Skocz do zawartości

Peugeot 207 S2000 Sołowow/Baran - Belkits 1/24


kamit

Rekomendowane odpowiedzi

Zaczynam nowy projekt. Tym razem na warsztat idzie Peugeot 207 S2000 firmy Belkits - dla mnie to całkiem nowe doświadczenie gdyż do tej pory składałem jedynie modele Tamiya, Hasegawa, Aoshima i Fujimi. Ale nie może być inaczej gdyż firma Belkits zapoczątkowała swoje istnienie na rynku modelarskim właśnie tym modelem Peugeota. Po wpadnięciu w moje ręce pudełka z zawartością już kombinowałem jak by tu zbudować autko w barwach któregoś z polskich kierowców. W końcu ta rajdówka "u nas" jest dość popularna i dość długo bierze udział w naszych rozgrywkach. Padło na załogę Sołowow/Baran dzięki dostępnym kalkom firmy mf-zone.pl. Autko pochodzi z 50 Rajdu Sanremo 2008 - rundy IRC. Budować będę raczej powoli i starannie w szczególności, że wypraski różnią się w standardzie od wyprasek innych producentów modeli. Nawet instrukcja jest jakby na pozór mniej przejrzysta.

 

IMG_6144_m.jpg

 

Oto co chcę uzyskać:

 

peugeot2.jpg

 

peugeot1.jpg

 

peugeot4.jpg

 

Załoga Sołowow/Baran ukończyła Rajd na 12 miejscu w klasyfikacji generalnej. 50 Rajd Sanremo był rundą IRC z bardzo mocną obsadą. Oto co powiedział M.Sołowow po rajdzie:

 

"Startowaliśmy tu pierwszy raz i mieliśmy się okazję przekonać, że Sanremo to jeden z najbardziej wymagających rajdów asfaltowych w Europie. Odcinki są wyjątkowe: bardzo kręte, ciasne, pełne zaskakujących partii, wystających skał, czy kamiennych barierek, o które można zawadzić samochodem. Chyba nawet w mistrzostwach Świata nie ma obecnie, 60-kilometrowego nocnego oesu. Przejechaliśmy ponad 50-siąt zanim nas zatrzymano po kraksie jednego z Włochów. Na ostatnią pętlę nie trafiliśmy z ogumieniem. Założyliśmy zbyt twarde opony. Ogólnie było jednak bardzo fajnie. Biorąc pod uwagę historię startów polskich załóg w Sanremo jest to spory sukces. Był to doskonały test przed Rajdem Antibes. We Francji asfalty są bardzo podobne, natomiast odcinki są znacznie mniej kręte".

 

Maciej Baran:

"Zrobiliśmy to, co planowaliśmy. Przetestowaliśmy kilka ustawień zawieszenia, sprawdziliśmy nowe opony. Wiemy więcej, co z pewnością zaprocentuje w Rajdzie Antibes za dwa tygodnie. Dojechaliśmy to mety rajdu Sanremo, a to udawało się do tej pory niewielu Polakom. Jesteśmy najwyżej sklasyfikowaną polską załogą w tym wyjątkowym rajdzie, w ostatnich dwudziestu latach. Jest naprawdę super! Początek był słabszy, bo zbyt dużo eksperymentowaliśmy z samochodem. W końcówce udało się znaleźć odpowiedni set-up i jechało się znacznie lepiej. Ten rajd pokazał, że musimy popracować także nad opisem. Ciężko jest idealnie opisać odcinki z tyloma zakrętami. Gdyby nasz opis był bardziej precyzyjny mogliśmy zyskać przynajmniej 10-12 sekund na każdej z prób, a tak oddaliśmy je konkurentom za darmo. Myślę, że po tym doświadczeniu w Antibes pojedziemy znacznie lepiej i szybciej"

 

Ciąg dalszy nastąpi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Brak czasu "wiąże mi ręce" ... w między czasie jakieś delikatne prace się pojawiły Zacząłem prace standardowo od podwozia. Po podkładzie podłoga zewnętrzna jak i wewnętrzna dostała biały lakier.

 

207S2000_1.jpg

 

207S2000_2.jpg

 

W międzyczasie poszukiwałem materiału na pasy bezpieczeństwa. W Peugeocie załogi Cersanit Rally Team pasy szelkowe to czarne Sparco. Koło zapasowe natomiast jest spięte pasem niebieskim. Znalazłem idealny materiał w... pasmanterii 0,40 zł za metr!

 

wntrze4.jpg

fot. cersanitrally.pl

 

207S2000_3.jpg

 

207S2000_4.jpg

 

Oto kalki od mf-zone.pl

 

207S2000_5.jpg

 

Postanowiłem zrobić osłony (nadkola). Nie chciałem iść na łatwiznę i malować bezpośrednio wnęk kół. Wykonałem szablon z papieru:

 

207S2000_6.jpg

 

A następnie przeniosłem to na polistyren 0,25 i wyciąłem.

