bartezzo1987 Napisano 13 Stycznia 2015 Share Napisano 13 Stycznia 2015 Witam, na imię mam Bartek, mam 28lat i chciałbym zacząć przygodę z modelarstwem (wiem wiem trochę późno) Zacznę od tego, że czytałem już bardzo dużo na temat modelarstwa, lecz rozrzuconych w różnych tematach informacji nie mogę ułożyć w głowie w pewną całość. Modelarską przygodę rozpocząłem od kompletowania narzędzi polecanych przez forumowiczów. Wybrałem swój pierwszy model: M51 Super Sherman 35323 od Tamiy'i, nie wiem czy to dobry pomysł przeżyć swój pierwszy raz z tak drogim modelem, dlatego czekam na Waszą opinię w tej kwestii. Czytałem o wszelkich technikach postarzania, oglądałem mistrza miga i wszelkie poradniki naszych krajowych artystów (oglądając warsztaty opadła mi szczęka), niestety nie potrafię sobie ułożyć w głowie kolejności a także jakich środków będę potrzebować oraz kiedy i z czym je stosować. Malować czołg będę pędzlami, z tym że podkład oraz kolor bazowy chciałbym w sprayu, ponieważ wydaje mi się, że osiągnę wtedy lepszy efekt niż przy położeniu podkładu i bazy pędzlem. Farby muszę kupić akrylowe, z opinii modelarzy wywnioskowałem, że dobre będą farby firmy Vallejo i tego będę się trzymać. A teraz to czego nie ograniam, czyli postarzanie. Postarzać chciałbym produktami Ak oraz Mig z tego względu, że są to już gotowe produkty, ale nie mam bladego pojęcia jakiego washa i innych produktów musiałbym użyć do tego shermana aby to jakoś wyglądało. Czego według Was będę potrzebować z chemii do postarzania oraz jakich kolorów farb do tego właśnie modelu czołgu. Mam jeszcze pytanie co się stało z dostępnością kleju Tamyia Extra Thin Cement, bo ciężko go znaleźć a jest szeroko zachwalanym produktem i polecanym dla początkujących. Dziękuję i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartezzo1987 Napisano 13 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 13 Stycznia 2015 To jak, podzieli się ktoś doświadczeniem i wiedzą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
The Stig Napisano 14 Stycznia 2015 Share Napisano 14 Stycznia 2015 Postarzać chciałbym produktami Ak oraz Mig z tego względu, że są to już gotowe produkty, ale nie mam bladego pojęcia jakiego washa i innych produktów musiałbym użyć do tego shermana aby to jakoś wyglądało. Mam jeszcze pytanie co się stało z dostępnością kleju Tamyia Extra Thin Cement, bo ciężko go znaleźć a jest szeroko zachwalanym produktem i polecanym dla początkujących. Co do specyfików AK to podstawowe: AK121 Oif Oef - Us Vehicles Wash i AK 123 Oif Oef - Us Vehicles Streaking Effects (te na początek ci starczą)a i musisz dokupić do specyfików whitespirit (nie koniecznie ten z AK). Co do kleju polecam ten: Mr.Cement S (to jest to samo co Tamyia Extra Thin).Aczkolwiek szukany przez ciebie klej jest dostępny.Poszukaj po sklepach internetowych. Farb w sprayu nie używam to nie pomogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenek Napisano 14 Stycznia 2015 Share Napisano 14 Stycznia 2015 zału warsztat będziemy pomagać na biezonco na razie się skup na jak lepszym sklejeniu modelu. model jest drogi ale dobrze się je składa kolega kup klei ktury doradza kolega wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartezzo1987 Napisano 14 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 14 Stycznia 2015 Dziękuję pięknie za odpowiedzi. Warsztat oczywiście założę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
