Marcus05 Napisano 22 Czerwca 2010 Share Napisano 22 Czerwca 2010 Wyobraźmy sobie, że mamy do dyspozycji ponad 800 tys. zł i możemy je przeznaczyć tylko i wyłącznie na zakup sportowego auta. Przed nami F430 Scuderia - hardcorowa wersja klasycznego F430. "Fantastico" - mówi kierowca i pędzi na tor. Prosta, mocna reakcja ceramicznych hamulców, ostry prawy zakręt, znów pełen gaz. Ferrari podąża w obranym przez kierowcę kierunku, jakby na zakrętach trzymał je jakiś olbrzymi, niewidoczny magnes. Żadnych aktów nieposłuszeństwa, żadnego zacięcia. Manettino, małe pokrętło na kierownicy, ustawione zostało na pozycji wyścigowej (race). Niezliczone bajty transmisji danych pomiędzy poszczególnymi "organami" Scuderii pozwalają autu utrzymywać przyczepność na granicy praw fizyki. Tak jak w Formule 1. "Fantastico" - powtarza , a na myśli ma chyba właśnie te elektroniczne cuda, po czym spokojnie zmienia bieg lewą łopatką pod kierownicą i z dużą wprawą prowadzi auto dalej. Bam, bam, bam - stuningowany z 490 do 530 koni silnik przeskakuje z biegu na bieg. Zmiana przełożenia zajmuje sekwencyjnej skrzyni 60 milisekund, w F1 potrzeba na to 40, a w zwykłym F430 aż 150 milisekund. Diabelsko szybko, a więc "fantastico". Amortyzatory, ASR, ESP, blokada mechanizmu różnicowego - wszystko jest ze sobą elektronicznie połączone, wszystko posłuszne rozkazom prowadzącego. Kierowcy pozostaje jedynie cieszyć się jazdą i wybrać jeden z trybów: normal (jazda z zachowaniem wszelkich przesłanek bezpieczeństwa), sport (program do jazdy na co dzień, zadziwiająco komfortowy), race (gwarantujący najlepsze czasy okrążeń na torze) i nowość - race z ESP, ale bez kontroli trakcji (tu Scuderia pozwala się prowadzić także pedałem gazu). Elektronikę można także wyłączyć całkowicie, ale w dostarczaniu odpowiedniej dawki adrenaliny pierwsze skrzypce gra "il motore" - z dodatkowo wygładzonymi "drogami oddechowymi" (czyli kanałami wy- i dolotowymi) i zoptymalizowanym dźwiękiem, który potwierdza nasze przypuszczenia - moc jest rozwijana bez skrupułów i (prawie) żadnych ograniczeń. Najpierw silnik "gardłuje", potem (wraz z wchodzeniem na wyższe obroty) niemalże... krzyczy, jakby chciał zagłuszyć Formułę 1. Dla kierowcy taka podróż ma jeszcze jeden skutek uboczny - gęsią skórkę! W końcu marzenia nie kosztują Producent Ferrari Premiera 2004 Paryż, Francja Okres produkcji 2004 – 2009 Miejsce produkcji Modena, Włochy Poprzednik Ferrari 360 Modena Następca Ferrari 458 Italia Segment G+ Typy nadwozia 2-drzwiowe coupé 2-drzwiowy kabriolet Silniki Ferrari F131 V8 90° 4.3L DOHC 40v - 483KM 4.3L DOHC 40v - 510KM Skrzynia biegów 6 - stopniowa manualna 6 - stopniowa sek. F1 Rodzaj napędu tylny Długość 4512 mm Szerokość 1923 mm Wysokość 1214–1234 mm Rozstaw osi 2600 mm Masa własna 1450 kg 1520 kg (Spider) 1350 kg (Scuderia) 1440 kg (Spider 16M) Liczba miejsc 2 Wyposażenie dodatkowe Klimatyzacja – OPCJA ASR – TAK ABS – TAK Konkurencja Porsche 911 Lamborghini Gallardo Superleggera Honda NSX Jaguar XKR W końcu zdecydowałem się na zakup tego modelu po tym jak dostałem w prezencie prezentowany poniżej zestaw elementów fototrawionych z Aber-a nr 24020. Przyznam że jestem trochę zaskoczony jakością tego modelu, pierwsze wrażenia bardzo przyjemne, wyczułem tylko jedną nierówność nadwozia, myślę że maksymalnie 5 minut przeszlifowania i po problemie. Oto pare fotek tego modelu, wiem że lepsze można znaleść w necie. A tu zestaw ABER-a do tego modelu Trzeba jeszcze dokupić elementy wlotów powietrza na deskę rozdzielczą. A widzi mi się ten model w takim malowaniu, tylko trzeba będzie znaleść jeszcze felgi do niego W razie pytań, postaram się udzielić wyczerpujących odpowiedzi. Pozdrawiam Marcus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuen Napisano 22 Czerwca 2010 Share Napisano 22 Czerwca 2010 Jeśli się nie mylę to jest to modyfikacja zrobiona przez Novitec - więc koła powinny być takie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rabbit666 Napisano 22 Czerwca 2010 Share Napisano 22 Czerwca 2010 Marcus05, nie pisz tak, bo zaśliniłem całą klawiaturę czytając i myśląc o tym aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuba2507 Napisano 22 Czerwca 2010 Share Napisano 22 Czerwca 2010 Tak Wuen masz racje to jest NOVITEC taki nawet jezdzi u mnie po monachium pare razy go trafilem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuen Napisano 23 Czerwca 2010 Share Napisano 23 Czerwca 2010 Więc z felgami ja też trafiłem... Można kupić np. TU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcus05 Napisano 23 Czerwca 2010 Autor Share Napisano 23 Czerwca 2010 Można kupić np. TU Wiem Wuen że tam są dostępne, ale nie mam możliwości ich zakupu, ale chętnie skorzystam z pomocy A prezenowany wcześniej "wzorzec" to faktycznie wytwór NOVITEC ROSSO Zdjęcia pochodzą ze strony NOVITEC ROSSO Pozdr Marcus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcus05 Napisano 10 Września 2010 Autor Share Napisano 10 Września 2010 Witam, mały update, jakiś czas temu wszedłem w posiadanie dodatkowych elementów do tego modelu, dzięki pomocy jednego z Forumowiczów. Czas pokazać ostatnie zakupki, do kompletu brakuje jeszcze tylko odpowiednich farb. Imitacja karbonu końcówki wydechu metal transfery do tego modelu Ferrari i na koniec dedykowany do tek wersji felgi Tylko muszę jeszcze wymyślić sposób malowania tego żółtego rantu. Pozdrawiam Marcus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuen Napisano 10 Września 2010 Share Napisano 10 Września 2010 muszę jeszcze wymyślić sposób malowania tego żółtego rantu. Według mnie: 1. pomaluj rant 2. zamaskuj go jakimś preparatem do maskowania - np. Micro Mask f-my Microscale - albo oklej folią Bare-metal 3. pomaluj felgi 4. odklej maskowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 10 Września 2010 Share Napisano 10 Września 2010 Wow niezły zestaw uzbierałeś a opis, czuło si,ę że się naprawdę jedzie, masz talent do tego. Mam nadzieje że zaprezentujesz go w projekcie, bo zapowiada się naprawdę znakomicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 24 Kwietnia 2013 Share Napisano 24 Kwietnia 2013 To kiedy warsztat?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bahamut24 Napisano 1 Maja 2013 Share Napisano 1 Maja 2013 A można znać cenę modelu wraz z dodatkami? Chyba nie 800 tys?;) Czekam na warsztat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.