STI22B Napisano 9 Września 2012 Share Napisano 9 Września 2012 NEW MODEL - NEW CHALLENGE FORD FOCUS RS WRC 02 Rajd Monte Carlo 2002 Carlos SAINZ Witam wszystkich. W związku z tym, że prace nad dwoma Imprezami WRX 555 zmierzają do końca, postanowiłem rozpocząć nowy wątek warsztatowy z modelem, który jeszcze nie gościł na naszym forum. FORD FOCUS RS WRC 02 w barwach MARTINI był moim marzeniem już od dawna. Niestety nie mogłem nigdzie znaleźć odpowiedniego zestawu waloryzacyjnego. Wszędzie szukałem transkitu firmy RENAISSANCE Tk 24/117. Poszukiwałem tego kompletu, ponieważ zawierał maskę wraz z elementami fototrawionymi oraz odpowiednią kalkomanię z Rajdu Monte Carlo 2002. W końcu przez przypadek znalazłem tą pozycję w sklepie SpotModel, w tym miejscu dziękuję koledze VVitkowi za pomoc w jej sprowadzeniu. Do zbudowanie miniatury posłużą następujące podzespoły: 1. Model FORD FOCUS RS WRC Performance Blue TAMIYA 24261 2. Transkit RENAISSANCE TK 24/117 3. Części fototrawione Acustion 1/24 Ford Focus RS WRC 2002 Mechanical Part Set 4. Lampy dwukomorowe do Forda Focusa RS WRC 02 RENAISSANCE 5. Farba TS-26 PURE WHITE TAMIYA 6. Farba TS-51 Racing Blue TAMIYA A teraz kilka zdjęć rzeczywistej rajdówki: Ja zdecydowałem, że zbuduję samochód jednego z moich ulubionych kierowców czyli Carlosa Sainza. Sainz ukończył Rajd Monte Carlo 2002 na 3 pozycji. A teraz kilka zdjęć podzespołów, które już mam: W pierwszej kolejności zajmę się kastę, z której zostanie wycięta maska z wersji RS WRC 01 i zastąpiona wersją z specyfikacji 02, która jest najbardziej charakterystycznym elementem nadwozia. Kasta po wycięci maski: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STI22B Napisano 10 Września 2012 Autor Share Napisano 10 Września 2012 Dziś kilka zdjęć kasty po wstawieniu maski w specyfikacji RS WRC 02. Maska przygotowana przez Renaissance niestety jest o około 1,5mm za wąska. Dlatego musiałem ją poszerzyć przy pomocy starej karty na punkty ze stacji benzynowej (białe paseczki wzdłuż krawędzi maski) Po ich wklejeniu, szczeliny zostały zaszpachlowane i przeszlifowane. Maska został wklejona z pozostawieniem lekkiego nadmiaru do oszlifowania (przednia krawędź maski - atrapa chłodnicy) Pozostawiłem tam lekki nadmiar, ponieważ będę wstawiał fototrawioną sitakę pod emblemat FORD-a i nie chcę żeby wystawała przed maskę. Oto fotki dokumentujące zamianę maski: Zostały również wklejone odpowiednie zaślepki w przednim zderzaku, które oszpachlowałem. Oszpachlowania wymagały także przednie kierunkowskazy w zderzaku, które w wersji RS WRC 02 znajdowały się już w lampach zespolonych. Wykonałem jeszcze wszystkie niezbędne otwory na 3 anteny na dach, GPS oraz nawierciłem otwory pod koziołki serwisowe. W tej chwili czekam na wyschnięcie szpachlówki i przystąpię do oszlifowania kasty pod biały podkład TAMIYA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STI22B Napisano 18 Września 2012 Autor Share Napisano 18 Września 2012 Dziś mała aktualizacja. Kasta po nałożeniu 2 warstw białego podkładu TAMIYA. Następnie kasta zostanie oszlifowana i przygotowana do malowania lakierami TS-26 PURE WHITE oraz TS-51 RACING BLUE. W pierwszej kolejności rajdówka po uprzednim maskowaniu tyłu samochodu, będzie lakierowana białym kolorem. Po wyschnięciu i rozmaskowaniu, zostanie zamaskowana całość w kolorze PURE WHITE oraz otwory na szyby, ponieważ wnętrze samochodu również jest białe i nie chcę żeby zostało niepotrzebnie zanieczyszczone kolorem niebieskim. Kilka fotek: Kasta po maskowaniu przygotowującym do lakierowanie kolorem TS-26 PURE WHITE: oraz po nałożeniu pierwszej warstwy TS-26: po całkowitym wyschnięciu, nałożę jeszcze 2-3 cienkie warstwy TS-26, a następnie przystąpię do maskowania kasty pod kolor TS-51 RACING BLUE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skwarek Napisano 18 Września 2012 Share Napisano 18 Września 2012 No i fajnie, czekam na ciąg dalszy programu. Swoją drogą szkoda że nie zbudujemy już żadnej nowej maszyny Colina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
