Jump to content

subaroman

Members
  • Content Count

    396
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

subaroman last won the day on March 29

subaroman had the most liked content!

Community Reputation

24 Excellent

Personal Information

  • Location
    Cork IRL; Ustron PL

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Pora przedstawic kolejne Bmw 635i, tym razem w malowaniu innym, niz pudelkowe. Kit to Tamiya w skali 1/24, kalkomanie Eterna zakupilem dawno temu na Ebayu i nie mam pojecia, jakiego sa producenta. Oryginalne kalki posluzyly jaka dawca do dokonczeniu innego modelu i trzeba bylo zorganizowac nowe naklejki. Wybor padl na wersje niebieska, dla kontrastu dla wersji bialej. Ciemny kolor w parze z chromami wyglada oblednie, nie mozna oczu nacieszyc. Wykonanie raczej z pudla, dorobilem jedynie antenke na dachu i klamki drzwi. Milego ogladania.
  2. Dzis chcialem pokazac Wam model, ktory ukonczylem krotki czas temu, a ktory przelezal u mnie ponad 12 lat w stanie napoczetym. Kit to Tamiya w skali 1/24 i zasadniczo jest to pudelkowa budowa. Z racji wieku zestawu, kalkomanie nie nadawaly sie do uzycia, wszystko sie rozsypywalo. Na szczescie mialem drugi arkusz kalek i znalazlem sposob na ich odratowanie, dzieki czemu ukonczylem budowe. Felgi i kilka detali na nadwoziu pomalowalem Molotovem, co dalo swietny efekt. Maske postanowilem wkleic na stale, poniewaz nie dolegala ona tak, jak dolegac powinna, a najwazniejsza dla mnie jest estetyka i symetria wykonania modelu. Milego ogladania!
  3. Mialo byc MITOWISI, ale nie wyszlo. Poprawillem, dzieki!
  4. Witam wszystkich, dzis chcialem pokazac Wam jednen z moich ostatnio ukonczonych projektow: Mitsubishi Lancera z rajdu Lombard RAC z 1984 roku. Kit to produkcja Beemaxa w skali 1/24 z dedykowanymi blaszkami tego samego producenta. Model zostal zbudowany prosto z pudla z kilkoma tylko dodatkami. Kalkomanie sa rewelacyjne, spasowanie elementow kitu jest niezle, nad zakupem blaszek trzeba sie zastanowic, bo w zasadzie mozna sie bez nich obejsc. Sam model wyglada pieknie i jest ladnym dodatkiem do zbioru rajdowych klasykow. Pozdrawiam!!
  5. Trening czyni mistrza, jak to mawiaja😉 Dzieki za slowa uznania!!
  6. Obramowki wokol szyb to chrom Molotova, reszta pochodzi z zestawu. Pozdrawiam!!
  7. W sumie moj klar nie wymaga zbytniego polerowania (jedynie paprochy). Powierzchnie dopieszczam recznie za pomocy kawalka szmatki lub irchy i pasty polerskiej Finish z Tamki. Jezeli potrzeba cos wiecej spolerowac, to biore paste Course i przecieram szmatka a potem poprawiam Finishem (kazda pasta ma osobne scierke). Na calosc wosk i gotowe. Wszystkie modele sa wypolerowane recznie, nie posiadam sprzetu do polerki. Pozdrawiam!!!
