Jump to content

K_Mazur

Members
  • Content Count

    209
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Personal Information

  • Location
    Radom
  • Interests
    Modelarstwo,gry komputerowe

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Atlis no coś w tym jest prawdy patrykvel - tak stosowałem już oba lakiery, a ostateczym i najlepszym rozwiązaniem ( przynajmniej tak misie zdaje) połoze teraz washa który troche zmatowi powierzchnie,dam mgielkie lakieru matowego potem l pokryje go filtrem reszta brudzenia i dla zabezpieczenia wszytkiego dam juz normlanie lakier matowy i sprawa zalatwiona
  2. Atlis nie zgodzę sie z Toba ze wash i filtr jest to prawie to samo, defincje "książkowe" Słowa użytkownika o nazwie Reggy który należy do tego forum na temat washa "Czym jest wash? Wash jest jedną z podstawowych technik pozwalającą oddać cień w zagłębieniach oraz w pewnym stopniu brud i syf jaki akumuluje się w zakamarkach. " A tu słowa Miguela Jimeneza co do filtrów. "Głównym założeniem dla filtrów jest uzyskanie większego realizmu wyglądu malowanej powierzchni, wzbogacenie jej, nadanie wrażenia przestrzenności i głębi w taki sposób, żeby model pokryty filtrami nabrał realistycznego wyglądu, chociaż wstępnie został pomalowany wyłącznie jednorodnym, „płaskim” kolorem bazowym. Dodatkowo, filtry służą precyzyjnemu modyfikowaniu oryginalnej tonacji modelu i przybliżenia jej do tych wszystkich odcieni rzeczywistych, których nie możemy uzyskać mieszaniem gotowych farb. " Więc jest zasadnicza różnica i nie są to nawet podobne techniki. Jeszcze raz Jimenez "c) Powierzchnie błyszczące powodują, że filtr niebezpiecznie zbliża się do granicy, poza którą stanie się wash’em. Z powodu gładkości powierzchni filtr nie pokryje jednolicie całego elementu i będzie się gromadził w zagłębieniach i wokół wypukłości, tak jak wash. Czas wysychania wydłuży się, a sam filtr będzie wymagał ciągłego kontrolowania aż do całkowitego zaschnięcia. W tym przypadku nie poleca się używania więcej niż 1-2 filtrów, większa ilość jedynie zapaskudzi nam model. " Nie mam go za jakiś wzór ale gościo zna się chyba na rzeczy ;x Więc gloss wydaje mi sie ze odpada ale zrobie, (wydaje mi sie to dobrym rozwiązanie) które właśnie mi podsunąłeś i za to Ci dziękuje! Położe satyne jako lakier który zabezpieczy kalki i położę na to filtry potem zabezpiecze to sidoluxem i położe wash i dalej juz reszta zabawy, jak myślisz dobry pomysł ? Wydaje mi się ze co modelarz to inne zdanie i inna technika ale szukam jakiegoś złotego środka i opinii starszych i doświadczony kolegów bo sam nie wiele wiem.
  3. Ale filtrów nie da sie zmyć o to właśnie sie rozchodzi, można je dozować po przed dawanie cieniutkich warstw, dając je na całą powierzchnie i nie mogą sie zgromadzić w jednym miejscu co u ułatwi im to właśnie Sidolux . Wash owszem tylko i wyłącznie na glos ale nie filtr. W sumie mogłem dać filtr na golą farbe przed kalkami i teraz właśnie sie zakopałem bo nie wiem jak wyjść cało z tej sytuacji. Pomocy !
  4. Tak pewnie tylko tak jak pisałałem wcześniej, filtry kłądzie sie podobno najlepiej na macie lub satynie, a satyna też może stanowić lakier który "zzabiezpieczy kalkii" chyba ze sie myle :(
  5. Okej dzięki za odpowiedz a jeśli chodzi o filtry i wash ? Zrobić tak jak napisałem ? cy może zmienić kolejność ?
