Skocz do zawartości

MITSUBISHI PAJERO T3 Paris-Sirte-Le Cap '92 NIKON & CITIZEN


STI22B

Rekomendowane odpowiedzi

MITSUBISHI PAJERO T3 Paris-Sirte-Le Cap '92 NIKON & CITIZEN

 

czyli samochody, które zajęły pierwsze i trzecie miejsce w Rajdzie Paryż-Sitre-Le Cap w roku 1992.

Rajd Paryż-Sirte-Le Cap to 14 edycja Rajdu Dakar, który tym razem nie kończył się w stolicy Senegalu tylko w Le Cap w Republice Południowej Afryki. Całkowity dystans rajdu to 12 427 km z czego 6 701 km to odcinki specjalne.

Rajd składał się z 22 etapów i prowadził przez 10 krajów i był najdłuższym z dotychczas rozegranych edycji.

 

58si.jpg

 

Po 5 latach hegemonii zespołów Peugeot i Citroena (koncern PSA), które w latach 1987-1991 nie miały sobie równych w najtrudniejszym rajdzie świata:

Ari Vatanen zwyciężał w latach:

- 1987 - Peugoet 205 Turbo 16 Grand Raid;

- 1989 - Peugeot 405 Turbo 16 Grand Raid;

- 1990 - Peugeot 405 Turbo 16 Grand Raid;

- 1991 - Citroen ZX Rally Raid

Juha Kankkunen zwyciężył w roku:

- 1988 - Peugeot 205 Turbo 16 Grand Raid

zespół Mitsubishi przygotował samochód, którym chciał przerwać pasmo sukcesów francuskich ekip. Samochodem tym było MITSUBISHI PAJERO T3

 

bw2k.png

 

Japoński koncern wystawił do walki w rajdzie, aż 3 zespoły fabryczne:

1. TEAM MITSUBISHI NIKON SONAUTO RALLIART (samochody numer: 210 i 211)

2. TEAM MITSUBISHI CITIZEN SONAUTO RALLIART (samochody numer: 212 i 213)

3. TEAM ROTHMANS MITSUBISHI SONAUTO RALLIART (samochód numer: 209)

 

408d.jpg

 

gxar.jpg

 

Tak duża inwestycja i wysiłek całego zespołu opłaciły się, ponieważ samochody zespołów MITSUBISHI zajęły całe podium na mecie rajdu:

 

1 miejsce: H. Auriol/P. Monet - TEAM MITSUBISHI NIKON SONAUTO RALLIART samochód numer: 211

2 miejsce: E. Weber/M. Himer - TEAM MITSUBISHI NIKON SONAUTO RALLIART samochód numer: 210

3 miejsce: K. Shinozuka/H. Magne - TEAM MITSUBISHI CITIZEN SONAUTO RALLIART samochód numer: 213

 

Największy rywal Mitsubishi czyli zespół Citroena, który wystawił do walki model ZX Rally Raid zajął miejsca od 4 do 6.

 

Warto jeszcze wspomnieć, że zwycięzca rajdu: Hubert Auriol został pierwszym kierowcą, który odniósł zwycięstwo zarówno w kategorii motocykli (tryumf w roku 1981 i 1983 za kierownicą motocykla BMW) jak i samochodów.

 

dzzc.jpg

 

Tyle tytułem historycznego wstępu do relacji z budowy modeli. Modeli ponieważ postanowiłem zbudować jednocześnie 2 modele tj.:

 

samochód Huberta Auriola, który zwyciężył w rajdzie oraz Shinozuki zdobywcy 3 miejsca, czyli samochody o numerach startowych: 211 i 213.

 

Jedną z inspiracji do tego projektu była ta relacja:

 

 

W kolejnej aktualizacji dodam zdjęcia niezbędnych do zbudowania miniatur podzespołów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam, po chwili oczekiwania dotarły do mnie elementy niezbędne do budowy "Dakarówek"

Najważniejsze są modele firmy TAMIYA numer katalogowy 24121. Jedna sztuka dotarła z Belgii, a druga z ojczyzny Mitsubishi i rzecz jasna firmy Tamiya czyli z Japonii. Modele są w stanie idealnym, wszystkie części znajdują się w nieotwieranych woreczkach, a i sama kalkomania dość dzielnie zniosła próbę czasu, tylko lekko pożółkły białe elementy. Ta wada nie stanowi problemu, ponieważ zaopatrzyłem się w odpowiednie zestawy kalek firmy Shunko Models.

