Jump to content

subaroman

Members
  • Content Count

    389
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

Personal Information

  • Location
    Cork IRL; Ustron PL

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. W sumie moj klar nie wymaga zbytniego polerowania (jedynie paprochy). Powierzchnie dopieszczam recznie za pomocy kawalka szmatki lub irchy i pasty polerskiej Finish z Tamki. Jezeli potrzeba cos wiecej spolerowac, to biore paste Course i przecieram szmatka a potem poprawiam Finishem (kazda pasta ma osobne scierke). Na calosc wosk i gotowe. Wszystkie modele sa wypolerowane recznie, nie posiadam sprzetu do polerki. Pozdrawiam!!!
  2. Dzieki wszystkim za opinie. Przygotowanie kasty to glownie usuniecie nadlewek i poglebienie linii podzialu. Pozniej klade bialy podklad pod bazowy kolor (czasem pod ciemne kolory daje szary). Jako podkladu uzywam sprajow Tamiyi lub samochodowych, zazwyczaj podkladu nie szlifuje. Do malowania kasty uzywam wszelakiego rodzaju farb, co mam pod reka i zeby barwa pasowala (spraje samochodowe, Tamiya, Revell, Humbrol i co tylko sie da). Pozniej nakladam kalkomanie i klade jedna warstwe klara (przed kalkami i klarem nie szlifuje kasty). Po wyschnieciu bezbarwnego , jezeli jest potrzeba, to przecieram calosc pasta polerska Finish z Tamiyii i woskuje. Papieru sciernego uzywam tylko do usuwania paprochow spod bezbarwnego. Uzywam klara Duxone mieszanego w proporcjach 2:1. Narzedzi uzywam najprostszych i najtanszych. Aerografy to sa jakies tanie chinskie podrobki, jezeli podaja farbe, to sa dobre. Jedynie do bezbarwnego mam drozszy pistolet, jednak lepiej malowalo mi sie najprostszym plastikowym Baggerem czy Revellem niz tym wypasem za kupe kasy, wyrzucony pieniadz.... To tak po krotce, buduje modele bez zbednych komplikacji w przygotowaniu i w najprostszy mozliwy sposob. Pozdrawiam!!
  3. Chcialem przedstawic Wam model Mercedesa Clk -Gtr z wyscigowej serii FIA GT, ktory wlasnie ukonczylem. Model ten byl na mojej liscie zyczen od bardzo dawno i ostatecznie mam go w kolekcji. Skala to klasycznie 1/24 a sam zestaw byl produkcji Tamiyi. Z racji wieku kitu kalki byly pozolkle i nie nadawaly sie do uzycia, ale udalo mi sie zakupic swiezy arkusz na Ebayu i Mercedesa zbudowalem. Kolor kasty to dedykowana farba Zero Paints, natomiast kalka karbonu pochodzi z Hobby Design. Zasadniczo model zbudowany jest z pudla a jedyne dodatki to wlasnie karbonowa kalka i zrobiona od podstaw antenka na dachu. Milego ogladania!!
  4. Dzis chcialem pokazac Wam projekt, ktory czekal dobre 14 lat na ukonczenie. Seat Cordoba WRC wrescie zagoscil w mojej gablocie. Kit to model w skali 1/24 produkcji Racing43, serii Big Model. Wszystkie elementy, oprocz opon, odlane zostaly z metalu. Szyby wykonane byly metoda wacum i bardzo dobrze pasowaly w swoje miejsca. Kalkomanie to byl wyrob najlepszy na swiecie. Mimo lat, ktore przelezaly one w pudelku (od 1999 roku) ich stan byl idealny i nigdy wczesniej nie mialem przyjemnosci uzywac tak doskonalego produktu!! Z dodatkow, ktore zastosowalem, to inne zapinki na masce, antenki zrobione od podstaw, troszke nitow/srubek, poprawienie kilku elementow we wnetrzu oraz troszke karbonu na kascie. Poza tym, reszta to zestaw z pudelka. Cordoba prezentuje sie swietnie i mimo niedoskonalosci, pieknie wyglada. Pozdrawiam!!
  5. Wrzucam kilka nowych fotek Arala, poniewaz dokonalem kilku zmian w modelu. Najwazniejsza z nich to nowa podstawa anteny z wezsza sprezyna, bo poprzednia byla za duza. Pozdrawiam!!
  6. Dzieki za komentarze. Karoserie lakieruje klarem samochodowym Duxone, mieszanym w proporcjach 2:1. Nakladam tylko jedna warstwe bezbarwnego. Kolory niebieskie to odpowednio: - ciemny to Ral 5002 - jasny to dedykowana farbka pod kalki Aral, jakby co, to moge troche odstapic. Fotek bedzie wiecej, gdyz model ma byc pokazany w Tamiya Model Magazine i czeka go wkrotce sesja foto, razem z Audi S1. Pozdrawiam!!!
