Jump to content

Kazik

Members
  • Content Count

    579
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Personal Information

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Aż za ładny kiedy się nauczysz robić ciut brzydsze?
  2. Witaj, co prawda zaawansowanie budowy modelu jest już bliżej końca (szacuję że jest jakieś 70%) i część elementów już jest skończonych choć mam świadomość że z powodu braku fotek nie są dokładnie takie same jak w realu ale tak czy inaczej fotki by się przydały. Najbardziej brakowało mi zdjęć z lewej strony. Generalnie jeśli mógłbyś załatwić jakieś zdjęcia to na pewno by się przydały przy ukończeniu budowy. Pozdrawiam
  3. Witajcie niestety od końca zeszłego roku moja kochana praca tak mnie spala i zużywa że na modelarstwo nie mam kompletnie czasu. Mam nadzieje że to się zmieni za jakiś miesiąc. Pozdrawiam
  4. Nie taki znów szczegół, żółty to jasny kolor i jeśli zastosujesz pod niego szary podkład to żółty będzie zgaszony, ciemny a nie żywy i jaskrawy jaki wydaje się co do zasady powinien być. Tak więc ze swojej strony polecam biały podkład. Lakier bezbarwny tez ma znaczenie, ponieważ moim skromnym zdaniem nie dasz rady uzyskać takiego samego połysku na lakierze bazowym jak na bezbarwnym. Jeśli chodzi o polerowanie lakieru to jedna gradacja pasty polerskiej jak wspominana Tamiya Fine raczej nie wystarczy. Po to są trzy gradacje bo każda kolejna usuwa mniejsze rysy. Można stosować zamiast past gą
  5. Mój też początkowo maił być czysty ale wyszło jak wyszło.
  6. Niedawno szukając czegoś w moim modelarskim magazynie wpadła mi w ręce kasta modelu który rozpocząłem na jesieni 2010. Popatrzyłem chwilę na nią i stwierdziłem a co tam dokończę. Model z historią, pomysł pojawił mi się jak trafiłem na stronkę http://www.busselecta.com pobawiłem się w konfigurację ogórków i stwierdziłem że chętnie zrobiłbym taki model. Baza jest to VW Type 2 Delivery Van z 1967 produkcji Hasegawy. Pomysł miałem taki co by ogórka mocno obniżyć i nadać mu jakieś fajne, pasujące barwy. Przeglądając ebaya trafiłem na kalki Gulfa i pojawił się pomysł co by zrobić ogórka w ko
  7. Kurcze Martini pomykasz z tymi modelami i to trzymając niezły poziom.
  8. Farbki Revella to to samo co Humbrol chyba. Nie kupuj za dużo olejnych i emalii bo one długo schną. Lepsze są akryle jak Tamiya, Gunze H czy Vallejo.
  9. U mnie też jest to jeden z częściej używanych aero.
  10. Myślałem że Neo Iwaty to są tylko 0,35mm.
  11. Ja też mierzyłem kiedyś na CBRce szwagra która stoi u mnie w garażu, zwykłe przewody miały 8mm w miejscach gdzie były dodatkowe pancerze, wzmocnienia przewód miał 11mm. W tym zestawieniu przewodów przyglądając się fotce oryginału wychodzi że najgrubszy jest przewód od pompy do zbiorniczka wyrównawczego, trochę cieńszy ten przebiegający od standardowego zacisku do pompy a w srebrnej koszulce wydaje się być najcieńszy. Dzięki retsiwt za fotkę i wyjaśnienie.
  12. Dzięki, tak dla formalności bo mam wrażenie że zostałem źle zrozumiany, nie pisałem że przewód jest zrobiony z drutu tylko że jest w kolorze stalowym. Jak przewód może być z drutu?!!! Faktycznie najprędzej jest to klasyczny przewód hydrauliczny w stalowym oplocie. Pamiętam że Gonzo kiedyś wspominał że te przewody mogą być w takich koszulkach różnego koloru. Od czego skrót HB? może hebel?
  13. Kilka godzin siedzenia wczoraj i kilka dziś, jak na mnie to sporo, umordowałem się trochę a wszystko przy układzie hamulcowym tylnego hamulca. Moto ma zdublowany zacisk gdzie jeden jest obsługiwany standardowo nogą a drugi lewą ręką. Przewód hydrauliczny biegnący do kierownicy jest jakiś taki stalowy a ten drugi klasyczny gumowy (przynajmniej z wierzchu) do tego dochodzą obejmy, zbiorniczek wyrównawczy itd. Pierwsza wersja wyszła tak już z daleka widać że coś jest nie halo na ten stalowy przewód wziąłem cynowy drucik (stalowy był za sztywny) o średnicy w porywach
  14. Fajna dyskusja się wywiązała, Kamil niestety Messer ma rację, w światku modelarzy cywilnych wash kojarzy się od razu z brudzeniem. Nie wiem z czego to wynika ale tak jest. Oczywiście nie jest to żelazną regułą ale duża większość tak to kojarzy. Zdarzało mi się parokrotnie zwracać uwagę w wątkach warsztatowych że dany element lepiej wyglądał by po lekkim washu za co w zamian od autora usłyszałem że on robi model pojazdu czystego, nie używanego, prosto z salonu albo wystawowego. Tłumaczenie że wash ma za zadanie podkreślić detale, uwypuklić światłocień nic nie dawało. Odnoszę wrażenie że model
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.