Skocz do zawartości

nissan 300zx turbo '83, tamiya 1:24.


MartiniOCP

Rekomendowane odpowiedzi

Powiększyłem otwory na śruby w nadkolach, ale bez przesady. Dzisiaj padło na maskę - zeszlifowałem "garb", żeby miał łagodniejszy kształt, usunąłem oryginalny wlot i dodałem swój. Oczywiście jest to wersja robocza - czekam aż klej zaschnie to wezmę się za kosmetykę. Widzę, że do poprawki jest ostatni wlot - wyszedł za duży.

 

14f2c525.jpg

 

5ea68c4d.jpg

 

f4a23bcf.jpg

 

17405b7d.jpg

 

6af1e13f.jpg

 

c09ee391.jpg

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 135
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nadkola pierwsza klasa, jak dla mnie to nawet nie trzeba nawet otworów powiększać, mogą być wtedy za duże. Zmiana wlotu jak najbardziej potrzebna, chociaż patrząc na gładką maskę zastanawiam się czy jest to potrzebne (kwestia gustu). Jak na razie pięknie działasz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurde... Trochę mnie nie było a tu takie cuda się dzieją Jak dla mnie bomba, baza super, projekt również no i wykonanie też na wysokim poziomie, jak zawsze zresztą

Trzymam kciuki bo bardzo mi sie podoba styl tego autka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Krzychu i super, że znowu działasz. Przyznam szczerze, że po tylu klasykach z karoseriami PZP mam mnóstwo frajdy z ZX'em. Oczywiście, rzeźbienie pozostawia wiele do życzenia ale od czegoś trzeba zacząć. Planowałem, po ZX, znowu przeskoczyć na Ferrarki, ale chyba dorobię Japończykowi kogoś do towarzystwa. Ostrze sobie zęby na 180SX. Niestety, te co mam dostępne w sklepach nie mają silników. Trochę dziwna polityka bo modele drogie i tak zubożone - kasta i trochę środka + koła. Za prawie 160zł powinni wrzucić jakiś agregat.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlot poprawiłem. Nie jest idealny, ale zostanie. Póki co, usuwam już drugą wargę bo nie mogę dojść ładu. Dosyć nużąca i wkurzająca zabawa.

 

Felgi - jak przyjdą to Wam pokażę. Wszystko to jedna wielka niewiadoma bo nie mam opon, trzeba zmienić rozmiar felg...itd. Chciałbym mieć podobne do tych ze zdjęć.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kilka opcji. Najbardziej liczę na to, że na przerobione 17 wejdą opony od znacznie mniejszych 15. Może przez to zmniejszy się delikatnie wysokość opony. Myślałem też o green stuffie - rozwałkować na określoną wysokość, pojeździć oponkami - porobić ślady, przyciąć na wymiar i, po odczekaniu kilku godzin, nawinąć na felgę. Ślad łączenia można od biedy zetrzeć delikatnie, zrobić malutki "odcisk" jak to robią "lotnicy" w podwoziach samolotów. Takie rozwiązanie ma jeszcze jedną zaletę - mogę sam dobrać szerokość. Obawiam się, że o ile da się sporo naciągnąć oponę to ciężko będzie dorwać 15 na 10,5 calową felgę. Się zobaczy. Dzięki za rady.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas na up.

 

Generalnie , to jestem w ciemnej d.....e. Moje pomysły na wargę (5 wersji jak dotąd) ciągle są do niczego. Nie mogę chwycić właściwych proporcji i jak jestem zadowolony z kształtów to warga wychodzi za duża, jak z wielkości - złe kształty, itd., itd. Ostatnia wersja wyglądała tak:

 

6e93bccf.jpg

 

83f93049.jpg

 

667c6aca.jpg

 

878f391b.jpg

 

W tej chwili jest to już nieaktualne - znowu uwaliłem na łączeniu z karoserią. Jutro kolejne podejście, ale robi się beznadziejnie.

 

Poza tym, zacząłem dłubać przy wnętrzu, a dokładniej tylnej części karoserii. Usunąłem oryginalną tapicerkę (1:1ł ma gołe blachy) i dorabiam "na oko" to co pod nią było. Nie chodzi o jakąś super precyzyjną robotę, żeby coś tam wrzucić.

