Jump to content

BOMI21

Members
  • Content Count

    637
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

15 Good

Personal Information

  • Location
    Wrocław/Opole

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Udało się dogadać z tym sprzedającym i zakupić pożądany model. Dziękuję Ci bardzo kolego Grzes za pomoc! Za bliżej nieokreślony czas pojawi się na forum SBLim w kamuflażu 😆 Wątek do zamknięcia!
  2. Ależ oczywiście, każdy ma swój styl i wizję. Ja lubię rzeczy czyste i nowe - stąd tak wyglądają moje modele. Staram się jednak dobierać modele tak aby mój styl działał z nimi dobrze. Dziękuję. Moim skromnym zdaniem kolory wyszły idealnie, przynajmniej w odniesieniu do zdjęcia referencyjnego, do którego dobierałem zdjęcia. Jasnoniebieski C74 100% Piaskowy C44/C308 50%/50% Zielony C130/C66/C308 33%/33%/33% Podkład to szary Surfacer 1500
  3. Dokładnie tak, nie ma ich nigdzie. Jedynie na ebay lub w Azji. Sytuacja się tyczy tylko wersji UTI.
  4. Wybornie, napisałem do sprzedajego, może będzie go jeszcze miał. Dziękuję Ci za pomoc! W razie czego ogłoszenie jest aktualne, usunę je dopiero jak coś uda się kupić.
  5. Tak jak w tytule, kupię MiG-15 UTI Eduarda. Może być zarówno profipack jak i weekend.
  6. To jest bardzo ciekawa kwestia i zależy od okresu i źródła - ja słyszałem nie raz że maszyny były naprawdę czyste i zadbane. Natomiast czy istniej lepszy dowód na twierdzenie niż zdjęcie?
  7. Bardzo dziękuję za Wasze opinie, cieszę się że model się podoba. Malowanie jest typowe dla moich modeli, jest czysto, starannie i bez brudzenia. Sprzęt o który ktoś dba . Co do zdjęć Są takie specjalnie, chciałem aby skupiały się na genialnej sylwetce tego sprzętu i jego malowaniu które naprawdę mi się podoba. Jednocześnie nie pokazując wszystkiego nie ukryłem przed wami nic wartego uwagi - to w istocie bardzo mały model, sklejony dla własnej satysfakcji i bez żadnych znaczących i wyrafinowanych technik i zabiegów. Nie ma w nim nic ciekawego poza to co widać na głównych zdjęciach
  8. A witam, trochę mnie tutaj nie było. Przeglądałem sobie leniwie giełdę na Facebooku kiedy zobaczyłem że ktoś sprzedaje Mi-24W ze Zvezdy. W dodatku z pełnym zestawem dodatków i w fajnej cenie. I w moim mieście 😃 . Decyzja była szybka, wiadomość do sprzedającego, zapakowałem się w samochód i po pół godziny miałem już pudełko w ręku. To dobry start, miałem tylko model i dodatki, bez absolutnie żadnych narzędzi ani chemii modelarskiej, ale miałem model Mi-24 - a to własnie ten śmigłowiec był moim pierwszym modelem jakieś 15 lat temu. Co prawda wtedy była to wersja A z inną kabiną, ale to był wybór z dwóch wersji w pudełku i Mi-24 w tej wersji też kiedyś wleci. Być może pootwierany Model to Mi-24W Zvezdy, wzbogacony o podstawowe elementy fototrawione oraz maski Eduarda a także toczone odbiorniki ciśnień oraz działko mastera. Kalkomanie techmodu od kolegi Puskal. Pomalowany farbami Gunze C. Standardowo dla mnie brak śladów eksploatacji, model przedstawia maszynę nową lub świeżo po remoncie. Sam model jest najlepszą repliką Mi-24 na rynku, nie jest jednak idealny. Bardzo trudne jest złapanie geometrii kadłuba, praktycznie konieczne jest złożenie modelu na sucho, sklejenie go na taśmę po czym podklejanie poszycia oraz elementów wnętrza od wewnątrz klejem extra thin. Miejscami spasowanie jest dziwne, pylony nie pasują do kadłuba, konieczne jest lekkie zeszlifowanie ich po obwodzie, wtedy pasują idealnie. Podwozie jest koszmarem, a oszklenie pocięte na tak wiele nie ustalających się wspólnie elementów tak że wyzwaniem jest je skleić. Mi się to udało i pasuje idealnie. Model doczekał się drobnych przeróbek potrzebnych by przestawiał maszynę o n.b 741, to jest przygotowanie osłony za silnikiem od nowa, przeniesienie kilku anten, przerobienie wyrzutnika flar. Model przeszedł bardzo ciekawą metamorfozę podczas sklejania, od relaksującej zabawki po godzinach którą sklejałem bez praktycznie żadnych narzędzi po całkiem satysfakcjonującą i dobrze prezentującą się miniaturę. Zdjęcia są laurką dla modelu, dlatego zdjęcia skupiają się na samym śmigłowcu i jego malowaniu, a nie detalach. Jednocześnie nie mają nic ukrywać Zdjęcie referencyjne: Galeria właściwa: W bonusie parę fot z warsztatu: Jestem ciekawy waszych opinii. Powrót się udał? 😛
