Skocz do zawartości

[In-box] Ferrari F430 Scuderia - Fujimi


Marcus05

Rekomendowane odpowiedzi

Wyobraźmy sobie, że mamy do dyspozycji ponad 800 tys. zł i możemy je przeznaczyć tylko i wyłącznie na zakup sportowego auta.

 

Przed nami F430 Scuderia - hardcorowa wersja klasycznego F430. "Fantastico" - mówi kierowca i pędzi na tor. Prosta, mocna reakcja ceramicznych hamulców, ostry prawy zakręt, znów pełen gaz. Ferrari podąża w obranym przez kierowcę kierunku, jakby na zakrętach trzymał je jakiś olbrzymi, niewidoczny magnes. Żadnych aktów nieposłuszeństwa, żadnego zacięcia. Manettino, małe pokrętło na kierownicy, ustawione zostało na pozycji wyścigowej (race). Niezliczone bajty transmisji danych pomiędzy poszczególnymi "organami" Scuderii pozwalają autu utrzymywać przyczepność na granicy praw fizyki. Tak jak w Formule 1. "Fantastico" - powtarza , a na myśli ma chyba właśnie te elektroniczne cuda, po czym spokojnie zmienia bieg lewą łopatką pod kierownicą i z dużą wprawą prowadzi auto dalej. Bam, bam, bam - stuningowany z 490 do 530 koni silnik przeskakuje z biegu na bieg. Zmiana przełożenia zajmuje sekwencyjnej skrzyni 60 milisekund, w F1 potrzeba na to 40, a w zwykłym F430 aż 150 milisekund. Diabelsko szybko, a więc "fantastico".

 

Amortyzatory, ASR, ESP, blokada mechanizmu różnicowego - wszystko jest ze sobą elektronicznie połączone, wszystko posłuszne rozkazom prowadzącego. Kierowcy pozostaje jedynie cieszyć się jazdą i wybrać jeden z trybów: normal (jazda z zachowaniem wszelkich przesłanek bezpieczeństwa), sport (program do jazdy na co dzień, zadziwiająco komfortowy), race (gwarantujący najlepsze czasy okrążeń na torze) i nowość - race z ESP, ale bez kontroli trakcji (tu Scuderia pozwala się prowadzić także pedałem gazu). Elektronikę można także wyłączyć całkowicie, ale w dostarczaniu odpowiedniej dawki adrenaliny pierwsze skrzypce gra "il motore" - z dodatkowo wygładzonymi "drogami oddechowymi" (czyli kanałami wy- i dolotowymi) i zoptymalizowanym dźwiękiem, który potwierdza nasze przypuszczenia - moc jest rozwijana bez skrupułów i (prawie) żadnych ograniczeń. Najpierw silnik "gardłuje", potem (wraz z wchodzeniem na wyższe obroty) niemalże... krzyczy, jakby chciał zagłuszyć Formułę 1. Dla kierowcy taka podróż ma jeszcze jeden skutek uboczny - gęsią skórkę!

 

W końcu marzenia nie kosztują

 

 

Producent Ferrari

 

Premiera 2004 Paryż, Francja

 

Okres produkcji 2004 – 2009

 

Miejsce produkcji Modena, Włochy

 

Poprzednik Ferrari 360 Modena

 

Następca Ferrari 458 Italia

 

Segment G+

 

Typy nadwozia

2-drzwiowe coupé

2-drzwiowy kabriolet

 

Silniki

Ferrari F131 V8 90°

4.3L DOHC 40v - 483KM

4.3L DOHC 40v - 510KM

 

Skrzynia biegów

6 - stopniowa manualna

6 - stopniowa sek. F1

 

Rodzaj napędu tylny

 

Długość 4512 mm

Szerokość 1923 mm

Wysokość 1214–1234 mm

Rozstaw osi

2600 mm

 

Masa własna

1450 kg

1520 kg (Spider)

1350 kg (Scuderia)

1440 kg (Spider 16M)

Liczba miejsc 2

 

Wyposażenie

dodatkowe

Klimatyzacja – OPCJA

ASR – TAK

ABS – TAK

 

Konkurencja

Porsche 911

Lamborghini Gallardo

Superleggera

Honda NSX

Jaguar XKR

 

 

W końcu zdecydowałem się na zakup tego modelu po tym jak dostałem w prezencie prezentowany poniżej zestaw elementów fototrawionych z Aber-a nr 24020. Przyznam że jestem trochę zaskoczony jakością tego modelu, pierwsze wrażenia bardzo przyjemne, wyczułem tylko jedną nierówność nadwozia, myślę że maksymalnie 5 minut przeszlifowania i po problemie.

Oto pare fotek tego modelu, wiem że lepsze można znaleść w necie.

 

be1babbd86b5afecm.jpg

07655e8c33ce7e60m.jpg

5d5ae9e018005d58m.jpg

7adc4da05f98f69am.jpg

f57627408ca8f530m.jpg

c5a4214186bb95bem.jpg

74f904c123e335d8m.jpg

286c96ec021a86a2m.jpg

65764e28aba45715m.jpg

8eff15911e192f04m.jpg

0c9a1a55e394a853m.jpg

7e9b406fd047ad1bm.jpg

A tu zestaw ABER-a do tego modelu

83a25e00628c9f0em.jpg

66def6af7b080dc3m.jpg

de7f89af2a81aa76m.jpg

Trzeba jeszcze dokupić elementy wlotów powietrza na deskę rozdzielczą.

A widzi mi się ten model w takim malowaniu, tylko trzeba będzie znaleść jeszcze felgi do niego

73120140e903bdcfmed.jpg

 

W razie pytań, postaram się udzielić wyczerpujących odpowiedzi.

 

Pozdrawiam Marcus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie mylę to jest to modyfikacja zrobiona przez Novitec - więc koła powinny być takie:

HD03-0065.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można kupić np. TU

 

Wiem Wuen że tam są dostępne, ale nie mam możliwości ich zakupu, ale chętnie skorzystam z pomocy

 

A prezenowany wcześniej "wzorzec" to faktycznie wytwór NOVITEC ROSSO

 

e741dd0b353fe46bmed.jpg

 

536ba615d0fdd9e0med.jpg

Zdjęcia pochodzą ze strony NOVITEC ROSSO

Pozdr Marcus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Witam, mały update, jakiś czas temu wszedłem w posiadanie dodatkowych elementów do tego modelu, dzięki pomocy jednego z Forumowiczów. Czas pokazać ostatnie zakupki, do kompletu brakuje jeszcze tylko odpowiednich farb.

 

Imitacja karbonu

3d1fd71ea245113em.jpg

 

końcówki wydechu

910a284cbec482a5m.jpg

 

metal transfery do tego modelu Ferrari

2a6a30d294780bb4m.jpg

 

i na koniec dedykowany do tek wersji felgi

03b52f06f59a53b6m.jpg

 

Tylko muszę jeszcze wymyślić sposób malowania tego żółtego rantu.

 

Pozdrawiam Marcus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muszę jeszcze wymyślić sposób malowania tego żółtego rantu.

Według mnie:

1. pomaluj rant

2. zamaskuj go jakimś preparatem do maskowania - np. Micro Mask f-my Microscale - albo oklej folią Bare-metal

3. pomaluj felgi

4. odklej maskowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.