 

764c2041.jpg

 

e576c3c4.jpg

 

e1ec6ee2.jpg

 

Zielone "coś" miało być imitacją spawów. Z kolei, przy nadkolach to imitacja pasty. Same nadkola nie są symetryczne w oryginale. Celowo nie wygładzałem ich również w 100% .

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka kolejnych fotek po (prawie) ostatecznych modyfikacjach nosa. Na razie przód dostał kolejny podkład kontrolny, warga wygląda na prawie gotową - trzeba tylko wygładzić jakimś gęstszym papierkiem, gdzieniegdzie poszpachlować i koniec. Wywierciłem dziury na kierunki. Trzeba będzie pobawić się jeszcze liniami podziału, ale to już po ostatecznym podkładzie. Poza tym, chcę trochę ożywić wnętrze nadając mu więcej wypukłości tu i ówdzie.

 

6c1a29aa.jpg

 

1e634d37.jpg

 

61ddc770.jpg

 

da931684.jpg

 

e02cca48.jpg

 

d9c25b18.jpg

 

pzdr.

 

p.s. Jakby ktoś miał do sprzedania fotele kubełkowe to jestem chętny;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Up.

 

Dorobiłem zawiasy do maski. Chciałem sprawdzić czy będą działać i, z tego co widać, dosyć pewnie utrzymują pokrywę. Dodatkowo, zawsze mogę ją zdjąć.

 

0491d51d.jpg

 

2dcf4af6.jpg

 

a tutaj żałosne próby zrobienia foteli kubełkowych (buddy club) z tego co miałem w zestawie. Na razie, nie prezentują się nawet przeciętnie, ale czekam aż green stuff wyschnie to się wezmę za dalsze rzeźbienie. Jak fotel będzie "jako taki" drugi będę starał się odlać bo wątpię, żebym zrobił 2 identyczne od podstaw.

 

507e960e.jpg

 

fb0b9a1a.jpg

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Up.

 

Nissan jest w totalnej rozsypce. Biorę się po trochu za wszystko, ale modyfikacji jest znacznie więcej niż zakładałem przed tym co początkowo miało być szybkim, przyjemnym projektem. Więc po kolei:

 

Poczta polska dała ciała i zgubiła przesyłkę z felgami. Swoją drogą to niesamowite z jaką łatwością olewają sprawę "Pan złoży skargę do kierownika". Gicior. Nie mam czasu na skarżenie się z kierownikiem. W każdym razie postanowiłem spróbować zrobić 8 ramienne felgi własnoręcznie. Bazą są 16 calowe koła z zestawu. Dodałem pasek polistyrenu na zew. i zrobiłem z niego rant. W środek wstawię zrobioną od podstaw 8-ramienną wkładkę. Czekam na silikon i żywicę, żeby odlać 4 identyczne wkładki i waloryzować o otwory na śruby i te śrubki na rancie. Próbowałem zrobić coś sensownego z oponą - zeszlifowałem ją od środka i od zew., żeby zmniejszyć wysokość. Dodatkowo delikatnie ściąłem. Myślę jednak, że ciągle jest za wysoka. Problem polega na tym, że jak zeszlifuje ją bardziej z góry, będzie slick. Jak od wewnątrz - pozdzieram napisy na bocznej ściance. Tak to wygląda:

 

100_6235%20kopia_zps744dab31.jpg

 

100_6236%20kopia_zpsc11be1d7.jpg

 

100_6230%20kopia_zps59b0ce86.jpg

 

100_6233%20kopia_zps8a35f403.jpg

 

"Wytargałem" trochę dach;] Po drodze zabrakło inteligencji

 

100_6220%20kopia_zps395ccbdc.jpg

 

I po poprawkach.

 

100_6225%20kopia_zpsaab287b5.jpg

 

Decha też zmieniona.

 

100_6222%20kopia_zps29df2bb8.jpg

 

Walczę z fotelem. Trzeba dodać poduchy po środku, powycinać otwory, wyszlifować, odlać z żywicy i....i znowu szlifować.

 

100_6237%20kopia_zps90ed118b.jpg

 

Zmieniłem zawiasy maski. Teraz są mniejsze, choć ciągle widoczne. Na koniec podetnę je jeszcze delikatnie.

 

100_6240%20kopia_zps8c0fdd02.jpg

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.