Skocz do zawartości

FORD FOCUS RS WRC 02 Rajd Monte Carlo 2002 Carlos SAINZ


STI22B

Rekomendowane odpowiedzi

NEW MODEL - NEW CHALLENGE

 

FORD FOCUS RS WRC 02 Rajd Monte Carlo 2002 Carlos SAINZ

 

Witam wszystkich. W związku z tym, że prace nad dwoma Imprezami WRX 555 zmierzają do końca, postanowiłem rozpocząć nowy wątek warsztatowy z modelem, który jeszcze nie gościł na naszym forum. FORD FOCUS RS WRC 02 w barwach MARTINI był moim marzeniem już od dawna. Niestety nie mogłem nigdzie znaleźć odpowiedniego zestawu waloryzacyjnego. Wszędzie szukałem transkitu firmy RENAISSANCE Tk 24/117. Poszukiwałem tego kompletu, ponieważ zawierał maskę wraz z elementami fototrawionymi oraz odpowiednią kalkomanię z Rajdu Monte Carlo 2002. W końcu przez przypadek znalazłem tą pozycję w sklepie SpotModel, w tym miejscu dziękuję koledze VVitkowi za pomoc w jej sprowadzeniu.

Do zbudowanie miniatury posłużą następujące podzespoły:

1. Model FORD FOCUS RS WRC Performance Blue TAMIYA 24261

2. Transkit RENAISSANCE TK 24/117

3. Części fototrawione Acustion 1/24 Ford Focus RS WRC 2002 Mechanical Part Set

4. Lampy dwukomorowe do Forda Focusa RS WRC 02 RENAISSANCE

5. Farba TS-26 PURE WHITE TAMIYA

6. Farba TS-51 Racing Blue TAMIYA

 

A teraz kilka zdjęć rzeczywistej rajdówki:

 

2800x534.jpg

 

s11800x534.jpg

 

10800x534.jpg

 

4800x534.jpg

 

Ja zdecydowałem, że zbuduję samochód jednego z moich ulubionych kierowców czyli Carlosa Sainza. Sainz ukończył Rajd Monte Carlo 2002 na 3 pozycji.

 

A teraz kilka zdjęć podzespołów, które już mam:

 

img0328800x600.jpg

 

img0329800x600.jpg

 

img0330800x600.jpg

 

img0331800x600.jpg

 

img0332800x600.jpg

 

W pierwszej kolejności zajmę się kastę, z której zostanie wycięta maska z wersji RS WRC 01 i zastąpiona wersją z specyfikacji 02, która jest najbardziej charakterystycznym elementem nadwozia.

 

Kasta po wycięci maski:

 

img0333800x600.jpg

 

img0334800x600.jpg

 

img0335800x600.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś kilka zdjęć kasty po wstawieniu maski w specyfikacji RS WRC 02. Maska przygotowana przez Renaissance niestety jest o około 1,5mm za wąska. Dlatego musiałem ją poszerzyć przy pomocy starej karty na punkty ze stacji benzynowej (białe paseczki wzdłuż krawędzi maski) Po ich wklejeniu, szczeliny zostały zaszpachlowane i przeszlifowane. Maska został wklejona z pozostawieniem lekkiego nadmiaru do oszlifowania (przednia krawędź maski - atrapa chłodnicy) Pozostawiłem tam lekki nadmiar, ponieważ będę wstawiał fototrawioną sitakę pod emblemat FORD-a i nie chcę żeby wystawała przed maskę.

Oto fotki dokumentujące zamianę maski:

 

img0336800x600.jpg

 

img0338800x600n.jpg

 

img0339800x600.jpg

 

img0340800x600.jpg

 

Zostały również wklejone odpowiednie zaślepki w przednim zderzaku, które oszpachlowałem. Oszpachlowania wymagały także przednie kierunkowskazy w zderzaku, które w wersji RS WRC 02 znajdowały się już w lampach zespolonych.

Wykonałem jeszcze wszystkie niezbędne otwory na 3 anteny na dach, GPS oraz nawierciłem otwory pod koziołki serwisowe. W tej chwili czekam na wyschnięcie szpachlówki i przystąpię do oszlifowania kasty pod biały podkład TAMIYA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś mała aktualizacja. Kasta po nałożeniu 2 warstw białego podkładu TAMIYA. Następnie kasta zostanie oszlifowana i przygotowana do malowania lakierami TS-26 PURE WHITE oraz TS-51 RACING BLUE. W pierwszej kolejności rajdówka po uprzednim maskowaniu tyłu samochodu, będzie lakierowana białym kolorem. Po wyschnięciu i rozmaskowaniu, zostanie zamaskowana całość w kolorze PURE WHITE oraz otwory na szyby, ponieważ wnętrze samochodu również jest białe i nie chcę żeby zostało niepotrzebnie zanieczyszczone kolorem niebieskim.

