kubamich1 Napisano 19 Kwietnia 2007 Share Napisano 19 Kwietnia 2007 Jadąc dzisiaj z pracy al. Krakowską w Warszawie napotkałem takie cacko i mało nie rozbiłem swojego Golfika zagapiając się na niego. Akurat też miałem ze sobą cyfrę , więc ruszyłem do akcji. Narobiłem kilkanaście fotek. No więc oto przed Wami AN 124 Rusłan - Lotnisko Okęcie Warszawa. To takie malutke po lewej stronie z cysterną to chyba Premiumka , a po prawej Lotowski Boeing , który też nie jest mały,ale przy nim wygląda jak komar. Mogliby przysłaś jego większego brata Antonowa 225. Podobno mają lądować cały ten tydzień , przewożą do Afganistanu sprzęt wojskowy dla polskiej misji pokojowej .Załadunek mają w Goleniowie ,a na Okęciu uzupełniają paliwo. TROCHĘ FAKTÓW (źródło Wikipedia) An-124 Rusłan(kod NATO- Condor) to czterosilnikowy samolot transportowy produkcji radzieckiej zaprojektowany w biurze konstrukcyjnym Antonowa. An-124 należy do największych samolotów świata - jest większy niż amerykański C-5 Galaxy, a jedynym większym od niego, obecnie używanym samolotem jest An-225 Mrija, którego konstrukcja jest oparta właśnie na An-124. Rusłana można było podziwiać w Polsce kilkakrotnie: 12 sierpnia 1996 i 11 sierpnia 1997 gdy lądował na Ławicy w Poznaniu oraz 27 grudnia i 28 grudnia 2006 w Bydgoszczy i 11 lutego 2007 w Pyrzowicach. Od roku 2003 z wrocławskiego lotniska Strachowice, za pomocą An-124 realizowane są regularnie rozmaite kontrakty na transport cargo. Od 1 kwietnia 2007 przez ponad tydzień samoloty te biora udział w moście powietrznym Szczecin-Kabul. Konstrukcja [edytuj] Półskorupowa, wykonana z duraluminium. Kabina dla sześcioosobowej załogi hermetyzowana. Wrota ładowni znajdują się w nosie oraz w części ogonowej kadłuba. Komora ładunkowa wyposażona w dwie suwnice o łącznej nośności 20 000 kg. Podwozie 24 kołowe, chowane do kadłuba, w układzie trójpodporowym: podwozie główne składa się dwóch zespołów po pięć dwukołowych goleni po obu stronach kadłuba, podwozie przednie z dwóch dwukołowych goleni. Historia [edytuj] Prototyp oblatano 26 grudnia 1982. Do produkcji seryjnej wszedł w 1986. Na Rusłanie ustanowiono kilka rekordów: Osiągnięcie pułapu 10 750 m z ładunkiem 171 219 kg Przelot bez międzylądowania na trasie 20 150 km w ciągu 25,5 godziny Dane techniczne i osiągi [edytuj] Wymiary: Rozpiętość: 73,30 m Długość: 69,10 m Wysokość 20,80 m Powierzchnia nośna: 628 m² Masa własna: 177 000 kg Masa użyteczna: 150 000 kg Masa całkowita: 405 000 kg Silniki: 4 dwuprzepływowe, odrzutowe silniki Łotariew D-18T o ciągu 229,5 kN każdy Zapas paliwa: 287 000 l Osiągi: Prędkość maksymalna: 863 km/h Prędkość minimalna: 245 km/h Prędkość przelotowa: 825 km/h Pułap: 12 000 m Zasięg: 16 500 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Canon Napisano 15 Grudnia 2007 Share Napisano 15 Grudnia 2007 Dzisiaj An-124 gości na lotnisku Katowice-Pyrzowice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JW Napisano 15 Grudnia 2007 Share Napisano 15 Grudnia 2007 Canon witamy na pokładzie (fulcrum ;) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Canon Napisano 15 Grudnia 2007 Share Napisano 15 Grudnia 2007 Witam, witam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.