajów i był najdłuższym z dotychczas rozegranych edycji. Po 5 latach hegemonii zespołów Peugeot i Citroena (koncern PSA), które w latach 1987-1991 nie miały sobie równych w najtrudniejszym rajdzie świata: Ari Vatanen zwyciężał w latach: - 1987 - Peugoet 205 Turbo 16 Grand Raid; - 1989 - Peugeot 405 Turbo 16 Grand Raid; - 1990 - Peugeot 405 Turbo 16 Grand Raid; - 1991 - Citroen ZX Rally Raid Juha Kankkunen zwyciężył w roku: - 1988 - Peugeot 205 Turbo 16 Grand Raid zespół Mitsubishi przygotował samochód, którym chciał przerwać pasmo sukcesów francuskich ekip. Samochodem tym było MITSUBISHI PAJERO T3 Japoński koncern wystawił do walki w rajdzie, aż 3 zespoły fabryczne: 1. TEAM MITSUBISHI NIKON SONAUTO RALLIART (samochody numer: 210 i 211) 2. TEAM MITSUBISHI CITIZEN SONAUTO RALLIART (samochody numer: 212 i 213) 3. TEAM ROTHMANS MITSUBISHI SONAUTO RALLIART (samochód numer: 209) Tak duża inwestycja i wysiłek całego zespołu opłaciły się, ponieważ samochody zespołów MITSUBISHI zajęły całe podium na mecie rajdu: 1 miejsce: H. Auriol/P. Monet - TEAM MITSUBISHI NIKON SONAUTO RALLIART samochód numer: 211 2 miejsce: E. Weber/M. Himer - TEAM MITSUBISHI NIKON SONAUTO RALLIART samochód numer: 210 3 miejsce: K. Shinozuka/H. Magne - TEAM MITSUBISHI CITIZEN SONAUTO RALLIART samochód numer: 213 Największy rywal Mitsubishi czyli zespół Citroena, który wystawił do walki model ZX Rally Raid zajął miejsca od 4 do 6. Warto jeszcze wspomnieć, że zwycięzca rajdu: Hubert Auriol został pierwszym kierowcą, który odniósł zwycięstwo zarówno w kategorii motocykli (tryumf w roku 1981 i 1983 za kierownicą motocykla BMW) jak i samochodów. Tyle tytułem historycznego wstępu do relacji z budowy modeli. Modeli ponieważ postanowiłem zbudować jednocześnie 2 modele tj.: samochód Huberta Auriola, który zwyciężył w rajdzie oraz Shinozuki zdobywcy 3 miejsca, czyli samochody o numerach startowych: 211 i 213. Jedną z inspiracji do tego projektu była ta relacja: W kolejnej aktualizacji dodam zdjęcia niezbędnych do zbudowania miniatur podzespołów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
isz007 Napisano 22 Czerwca 2013 Share Napisano 22 Czerwca 2013 Zapowiada się super ciekawie. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STI22B Napisano 6 Lipca 2013 Autor Share Napisano 6 Lipca 2013 Witam, po chwili oczekiwania dotarły do mnie elementy niezbędne do budowy "Dakarówek" Najważniejsze są modele firmy TAMIYA numer katalogowy 24121. Jedna sztuka dotarła z Belgii, a druga z ojczyzny Mitsubishi i rzecz jasna firmy Tamiya czyli z Japonii. Modele są w stanie idealnym, wszystkie części znajdują się w nieotwieranych woreczkach, a i sama kalkomania dość dzielnie zniosła próbę czasu, tylko lekko pożółkły białe elementy. Ta wada nie stanowi problemu, ponieważ zaopatrzyłem się w odpowiednie zestawy kalek firmy Shunko Models. W tym miejscu chciałbym bardzo podziękować Koledze VVitkowi za nieocenioną pomoc przede wszystkim w zdobyciu tak unikatowego modelu i to jeszcze w 2 egzemplarzach oraz sprowadzenie dedykowanych kalek. Jeśli ktoś kiedykolwiek będzie potrzebował dowolnych części modelarskich to niech zwróci się do Kolegi VVitka, który z całą pewnością pomoże. A teraz kilka zdjęć podzespołów: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STI22B Napisano 13 Lipca 2013 Autor Share Napisano 13 Lipca 2013 MITSUBISHI PAJERO T3 Paris-Sirte-Le Cap '92 NIKON & CITIZEN & ROTHMANS Nastąpiła mała modyfikacja mojego projektu, a mianowicie zdecydowałem, że nie będę budował dwóch modeli PAJERO z Rajdu Paryż-Sirte-Le Cap '92... lecz trzy Do opisanego już wcześniej grona dołączy model "Dakarówki" z numerem startowym 209. Samochód ten zajął w generalce rajdu 27 miejsce. Za pewne koledzy dziwią się dlaczego jeszcze buduję samochód kierowcy, który zajął tak odległe miejsce. Zdecydowałem się na zbudowanie tego PAJERO z dwóch powodów: - po pierwsze, samochód ten był prowadzony przez Bruno Saby-ego, który wygrał jeden z etapów, a co ważniejsze został zwycięzcą 15 edycji Rajdu w roku 1993 a start w 1992 był jego pierwszym występem w tej imprezie, - po drugie, bardzo chciałem mieć w kolekcji "Dakarówkę" w barwach firmy ROTHMANS, ponieważ są to jedne z najpiękniejszych tytoniowych barw w rajdowej i wyścigowej historii motoryzacji i prawdę mówiąc PAJERO w tych właśnie barwach podoba mi się najbardziej i myślę, że będzie wspaniałym uzupełnieniem projektu i dzięki temu skompletuje wszystkie zespoły wystawionych w rajdzie przez MITSUBISHI. Do zbudowania modelu niezbędne są odpowiednie kalki i tu właśnie pojawia się problem, ponieważ na rynku brak odpowiedniego zestawu. Dlatego po kilku dniach przeglądania dokumentacji, zasobów sklepów modelarskich oraz pomocy kolegów udało się skompletować odpowiednie zestawy kalek, które pozwolą na zbudowanie wyżej przedstawionego modelu. Na początek kalki z logotypem firmy ROTHMANS. Białe napisy z tego zestawu posłużą do oklejenia boków nadwozia: Pozostałe logotypy, białe i niebieskie napisy ROTHMANS zostaną wykorzystane z poniżej przedstawionego kompletu: Plastrony i tabliczki z rajdu oraz pozostałe loga sponsorów będą pochodzić z kalkomanii na wersję NIKON: Złote i czerwone paski nad i pod niebieskim pasem z napisem ROTHMANS będą pochodzić z tego zestawu: Brakujące niebieskie napisy MITSUBISHI, znajdujące się na masce oraz pokrywie przedziału technicznego zostały zaprojektowane i wykonane przez Kolegę powerpablo, któremu jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc Przy poszukiwaniu i kompletowaniu wyżej wymienionych kalkomanii, pomógł Kolega VVitek, któremu też chciałbym kolejny już raz podziękować za poświęcony czas i cierpliwość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.