  6. Cześć wszystkim mam pytanie. Robie sobie model właśnie na którym chciałem troszke poeksperymentować i mieć jakąą frajde z tego. Model wygląda na razie tak (zdjecie robione telefonem) położyłem na niego sidolux kalki i na razie nic co by zabezpieczało kalki. Chciałem pobawić sie i zobaczyć jak działają filtry ( nigdy z tym nie miałem do czynienia wiem tylko ze kładzie je sie na mat ewentualnie na satyne) Oczywiście standardowo wash ,jakieś przybrudzenia, lekkie obicia okopcenia na koniec lekko go przykurzyć Africa Dust Effect od Ak i na koniec mat. I tu stoję w miejscu bo nie wiem w jakiej to kolejności wszytko zrobić. Myślałem tak: Sido-->kalki-->matt-->filtry-->sido-->wash-->brudzenia,okopcnia,obicia--->Afrika Dust Efect--> i Lakier Matowy. Dobrze Myśle ?
  7. Także zacząłem czytać i szperać po różnych watkach i stronach i niegdzie nie widziałem zmianki o tym żeby Gabszewicz latał na "Pacie" tak jak mówi gonzo, latał na spitach IXc "SZ-G", serial NH214. Ten egzemplarz przybył do 302 dywizjonu 19 października 1944r i dwa dni potem Gabszewicz juz zaczął na nim latać. Ostatni raz używał tej maszyny 23 grudnia. I w Marcu 1945r (pewny nie jestem)MH214 powędrował do MTU . A sam Gabszewicz w styczniu 1945r zaczął latać na LF XIV SM488. A znów "Pat" czyli NH712 27 września 1943 roku trafił do dywizjonu 317 i służył to lutego 1944r. A w czerwcu trafił do 302 i latał na nim Dygała. Jak też się dowiedziałem panią na bombie namalował sam Dygała. W październiku (tego tez nie jestem pewny) maszyna powędrowała do Belgi. Wiec wychodzi na to że Moj spit bedzie Henryka Dygały a nie tak jak sie upierałem Gabszewicza. Przy okazji pozbierałem trochę informacji o samy pacie, na pewno je wykorzystam. Wyczytałem tez ze że Pat miał drewniane smigło prawda to ?
  8. Tak tak robie samolt Gabszewicza WX-D. greatgonzo, po części sie z Toba zgodzę, ale kurcze, założyłem ten watek w takim celu, by ludzie którzy znają sie na spitach i maja o nich wiedze pomogli mi. Ja, uwierz mi szukałem różnych wątków na temat tego egzemplarza, informacji, zdjęć, wszystkiego jest jak na lekarstwo. Mam też troszke monografii z nich też korzystam. Ale słuchaj mam dopiero 18 lat i długo w tym nie siedze, bo 3 lata, wcześniej nie miałem żadnej wiedzy na temat lotnictwa, wiadomo jak to jest pare modeli spieprzylem wiec troche mineło zaczym zacząłem ogarniać o co w tym chodzi. Poszerzam swoja wiedze, staram sie, ale wydaje mi sie że zdobyta wiedza starszych kolegów, którzy siedzą juz w tym kilkadziesiąt lat i maja ogromna, na pewno większą wiedze ode mnie jest bezcenna. Dlatego też założyłem ten temat żeby poprawiali mnie, mówili co jest źle, jeśli będą chcieli oczywiście, ja nikogo nie zmuszam, nie namawiam, będę naprawdę wdzięczny, naprawde wdzieczny jak ktoś napisze w moim wątku, i pomoże, powie stary to i to źle, zawsze potem na konkursach można sie zgadać, iść na piwo i podziękować. Nie chce żadnych kłótni jak w niektórych watkach widze. Ale też zgadzam sie z Toba ze niektórzy po po prostu o najmiejszą duperele potrafią się spytać, jak zrobić to, i tamto a dupy nie chce im sie ruszyć i poszukać poradników modelarskich gdzie jest wyjaśnione jak zrobić taką czy inną technike np preshadingu krok po kroku. Jest tu taki jeden ale nie bede pisał. I będę wdzięczny, naprawdę wdzięczny jeśli zechecesz od czasu do czasu wpaśź do mojego wątku. letalin ja też mam taką nadzieje i dzięki wielkie za pomoc. Ramy juz poprawiłem, teraz są juz na równi z poszyciem. macias13_84 dzięki będę pamiętał i zaraz się biorę za to
  9. Letalin czy wychodzi na to że wręga oddzielająca w kabinie powinna być już srebna ? Co do fotela, widziałem gdzieś na internecie zdjęcie właśnie z tym uchwytem do nabojów rakietnicy, wczoraj próbowałem znaleźć ale nic z tego, wiec będzie bez tego. A zagłówek juz zdjąłem, tak to jest właśnie jak ogląda się zdjęcia w monografii ale nie czyta tego co jest napisane. A co do ram, właśnie one powinny być w płaszczyźnie samolotu, postaram sie je wpasować tak żeby było dobrze chociarz z tym bedzie cieżko. I Dziękuje za zainteresowanie tematem i licze na więcej !