  8. Dzieki wszystkim za opinie. Przygotowanie kasty to glownie usuniecie nadlewek i poglebienie linii podzialu. Pozniej klade bialy podklad pod bazowy kolor (czasem pod ciemne kolory daje szary). Jako podkladu uzywam sprajow Tamiyi lub samochodowych, zazwyczaj podkladu nie szlifuje. Do malowania kasty uzywam wszelakiego rodzaju farb, co mam pod reka i zeby barwa pasowala (spraje samochodowe, Tamiya, Revell, Humbrol i co tylko sie da). Pozniej nakladam kalkomanie i klade jedna warstwe klara (przed kalkami i klarem nie szlifuje kasty). Po wyschnieciu bezbarwnego , jezeli jest potrzeba, to przecieram calosc pasta polerska Finish z Tamiyii i woskuje. Papieru sciernego uzywam tylko do usuwania paprochow spod bezbarwnego. Uzywam klara Duxone mieszanego w proporcjach 2:1. Narzedzi uzywam najprostszych i najtanszych. Aerografy to sa jakies tanie chinskie podrobki, jezeli podaja farbe, to sa dobre. Jedynie do bezbarwnego mam drozszy pistolet, jednak lepiej malowalo mi sie najprostszym plastikowym Baggerem czy Revellem niz tym wypasem za kupe kasy, wyrzucony pieniadz.... To tak po krotce, buduje modele bez zbednych komplikacji w przygotowaniu i w najprostszy mozliwy sposob. Pozdrawiam!!
  9. Chcialem przedstawic Wam model Mercedesa Clk -Gtr z wyscigowej serii FIA GT, ktory wlasnie ukonczylem. Model ten byl na mojej liscie zyczen od bardzo dawno i ostatecznie mam go w kolekcji. Skala to klasycznie 1/24 a sam zestaw byl produkcji Tamiyi. Z racji wieku kitu kalki byly pozolkle i nie nadawaly sie do uzycia, ale udalo mi sie zakupic swiezy arkusz na Ebayu i Mercedesa zbudowalem. Kolor kasty to dedykowana farba Zero Paints, natomiast kalka karbonu pochodzi z Hobby Design. Zasadniczo model zbudowany jest z pudla a jedyne dodatki to wlasnie karbonowa kalka i zrobiona od podstaw antenka na dachu. Milego ogladania!!
  10. Dzis chcialem pokazac Wam projekt, ktory czekal dobre 14 lat na ukonczenie. Seat Cordoba WRC wrescie zagoscil w mojej gablocie. Kit to model w skali 1/24 produkcji Racing43, serii Big Model. Wszystkie elementy, oprocz opon, odlane zostaly z metalu. Szyby wykonane byly metoda wacum i bardzo dobrze pasowaly w swoje miejsca. Kalkomanie to byl wyrob najlepszy na swiecie. Mimo lat, ktore przelezaly one w pudelku (od 1999 roku) ich stan byl idealny i nigdy wczesniej nie mialem przyjemnosci uzywac tak doskonalego produktu!! Z dodatkow, ktore zastosowalem, to inne zapinki na masce, antenki zrobione od podstaw, troszke nitow/srubek, poprawienie kilku elementow we wnetrzu oraz troszke karbonu na kascie. Poza tym, reszta to zestaw z pudelka. Cordoba prezentuje sie swietnie i mimo niedoskonalosci, pieknie wyglada. Pozdrawiam!!
  11. Wrzucam kilka nowych fotek Arala, poniewaz dokonalem kilku zmian w modelu. Najwazniejsza z nich to nowa podstawa anteny z wezsza sprezyna, bo poprzednia byla za duza. Pozdrawiam!!
  12. Dzieki za komentarze. Karoserie lakieruje klarem samochodowym Duxone, mieszanym w proporcjach 2:1. Nakladam tylko jedna warstwe bezbarwnego. Kolory niebieskie to odpowednio: - ciemny to Ral 5002 - jasny to dedykowana farbka pod kalki Aral, jakby co, to moge troche odstapic. Fotek bedzie wiecej, gdyz model ma byc pokazany w Tamiya Model Magazine i czeka go wkrotce sesja foto, razem z Audi S1. Pozdrawiam!!!
