Skocz do zawartości

[In-Box] KFS TQ-78 - kit do Scanii R500 6x2/4


Gość JarekS

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Postanowiłem zrobić In-Boxa, żeby większe grono mogło zobaczyć, jak wyglądają części KFS'u. Zakupiłem niedawno kit do Scanii R500, aby zrobić z niej wersję 6x2 (oś skrętna przed osią napędową). Kit jest kompletny, oś jest w pełni funkcjonalna - skrętna, połączona z układem kierowniczym pierwszej osi skrętnej.

Kit umożliwia przeróbkę zwykłej Scanii z Italerki na wersję taką:

0160089_1.jpg

 

Wszystkie części spakowane są w pudełku:

IMG_2448.jpg

 

A oto jego zawartość:

IMG_2438.jpg

 

Dołączona jest oczywiście instrukcja, jednak tutaj mała ciekawostka - instrukcja jest zrobiona na podstawie zdjęć budowy:

IMG_2441.jpg

 

IMG_2442.jpg

 

IMG_2444.jpg

 

IMG_2445.jpg

 

Teraz kilka słów o częściach.

Niewątpliwym plusem jest to, że każda z części jest jako jedna całość - nie ma zbiorników w częściach, które trzeba sklejać ze sobą, szpachlować, itp. :

IMG_2449.jpg

 

Niestety, coś za coś - zbiornik nie jest pełny i tak wygląda od spodu:

IMG_2451.jpg

Zastanawiam się, czy tak zostawić, czy wypełniać...

 

Te części z kolei, są wykonane z metalu:

IMG_2455.jpg

Jest to bardzo miękki metal, trochę twardszy niż cyna, ale i tak bardzo łatwo się wygina. Z jednej strony, łatwo go modelować, gdyby trzeba było coś dopasować, ale z drugiej strony, trzeba się z tym ostrożnie obchodzić. Poza tym, pozostaje pytanie, jak to łączyć - pewnie trzeba będzie klejem cyjanowym...

 

W skład kitu wchodzą też krótkie piasty na oś napędową:

IMG_2452.jpg

Tu niestety, niemiłe zaskoczenie - otóż z jednej strony mamy w pełni funkcjonalną oś dodatkową (skrętna, obracające się koła), a tu piasta, którą można zamocować tylko na stałe na osi - koła nie będą się obracać. Trzeba będzie to przerobić, a zadanie z pewnością nie będzie łatwe.

 

Części, oprócz metalowych, zrobione są z jakiegoś tworzywa, zbliżonego do plastiku. Nie wiem, co to jest, ale mam nadzieję, że będzie to łapał klej do plastiku. Co do jakości, mam mieszane uczucia - są nadlewki i widoczne łącznia formy. Na szczęście bardzo łatwo się to tworzywo obrabia. Nie ma za to śladów po wypychaczach:

IMG_2454.jpg

 

No i na koniec jeszcze jedna niemiła niespodzianka - kit zawiera 2 felgi z oponami na oś dodatkową. Ja dokupiłem jeszcze komplet felg na oś przednią, aby wszystkie 4 felgi były takie same. Są dość ładne, ponieważ mają imitację śrub (z gwintem). Niestety, jedna z felg, ta z kita, ma złamaną jedną śrubę. To jest tak małe, że nie ma z czego dorobić (aby zachować imitację gwintu). Napisałem reklamację do KFS-u, zobaczymy co odpowiedzą:

IMG_2456.jpg

 

Kit wkrótce będzie budowany w Scanii R500 V8, w relacji mojej kontenerówki.

 

Pozdrowienia.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

milmak nie podam Ci konkretnej ceny, bo ta zależy od kursu walut, a poza tym, kupowałem też inne rzeczy. Cena przesyłki zależy od wielkości paczki, w moim przypadku było to niecałe 11 funtów. Poprosiłem jednak o paczkę rejestrowaną z ubezpieczeniem, więc to podniosło cenę. Oficjalnie na stronie podają, że cena przesyłki to 6 funtów.

Aktualny kurs walut znajdziesz gdziekolwiek, dziś funt kosztuje 4,25zł.

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie części (oprócz metalowych ) są zrobione z żywicy i najlepiej kleic to klejem Super Glue, Kropelka do plastiku też może byc, ale jest to połączenie nietrwałe bardzo delikatne.

Żywice bardzo dobrze się obrabia(strasznie pyli) jest krucha(łatwo pęka), ale pod wpływem wysokiej temperatury jest bardzo elastyczna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny zestawik cena nawet do przełknięcia. Tak dla ścisłości nazewnictwa to jest konwersja do Scanii 6x2/4 bo 6x2 to jest ciągnik z osią wleczoną czyli podnoszona jest ta ostatnia. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla ścisłości nazewnictwa to jest konwersja do Scanii 6x2/4

Poprawione

O ciężarówkach mam raczej ogólne pojęcie, więc takich szczegółów nie wiem...

 

Faktycznie, jest to żywica. Zacząłem dłubać przy Scanii i niestety trzeba używać kleju cyjanowego, bo ten do plastiku nie łapie. Potwierdzam, obrabia się bardzo łatwo, ale tego szlifowania jest naprawdę mało, więc problem pylenia nie jest duży. Zresztą, w instrukcji pisze, żeby obrabiać w masce

Niestety zbiorniki pozostaną "puste", bo szpachla tamiya'owa tego nie złapie, a ze szpachlami dwuskładnikowymi bawić mi się nie chce.

Resztę posklejam tak, żeby nie była potrzebna szpachla

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.