Dolus Napisano 9 Września 2010 Share Napisano 9 Września 2010 Witam serdecznie. Zacząłem sklejać ten model przed moimi wakacjami. Także dopiero teraz ruszam na poważnie. Ponieważ jestem amatorem będę mieć do was na pewno wiele pytań Nigdy nie sklejałem pojazdów cywilnych i skala tego przedsięwzięcia trochę mnie przeraza ;) Juz "za chwilę" kolejne fotki i pierwsze pytania. P.S. Chciałem bardzo podziękować przemekgksw3 za porady malarskie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dolus Napisano 9 Września 2010 Autor Share Napisano 9 Września 2010 Pierwsza warstwa podkładu położona. I mam pierwsze pytanie Na zdjęciach w przybliżeniu widać ta "skorka" Prawie wszędzie model jest grubo do poprawy i obróbki. Czy Trzeba dokładnie wszystko zeszlifować na mokro papierem 2000 ? To obowiązek przed położeniem pierwszej warstwy farby ? Na masce i dachu sa miejsca prawie całkowicie bez podkładu ;/ A jak szlifować trudno dostępne miejsca ? Prosze o porade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 9 Września 2010 Share Napisano 9 Września 2010 Czy Trzeba dokładnie wszystko zeszlifować na mokro papierem 2000 ? To obowiązek przed położeniem pierwszej warstwy farby ? Właściwie to na zdjęciach nie wygląda to jakoś tragicznie No ale skoro tak mówisz to wierze na słowo, przeszlifowanie na pewno byłoby wskazane. W trudno dostępne miejsca spróbuj dotrzeć, mniejszym kawałkiem papieru, złożonym na pół wtedy masz naprawdę wąską powierzchnie ścierna. A tak w ogóle to dziękuje za podziękowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dolus Napisano 9 Września 2010 Autor Share Napisano 9 Września 2010 Hello. Nie posiadam lustrzanki z obiektywem makro... zdjęcia wyszły jak wyszły. Jak tylko dostane nowy aerograf, zacznę malowanie wedle poradnika. Czy każdy podkład daje taka "skórka" ? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paczek1981 Napisano 9 Września 2010 Share Napisano 9 Września 2010 Ja maluje szprejami wiec nie mam aż takiego efektu ale nie widze tragedii. Mógłbyś troche babole "nadlewki" troche oszlifować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lajdak83 Napisano 9 Września 2010 Share Napisano 9 Września 2010 Co to za podkład???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 9 Września 2010 Share Napisano 9 Września 2010 Witam To fajnie, że postanowiłeś zabrać się za Forda Mustanga, choć muszę Cię ostrzec, że aby zrobić go porządnie, będziesz musiał włożyć w niego trochę siły, cierpliwości i nerwów. Robiłem go w wersji 65' Fastback i niestety nie wyszedł on idealnie. Twój Mustang jest produkcyjnym rozwinięciem mojego zestawu. Bryła jest praktycznie ta sama. Prawie wszędzie model jest grubo do poprawy i obróbki. Niestety tak właśnie jest i aby karoseria mogła pójść do malowania, powinna być solidnie obrobiona. Poniżej zaznaczam przykładowe miejsca, które powinny być obrobione papierem ściernym lub na przykład gąbką polerską 3M. Gąbka pozwala dotrzeć do trudno dostępnych miejsc. Do obróbki takich miejsc przydaje się również ostry skalpel. Jak sam widzisz trochę tego będzie, aczkolwiek sam zobaczysz, że ta robota się opłaci. Tak naprawdę podkład powinien zostać położony dopiero po obróbce niedoskonałości wtryskowych,a także oczyszczeniu oraz odtłuszczeniu powierzchni modelu. Dobrze byłoby również pogłębić linie podziału tak by nie musieć później sztucznie zapuszczać ich farbą. Gdy zostanie to wykonane można malować podkładem. Skórka pojawia się dość często nawet przy dobrze rozrobionej farbie, ale przy odrobinie pracy można (a nawet powinno się) ją ładnie obrobić papierem ściernym lub gąbką polerską oraz twardym filcem. Powodzenia! Pozdrawiam Kornik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dolus Napisano 11 Września 2010 Autor Share Napisano 11 Września 2010 Co to za podkład???? Mr Surfacer 1000 bialy. Witam To fajnie, że postanowiłeś zabrać się za Forda Mustanga, choć muszę Cię ostrzec, że aby zrobić go porządnie, będziesz musiał włożyć w niego trochę siły, cierpliwości i nerwów. Robiłem go w wersji 65' Fastback i niestety nie wyszedł on idealnie. Twój Mustang jest produkcyjnym rozwinięciem mojego zestawu. Bryła jest praktycznie ta sama. Tak wlasnie mysle, bede sie staral Prawie wszędzie model jest grubo do poprawy i obróbki. Niestety tak właśnie jest i aby karoseria mogła pójść do malowania, powinna być solidnie obrobiona. Poniżej zaznaczam przykładowe miejsca, które powinny być obrobione papierem ściernym lub na przykład gąbką polerską 3M. Gąbka pozwala dotrzeć do trudno dostępnych miejsc. Do obróbki takich miejsc przydaje się również ostry skalpel. Gąbka <-- link do allegro O takich gabkach mowimy? Kupuje sie je wedle jakiejs "gramatury" ? Co w niej jej takiego specjalnego ze ma takie wlasciwosci polerskie ? Jak sam widzisz trochę tego będzie, aczkolwiek sam zobaczysz, że ta robota się opłaci. Tak naprawdę podkład powinien zostać położony dopiero po obróbce niedoskonałości wtryskowych,a także oczyszczeniu oraz odtłuszczeniu powierzchni modelu. Dobrze byłoby również pogłębić linie podziału tak by nie musieć później sztucznie zapuszczać ich farbą. Gdy zostanie to wykonane można malować podkładem. Skórka pojawia się dość często nawet przy dobrze rozrobionej farbie, ale przy odrobinie pracy można (a nawet powinno się) ją ładnie obrobić papierem ściernym lub gąbką polerską oraz twardym filcem. Powodzenia! Pozdrawiam Kornik Czy FILC tez mam kupic jakis "specjalny"? Taki filc ma wlasciwosci scierne ? Pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 12 Września 2010 Share Napisano 12 Września 2010 O takich gabkach mowimy? Kupuje sie je wedle jakiejs "gramatury" ? Co w niej jej takiego specjalnego ze ma takie wlasciwosci polerskie ? Takiego modelu gąbki jeszcze nie widziałem. Te, których ja używam są prostokątnymi arkuszami o trzech gramaturach (Superfine, Microfine, Ultrafine). Ścierają skutecznie, a praca z nimi jest dość wygodna. Używam ich od jakiegoś czasu i jestem z nich zadowolony. Nie są może niezbędne na warsztacie, ale wygodnie się z nimi pracuje. Czy FILC tez mam kupic jakis "specjalny"? Taki filc ma wlasciwosci scierne ? Najlepszy byłby kawałek (kotka) twardego filcu. Można poszukać go w jakimś markecie. Filc delikatnie poleruje powierzchnie wygładzając ją. Polerujesz nim podkład przed kolorem właściwym, a potem kolor właściwy przed pracą z pastami polerskimi. Działanie z filcem wspomaga pasty i pozwala uzyskać ładniejszy i wyrazistszy połysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.