  7. Dzis udalo mi sie ukonczyc budowe Celicy w barwach Arala, ktora Robert Herba z Arturem Skorupa startowali w 1996 roku w 53cim Rajdzie Polski. Za podstawe do budowy posluzyl zestaw Tamiya w skali 1/24, natomiast kalki i dedykowane farby pochodza z Mf Zone. I tym razem postanowilem dolozyc kilka rzeczy od siebie a lista zmian wyglada nastepujaco: -obnizone zawieszenie, -pasy we wnetrzu, -karbon na lusterkach, -tarcze hamulcowe z blaszek, -chlapace ze srubkami, -antena na dachu w calosci wykonana od podstaw, -zapinki tylnej klapy zrobione z drucika wykonane od podstaw, -wlasciwy bak paliwa z dodatkami, -podloga pod bakiem, -wentyle w kolach, -srubki mocujace wlot powietrza na dachu, -zamki w klamkach, -zapinki na masce, -poprawiony koniec ukladu wydechowego, -srubki przedniej tablicy rejestracyjnej. Oczywiscie nie bylbym soba, gdyby cos sie w trakcie prac nie popsulo. I tak przed montazem szyb z jakiegos powodu popekaly slupki prawe a i b. Posklejalem je do kupy i jakos to wyglada, nic nie poradze na mojego pecha. Macham na to reka i ciesze sie piekna kolorystyka Toyoty!! Pozdrawiam!!
  8. Dzis chcialbym przedstawic Wam model wyjatkowego samochodu, jakim jest Audi Quattro S1 w barwach HB, za starami ktorego zasiadal slawny Walter Rohrl. Kit zostal wyprodukowany przez Beemaxa i jest w skali 1/24. Dodatkowo uzylem dedykowanych blach, rowniez produkcji Beemaxa. I tutaj musze powiedziec, ze spodziewalem sie troche lepszej jakosci po zestawie wypuszczonym w 21 wieku. Czesc blach nie nadaje sie do uzycia, czesc trzeba modyfikowac a ich cena, jak wiemy, do najnizszych nie nalezy. Sam model jest w miare ok, jednak podwozie bardziej pasuje do slot cara niz do profesjonalnego modelu. Swietnej jakosci sa za to kalki, ale tutaj znow napotykamy na problem ze zle oznaczona instrukcja ich aplikacji (dodatkowo nazwisko kierowcy jest zle przeliterowane). O pomylke nie trudno a sprawa jest tym trudniejsza, ze na sieci dostepne sa slabej jakosci zdjecia oryginalu, dodatkowo na kazdej fotce to samo auto wyglada zupelnie inaczej. Repliki to juz wogole temat zagadka, bo kazda jest inna. Podczas budowy dokonalem kilku zmian w stosunku do podstawowego zestawu i tak dodane zostaly: -dedykowane blachy (haki holownicze, siatki w zderzakach, we wlotach powietrza na masce, w blotnikach i tylnej klapie, tablice rejestracyjne i loga rajdu na masce i z tylu, pasy w srodku, zawiasy tylnej szyby, mocowania przedniej szyby, elementy tylnego skrzydla, zapinki na masce i z tylu, -linki do zamykania drzwi we wnetrzu, -tony nitow lub srubek w wielu miejscach na kascie i chlapaczach, -wentyle kol, -nadkola, -zamki w drzwiach, -brakujace linie podzialu, natomiast przerobki to: -nowe wloty powietrza w gornej czesci tylnych blotnikow, -dokladka zderzaka przedniego z nitami (blach nie uzylem, zrobilem swoja), -zmienione ustawienie kol, -zrobione otwory we wlocie powietrza na masce po jej prawej stronie, -poprawione chlapacze z nitami, dla lepszego wygladu, -wycieraczki sa polaczeniem plastikowych ramion i metalowych pior, czesci blaszek nie bylem w stanie uzyc i musialem laczyc elementy. Tylne lampy pomalowalem mg zdjec oryginalu i chyba wygladaja bardzo prawdziwie (foto zrobione podczas budowy) Zmian bylo wiecej, ale nie pamietam juz wszystkiego, co zrobilem. Ogolnie, mimo pewnych utrudnien i niedogodnosci, Audi zostalo ukonczone i moim zdaniem prezentuje sie przepieknie. Bedzie swietnym uzupelnieniem kolekcji B grupowych potworow! Pozdrawiam!!
  9. Dzis udalo mi sie wrescie umeczyc model Toyoty Corolli Levin z japonskiej serii wyscigowej JTCC. Auta jezdzilo po tamtejszych torach wyscigowych bodajze w 1992 roku. Model jest w skali 1/24 i wyprodukowany zostal przez Hasegawe. Zasadniczo jest to dosc slaby kit, ubogi w czesci i nie do konca dobrze i ladnie odwzorowany a spasowanie niektorych elementow jest tragiczne. Toyote zbudowalem prosto z pudla, dolozylem jedynie pasy bezpieczenstwa kierowcy i zapinki na maske. Felgi, przednia atrapa i wlewy paliwa na klapie bagaznika pomalowalem chromem Molotova. Na plus jest malowanie Advan/Yokohama, ktore bardzo ladnie sie prezentuje i wyglada. Pozdrawiam i milego ogladania!!
