Skocz do zawartości

Shelby Mustang GT 350 H by Dolus


Dolus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Zacząłem sklejać ten model przed moimi wakacjami. Także dopiero teraz ruszam na poważnie. Ponieważ jestem amatorem będę mieć do was na pewno wiele pytań Nigdy nie sklejałem pojazdów cywilnych i skala tego przedsięwzięcia trochę mnie przeraza ;)

 

39156409044431523584326.jpg

 

Juz "za chwilę" kolejne fotki i pierwsze pytania.

 

P.S. Chciałem bardzo podziękować przemekgksw3 za porady malarskie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza warstwa podkładu położona.

 

I mam pierwsze pytanie

 

catch019201009091708.th.jpg

catch012201009091705.th.jpg

catch005201009091703.th.jpg

catch004201009091702.th.jpg

catch002201009091701.th.jpg

catch003201009091702.th.jpg

catch011201009091705.th.jpg

catch018201009091707.th.jpg

catch017201009091707.th.jpg

catch010201009091704.th.jpg

catch009201009091704.th.jpg

catch016201009091706.th.jpg

catch015201009091706.th.jpg

catch008201009091703.th.jpg

catch007201009091703.th.jpg

catch014201009091705.th.jpg

catch013201009091705.th.jpg

catch006201009091703.th.jpg

 

 

Na zdjęciach w przybliżeniu widać ta "skorka"

 

Prawie wszędzie model jest grubo do poprawy i obróbki.

 

Czy Trzeba dokładnie wszystko zeszlifować na mokro papierem 2000 ? To obowiązek przed położeniem pierwszej warstwy farby ?

Na masce i dachu sa miejsca prawie całkowicie bez podkładu ;/

 

 

A jak szlifować trudno dostępne miejsca ?

 

Prosze o porade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Trzeba dokładnie wszystko zeszlifować na mokro papierem 2000 ? To obowiązek przed położeniem pierwszej warstwy farby ?

Właściwie to na zdjęciach nie wygląda to jakoś tragicznie No ale skoro tak mówisz to wierze na słowo, przeszlifowanie na pewno byłoby wskazane.

W trudno dostępne miejsca spróbuj dotrzeć, mniejszym kawałkiem papieru, złożonym na pół wtedy masz naprawdę wąską powierzchnie ścierna.

A tak w ogóle to dziękuje za podziękowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello.

 

Nie posiadam lustrzanki z obiektywem makro... zdjęcia wyszły jak wyszły. Jak tylko dostane nowy aerograf, zacznę malowanie wedle poradnika.

 

Czy każdy podkład daje taka "skórka" ?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

To fajnie, że postanowiłeś zabrać się za Forda Mustanga, choć muszę Cię ostrzec, że aby zrobić go porządnie, będziesz musiał włożyć w niego trochę siły, cierpliwości i nerwów. Robiłem go w wersji 65' Fastback i niestety nie wyszedł on idealnie. Twój Mustang jest produkcyjnym rozwinięciem mojego zestawu. Bryła jest praktycznie ta sama.

 

Prawie wszędzie model jest grubo do poprawy i obróbki.

 

Niestety tak właśnie jest i aby karoseria mogła pójść do malowania, powinna być solidnie obrobiona. Poniżej zaznaczam przykładowe miejsca, które powinny być obrobione papierem ściernym lub na przykład gąbką polerską 3M. Gąbka pozwala dotrzeć do trudno dostępnych miejsc. Do obróbki takich miejsc przydaje się również ostry skalpel.

 

th_62839_catch006201009091703_122_65lo.jpgth_62842_catch004201009091702_122_173lo.jpgth_62843_catch005201009091703_122_372lo.jpg

 

Jak sam widzisz trochę tego będzie, aczkolwiek sam zobaczysz, że ta robota się opłaci. Tak naprawdę podkład powinien zostać położony dopiero po obróbce niedoskonałości wtryskowych,a także oczyszczeniu oraz odtłuszczeniu powierzchni modelu. Dobrze byłoby również pogłębić linie podziału tak by nie musieć później sztucznie zapuszczać ich farbą.