 

207S2000_7.jpg

 

207S2000_8.jpg

 

207S2000_9.jpg

 

Większe fragmenty to przednie a mniejsze to tylne. W rzeczywistości to wygląda tak:

 

peugeot5.jpg

 

peugeot6.jpg

 

peugeot7.jpg

fot. cersanitrally.pl

 

Słabo widać ale można wywnioskować, że właśnie tak powinny wyglądać w modelu. Szukając zdjęć w internecie w wielu innych egzemplarzach 207 S2000 schemat wycięcia i zainstalowania w aucie osłon jest zbliżony.

Następnie pomalowałem aero na XF-4 zgodnie już z instrukcją.

 

207S2000_10.jpg

 

207S2000_11.jpg

 

207S2000_12.jpg

 

Tylne osłony zamontuję dopiero jak zmontuję podłogę z nadwoziem. "Schodzą" bowiem aż do krawędzi zderzaka co przy ciągłym pasowaniu może ulec zniszczeniu.

 

To na razie tyle... jak tylko znajdę czas będę kontynuował prace.

 

Pozdrawiam.

Tomek

 

p.s. Szukam kalkomanii Carbon Fiber Black/Silver do wykończenia wnętrza. Może ma ktoś do odsprzedania??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj znalazłem trochę czasu i powalczyłem z Peugeotem...

 

Wziąłem się za dolną część jednostki napędowej. Wcześniej pomalowałem "zacieniowane" miejsce komory silnikowej.

 

207S2000_16.jpg

 

207S2000_17.jpg

 

207S2000_18.jpg

 

Po czym wkleiłem zmontowaną i pomalowaną jednostkę na swoje miejsce ;o)

 

207S2000_19.jpg

 

Następnie zabrałem się za przednią "kratownicę" zawieszenia. Studiując instrukcję jak i ramki zauważyłem, że po zmontowaniu zawieszenia nie będzie możliwości skrętu przednich kół... Postanowiłem to zmienić i odciąłem od kratownicy element który łączy "zwrotnice", dzięki temu będzie możliwość po złożeniu skręcenia kół - myślę, że będzie lepiej się prezentował na półce ze skręconymi kołami

 

207S2000_20.jpg

 

207S2000_21.jpg

 

Postanowiłem także nieco zmodyfikować samą "kratownicę" i nieco zbliżyć kształtem do oryginału:

 

207S2000_26.jpg

fot. internet

 

207S2000_22.jpg

 

207S2000_23.jpg

 

Po czym elementy dostały podkład, delikatne poprawki a następnie trysnąłem czarnym matem a następnie pół-połyskiem...

 

207S2000_24.jpg

 

207S2000_25.jpg

 

Zajęło mi to pół dnia... ale z efektów jestem zadowolony Teraz wypatruję kolejnej wolnej chwili by zmontować do końca przednie zawieszenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

W końcu znalazłem kawałek wolnej niedzieli. Kontynuuję składanie przedniego zawieszenia. Pomalowałem przednie i tylne amortyzatory. Może poszedłem na łatwiznę i nie zrobiłem odsłoniętych sprężyn zawieszenia ale moim usprawiedliwieniem jest to iż w Peugeocie "fabryka" na początku kariery 207 S2000 stosowała takie materiałowe osłony kolumn przed kurzem i błotem. Nasi kierowcy także stosują takie osłony, które w znacznym stopniu przydają się podczas rajdów szutrowych.

 

207S2000_35.jpg

 

207S2000_34.jpg

 

207S2000_28.jpg

 

Następnie zabrałem się za hamulce. Charakterystyczne jest to iż Peugeot stosował kolorystyczne rozróżnienie części stosowanych po lewej i prawej stronie auta. W czasie szybkiego serwisu ułatwiało to prace mechaników i zapobiegało omyłkowego montażu nie właściwych części, które są do siebie bardzo podobne. W tym przypadku kolor czerwony to lewa strona a niebieski - prawa

 

207S2000_29.jpg

 

Zmontowałem przednie zawieszenie. Sprawdziłem jeszcze uprzednio czy pomysł ze skręcanymi kołami działa i po sklejałem całość do kupy. Przed tym jeszcze pomalowałem wał i wydech - po wklejeniu przedniej kratownicy byłoby to utrudnione...

 

207S2000_30.jpg

 

207S2000_31.jpg

 

207S2000_32.jpg

 

207S2000_33.jpg

 

To na razie tyle... Szukam kolejnej wolnej chwili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Jeszcze trochę a minie rok jak składam ten model... cóż, z wolnym czasem jest coraz gorzej... W znalezionej wolnej chwili złożyłem tylne zawieszenie. Oczywiście najpierw trzeba było wkleić bezpieczny zbiornik paliwa, potem układ wydechowy a następnie skomplikowane "kratownice" tylnego zawieszenia...

 

207S2000_36.jpg

 

207S2000_37.jpg

 

207S2000_38.jpg

 

207S2000_39.jpg

 

207S2000_40.jpg

 

207S2000_41.jpg

 

207S2000_42.jpg

 

... idę szukać dalej wolnego czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.