kubamich1 Posted April 19, 2007 Share Posted April 19, 2007 Jadąc dzisiaj z pracy al. Krakowską w Warszawie napotkałem takie cacko i mało nie rozbiłem swojego Golfika zagapiając się na niego. Akurat też miałem ze sobą cyfrę , więc ruszyłem do akcji. Narobiłem kilkanaście fotek. No więc oto przed Wami AN 124 Rusłan - Lotnisko Okęcie Warszawa. To takie malutke po lewej stronie z cysterną to chyba Premiumka , a po prawej Lotowski Boeing , który też nie jest mały,ale przy nim wygląda jak komar. Mogliby przysłaś jego większego brata Antonowa 225. Podobno mają lądować cały ten tydzień , przewożą do Afganistanu sprzęt wojskowy dla polskiej misji pokojowej .Załadunek mają w Goleniowie ,a na Okęciu uzupełniają paliwo. TROCHĘ FAKTÓW (źródło Wikipedia) An-124 Rusłan(kod NATO- Condor) to czterosilnikowy samolot transportowy produkcji radzieckiej zaprojektowany w biurze konstrukcyjnym Antonowa. An-124 należy do największych samolotów świata - jest większy niż amerykański C-5 Galaxy, a jedynym większym od niego, obecnie używanym samolotem jest An-225 Mrija, którego konstrukcja jest oparta właśnie na An-124. Rusłana można było podziwiać w Polsce kilkakrotnie: 12 sierpnia 1996 i 11 sierpnia 1997 gdy lądował na Ławicy w Poznaniu oraz 27 grudnia i 28 grudnia 2006 w Bydgoszczy i 11 lutego 2007 w Pyrzowicach. Od roku 2003 z wrocławskiego lotniska Strachowice, za pomocą An-124 realizowane są regularnie rozmaite kontrakty na transport cargo. Od 1 kwietnia 2007 przez ponad tydzień samoloty te biora udział w moście powietrznym Szczecin-Kabul. Konstrukcja [edytuj] Półskorupowa, wykonana z duraluminium. Kabina dla sześcioosobowej załogi hermetyzowana. Wrota ładowni znajdują się w nosie oraz w części ogonowej kadłuba. Komora ładunkowa wyposażona w dwie suwnice o łącznej nośności 20 000 kg. Podwozie 24 kołowe, chowane do kadłuba, w układzie trójpodporowym: podwozie główne składa się dwóch zespołów po pięć dwukołowych goleni po obu stronach kadłuba, podwozie przednie z dwóch dwukołowych goleni. Historia [edytuj] Prototyp oblatano 26 grudnia 1982. Do produkcji seryjnej wszedł w 1986. Na Rusłanie ustanowiono kilka rekordów: Osiągnięcie pułapu 10 750 m z ładunkiem 171 219 kg Przelot bez międzylądowania na trasie 20 150 km w ciągu 25,5 godziny Dane techniczne i osiągi [edytuj] Wymiary: Rozpiętość: 73,30 m Długość: 69,10 m Wysokość 20,80 m Powierzchnia nośna: 628 m² Masa własna: 177 000 kg Masa użyteczna: 150 000 kg Masa całkowita: 405 000 kg Silniki: 4 dwuprzepływowe, odrzutowe silniki Łotariew D-18T o ciągu 229,5 kN każdy Zapas paliwa: 287 000 l Osiągi: Prędkość maksymalna: 863 km/h Prędkość minimalna: 245 km/h Prędkość przelotowa: 825 km/h Pułap: 12 000 m Zasięg: 16 500 km Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Canon Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 Dzisiaj An-124 gości na lotnisku Katowice-Pyrzowice Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JW Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 Canon witamy na pokładzie (fulcrum ;) ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Canon Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 Witam, witam :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.