  9. Przymierzam się do tematu Su-7 BKŁ w skali 1:72. Modelsvit nie ma takiej wersji w ofercie, ale jest BMK, która na pierwszy rzut oka jest możliwie bliska, ze względu na obecność ogona z zasobnikiem na spadochrony hamujące. Z różnic o których wiem brakuje jeszcze płóz przy goleniach podwozia głównego. Wydaje mi się też że skrzydła są wzmocnione przy wnękach podwozia. Jakie są jeszcze różnice które należy wziąć pod uwagę? Czy w zasadzie możliwe jest przerobienie BMK na BKŁ? Dziękuję za pomoc!
  10. Na sprzedaż mam częściowo rozpoczęty model F2F-1 w kali 1:48 Attack Squadron - Model jest kompletny, brakuje części numer 12 - drążek sterowniczy. Banalnie prosty do dorobienia, w zasadzie jest to kawałek wygiętej rurki. - Główne części płatowca zostały oczyszczone z kostek - Powierzchnie sterowe odcięte od stateczników poziomych i pionowego - Z arkusza blaszek została wycięta tablica przyrządów, ale została podkejona taśmą i umieszczona z powrotem na arkuszu. Z racji tego że ciężko mi wycenić ten model, ale zalega mi i się kurzy, cena jest do negocjacji - 180zł z wysyłką. Model sklepowo kosztował 260. Zdjęcia: https://photos.app.goo.gl/komzKoThY1Bb4Ueh7
  11. Cena spada do 270 zł z wysyłką!
  12. Arma Hobby. Skala 1:48. Otworzone pudełko, model nowy i kompletny. Jedyna istniejąca replika w tej skali, niedostępna na rynku. 300 zł + wysyłka w cenie.
  13. Ja się przymierzałem do połączenia przodu UB z Eduarda (przepakowane Academy z żywicznym kokpitem dobrej jakości) z kadłubem GWH, ale zrezygnowałem. Duży koszt całego projektu (dwa drogie modele ~450 zł za sam plastik w swoim czasie), bardzo problematyczne połączenie kadłubów (różnice w szerokościach, przekrojach oraz przede wszystkim linii bocznej garba za kabiną) oraz dalej taki składak miałby niepoprawny profil boczny przodu (obwisła przednia część, wypukła część okolicy podwozia). Zostaje też kwestia całkowitego przeszpachlowania części od Academy, dorobienie nowych linii podziału i nitów żeby nie odstawało od kadłuba GWH. Jest to możliwe, ale będzie drogo, ciężko i nie każdy sobie poradzi.
  14. To ja mam jakąś stronę internetową? Różnice polegają na odwzorowaniu wczesnych maszyn produkcyjnych w zestawie "early" - różniły się szczegółami, w tym Fotelem K-36 wcześniejszych serii z innym zagłówkiem, inną osłoną koła przedniego, drobnymi antenami na kadłubie. Są to jednak dodatkowe części na dodatkowej, oddzielnej ramce, wszystkie części oryginalnego late (czyli to co jest potrzebne do zrobienia maszyn latających w naszych siłach powietrznych ) są na ramkach głównych w obu pudełkach. Koledzy wspomnieli o poprawionych błędach merytorycznych - tak, faktycznie są drobne zmiany w pylonach oraz kilku miejscach kadłuba, ale są to zmiany dla fetyszystów i bez suwmiarki i planów nie da się ich dojrzeć mimo że na forach piszą inaczej. Ogólnie pudełko Late jest raczej nie do dostania, czasem można trafić na aukcjach. Jeżeli model ma być poprawny merytorycznie to przy samolocie stojącym na ziemi, z wyłączonymi silnikami, żaluzje główne (wloty powietrza) mają być otwarte, a żaluzje dodatkowe (górne) mają być zamknięte. Zestaw Arma Hobby ma części do wszystkich modernizacji jakie u nas latały - kwestia użycia odpowiednich części dla danego egzemplarza w danym okresie. Większość MiGów-29 które u nas latały były doposażone już na początku XX wieku, szczególnie ex-niemieckie, które miały dołożony GPS jeszcze przed sprzedaniem ich Polsce. Trzymać się dokumentacji foto - nie ma żadnych zasad jaki egzemplarz co miał. Tylko ostatnia modernizacja Mińskich egzemplarzy była taka sama dla wszystkich egzemplarzy które tam latały. Dostępność jest jaka jest, ja mam oba zestawy w obu skalach na przyszłość. Jakość została już opisana kilka postów wyżej, zawsze można dorobić wszystkie te części od podstaw albo dobierać z innych zestawów. Ja w swoich modelach mieszałem różne części z limitowanych edycji Academy przepakowanych przez Eduarda, które miały większość potrzebnych części. Dorobić we własnym zakresie można, jedynie dorobienie anten IFF przed kabiną może być trudne ze względu na skomplikowany kształt i lenistwo modelarza.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.