  13. Dzis udalo mi sie ukonczyc budowe Celicy w barwach Arala, ktora Robert Herba z Arturem Skorupa startowali w 1996 roku w 53cim Rajdzie Polski. Za podstawe do budowy posluzyl zestaw Tamiya w skali 1/24, natomiast kalki i dedykowane farby pochodza z Mf Zone. I tym razem postanowilem dolozyc kilka rzeczy od siebie a lista zmian wyglada nastepujaco: -obnizone zawieszenie, -pasy we wnetrzu, -karbon na lusterkach, -tarcze hamulcowe z blaszek, -chlapace ze srubkami, -antena na dachu w calosci wykonana od podstaw, -zapinki tylnej klapy zrobione z drucika wykonane od podstaw, -wlasciwy bak paliwa z dodatkami, -podloga pod bakiem, -wentyle w kolach, -srubki mocujace wlot powietrza na dachu, -zamki w klamkach, -zapinki na masce, -poprawiony koniec ukladu wydechowego, -srubki przedniej tablicy rejestracyjnej. Oczywiscie nie bylbym soba, gdyby cos sie w trakcie prac nie popsulo. I tak przed montazem szyb z jakiegos powodu popekaly slupki prawe a i b. Posklejalem je do kupy i jakos to wyglada, nic nie poradze na mojego pecha. Macham na to reka i ciesze sie piekna kolorystyka Toyoty!! Pozdrawiam!!
  14. Dzis chcialbym przedstawic Wam model wyjatkowego samochodu, jakim jest Audi Quattro S1 w barwach HB, za starami ktorego zasiadal slawny Walter Rohrl. Kit zostal wyprodukowany przez Beemaxa i jest w skali 1/24. Dodatkowo uzylem dedykowanych blach, rowniez produkcji Beemaxa. I tutaj musze powiedziec, ze spodziewalem sie troche lepszej jakosci po zestawie wypuszczonym w 21 wieku. Czesc blach nie nadaje sie do uzycia, czesc trzeba modyfikowac a ich cena, jak wiemy, do najnizszych nie nalezy. Sam model jest w miare ok, jednak podwozie bardziej pasuje do slot cara niz do profesjonalnego modelu. Swietnej jakosci sa za to kalki, ale tutaj znow napotykamy na problem ze zle oznaczona instrukcja ich aplikacji (dodatkowo nazwisko kierowcy jest zle przeliterowane). O pomylke nie trudno a sprawa jest tym trudniejsza, ze na sieci dostepne sa slabej jakosci zdjecia oryginalu, dodatkowo na kazdej fotce to samo auto wyglada zupelnie inaczej. Repliki to juz wogole temat zagadka, bo kazda jest inna. Podczas budowy dokonalem kilku zmian w stosunku do podstawowego zestawu i tak dodane zostaly: -dedykowane blachy (haki holownicze, siatki w zderzakach, we wlotach powietrza na masce, w blotnikach i tylnej klapie, tablice rejestracyjne i loga rajdu na masce i z tylu, pasy w srodku, zawiasy tylnej szyby, mocowania przedniej szyby, elementy tylnego skrzydla, zapinki na masce i z tylu, -linki do zamykania drzwi we wnetrzu, -tony nitow lub srubek w wielu miejscach na kascie i chlapaczach, -wentyle kol, -nadkola, -zamki w drzwiach, -brakujace linie podzialu, natomiast przerobki to: -nowe wloty powietrza w gornej czesci tylnych blotnikow, -dokladka zderzaka przedniego z nitami (blach nie uzylem, zrobilem swoja), -zmienione ustawienie kol, -zrobione otwory we wlocie powietrza na masce po jej prawej stronie, -poprawione chlapacze z nitami, dla lepszego wygladu, -wycieraczki sa polaczeniem plastikowych ramion i metalowych pior, czesci blaszek nie bylem w stanie uzyc i musialem laczyc elementy. Tylne lampy pomalowalem mg zdjec oryginalu i chyba wygladaja bardzo prawdziwie (foto zrobione podczas budowy) Zmian bylo wiecej, ale nie pamietam juz wszystkiego, co zrobilem. Ogolnie, mimo pewnych utrudnien i niedogodnosci, Audi zostalo ukonczone i moim zdaniem prezentuje sie przepieknie. Bedzie swietnym uzupelnieniem kolekcji B grupowych potworow! Pozdrawiam!!
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.