Kilka fotek:

 

73569849.jpg

 

img0425800x600.jpg

 

img0426800x600.jpg

 

img0427800x600.jpg

 

img0429800x600.jpg

 

Kasta po maskowaniu przygotowującym do lakierowanie kolorem TS-26 PURE WHITE:

 

img0430800x600v.jpg

 

img0431800x600.jpg

 

img0432800x600.jpg

 

img0433800x600.jpg

 

oraz po nałożeniu pierwszej warstwy TS-26:

 

img0434800x600.jpg

 

img0435800x600.jpg

 

img0436800x600.jpg

 

img0437800x600.jpg

 

po całkowitym wyschnięciu, nałożę jeszcze 2-3 cienkie warstwy TS-26, a następnie przystąpię do maskowania kasty pod kolor TS-51 RACING BLUE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Piotrek, bardzo ładnie udało Ci się wpasować maskę na swoje miejsce.

Lakierowanie też extra choć to dopiero początek.

Ja to już nie mogę się doczekać jak pokażesz kastę w dwóch kolorach już nie wspominając o kalkach

 

powodzenia i czekam na częstsze aktualizacje

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziś aktualizacja etapu lakierowania. poniżej kilka zdjęć kasty zamaskowanej i już polakierowanej kolorem TS-51 RACING Blue. Lakier został nałożony w 4 cienkich warstwach. Maskowanie pod lakier niebieski zostało wykonane na krawędzie lakieru białego w celu maksymalnego zniwelowanie tzw. schodka pomiędzy lakierami.

 

img0438800x600.jpg

 

img0439800x600.jpg

 

img0440800x600.jpg

 

img0441800x600.jpg

 

img0442800x600.jpg

 

A teraz kilka zdjęć kasty po rozmaskowaniu. Myślę, że efekt jest zadowalający. Następnie lekko oszlifuje łączenia lakieru białego i niebieskiego i nałożę cienką warstwę bezbarwnego TOPCOAT pod kalki.

Dodam tylko, że łączenia lakierów nie będą w ogóle widoczne, ponieważ w tych miejscach będą znajdowały się kalki.

 

img0443800x600.jpg

 

img0444800x600.jpg

 

img0445800x600.jpg

 

img0446800x600.jpg

 

img0447800x600e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Witam wszystkich po dłuższej przerwie w tym wątku warsztatowym. Po ukończeniu projektów Citroen Xsara WRC oraz Subaru Imprez WRX 555, postanowiłem powrócić do prac nad modelem Forda Focusa WRC Monte Carlo 2002, modelu będącego kolejnym elementem kolekcji: EL MATADOR WRC Cars.

Kontynuacji podlega nadal kasta modelu, której lakierowanie zakończyłem malując odpowiednio zamaskowany przedni zderzak kolorem TS-51 Racing Blue. Zdecydowałem się na lakierowanie, ponieważ kalka przygotowana przez firmę Reneissance miała jaśniejszy odcień niż Racing Blue. Po pomalowaniu zderzak przystąpiłem do nakładania kalkomanii, której ilość jest stosunkowo dość duża. Największych kłopotów dostarczają kalki na bokach nadwozia (jasno błękitny owal Forda oraz postrzępiona kalka Martini)

Podczas nakładania używałem płynów Micro Set oraz Micro Sol. Niestety kalka Renaissance dedykowana na Focusa WRC Monte Carlo 2002 jest bardzo oporna na traktowanie płynami, ale po kilku cyklach zmiękczania płynem i ciepłym powietrzem udało się uzyskać zadowalający efekt.

Z powodu słabej elastyczności kalek, zdecydowałem się na usunięcie klamek z drzwi. Klamki zostaną wklejone jako osobny element pod sam koniec prac nad modelem. Malowane kolorem TS-36 Fluorescent Red będą lusterka oraz wnęki pod klamkami (jedna z nich została już pozbawiona kalkomani.

Kasta na dzień dzisiejszy jest oklejona w 85%, pozostały jeszcze kalki na dach i słupki a, kalki na krawędzie maski oraz numer startowy na dachu. Zostawiłem właśnie te kalki na sam koniec, ponieważ ich nałożenie będzie wymagało bardzo dużo cierpliwości oraz czasu.

A oto dotychczasowy owoc prac nad kalkomanią:

 

img0801800x600.jpg

 

img0800800x600n.jpg

 

img0802800x600.jpg

 

img0803800x600.jpg

 

img0806800x600.jpg

 

img0807800x600.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś tylko 2 fotki zrobione na szybko z kompletnie oklejoną kalkami kastą.

Pod zderzakiem pojawił się pomalowany na biało i oklejona paskiem carbonu spojler, na który zachodzi tablica rejestracyjna. Bez tego elementu na tablicę po prostu było zbyt mało miejsca.

