Jump to content

Headhunter88

Members
  • Posts

    337
  • Joined

  • Last visited

Reputation

4 Neutral

Personal Information

  • Location
    Gorzów Wielkopolski

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Przede wszystkim dziekuje Tobie i pozostalym kolegom za komentarze i rady. W tym helikopterze chodziło mi przede wszystkim o to by model był czysty a malowanie aerografem z reki nie wymknelo sie spod kontroli, przy dość skomplikowanej konstrukcji samego śmigłowca i przynajmniej dla mnie pracochlonnym procesie malowania i w powyzszych kwestiach sam z siebie jestem zadowolony. Przy kalkach dalem o tyle ciala ze dopiero na koniec budowy sprawdzilem w jakiej kondycji byly te z zestawu i okazalo sie ze niestety w zerowej. Gwiazd faktycznie nie mialem innej w miare rownej a te co sa wzialem z modelu rosyjskiego tanka, numer boczny rowniez wyrwalem z modelu KA 50 ze ZVEZDY, ale juz po nalozonym kamo. Generalnie nie zadalem sobie trudu aby przygotowac sie z tymi kalkami, wiec przyjmuje z godnoscia tego minusa. Mam jeszcze kilka takich starszawych lezakow i budajac je juz wiem ze musze zwracac wieksza uwage czy wszystko zagra mi do konca, bo moge zepsuc na koniec ladny projekt. Takze podsumowujac nie realizm byl w tym przypadku najważniejszy, ale mam nadzieje, ze przy nastepnej publikacji unikne takich wtop.
  2. Hej, poniżej moje ostatnie dokonania. Miał być do tego warsztat, ale natłok życiowych obowiązków przedłużył na tyle budowę tego projektu, że zdecydowałem się odpuścić dodatkowo dokumentowanie postępów w budowie. Z modelu jestem ogólnie zadowolony, poza 2 istotnymi wadami: 1. Malowanie bym powtórzył ale nie z wolnej ręki tylko z maskowaniem 2. Kiedy model był już gotowy okazało się, że kalki są do wyrzucenia i musiałem sztukować kalkomanie z innych zestawów przez co Kamov stracił na realizmie... Załączam garstkę zdjęć i zapraszam do wyrażania swoich opinii
  3. A jak moge jeszcze kokege podpytać: 1. Czym byly przyklejane gondole silnikow tak ze nie widac sladow kleju na farbie? 2 jak udalo sie zrobic otwarte drzwi do kabiny? Czym bylo robione cięcie? Jeszcze raz dzieki gdybys mogl sie podzielic wiedza
  4. Super dzieki wielkie za podpowiedź. Właśnie te kalki na silnikach w papaczu są nie lada wyzwaniem, więc chętnie podpatruję sztuczki u kolegów jak sobie z nimi poradzić. A już niedługo postaram się coś wrzucić z moich działań przy KA-50
  5. Hej, Papacz oczywiście super. Zdradź proszę w wolnej chwili jak zrobiłeś to, że kamuflaż nałożyłeś z silnikami przy kadłubie, a później owe silniki przy nakładaniu kalek już nie były przytwierdzone do kadłuba. Z góry dzięki.
  6. Witam po długiej przerwie. Dla znawców tematu śmigłowców uderzeniowych od Kamova-który model przeznaczyć na trenażer, a który na model wyjściowy? Mam KA-50 w 1:72 z Italeri i ze Zvezdy, który myślicie zrobić jako pierwszy jako poligon dla ewentualnych błędów w malowaniu, niedoróbkach itp, a który jako drugi, czyli już model na czysto z pasującym modelarzowi spasowaniem, mniejszą ilością poprawek, szlifów lepszą kalkomanią itd,? Dzięki za wszelkie podpowiedzi z góry. PS. Od razu uprzedzam, że odpuszczam na 100% zestaw z Hobbybossa ;)
  7. Super, dzięki za wszystkie wyjaśnienia ?
  8. Hmm to w końcu ten klosz mam na siłę odkręcić czy tylko spuszczac powietrze zaworkiem? Bo ogolnie mi też cały klosz zaparowuje a i sama woda w całości zaworkiem nie spływa
  9. No właśnie niestety mój Tc 20 tej butli nie posiada, więc myślałem że koledze Fixerowi chodzi o jeszcze inny element. Wiem że mogę bez tego elementu szybko zamęczyć mechanizm ale nie chciałem się na razie wykosztowywac na sprzęt z butla w razie gdybym jednak chciał wrócić do sprężarki membranowej. A jak uznam brak butli za zbyt uciążliwy zawsze mogę sobie tego zostawić jako awaryjny i kupić kompresor z butla
  10. Tc 20 nie ma takiego zbiornika niestety ?Wolałem najpierw sprawdzić czy przekonam się wogole do kompresora tłokowego bez butli. W coś mam zamiar zainwestować w przyszlosci
  11. A więc wszystko jasne. Wciskam jedynie ten spust pod kloszem. Dziękuję za konkretne i szybkie porady
  12. Powietrze spuszczam zawsze, wody jest trochę, pomimo iż maluję w mega suchym mieszkaniu. Czy mam się jej pozbyć poprzez odkręcenie zaworka na końcu klosza (troche ciężko go później skręcić znowu), czy mam odkręcić cały klosz (wydaje mi się że w moim sprzecie to niemożliwe) ? Model kompresora to Tc 20
  13. Krótkie pytanie. Od kilku tygodni jestem posiadaczem kompresora z odwadniacz em. Niestety nie bardzo rozumiem wskazania instrukcji dot. Odwadniacza po skończonym malowaniu. Na pewno trzeba wciskać ten zawór zwalniający powietrze, ale czy to usuwa też wodę? Czy muszę ten szklany klosz jakoś odkręcać i wodę usuwać w ten sposób?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.