powerpablo Napisano 19 Września 2012 Share Napisano 19 Września 2012 No Piotrek, bardzo ładnie udało Ci się wpasować maskę na swoje miejsce. Lakierowanie też extra choć to dopiero początek. Ja to już nie mogę się doczekać jak pokażesz kastę w dwóch kolorach już nie wspominając o kalkach powodzenia i czekam na częstsze aktualizacje pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STI22B Napisano 20 Września 2012 Autor Share Napisano 20 Września 2012 Witam, dziś aktualizacja etapu lakierowania. poniżej kilka zdjęć kasty zamaskowanej i już polakierowanej kolorem TS-51 RACING Blue. Lakier został nałożony w 4 cienkich warstwach. Maskowanie pod lakier niebieski zostało wykonane na krawędzie lakieru białego w celu maksymalnego zniwelowanie tzw. schodka pomiędzy lakierami. A teraz kilka zdjęć kasty po rozmaskowaniu. Myślę, że efekt jest zadowalający. Następnie lekko oszlifuje łączenia lakieru białego i niebieskiego i nałożę cienką warstwę bezbarwnego TOPCOAT pod kalki. Dodam tylko, że łączenia lakierów nie będą w ogóle widoczne, ponieważ w tych miejscach będą znajdowały się kalki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STI22B Napisano 17 Lutego 2013 Autor Share Napisano 17 Lutego 2013 Witam wszystkich po dłuższej przerwie w tym wątku warsztatowym. Po ukończeniu projektów Citroen Xsara WRC oraz Subaru Imprez WRX 555, postanowiłem powrócić do prac nad modelem Forda Focusa WRC Monte Carlo 2002, modelu będącego kolejnym elementem kolekcji: EL MATADOR WRC Cars. Kontynuacji podlega nadal kasta modelu, której lakierowanie zakończyłem malując odpowiednio zamaskowany przedni zderzak kolorem TS-51 Racing Blue. Zdecydowałem się na lakierowanie, ponieważ kalka przygotowana przez firmę Reneissance miała jaśniejszy odcień niż Racing Blue. Po pomalowaniu zderzak przystąpiłem do nakładania kalkomanii, której ilość jest stosunkowo dość duża. Największych kłopotów dostarczają kalki na bokach nadwozia (jasno błękitny owal Forda oraz postrzępiona kalka Martini) Podczas nakładania używałem płynów Micro Set oraz Micro Sol. Niestety kalka Renaissance dedykowana na Focusa WRC Monte Carlo 2002 jest bardzo oporna na traktowanie płynami, ale po kilku cyklach zmiękczania płynem i ciepłym powietrzem udało się uzyskać zadowalający efekt. Z powodu słabej elastyczności kalek, zdecydowałem się na usunięcie klamek z drzwi. Klamki zostaną wklejone jako osobny element pod sam koniec prac nad modelem. Malowane kolorem TS-36 Fluorescent Red będą lusterka oraz wnęki pod klamkami (jedna z nich została już pozbawiona kalkomani. Kasta na dzień dzisiejszy jest oklejona w 85%, pozostały jeszcze kalki na dach i słupki a, kalki na krawędzie maski oraz numer startowy na dachu. Zostawiłem właśnie te kalki na sam koniec, ponieważ ich nałożenie będzie wymagało bardzo dużo cierpliwości oraz czasu. A oto dotychczasowy owoc prac nad kalkomanią: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 17 Lutego 2013 Share Napisano 17 Lutego 2013 Co jak co, ale to było najfajniejsze malowanie rajdowego Focusa. Kibicuję przy pracach! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STI22B Napisano 20 Lutego 2013 Autor Share Napisano 20 Lutego 2013 Dziś tylko 2 fotki zrobione na szybko z kompletnie oklejoną kalkami kastą. Pod zderzakiem pojawił się pomalowany na biało i oklejona paskiem carbonu spojler, na który zachodzi tablica rejestracyjna. Bez tego elementu na tablicę po prostu było zbyt mało miejsca. Jeszcze tylko kilka retuszy i kasta idzie do lakierowania TOPCOAT-em i zaczynam pracę nad podwoziem i wnętrzem modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 21 Lutego 2013 Share Napisano 21 Lutego 2013 Bosko! Jak robiłeś linie podziału? Wyglądają świetnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STI22B Napisano 21 Lutego 2013 Autor Share Napisano 21 Lutego 2013 Ja linie podziału wykonuje za pomocą cienkich pasków czarnej folii samoprzylepnej. Dzięki cięciu nożem żyletkowym mogę uzyskać bardzo cienkie paski, które wklejam w wnęki podziału blach. Uważam, że taki sposób jest najlepszy, ponieważ jest mniej inwazyjny niż malowanie i bardziej bezpieczny dla modelu a same linie są bardzo proste i daję efekt bardzo trudny jeśli niemożliwy do uzyskania poprzez malowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 22 Lutego 2013 Share Napisano 22 Lutego 2013 Niesamowity efekt! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STI22B Napisano 26 Lutego 2013 Autor Share Napisano 26 Lutego 2013 Powoli do przodu...Dziś udało mi się pomalować silnik, dyferencjały oraz wydech. Tunel został wyłożony matą termoizolacyjna wykonaną wszystkim już znanym sreberkiem z paczki po papierosach. Aktualnie pracuję nad zawieszeniem Focusa, wkrótce kolejne zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STI22B Napisano 28 Lutego 2013 Autor Share Napisano 28 Lutego 2013 Dziś kolejna mała aktualizacja z prac nad modelem Focusa. Udało mi się zakończyć pracę nad zawieszeniem modelu. Wahacze, kolumny McPherson'a oraz stabilizatory zostały pomalowane na zadane kolory, na tarcze hamulcowe przykleiłem metalowe nakładki oraz zmontowałem i wstawiłem całość do płyty podłogowej. Po wszystkich zabiegach, wygląda to tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STI22B Napisano 3 Marca 2013 Autor Share Napisano 3 Marca 2013 Cześć wszystkim. Przez ten weekend pomimo pewnych obowiązków udało mi się troszkę popracować nad wnętrzem modelu. Kilka elementów zostało oklejonych carbonem, pomalowałem stelaż pod koło zapasowe oraz kilka drobnych detali, takich jak podnośnik i elektryczny klucz do kół: Wstawiłem również przemodelowaną na podstawie zdjęć i produkcji Kolegi Naomiego chłodnicę: A teraz kilka zdjęć wnętrza modelu z wstawionymi wyżej przedstawionymi elementami oraz wykonanym okablowaniem: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sushi79 Napisano 3 Marca 2013 Share Napisano 3 Marca 2013 No ogólnie wszystko ok ale...te przewody a zwłaszcza czerwony to wygląda jak kabel od wysokiego napięcia bardzo za bardzo gruby, kolejna rzecz kable od ręcznego są puszczone na zewnątrz a u ciebie jakoś dziwnie pod podwozie...pasy od kola zapasowego-brak klamry.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STI22B Napisano 4 Marca 2013 Autor Share Napisano 4 Marca 2013 Czerwony przewód to rurki systemu gaśniczego, przewody od hydraulicznego hamulca ręcznego wchodzą do tunelu i pod podłogą do tylnych kół, a klamra na pasach zabezpieczających koło zapasowe jest z tyłu na pasie przytwierdzonym do belki klatki bezpieczeństwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STI22B Napisano 6 Marca 2013 Autor Share Napisano 6 Marca 2013 Powoli do przodu...dziś udało mi się zrobić deskę rozdzielczą wraz z kolumną kierowniczą. Poszczególne elementy zostały oklejone carbonem. Carbonowanie zostało zrobione na podstawie dostępnych zdjęć. Jak widać na poniższych zdjęciach deska rozdzielcza to wersja stosowana w specyfikacji RS WRC 02 (brak charakterystycznego kredensu, bardziej płynna i lekka linia konsoli środkowej) Deska rozdzielcza to transkit produkcji firmy PLE Dodatkowo wykonałem okablowanie kolumny kierowniczej wg pomysłu kolegi szpaku86 Na zdjęciach jest jeszcze niepomalowany otwór centrujący na kierownicy, ale już zostało to zrobione. Dzięki za zwrócenie uwagi Krzyśku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 7 Marca 2013 Share Napisano 7 Marca 2013 Który z polskich sklepow modelarskich polecasz jeśli chodzi o dostępność w dodatki do modeli samochodów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lasqs Napisano 8 Marca 2013 Share Napisano 8 Marca 2013 Przylacze sie do pytania ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STI22B Napisano 9 Marca 2013 Autor Share Napisano 9 Marca 2013 Który z polskich sklepow modelarskich polecasz jeśli chodzi o dostępność w dodatki do modeli samochodów? Szczerze mówiąc po kilku przykrych doświadczeniach z produktami z polskiego sklepu z dodatkami do samochodów rajdowych (transkity i kalkomanie) już praktycznie w ogóle nie korzystam z tego sklepu, zwłaszcza od momentu gdy dostałem miękkie jak plastelina felgi żywiczne. W tej chwili w żywiczne elementy, kalkomanie, kalki carbonowe i kevlarowe itd. zaopatruję się wspólnie z kolegami (koszty przesyłki) w sklepach zagranicznych takich jak: SpotModel, Domino, Hiroboy lub mediamixhobby. Niestety jakość produktów (do samochodów rajdowych) dostępnych w Polsce jest bardzo rozczarowująca, a nawet ich cena jest już praktycznie taka sama jak za granicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STI22B Napisano 11 Marca 2013 Autor Share Napisano 11 Marca 2013 Cześć, dziś kilka fotek ukończonego wnętrza oraz elementów komory silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.