 

Gdy zostanie to wykonane można malować podkładem. Skórka pojawia się dość często nawet przy dobrze rozrobionej farbie, ale przy odrobinie pracy można (a nawet powinno się) ją ładnie obrobić papierem ściernym lub gąbką polerską oraz twardym filcem.

 

Powodzenia!

 

Pozdrawiam

Kornik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za podkład????

 

Mr Surfacer 1000 bialy.

 

Witam

 

To fajnie, że postanowiłeś zabrać się za Forda Mustanga, choć muszę Cię ostrzec, że aby zrobić go porządnie, będziesz musiał włożyć w niego trochę siły, cierpliwości i nerwów. Robiłem go w wersji 65' Fastback i niestety nie wyszedł on idealnie. Twój Mustang jest produkcyjnym rozwinięciem mojego zestawu. Bryła jest praktycznie ta sama.

 

Tak wlasnie mysle, bede sie staral

Prawie wszędzie model jest grubo do poprawy i obróbki.

 

Niestety tak właśnie jest i aby karoseria mogła pójść do malowania, powinna być solidnie obrobiona. Poniżej zaznaczam przykładowe miejsca, które powinny być obrobione papierem ściernym lub na przykład gąbką polerską 3M. Gąbka pozwala dotrzeć do trudno dostępnych miejsc. Do obróbki takich miejsc przydaje się również ostry skalpel.

 

Gąbka <-- link do allegro

 

O takich gabkach mowimy?

Kupuje sie je wedle jakiejs "gramatury" ?

Co w niej jej takiego specjalnego ze ma takie wlasciwosci polerskie ?

 

th_62839_catch006201009091703_122_65lo.jpgth_62842_catch004201009091702_122_173lo.jpgth_62843_catch005201009091703_122_372lo.jpg

 

Jak sam widzisz trochę tego będzie, aczkolwiek sam zobaczysz, że ta robota się opłaci. Tak naprawdę podkład powinien zostać położony dopiero po obróbce niedoskonałości wtryskowych,a także oczyszczeniu oraz odtłuszczeniu powierzchni modelu. Dobrze byłoby również pogłębić linie podziału tak by nie musieć później sztucznie zapuszczać ich farbą.

 

Gdy zostanie to wykonane można malować podkładem. Skórka pojawia się dość często nawet przy dobrze rozrobionej farbie, ale przy odrobinie pracy można (a nawet powinno się) ją ładnie obrobić papierem ściernym lub gąbką polerską oraz twardym filcem.

 

Powodzenia!

 

Pozdrawiam

Kornik

 

Czy FILC tez mam kupic jakis "specjalny"?

Taki filc ma wlasciwosci scierne ?

 

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O takich gabkach mowimy?

Kupuje sie je wedle jakiejs "gramatury" ?

Co w niej jej takiego specjalnego ze ma takie wlasciwosci polerskie ?

 

Takiego modelu gąbki jeszcze nie widziałem. Te, których ja używam są prostokątnymi arkuszami o trzech gramaturach (Superfine, Microfine, Ultrafine). Ścierają skutecznie, a praca z nimi jest dość wygodna. Używam ich od jakiegoś czasu i jestem z nich zadowolony. Nie są może niezbędne na warsztacie, ale wygodnie się z nimi pracuje.

 

Czy FILC tez mam kupic jakis "specjalny"?

Taki filc ma wlasciwosci scierne ?

 

Najlepszy byłby kawałek (kotka) twardego filcu. Można poszukać go w jakimś markecie. Filc delikatnie poleruje powierzchnie wygładzając ją. Polerujesz nim podkład przed kolorem właściwym, a potem kolor właściwy przed pracą z pastami polerskimi. Działanie z filcem wspomaga pasty i pozwala uzyskać ładniejszy i wyrazistszy połysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.