  10. Dzis chcialem pokazac Wam model, ktory udalo mi sie wrescie dokonczyc. Nie jest to najwyzszych lotow eksponat, gdzyz sam kit powstal w latach 70tych lub wczesnych 80tych i jego jakosc nie powala a dodatkowo budowe zaczalem ponad 13 lat temu, kiedy moja wiedza i umiejetnosci modelarskie byly w powijakach. Poprawilem to, co sie dalo poprawic i ostatecznie dokonczylem budowe. Po drodze popsulem oszklenie przednich swiatel, ktore musialem na nowo wykonac. We wnetrzu zainstalowalem fotele kubelkowe i pasy bezpieczenstwa, ktore raczej nie maja nic wspolnego z oryginalem (stad okreslenie replika). Dodatkowo dorobilem chlapacze, kalki "Michelin" na przednich blotnikach, wylacznik bezpieczenstwa na masce, szyby w obu przednich drzwiach i stelaz gornych halogenow na zderzaku. Chromowe listwy wokol szyb i przednich swiatel wykonalem przy uzyciu folii Bore Foil a wycieraczki, lusterko na drzwiach i halogeny pomalowalem chromem Molotova. Za jakis czas doloze brakujace zapiecia zabezpieczajace na maske i tylna klape, bo nie bylo ich w zestawie a powinny byc zainstalowane. Tak jak napisalem wczesniej, model mogl byc lepiej zbudowany, ale mimo wszystko jest swietnym dodatkiem do kolekcji rajdowych klasykow, a ze nie bylo wczesniej na forum podobnego, dlatego wrzucilem galerie do ogladania. Pozdrawiam!!
  11. Dzis chcialbym przedstawic Wam ostatnio ukonczony modelik, ktorym jest Jaguar Mk.2 w wersji wyscigowej. Zestaw zostal wykonany w skali 1/24 i wyprodukowala go japonska Tamiya. Model ten byl na mojej liscie zyczen przez dlugi czas i ostatecznie znikna z niej, pojawiajac sie w szafce jako gotowy eksponat. Podczas budowy napotkalem na klopoty zwiazane z wiekiem kalek, ktore to nie nadawaly sie do uzycia, mimo moich usilnych zabiegow naprawczych. Imitacje drewna we wnetrzu udalo mi sie namalowac/pomalowac, natomiast naklejki z numerami startowymi i rejestracje musza zostac zrobione od nowa. Podobny problem mialem z elementami fototrawionymi, na ktorych klej wysechl i nie chcialy trzymac sie one na naklejanych powierzchniach. Tutaj w pomoca przyszedl super glue i wszystko udalo sie ogarnac, i tak loga na klapie bagaznika, metalowe paski na masce silnika, tylnych blotnikach i ponizej bocznych szyb zostaly nalozone. Mimo kilku niedoskonalosci jestem ogromnie zadowolony z efektu koncowego a Jaguar swietnie sie prezentuje, stojac dumnie w gablocie. Podrawiam!!
  12. Blache ryflowana malowalem humbrolowskim metalikiem 191. Udalo mi sie uyskac fajny efekt bez przesadnego kombinowania. Pozdrawiam!!
  13. Chcialem Wam dzis pokazac model, ktory zalegal w mojej szafie w stanie nadgryzionym ponad 12 lat, strazackiego Mercedesa 1625. Model jest produkcji Revella w skali 1/24. Zasadniczo miniaturka powstala prosto z pudla z kilkoma tylko dodatkami: przednie lampy dostaly odblysniki w miejsce plaskiego odlewu, dorobilem obrysowki na dachu kabiny, migacze i odblaski na przednich blotnikach oraz poprawilem otwarte boczne rolety, zeby byly podobne jak oryginalne (przy okazji doloze troszke wyposazenia pozarniczego i ratowniczego, bo dosc ubogo jest ten Merc w nie wyposazony). Poza tym calosc jak fabryka wypuscila. Nie jest to budowa idealna, ale skonczylem, co popsulem i cieszy teraz oko. Pozdrawiam!!!
  14. Dzis chcialem zaprezentowac Wam model wyscigowego Porsche, ktore wlasnie udalo sie dokonczyc. O ile mnie pamiec nie myli, to auto to jezdzilo w Amerykanskich seriach wyscigowych, np w Daytonie. Za jego kierownica siedzial aktor i kierowca wyscigowy Paul Newman. Jest to kolejna produkcja, ktora zaczalem ponad 12 lat temu i dopiero teraz udalo mi sie ja sfinalizowac. Model jest w skali 1/24 i zostal wyprodukowany przez Revella. Spasowanie modelu i detale byly dosc slabe, ale jakos udalo sie to wszystko do kupy zlozyc a kilka blaszek i odrobina karbonu poprawilo troszke ostateczny wyglad. Szalu nie ma, ale do szafki bedzie Prosiak dobrze pasowal. Pozdrawiam!!
  15. Dzieki za komentarze. Co do uszczelek to malowalem je pedzlem. Wczesniej delikatnie poglebilem linie podzialu wokol nich i zapuscilem na czarno przed polozeniem bezbarwnego. Potem uzylem pedzelka do pomalowania uszczelek. I to tyle. Pozdrawiam!!
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.