The Stig Napisano 14 Stycznia 2015 Share Napisano 14 Stycznia 2015 Wiesz że wash możesz samemu zrobić?Ja np nie kupuję washy gotowych.Robię własny z farb dla plastyków i przelewam do buteleczek po kleju Mr.Cement S lub po farbach.Jest to bardzo wygodne i ekonomiczne.Polecam ci spróbować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartezzo1987 Napisano 14 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 14 Stycznia 2015 Tak, coś wyczytałem o farbach van gogh lub abteilung i chyba właśnie washe zrobię sam co by doświadczenia nabrać a i filtry można z nich zrobić. W jakie kolory powinienem się zaopatrzyć? Czołg docelowo będzie malowany na kolor pustynny. Kolejność jaką ułożyłem w głowie jest taka: Podkład czarny akryl Lakier do włosów Farba w kolorze pustynnym akryl Chipping Sido Wash i filtry olejne Plamy oleju chyba olejne Kalki Sido Błoto rdza itp. Co myślicie o takim układzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
The Stig Napisano 14 Stycznia 2015 Share Napisano 14 Stycznia 2015 Co myślicie o takim układzie? Polecam Van Gogh.Do pojazdów w takich odcieniach paleta z brązowych kolorów. - Vandyke Brown - Burnt Sienna to na start. Co do układu: - Podkład (Polecam szary Surfacer 1200) - Kolor obić,rdzy - Lakier do włosów - Kolor bazowy (ścierasz by uzyskać obicia,twardy pędzel,szczoteczka do zębów) - Kalki - Chipping (Obicia i rysy pędzlem retuszerskim + gąbka) - Sido - Wash i filtry olejne - Plamy oleju chyba olejne (jeżeli użyjesz specyfików AK pow.musi być matowa) - Lakier (bardzo fajny jest satin varnish z vallejo) - Błoto rdza itp. (pigmenty na pow.matową,czasem mi się zdarzy na satin varnish i też jest ok,ale np takie elementy jak tłumiki osobno psikam matem pod pigmenty). Jak wspomniałem washe robię sam,ale wszelkie zacieki itd kupuje ak z lenistwa i dlatego też że lubię te produkty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartezzo1987 Napisano 15 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 15 Stycznia 2015 Dziękuję, bardzo mi pomagasz ale nadal mam kilka pytań i prośbę. Zacznę od pytań: Obicia i kolor rdzy czym zrobić? Chipping pędzlem to kolor bazowy rozjasniony szarym tak? Powłokę matową uzyskam lakierem AK? A teraz prośba: Czy mógłbyś doradzić mi w kwestii pędzli i doboru rozpuszcalników i rozcięczalników w zależności od ich używalności? Jeszcze raz dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
The Stig Napisano 15 Stycznia 2015 Share Napisano 15 Stycznia 2015 Obicia i kolor rdzy czym zrobić? Chipping pędzlem to kolor bazowy rozjasniony szarym tak? Powłokę matową uzyskam lakierem AK? A teraz prośba: Czy mógłbyś doradzić mi w kwestii pędzli i doboru rozpuszcalników i rozcięczalników w zależności od ich używalności? - Obicia i kolor rdzy farbami akrylowymi (jakiś ciemny brąz w twoim przypadku np:Vallejo 70.302 Dark Rust). - Chipping to ogólnie są obicia,rysy,zadrapania,odpryski farby itd (żadnym szarym nic nie rozjaśniasz). - Lakiery mat lub satin varnish np vallejo. - Pędzle retuszerski nr 00 a najlepiej 000.Do ścierania specyfików AK płaski np nr4 z Italeri (są dobre do tego bo są trochę sztywniejsze niż magpol'a). - Rozcieńczalnik jeśli farby akrylowe tamiya to dedykowany,jeśli farby vallejo czy AK to nawet woda.No i coś do mycia pędzli na początek może być zmywacz wamodu do akryli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 15 Stycznia 2015 Share Napisano 15 Stycznia 2015 Co do kleju tamiya extra thin....ostatnio w martoli mi sprzedawca powiedział ze faktycznie jest jakiś problem ale od miejsca mieli extra thin lemon ....te same właściwości plys cytrynowy zapaszek. Moze zmienili produkcję na ten klej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartezzo1987 Napisano 15 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 15 Stycznia 2015 A jaki nr. pędzla do malowania całego modelu? Lepiej aby był okrągly czy płaski, naturalny czy syntetyk? Wiem,że zadaję dużo pytań ale być może inny nowicjusz czyta ten temat i pomagając mi pomagacie też innym:) Co do tego szarego, to miałem na myśli to, że bazowy kolor rozjaśniamy szarym i robimy taki efekt 3d przy rysach i odpryskach farby. Z tego co wyczytałem tamyia extra thin lemon to nie to samo, ponoć dłużej schnie a i skleja słabiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 15 Stycznia 2015 Share Napisano 15 Stycznia 2015 . Z tego co wyczytałem tamyia extra thin lemon to nie to samo, ponoć dłużej schnie a i skleja słabiej. nie zauważyłem żeby słabiej sklejał.Jak dla mnie ma takie same właściwości. zapewne pomyliłeś kleje -tamiya robi też "zwykły" klej - tamten faktycznie długo schnie choć jak już wyschnie bardzo trwale łączy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
