Jump to content

QB_71

Members
  • Content Count

    42
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About QB_71

  • Birthday 01/05/1984

Personal Information

  • Location
    Wrocław

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jak zwykle minęła chwila nim udało mi się usiąść ponownie do modelu. Udało mi się usiąść parę razy i najpierw pomalowałem próbnie kilka elementów zwykłym podkładem (surfacer 1200) a kilka GX-2 Ueno Black. Następnie nałożyłem metalizer, odczekałem aż przyschnie i przepolerowałem bawełnianą szmatką. Niestety zdjęcia robione w nocy nie oddają tego jak to w rzeczywistości wyszło. Przy następnej wolnej chwili muszę poprawić lagi i ponownie pomalować no i dokończyć resztę elementów...
  2. Woda ciepła z kranu tak żeby rękę można było wsadzić 😉 Chwila to pojęcie względne 😉 Ja nad pierwszym stałem i mieszałem co jakiś czas. Potem stwierdziłem, że mogę dodać kreta aby przyśpieszyć proces dla reszty elementów. Jak już farba zlazła to potrzymałem jeszcze z minute i wszystko porządnie pod kranem oczyściłem i zostawiłem do wyschnięcia.
  3. Ja też się tego obawiałem dlatego ostrożnie podszedłem do tematu i najpierw przetestowałem na jednym elemencie jak się zachowuje plastik i oryginalna powłoka. Potem dopiero wrzuciłem całość na kilka minut ale co chwila mieszałem i sprawdzałem czy wszystko w porządku. No i nie użyłem 'Kreta' tylko wyrób kretopodobny z Biedry: I dalej jak PiterATS pisał: ciepła woda i do boju... Teraz bardziej się martwię jak położyć ładnie chrom który mam (Gunze Mr. Metal 211 - Chrome Silver). Gdzieś wyczytałem, że najlepiej jako podkład położyć GX-2 i na to metalizer. No i potem wypolerować metalizer aby uzyskać piękny chrom. Ktoś może ma jakieś doświadczenie w tej kwestii? No i zastanawiam się jaką wydajność ma ten metalizer, w sensie czy jedna warstwa wystarczy czy trzeba dawać więcej?
  4. Moczenie w krecie wyszło świetnie. Efekt prawie natychmiastowy. Przed: Po: Teraz muszę znaleźć chwile żeby położyć nowy chrom na większość z tych elementów.
  5. Na wydechach postanowiłem poćwiczyć trochę aby sprawdzić czy warto się bawić przy następnych modelach. @GTiStyle:Znalazłem krótki poradnik jak można zrobić takie przepalenia tutaj: https://agtom.eu/content/38-podwozie-i-silnik oczywiście nie wyszło tak fajnie jak w poradniku 😉
  6. @qdlatyNo właśnie jak się zorientowałem to było już 'po ptokach' więc stoi z otwartą maską 😉 Maska jeszcze jako tako , problem jest głownie na podszybiu. Kiedy się zorientowałem nie dało już się tego poprawić -> nauczka na przyszłość żeby 10 razy dopasowywać na sucho...
  7. Przygotowania elementów trwają. Trzeba było trochę poszlifować aby elementy pasowały w miarę do siebie...
  8. Dzięki za hinta. Płyn kreto-podobny zakupiony i przetestowany. Działa super. Teraz tylko muszę przygotować wszystkie elementy.
  9. Hejka, Po krótkiej wprawce na 2 modelach mogę zabrać się za najbardziej wyczekiwany... Zestaw jeśli chodzi o elementy do malowania jest skromny: Mam jednak obawy co do elementów chromowanych. Już teraz widzę, że łączenia w wypraskach są niekiedy w fatalnych miejscach i nie uda się wyciągać elementów bez uszczerbku na 'chromie'. Szczególnie widoczne jest to na lagach dlatego zastanawiam się czy od razu nie wrzucić wszystkiego, lub prawie wszystkiego, do chemii aby usunąć oryginalny kolor i nie pomalować samemu. Czy macie jakieś dobre specyfiki aby usunąć ten chrom bez potrzeby szlifowania?
  10. Trochę czasu minęło ale prace posuwały się do przodu powoli. Najwięcej problemów przysporzyła kasta, musiałem malować chyba z 3 razy bo za każdym razem wychodziły jakieś niedoróbki. Na szczęście udało się i wyszło całkiem nieźle. Niestety potem miałem wpadkę z kalkomanią i musiałem usunąć część z nich aby całość wyglądała znośnie. Podwozie złożone bez większych problemów. Postanowiłem nawet pobawić się z wydechami. Całość po złożeniu wygląda nie najgorzej. Niestety nie miałem jeszcze czasu aby zrobić jakąś lepszą sesję przy dziennym świetle...
  11. Po kilku sesjach walki udało mi się zakończyć prace nad tym modelem. Niestety nie obyło się bez wpadek. Ostatnia warstwa lakieru zamieniła się w kilku miejscach w skórkę pomarańczy. Podczas usuwania trochę za mocno przeszorowałem i w kilku miejscach usunąłem warstwę koloru... Następne warstwy lakieru pokryły całkiem nieźle model lecz te parę małych łatek pozostanie widoczna. Zdjęcia nie wyszły zbyt dobrze ale nie wiem kiedy będę miał chwilę po południu aby zrobić jakieś lepsze przy dziennym oświetleniu.
  12. Wreszcie po ponad roku udało mi się znaleźć chwile i usiąść do modeli. Położyłem ok. 3 warstw lakieru GX100. Po porządnym wyschnięciu zabrałem się za kalkomanie. Obyło się bez większych problemów choć po wyschnięciu widzę dużo niedociągnięć 😕 Na następnej sesji planuję pokryć całość GX100. Zastanawiam się tylko czy chromy powinienem powklejać przed położeniem lakieru czy dopiero po?
  13. Zgodnie ze wcześniejszymi podpowiedziami nie używam już Vallejo do aero. Aktualnie model pomalowany podkładem mr.surfacer i kolorem od mr.hobby. na lakier przygotowany mam gx100. Resztki Vallejo używam do malowania pędzlem. Takwięc ponawiam pytanie czy uda sie naprawić te drzwi przez przeszlifowane i polozenie kolejnej warstwy bazy czyctrzeba calosc sciagac?
  14. Jak na moje to do poprawki jest wiele więcej :( Jest pare miejsc, jak pod klamkami, które aż bolą w oczy :/ Jest jakiś pośredni sposób aby naprawić te drzwi? W sensie czy przeszlifowanie bazy i nałożenie kolejnej da radę czy tylko pogorszy sprawę czy tylko pełny restart zrobi robote? W założeniu ten model miał być raczej ćwiczebny, więc postanowiłem, że nie będę mu poświęcał tak dużo uwagi na szczegóły jak następnym a raczej przećwicze techniki i 'zaprzyjaźnię' z aero i farbami. Jednak podoba mi się i chciałbym go dokończyć w miarę przyzwoicie.
  15. Ahh.. sorki za to. Całkiem zapomniałem. Zdjęcia już zmniejszone.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.