 

img0808800x600.jpg

 

img0809800x600.jpg

 

Jeszcze tylko kilka retuszy i kasta idzie do lakierowania TOPCOAT-em i zaczynam pracę nad podwoziem i wnętrzem modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja linie podziału wykonuje za pomocą cienkich pasków czarnej folii samoprzylepnej. Dzięki cięciu nożem żyletkowym mogę uzyskać bardzo cienkie paski, które wklejam w wnęki podziału blach. Uważam, że taki sposób jest najlepszy, ponieważ jest mniej inwazyjny niż malowanie i bardziej bezpieczny dla modelu a same linie są bardzo proste i daję efekt bardzo trudny jeśli niemożliwy do uzyskania poprzez malowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli do przodu...Dziś udało mi się pomalować silnik, dyferencjały oraz wydech. Tunel został wyłożony matą termoizolacyjna wykonaną wszystkim już znanym sreberkiem z paczki po papierosach. Aktualnie pracuję nad zawieszeniem Focusa, wkrótce kolejne zdjęcia.

 

img0811800x600.jpg

 

img0812800x600.jpg

 

img0814800x600.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś kolejna mała aktualizacja z prac nad modelem Focusa.

Udało mi się zakończyć pracę nad zawieszeniem modelu. Wahacze, kolumny McPherson'a oraz stabilizatory zostały pomalowane na zadane kolory, na tarcze hamulcowe przykleiłem metalowe nakładki oraz zmontowałem i wstawiłem całość do płyty podłogowej.

 

 

img0815800x600.jpg

 

Po wszystkich zabiegach, wygląda to tak:

 

img0831800x600s.jpg

 

img0832800x600.jpg

 

img0826800x600.jpg

 

img0827800x600.jpg

 

img0828800x600.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim. Przez ten weekend pomimo pewnych obowiązków udało mi się troszkę popracować nad wnętrzem modelu. Kilka elementów zostało oklejonych carbonem, pomalowałem stelaż pod koło zapasowe oraz kilka drobnych detali, takich jak podnośnik i elektryczny klucz do kół:

 

img0836800x600.jpg

 

img0837800x600b.jpg

 

img0839800x600.jpg

 

img0840800x600.jpg

 

Wstawiłem również przemodelowaną na podstawie zdjęć i produkcji Kolegi Naomiego chłodnicę:

 

img0854800x600.jpg

 

img0855800x600.jpg

 

img0856800x600.jpg

 

A teraz kilka zdjęć wnętrza modelu z wstawionymi wyżej przedstawionymi elementami oraz wykonanym okablowaniem:

 

img0844800x600.jpg

 

img0845800x600.jpg

 

img0846800x600.jpg

 

img0847800x600.jpg

 

img0848800x600.jpg

 

img0849800x600.jpg

 

img0850800x600.jpg

 

img0851800x600.jpg

 

img0852800x600.jpg

 

img0853800x600.jpg

 

img0857800x600.jpg

 

img0843800x600.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ogólnie wszystko ok ale...te przewody a zwłaszcza czerwony to wygląda jak kabel od wysokiego napięcia bardzo za bardzo gruby, kolejna rzecz kable od ręcznego są puszczone na zewnątrz a u ciebie jakoś dziwnie pod podwozie...pasy od kola zapasowego-brak klamry..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czerwony przewód to rurki systemu gaśniczego, przewody od hydraulicznego hamulca ręcznego wchodzą do tunelu i pod podłogą do tylnych kół, a klamra na pasach zabezpieczających koło zapasowe jest z tyłu na pasie przytwierdzonym do belki klatki bezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli do przodu...dziś udało mi się zrobić deskę rozdzielczą wraz z kolumną kierowniczą. Poszczególne elementy zostały oklejone carbonem.

Carbonowanie zostało zrobione na podstawie dostępnych zdjęć.

Jak widać na poniższych zdjęciach deska rozdzielcza to wersja stosowana w specyfikacji RS WRC 02 (brak charakterystycznego kredensu, bardziej płynna i lekka linia konsoli środkowej)

 

Deska rozdzielcza to transkit produkcji firmy PLE

 

Dodatkowo wykonałem okablowanie kolumny kierowniczej wg pomysłu kolegi szpaku86

 

Na zdjęciach jest jeszcze niepomalowany otwór centrujący na kierownicy, ale już zostało to zrobione. Dzięki za zwrócenie uwagi Krzyśku

 

img0864800x600.jpg

 

img0866800x600o.jpg

 

img0867800x600.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który z polskich sklepow modelarskich polecasz jeśli chodzi o dostępność w dodatki do modeli samochodów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który z polskich sklepow modelarskich polecasz jeśli chodzi o dostępność w dodatki do modeli samochodów?

 

Szczerze mówiąc po kilku przykrych doświadczeniach z produktami z polskiego sklepu z dodatkami do samochodów rajdowych (transkity i kalkomanie) już praktycznie w ogóle nie korzystam z tego sklepu, zwłaszcza od momentu gdy dostałem miękkie jak plastelina felgi żywiczne. W tej chwili w żywiczne elementy, kalkomanie, kalki carbonowe i kevlarowe itd. zaopatruję się wspólnie z kolegami (koszty przesyłki) w sklepach zagranicznych takich jak: SpotModel, Domino, Hiroboy lub mediamixhobby. Niestety jakość produktów (do samochodów rajdowych) dostępnych w Polsce jest bardzo rozczarowująca, a nawet ich cena jest już praktycznie taka sama jak za granicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.