The Stig Napisano 15 Stycznia 2015 Share Napisano 15 Stycznia 2015 A jaki nr. pędzla do malowania całego modelu? Polecam pędzle Magpol nr 4 lub większy (to zależy jakim ci się lepiej będzie pracowało) Co do rodzaju może być płaski lub okrągły (też zależy jakim będzie ci się lepiej pracowało) Z pędzlami jest tak że musisz dobrać według siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartezzo1987 Napisano 15 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 15 Stycznia 2015 (edytowane) Jeszcze jedna sprawa. Napisałeś, że kolor rdzy i obicia muszę zrobić przed lakierem do włosów, czyli muszę pokryć cały model kolorem dark rust i innym czy tylko wybrane elementy i skrobać tylko wybrane elementy bo nie ukrywam, że chciałbym go całego styrać na próbę. Ma to wyglądać tak jak się robi kamo zimowe tylko, że zamiast kamo będzie kolor bazowy. Pięknie jest to pokazane w the weathering magazine, tylko, że tam kładą podkład w kolorze np zielonym na to pustynny i po przecieraniu prześwituje zielony. Super to wygląda. Gdybym ja po szarym podkładzie położył lakier i na to kolor pustynny po czym zrobił chipping to prześwitywałby jedynie szary podkład i nie wiem jakby to wyglądało...chyba,że prześwity będą właśnie koloru rdzawego hehe. Nie ograrniam tego. Edytowane 15 Stycznia 2015 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartezzo1987 Napisano 15 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 15 Stycznia 2015 . Z tego co wyczytałem tamyia extra thin lemon to nie to samo, ponoć dłużej schnie a i skleja słabiej. nie zauważyłem żeby słabiej sklejał.Jak dla mnie ma takie same właściwości. zapewne pomyliłeś kleje -tamiya robi też "zwykły" klej - tamten faktycznie długo schnie choć jak już wyschnie bardzo trwale łączy. No czytałem zagramamiczne fora i tak pisały ludziowie, bądź co bądź zakupiłem mr. cement s i extra thin cement. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
The Stig Napisano 16 Stycznia 2015 Share Napisano 16 Stycznia 2015 zakupiłem mr. cement s i extra thin cement. Nie potrzebnie oba bo to jedno i to samo.Ja nie widzę żadnej różnicy w tych klejach. Co do obić to kolor rdzy dajesz tam gdzie ją chcesz mieć,to samo z hairsprey,dajesz na kolor rdzy a nie na cały model.Przesadzone obicia psują efekt odbioru modelu.Najlepiej zaobserwuj jak inni robią,pooglądaj zdjęcia w necie tego modelu i porównaj z prawdziwym.Co do technik i narzędzi sam musisz sobie poszukać odpowiednie dla ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartezzo1987 Napisano 16 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 16 Stycznia 2015 No właśnie patrzałem i ten model zazwyczaj robiony jest prawie na czysto, tzn wash lekki weathering i to wszystko, także doszedłem do wniosku, że zrobię to delikatnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartezzo1987 Napisano 19 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 19 Stycznia 2015 Panowie jakim cudem ja mam znaleźć odpowiedniki kolorów tamyia w palecie valejjo? Oj chyba jestem za głupi żeby to ogarnąć, używając przeliczników i tabel znalazłem kilka odpowiedników kolorów tamy, ale wszystkie różnią się od siebie odcieniem i nasyceniem. Bez mieszania chyba nie da rady uzyskać zbliżonych odcieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.