 

W tym miejscu chciałbym bardzo podziękować Koledze VVitkowi za nieocenioną pomoc przede wszystkim w zdobyciu tak unikatowego modelu i to jeszcze w 2 egzemplarzach oraz sprowadzenie dedykowanych kalek.

 

Jeśli ktoś kiedykolwiek będzie potrzebował dowolnych części modelarskich to niech zwróci się do Kolegi VVitka, który z całą pewnością pomoże.

 

A teraz kilka zdjęć podzespołów:

 

mbva.jpg

 

rksn.jpg

 

a9sg.jpg

 

ll8x.jpg

 

2aof.jpg

 

ifz0.jpg

 

0e5l.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MITSUBISHI PAJERO T3 Paris-Sirte-Le Cap '92 NIKON & CITIZEN & ROTHMANS

 

Nastąpiła mała modyfikacja mojego projektu, a mianowicie zdecydowałem, że nie będę budował dwóch modeli PAJERO z Rajdu Paryż-Sirte-Le Cap '92... lecz trzy

 

Do opisanego już wcześniej grona dołączy model "Dakarówki" z numerem startowym 209. Samochód ten zajął w generalce rajdu 27 miejsce. Za pewne koledzy dziwią się dlaczego jeszcze buduję samochód kierowcy, który zajął tak odległe miejsce.

 

Zdecydowałem się na zbudowanie tego PAJERO z dwóch powodów:

- po pierwsze, samochód ten był prowadzony przez Bruno Saby-ego, który wygrał jeden z etapów, a co ważniejsze został zwycięzcą 15 edycji Rajdu w roku 1993 a start w 1992 był jego pierwszym występem w tej imprezie,

- po drugie, bardzo chciałem mieć w kolekcji "Dakarówkę" w barwach firmy ROTHMANS, ponieważ są to jedne z najpiękniejszych tytoniowych barw w rajdowej i wyścigowej historii motoryzacji i prawdę mówiąc PAJERO w tych właśnie barwach podoba mi się najbardziej

i myślę, że będzie wspaniałym uzupełnieniem projektu i dzięki temu skompletuje wszystkie zespoły wystawionych w rajdzie przez MITSUBISHI.

 

gxar.jpg

 

Do zbudowania modelu niezbędne są odpowiednie kalki i tu właśnie pojawia się problem, ponieważ na rynku brak odpowiedniego zestawu. Dlatego po kilku dniach przeglądania dokumentacji, zasobów sklepów modelarskich oraz pomocy kolegów udało się skompletować odpowiednie zestawy kalek, które pozwolą na zbudowanie wyżej przedstawionego modelu. Na początek kalki z logotypem firmy ROTHMANS.

 

Białe napisy z tego zestawu posłużą do oklejenia boków nadwozia:

 

s6fb.jpg

 

Pozostałe logotypy, białe i niebieskie napisy ROTHMANS zostaną wykorzystane z poniżej przedstawionego kompletu:

 

o02i.jpg

 

Plastrony i tabliczki z rajdu oraz pozostałe loga sponsorów będą pochodzić z kalkomanii na wersję NIKON:

 

xpyn.jpg

 

ommh.jpg

 

Złote i czerwone paski nad i pod niebieskim pasem z napisem ROTHMANS będą pochodzić z tego zestawu:

 

9wmy.jpg

 

Brakujące niebieskie napisy MITSUBISHI, znajdujące się na masce oraz pokrywie przedziału technicznego zostały zaprojektowane i wykonane przez Kolegę powerpablo, któremu jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc

 

Przy poszukiwaniu i kompletowaniu wyżej wymienionych kalkomanii, pomógł Kolega VVitek, któremu też chciałbym kolejny już raz podziękować za poświęcony czas i cierpliwość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.