Skocz do zawartości

Pz.Kpfw.III Ausf.N Tamiya 1:35


Cesarz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

To mój drugi warsztat na forum i będzie prowadzony równolegle z warsztatem Cromwella (przynajmniej taką mam nadzieję) Ze względu na chorobę wstrzymałem na razie prace malarskie nad Cromwellem i zabrałem się za sklejanie trójki, która leży u mnie na półce od kilku miesięcy.

Model Tamiyowski jest bardzo ładny i przyjemnie się go skleja jednak posiada sporo uproszczeń i niedoróbek, część z nich spróbuję poprawić ale ze względu na to, że jestem raczej przeciętnym modelarzem (jeśli nie słabym) poprawek nie będzie za dużo.

Za wzór będzie mi służył doskonały warsztat prowadzony przez Mariusza72, który systematycznie przeglądam od jakiegoś czasu. Pudełko:

dsc0935x.jpg

I początki prac:

dsc0936y.jpg

Pierwsze problemy: rozumiem, że te szpary zaznaczone na czerwono nie powinny się tam znaleźć?

dsc0937e.jpg

Drugie pytanie dotyczy spawów: Czy powinny się znaleźć tam gdzie zaznaczyłem?

Na koniec jeszcze mała uwaga - te blaszki dołączone do zestawu wcale nie przypominają oryginału, na dodatek są strasznie grube i topornie wykonane. Zamówiłem już ten zestaw Voyagera:

http://www.jadarhobby.pl/voyager-pe35238-pzkpfwiii-ausfn-p-15878.html

Niestety nie wiem nic o tej firmie bo z reguły jeśli używałem blaszek był to Aber lub Eduard. Jednak zawsze musi być ten pierwszy raz

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdrowiej i działaj , blaszki Voyagera są dobre tylko instrukcja pogmatwana .

Co do spawów i reszty przejrzyj poprawkę III Mariusza 72 tam jest wszystko i jeszcze więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

1. Na samym przodzie - spaw oczywiście tak

2. Przy gnieździe MG - raczej nie. Były spawy po bokach i od góry tej płyty. U dołu raczej ich nie widać.

Poza tym będziesz robił chyba dodatkowy pancerz więc komletnie tego by nie było widać...

3. Przy kole napędowym - nie wiem (trzeba poszperać) ale raczej nie skoro były śruby.

 

Natomiast gdzie powinny być:

1. Po bokach wlotów powietrza (nad błotnikiem te duże skrzynki z siatkami)

2. Mocowanie anteny - praktycznie całe w spawach.

3. Takie krótkie spawy na narożnikach tych dużych grzybków (wentylacje na płcie nadsilnikowej)

- nikt tego nie robi ale powinny tam być.

4. Wg mnie tuż za wieżyczką powinien być spaw łaczący obie duże płyty.

Jeśli ta wanna jest taka sama jak w IIIJ to go tam nie ma.

 

Przejrzyj może to (Pz. III J):

viewtopic.php?t=17774&highlight=

i to (Pz. III E):

viewtopic.php?t=13006&start=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Przy kole napędowym - nie wiem (trzeba poszperać) ale raczej nie skoro były śruby.

Nie było tam spawu. Jak trafnie Mariusz zauważył były tam tylko śruby.

Spaw możesz natomiast zrobić po wewnętrznej stronie czyli na łączeniu boku kadłuba z dołem wanny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.