Jump to content

AN 124.


kubamich1
 Share

Recommended Posts

Jadąc dzisiaj z pracy al. Krakowską w Warszawie napotkałem takie cacko i mało nie rozbiłem swojego Golfika zagapiając się na niego. Akurat też miałem ze sobą cyfrę , więc ruszyłem do akcji. Narobiłem kilkanaście fotek. No więc oto przed Wami AN 124 Rusłan - Lotnisko Okęcie Warszawa.

 

dscn4000ab9.jpg

 

dscn3999cy7.jpg

 

dscn4001ss8.jpg

 

dscn4009mz0.jpg

 

To takie malutke po lewej stronie z cysterną to chyba Premiumka , a po prawej Lotowski Boeing ,

który też nie jest mały,ale przy nim wygląda jak komar.

 

dscn4028cf9.jpg

 

dscn4030hd7.jpg

 

dscn4057ye5.jpg

 

dscn4069vy1.jpg

 

Mogliby przysłaś jego większego brata Antonowa 225. Podobno mają lądować cały ten tydzień , przewożą do Afganistanu sprzęt wojskowy dla polskiej misji pokojowej .Załadunek mają w Goleniowie ,a na Okęciu uzupełniają paliwo.

 

 

TROCHĘ FAKTÓW (źródło Wikipedia)

 

 

An-124 Rusłan(kod NATO- Condor) to czterosilnikowy samolot transportowy produkcji radzieckiej zaprojektowany w biurze konstrukcyjnym Antonowa.

 

An-124 należy do największych samolotów świata - jest większy niż amerykański C-5 Galaxy, a jedynym większym od niego, obecnie używanym samolotem jest An-225 Mrija, którego konstrukcja jest oparta właśnie na An-124.

 

Rusłana można było podziwiać w Polsce kilkakrotnie: 12 sierpnia 1996 i 11 sierpnia 1997 gdy lądował na Ławicy w Poznaniu oraz 27 grudnia i 28 grudnia 2006 w Bydgoszczy i 11 lutego 2007 w Pyrzowicach. Od roku 2003 z wrocławskiego lotniska Strachowice, za pomocą An-124 realizowane są regularnie rozmaite kontrakty na transport cargo. Od 1 kwietnia 2007 przez ponad tydzień samoloty te biora udział w moście powietrznym Szczecin-Kabul.

 

 

Konstrukcja [edytuj]

Półskorupowa, wykonana z duraluminium. Kabina dla sześcioosobowej załogi hermetyzowana. Wrota ładowni znajdują się w nosie oraz w części ogonowej kadłuba. Komora ładunkowa wyposażona w dwie suwnice o łącznej nośności 20 000 kg. Podwozie 24 kołowe, chowane do kadłuba, w układzie trójpodporowym: podwozie główne składa się dwóch zespołów po pięć dwukołowych goleni po obu stronach kadłuba, podwozie przednie z dwóch dwukołowych goleni.

 

 

Historia [edytuj]

Prototyp oblatano 26 grudnia 1982. Do produkcji seryjnej wszedł w 1986. Na Rusłanie ustanowiono kilka rekordów:

 

Osiągnięcie pułapu 10 750 m z ładunkiem 171 219 kg

Przelot bez międzylądowania na trasie 20 150 km w ciągu 25,5 godziny

 

Dane techniczne i osiągi [edytuj]

Wymiary:

Rozpiętość: 73,30 m

Długość: 69,10 m

Wysokość 20,80 m

Powierzchnia nośna: 628 m²

Masa własna: 177 000 kg

Masa użyteczna: 150 000 kg

Masa całkowita: 405 000 kg

Silniki: 4 dwuprzepływowe, odrzutowe silniki Łotariew D-18T o ciągu 229,5 kN każdy

Zapas paliwa: 287 000 l

Osiągi:

Prędkość maksymalna: 863 km/h

Prędkość minimalna: 245 km/h

Prędkość przelotowa: 825 km/h

Pułap: 12 000 m

Zasięg: 16 500 km

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.