Cesarz Napisano 21 Marca 2010 Share Napisano 21 Marca 2010 Witam wszystkich To mój drugi warsztat na forum i będzie prowadzony równolegle z warsztatem Cromwella (przynajmniej taką mam nadzieję) Ze względu na chorobę wstrzymałem na razie prace malarskie nad Cromwellem i zabrałem się za sklejanie trójki, która leży u mnie na półce od kilku miesięcy. Model Tamiyowski jest bardzo ładny i przyjemnie się go skleja jednak posiada sporo uproszczeń i niedoróbek, część z nich spróbuję poprawić ale ze względu na to, że jestem raczej przeciętnym modelarzem (jeśli nie słabym) poprawek nie będzie za dużo. Za wzór będzie mi służył doskonały warsztat prowadzony przez Mariusza72, który systematycznie przeglądam od jakiegoś czasu. Pudełko: I początki prac: Pierwsze problemy: rozumiem, że te szpary zaznaczone na czerwono nie powinny się tam znaleźć? Drugie pytanie dotyczy spawów: Czy powinny się znaleźć tam gdzie zaznaczyłem? Na koniec jeszcze mała uwaga - te blaszki dołączone do zestawu wcale nie przypominają oryginału, na dodatek są strasznie grube i topornie wykonane. Zamówiłem już ten zestaw Voyagera: http://www.jadarhobby.pl/voyager-pe35238-pzkpfwiii-ausfn-p-15878.html Niestety nie wiem nic o tej firmie bo z reguły jeśli używałem blaszek był to Aber lub Eduard. Jednak zawsze musi być ten pierwszy raz Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirek66 Napisano 21 Marca 2010 Share Napisano 21 Marca 2010 Zdrowiej i działaj , blaszki Voyagera są dobre tylko instrukcja pogmatwana . Co do spawów i reszty przejrzyj poprawkę III Mariusza 72 tam jest wszystko i jeszcze więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yonex13 Napisano 21 Marca 2010 Share Napisano 21 Marca 2010 Wiesz, koło wizjera i koło km nie musisz robić spawu bo taki tak dojdzie dodatkowa płyta pancerza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz 72 Napisano 25 Marca 2010 Share Napisano 25 Marca 2010 Cześć 1. Na samym przodzie - spaw oczywiście tak 2. Przy gnieździe MG - raczej nie. Były spawy po bokach i od góry tej płyty. U dołu raczej ich nie widać. Poza tym będziesz robił chyba dodatkowy pancerz więc komletnie tego by nie było widać... 3. Przy kole napędowym - nie wiem (trzeba poszperać) ale raczej nie skoro były śruby. Natomiast gdzie powinny być: 1. Po bokach wlotów powietrza (nad błotnikiem te duże skrzynki z siatkami) 2. Mocowanie anteny - praktycznie całe w spawach. 3. Takie krótkie spawy na narożnikach tych dużych grzybków (wentylacje na płcie nadsilnikowej) - nikt tego nie robi ale powinny tam być. 4. Wg mnie tuż za wieżyczką powinien być spaw łaczący obie duże płyty. Jeśli ta wanna jest taka sama jak w IIIJ to go tam nie ma. Przejrzyj może to (Pz. III J): viewtopic.php?t=17774&highlight= i to (Pz. III E): viewtopic.php?t=13006&start=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemik Napisano 25 Marca 2010 Share Napisano 25 Marca 2010 3. Przy kole napędowym - nie wiem (trzeba poszperać) ale raczej nie skoro były śruby. Nie było tam spawu. Jak trafnie Mariusz zauważył były tam tylko śruby. Spaw możesz natomiast zrobić po wewnętrznej stronie czyli na łączeniu boku kadłuba z dołem wanny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.