Jump to content

wujo

Members
  • Content Count

    55
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Personal Information

  • Location
    Rzeszów
  1. Obciąłem pudło za fotelem, pod którym okazała się być dziura. Zaślepiłem plastikiem, ale nie dalo mi się jej dobrze wyrównać bez szlifowania, co z kolei usunełoby uszczelki. Po namyśle usunąłem część Edka i zastąpiłem swoją. Postawiłem półkę... ...a na niej pudło z bezpiecznikami. Przy okazji zdjęcie Edkowej tablicy przyrządów.
  2. Pierwsza przymiarka do tego co jest za fotelem. Nie mam zdjęc pokazujących co dokładnie jest pod spodem w środku, tak że dorobie tylko to co po bokach. Wszystko wyszło bardzo zabrudzone, ale widać że droga dobra i na razie o to mi chodziło. Wujo
  3. A dziś zrobiłem lotkę. Wujo
  4. Rozumiem zasadę, i ten tylny robiłem niższy - tylko wydaje mi się, że przesadziłem i różnica wysokości jest zbyt duża. Tylny ma kolo 1.3 mm wysokości, przedni ze dwa razy więcej - a chyba rożnica powinna byc mniejsza. Nie mam żadnych wymiarów rzeczywistych, robie wszystko na podstawie zdjęć, gdzie często perspektywa trochę miesza. Przy podwieszaniu pewnie można kombinować wklejając coś pod skrzydło, ale jak je przyczepiłem do prowadnicy to jakoś mnie to kłuje w oczy . Czy te dynksy fachowo nazywają się "punkty podwieszenia"? Wujo
  5. Dorobiłem węzły (?) do prowadnic. Ten z tyłu chyba niższy niż w rzeczywistości, będę musiał poprawić. Wujo
  6. Części rzeczywiście "pasują inaczej". Gondole były łatwiejsze, przykleiłem jak się dało i łatałem dziury szpachlówką epoxy. Kadłub wymagał więcej szpachli i potem szlifowania. Podobnie jak dziób. Jak będę miał jakieś zdjęcia to wrzucę. Wujo
  7. Dorobiłem kratki od spodu kadłuba. A kiedyś może nawet zaszpachluję szpary dokoła nich . Wujo
  8. Zrobiłem drugą - prostszą, czyli postęp jest . Brakuje im oczywiście kawałka z tyłu. Wujo
  9. Znowu miałem przerwę w zyciorysie, ale teraz przynajmniej zrobiłem kawałek prowadnicy. Najpierw wyrzeźbiłem jedną w plastiku, a potem z ciekawości sprobowałem innej drogi. Jak widać nie skończona i trochę krzywa . Wujo
  10. Witam po dłuższej przerwie - zupełnie nie miałem czasu na modelarstwo. Dokleliłem stateczniki pionowe, co prawda nie jestem przekonany czy całkiem prosto. Jak przymierzałem to wydawało mi się, że pasuja "bez wątpliwości", a jak zacząłem kleić to mnie to przekonanie zaczęło opuszczać. Jak wszystko wyschnie to zmierzę i zobaczymy czy będę płakał . Na zdjęciach dobrze tego nie widać (zbliżenia mi nie wyszły - poprawię się niebawem!), ale zakryłem wyrzutniki flar. Na zdjęciach które mam są one prawie zawsze zasłonięte, a zresztą są w modelu trochę za szerokie. Zacząłem też dorabiać detale do zbiornika paliwa - na podstawie materiałów od kolegi BRh_positive (jeszcze raz dziękuję). Coraz bliżej malowania . Wujo
  11. Dziękuję za zainteresowanie, na razie utknęły - życie nie dawało mi ostatnio odpocząć. Może w przyszłym roku coś się ruszy . Wujo
  12. Dziękuję za wyjaśnienie i pocieszenie . Nie zamierzam się przejmować odchyłkami kształtu, bo ich poprawianie byłoby zbyt czasochłonne. Przedłużę natomiast główne golenie, żeby OCP był choć trochę pochylony do dołu, bo to mi się rzuca w oczy . Wujo
  13. Pokombinowałem i chyba za bardzo skróciłem podwozie. Zrobiłem zdjęcia modelu na oryginalnych i skróconych goleniach i nałożyłem na nie rzut boczny z 4 Plus. Tu są dwie kopie tego samego zdjęcia, gdzie plan z 4 Plus jest mniej i bardziej widoczny na tle modelu. Strzałki wskazują problematyczne regiony. 1 - nos modelu jest wyżej niż na planach 2 - garb za kabiną jest niżej niż na planach 3 - dalej garb jest wyżej niz na planach 4 - golenie podwozia są bardziej z tyłu niż na planach Model stoi tu na skróconych goleniach, ale pod koła podłożyłem linijkę, o grubości prawie 1mm. Wychodzi mi, że golenie wypada skrócić o jakieś 2.5mm, a ja skróciłem o ponad 3mm. Wujo
  14. Dzięki! Czyli to co daje Academy jest bardzo dobre wymiarowo. Największa różnica to średnica głównych kół - w modelu 17.8mm zamiast 17.5, ale to dla mnie pomijalne. Wujo
  15. Co do klonowania to nie wiem, zresztą nie ma co dzielić skóry na niedźwiedziu. APU-470 w zestawie są wyraźnie za długie i tylny węzeł jest za krótki, ale jeśli ktoś nie jest super wybredny, to może je spokojnie poprawić. Kazan ma lepiej wyprofilowane węzły i jakieś detale, ale jak mówię: na mój gust to jest terytorium dla wyczynowców; jakbym nie miał Kazana to bym się nie bawił w robienie tych prowadnic od nowa. Jak będę się zbliżał do uzbrojenia, to zrobię zdjęcie porównawcze. APU-60 są moim zdaniem całkiem znośne, przynajmniej z profilu. Nie przyglądałem się im przez lupę, więc może czegoś nie wiem. Natomiast coraz mniej mi się podoba moje skrócone podwozie. Im dłużej się patrzę na zdjęcia, tym bardziej wydaje mi się, ze nos w modelu (po skróceniu goleni) jest "zbyt rownoległy" do podłoża (jeśli to ma sens ). Chodzi mi o to, że na zdjęciach często widać że odbiornik ciśnień jest wyraźnie nachylony w dół, a u mnie jest prawie równoległy do ziemi. Czyli albo za bardzo skróciłem podwozie, albo źle wkleiłem nos albo geometria kadłuba jest trochę "za płaska". Czy ktoś zna średnicę opon w Migu? W 4 Plus nie widzę. Porównam model z planami z 4 Plus. Jakby ktoś miał zdjęcie robione z większej odległości "bardzo z boku", byłbym wdzięczny za podzielenie się. Czy to jak samolot "siedzi" na ziemi bardzo się zmienia w zależności od ilości paliwa i podwieszonego uzbrojenia? Wujo
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.