  10. Witajcie. Uwierzcie mi czasu mało, bardzo mało ale to nie znaczy ze nic nie robiłem, starałem sie siedzieć przy spitku jak tylko miałem czas, na razie wygląda to tak, kokpit skończony w 80% dojdzie celownik, w kleje fotel z psami temat kokpitu już chyba zamkne. Pootwierałem tez panele w kadłubie, odciąłem tez obudowe silnika. Teraz musze się wziąć za środek samolotu samolotu, o ile radionadajnik mam z żywicy to tam gdzie znajduje sie akumulator musze dorabiać, sam mam chyba 3 zdjecia tylko ale jakos dam rade. I tak robie spitka Gabszewicza, i racja jest baaardzo mało zdjęc akurat tego płatowca. A teraz bijcie po rękach co źle created by picasa2html.com
  11. Dlatego zapytałem sie o malowanie przed jakim kolwiek malowaniem, i zamknięciem kadłuba. Ale zostane chyba tak jak kolega mówi przy spitku Dygały. Czyli na przodzie z pania Patricią :P
  12. Witam wszystkich. Zaczynam warsztat spitka, zapał jest wielki wiec zobaczmy co z tego będzie. Do modelu dokupiłem kilka kilo żywicy, kilkanaście gram blach i "lufki" Żywica jest strasznie cieniutka i delikatna, pierwszy raz bawie sie z zywiacą wiec troche sram po gaciach ale jestem dobrej myśli. Mam go zamiar co nieco pootwierać i otworzyć co nie co ożebrowania. Cos już poskrobałem, pokleiłem teraz na to podkład i malunki. created by picasa2html.com created by picasa2html.com Pasy od GWH czy GHW jak zwał tak zwał. I tablica, swieći sie jak... psikne na to mat a w zegary dam po kropelce sidoluxu. created by picasa2html.com I na koniec zaznaczyłem co chce otworzyć w połówkach kadłuba. Nad skrzydłami sie jeszcze nie zastanawiałem. created by picasa2html.com No i kwestia malowania. Nie moge sie zdecydować na żadne może ktoś ? coś? ma jakis fajny pomysł ?
  13. Witam kolegów. Chciałem wam zaprezentować model śmigłowca mi-24, popełniłem go już jakiś czas temu i dopiero teraz zdecydowałem sie go pokazać tu na forum. Model sprawiał mi dużo kłopotu, bo raz mi upadł, raz musiałem zmywać całe kamo i ogólnie zawsze cos musiało mi się przydarzyć ale wiele mnie on nauczył. Okopcenia mi nie wyszły, szklarnia też nie za czysta, okopcenia na żywo wyglądają troszke lepiej. Cały czas sie ucze i następny model mam nadzieje ze bedzie jeszcze lepszy. Do modelu zużyłem tylko blaszki do kokpitu, panele i i poszycie do fotela. Malowany był humbrolami, mieszanie farb to byl koszmar, żeby dobrać odpowiedni kolor, co jeszcze mogę powiedzieć ? Troche źle powyginałem wirnik z tego co widze. I dopiero robiąc zdjecia zauważylem ze po konkursie w Radomiu brakuje mi rurki pitota i i wycieraczki z przodu nieźlodejść do tego na spokojnie i to dorobic. ej nerwicy dostalem ale teraz trza podejść do tego na spokojnie i to dorobić. created by picasa2html.com i tu jedno zdjęcie na potwierdzenie ze rurka pitota byłą i wycieraczka też (zdjecie z sesji gdzie smigło było totalnie skopane ale potem juz je poprawilem ) created by picasa2html.com I mam pytanko, ma może ktoś z forumowiczów jakieś publikacje\monografie\zdjecia o spitfire IXc i mógłby się z nimi podzielić? mam w planach ambitny projekt i potrzebuje dużo zdjęć i informacji.
  14. Witam potrzebuje pomocy a konkretnie: za cholere nie mogę dobra kolorów do milka i jeszcze te upały, na warsztacie jest mi24 o nr bocznym „956” ( zdjęcie orginału jest na pierwszej stronie) spód juz mam, do zielonego kolorku znalazłem Humbrola 03 albo 30 albo MM 1571 sam nie wiem ( chociaż to i tak jeszcze nie ten odcień, najwyżej sie rozjaśni) a ta żółć-nie mam pojęcia, jakiś jasny zielony pomieszać z żółtą??
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.