konradgb Napisano 24 Stycznia 2009 Share Napisano 24 Stycznia 2009 mam pytanko: chcę pomalować a-10 w kamo europejskie (dwa kol. zielone + szary) ale nie wiem jakie są przejścia między kolorami (ostre czy płynne). w związku z tym nie wiem czy mam malować z ręki, czy szablon przyklejać na plastik, czy może robić wałeczki. początkowo miał być kamo typu "penaut" ale w końcu zdecydowałem się na kamuflarz europejski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nexus Napisano 24 Stycznia 2009 Share Napisano 24 Stycznia 2009 (edytowane) Chwali się Jak skończę robotę, to Ci pomogę. Chyba że PKD4GA będzie szybszy P.S. Kamuflaż - zmieniłem błąd w tytule. Edytowane 25 Stycznia 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nexus Napisano 25 Stycznia 2009 Share Napisano 25 Stycznia 2009 Według oficjalnego rysunku malowania Charcoal Lizard znanym jako European I, szerokość przejścia między kolorami powinna być nie większa niż 6 do 8 cali, czyli około 150 do 200mm. Co jak łatwo wyliczyć dla skali 1:72 daje jakieś 2 do 3mm, a dla 1:48 - 3 do 4mm. Co ciekawe malowanie to miało kilka zmian, które spowodowały dużą różnorodność wśród samolotów (na przykład pomalowanie części osłony prawego silnika na jasno zielony kolor 34102 zamiast 34092 według wymagań Air Force, a nie stosowane przez jednostki z braku tej zmiany w oficjalnych papierach), a żeby było ciekawiej, dwóch dostawców farb: Desoto i Deft otrzymało dwie różne specyfikacje na zestaw kolorów do European I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.